Autor |
Zpráva |
RonyV
|
Napsal: pon 05.06.2017 6:21 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 13.5.2015 Příspěvky: 78
|
Zdravím místní helináře. Po delší době se tu zase potřebuji dozvědět nějaké rady a fígle od zkušených. Po třech letech provozování 450DFC jsem se rozhodl konečně pořídit vysněný rozměrnější vrťas. Včera jsem zakoupil Rexe 600 s DFC hlavou, osazen je servy a motorem Align comba. Musím tedy dokoupit regulátor, protože ten si prodejce nechal. Teď k tématu: má představa je předělat vrťas na pohon pouze 6článkem. Prolejzal jsem různé weby a nemožné to neni, takže se do toho chci pustit. Důvod je pro mě - výhodnější provoz na 6s (na dvě 6s akumulátory dva lety místo jednoho a tím spojené i nabíjení) - mám SkyRC D100 která zvládá max. 2x100w. Helina je stavěna momentálně na klasickej 12článek. Teda jediné co tam na tento typ aku je, je motor Align s 510KV. Moje představa - motor vyměnit za Align s KV1220 a k němu regulátor buď Castle Talon 90 nebo Hobbywing Platinum 100A V3. S čím potřebuju pomoci: 1) bude u těchto reglů stačit BEC k napájení serv + MicroBeastu pro provoz DFCčka? 2) mohu při změně motoru s KV510 na KV1220 nechat stejný pastorek? 3) nebude velký problém s dováženim heliny kvůli změně aku? Teď k vrťasu je akupack 2x6s 3300mA, který bych zaměnil při přestavbě na 6s 5000mA (jako u 550) Vrtulník bude sloužit pro rekreační pohodové polítání. Nelítám žádnou akrobacii, pouze kolečka, osmičky atd. možná do budoucna, cca 2let opravdu softakrobačku Předem díky za rady, reakce a kritiku, ať už pozitivní či negativní.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
zz
|
Napsal: pon 05.06.2017 8:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.4.2005 Příspěvky: 954 Bydliště: Val.Mez.
|
Dle mých prachbídných zkušeností: To kv motoru 1220 bude nejspíš dělat velký odběr = nejspíš krátká doba letu. 510 je na 6s asi málo, chce to vyzkoušet, aby to v krizi (třeba při prosednutí) stačilo utočit rotor... měl jsem na 550tce kv 1390=6min opatrného letu. Změnil jsem motor na 910kv a při stejné aku 6s 3300mAh(40C) se zvedla doba letu na 12 min.
_________________ www.rckozmodrom.com
|
|
Nahoru |
|
|
RonyV
|
Napsal: pon 05.06.2017 9:44 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 13.5.2015 Příspěvky: 78
|
No myslím že s tím 510KV motorem kdybych to napájel pouze 6s, tak to asi nezvednu ani ze země. Na to bych rád odpověď někoho, kdo s tím třeba experimentoval.
Alternativa k 1220KV by byl ještě případně Align 730MX s 850KV.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 05.06.2017 9:58 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
1. Používám Maytech 120 A - Má 5 A bec a nemám problém . Ale nevím , jestli 90 A nebude málo , prece jenom polovina článků dvakrát větší proud . 2. Pastorek uprav , tak aby to sedělo . 3. proč si to nezkusíš s nějakým závažím ?
|
|
Nahoru |
|
|
RonyV
|
Napsal: pon 05.06.2017 10:22 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 13.5.2015 Příspěvky: 78
|
1) příkláněl bych se k tomu Platinum 100A V3 který má 10A BEC (další možnosti jsou YEP 150A 6A BEC, nebo RotorStar 120A 12A BEC) Zde mi leží v hlavě i otázka, jestli použít regl s vestavěným BECkem, nebo rozděleně. Tam ale nemám představu a zkušenosti jak se to zapojuje. Baterie na externi BEC bych mohl použít moje 3s 2200mA co mám ze 450tky.
2) uprav? problém je že motorek nejde šoupat, ma druhé pevné uloženi hřídelky v ložisku, takže s jiným pastorkem předpokládám že budu muset dát jiné kolo... Nejlepší by bylo, kdybych převod mohl zachovat.
3) to dovážení bude asi nejmenší problém
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 05.06.2017 13:16 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
nevím jak se tam vejde tenhle - https://hobbyking.com/en_us/turnigy-typ ... ass-1.htmlKaždopádně pro mne není problém propilovat dirky a posunovat motorem, pokud to T-tex nemá. pokud nebudeš lítat 3d, externí bec s šestičlánkem bych neřešil . U těhle věcí je vždy důležité, aby se to uchladilo . Takže jde o umístění reglu, nadimenzování a td. Nelze jednoznačně říct tohle bude fungovat , ale mě to funguje.
|
|
Nahoru |
|
|
RonyV
|
Napsal: pon 05.06.2017 13:35 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 13.5.2015 Příspěvky: 78
|
Motor je v rámu uchycen tak, že naproti motoru je hřídel uchycena znovu v druhém ložisku, takže šoupat motorem nelze ani kdybych vypiloval drážky.
Ten Typhoon má 1100KV, já bych pravě mohl mít za dobrej peníz Align motor s 1220KV. Neumím si ale představit jak moc velký rozdíl těch 120kV mezi motory udělá na celkové sestavě.
Existuje někde stránka s převodníkem, kde si mohu simulovat takovej a makovej pastorek + hlavní kolo, to celé poháněné oněkým motorem s xxxxKV a ukáže to přibližně co z té kombinace vyleze za otáčky na rotoru?
Kolik je vůbec třeba točit na tom 600 s DFC hlavou aby to "normálně" letělo? +- 2200otč/min?
Když se ale dívám na osazení starého 600ESP, ten má 1220KV + 100A regl + 6s 5000mA. Což beru jako také udajé od kterýh se mohu odpíchnout.
Naposledy upravil RonyV dne pon 05.06.2017 13:40, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
ddano007
|
Napsal: pon 05.06.2017 13:54 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.3.2010 Příspěvky: 2881 Bydliště: Zavar, SK
|
Ja mám na Innove 550 takýto setup: viewtopic.php?p=1183593#p1183593, lietam na nej 600mm listy, veľmi rekreačným spôsobom a zvláda v pohode. Prúdové špičky z baterky 6S/ 5000mAh do 80A, priemerný odber 40A. BEC som -súc elektrikár - trochu zozložitil: BEC, ktorý je na ESC mi ťahá RX, gyro a ocasné servo, tri servá cykliky mi ťahá YEP20.
_________________ X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 05.06.2017 14:24 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
RonyV píše: Když se ale dívám na osazení starého 600ESP, ten má 1220KV + 100A regl + 6s 5000mA. Což beru jako také udajé od kterýh se mohu odpíchnout.
Nemůžeš, protože záleží na zpřevodování . v praxi zvednout otáčky o 20 % znamená na rotoru z 1500 na 1800 ot./min . To už je znát . Nevím z kolika se vychází, ale pro poletování bych šel spíš níž, než výš .
|
|
Nahoru |
|
|
RonyV
|
Napsal: pon 05.06.2017 18:37 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 13.5.2015 Příspěvky: 78
|
Takže jsem trochu počítal...
Jestli jsem se nepřekouknul, tak pastorek tam mám 13T a hlavní kolo 112T. Dle aplikace mi při nynějším osazení, tedy motoru s 510KV a baterii 12s vychází max. 2628otč./min. Pokud bych chtěl tedy změnit pohon na 6s a zachovat převod, tak by byl ideální motor s 1000KV = 2576otč./min. (1100KV = 2834otč./min.) Kdybych chtěl použít ten Align s 1220KV, musel bych změnit pastorek na 11T, pak by vycházelo 2660otč./min.
Otázka zda když na motorek dám místo 13T pastorku 11T a ponechám tam stávající hlavní kolo s 112T, zda nebude problém??? Nevím jestli ty pastorky jsou velikostně dělané tak, že se zachová kontaktní plocha mezi pastorkem a hlavnim kolem. Jen u pastorku 14T jsem se dočetl že musí být použit s kolem 118T. U pastorků 11T, 12T a 13T tato poznámka neni.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 05.06.2017 20:22 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
RonyV píše: Otázka zda když na motorek dám místo 13T pastorku 11T a ponechám tam stávající hlavní kolo s 112T, zda nebude problém??? .
V předchozím příspěvku jsi psal , že nemůžeš posunout motor , takže tě nechápu . " Motor je v rámu uchycen tak, že naproti motoru je hřídel uchycena znovu v druhém ložisku, takže šoupat motorem nelze ani kdybych vypiloval drážky." Takže - pokud s ním můžeš šoupnout , můžeš použít menší pastorek . Taky bacha na průměr hřídele motoru - malé pastorky mají menší díry . No a pokud to má stejný modul zubů , tak jsou pastorky samozřejmě zaměnitelný .
|
|
Nahoru |
|
|
RonyV
|
Napsal: pon 05.06.2017 21:19 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 13.5.2015 Příspěvky: 78
|
Ano, je to jak píšu ... motor nelze posouvat od nebo k hlavnímu kolu pro vymezení vůle. Předpokládám ale že ty pastorky 11T,12T a 13T budou vyrobené tak, že sednou vždy na hlavní kolo se 112T. Jinak by bylo třeba na každej pastorek jiné kolo.
Na tohle by ale mohl podat info nejlépe někdo kdo s šestistovkou už má zkušenosti. Myslím že podobně to bude i u 550.
|
|
Nahoru |
|
|
ddano007
|
Napsal: pon 05.06.2017 22:14 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.3.2010 Příspěvky: 2881 Bydliště: Zavar, SK
|
Mysím, že to nie je správna odpoveď Pri rovnakej veľkosti zubov - aby ti to sadlo na hlavne kolo - čím menší počet zubov, tým menší priemer. Ergo, pri inom pastorku motor musíš posunúť...
_________________ X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
|
|
Nahoru |
|
|
zorem
|
Napsal: pon 05.06.2017 23:14 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 21.7.2013 Příspěvky: 84
|
když to tak pročítám, nebylo by lepší použít 12 článků. Bylo by to o tom, jen koupit baterku a máš odzkoušenou zaručenou kombinaci. Pokud budeš laborovat a zkoušet , tak tě to vyjde dráž, s pochybným výsledkem.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|