OPR
|
Napsal: úte 24.04.2018 21:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Shoď regl do továrního nastavení a vem to vše od nuly. Včetně lipol modu.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: stř 25.04.2018 4:31 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
mulda píše: Taky nechápu proč to točí tolik.Pokud počítam dobře,tak mi vychází,že na 21% by to mělo točit cca 650 ot./min a ne 1600.Když to zvýšim ještě o 10%,tak už se dostávam přes 2000. Motor tam je Align 750mx 530kv,hlavní kolo 118z,pastorek 14z a baterie 12S lipo. No ono to podle kalkulatoru takhle priblizne vychazi. Zadej si sva data sem: http://calc.kfmconsulting.se/Podle me ti nepomuze nic nez zmena motoru na nizsi KV, neco okolo 350. Nebo mene clanku na baterii. Cca 8S. Petr
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: stř 25.04.2018 6:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Mne to nevychází. Jeho otevření regulátoru neodpovídá tomu jak by to přibližně mělo vypadat v provozu dle logiky a i dle toho co hází ta mrmelcalculate. Výpočet (dle mrmelcalculate) mi vychází, že při 50% otevření by měl točit 1700ot/min. jen že on je točí už při 20%. @Mulda : Tak ještě jednou. Motor KV: Hl. převodové kolo počet zubů (spočítat ) : počet článků lipol: Pastorek - počet zubů:
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: stř 25.04.2018 12:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Zadavas tam neco blbe. KV530, 12S, 118 hl. kolo, 14 pastorek, Jive mode4, efektivita motoru 90%, governor, ATV not adjusted.
Throttle 55%: 2292 Throttle 60%: 2411 Throttle 63%: 2482 Throttle 67%: 2577 Throttle 70%: 2649 Throttle 73%: 2720 Throttle 76%: 2792 Throttle 80%: 2887
coz je podle me proste moc. I kdyz se vykaslu na kalkulatory a berunominalni napeti baterie, tak :
44,4V x 530KV / 8,42 (118/14) = 2794 otacek pri 100% otevreni reglu. 3172 otacek pri plne nabite baterii.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
mulda
|
Napsal: stř 25.04.2018 13:19 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 151
|
Tak podle tohodle kalkulátoru mi to už vychází taky.Předtim sem to počítal podle jedný aplikace v mobilu a vycházelo to úplně jinak. To znamená,že problém neni v reglu,ale v mích výpočtech. Co s ale bude nejlepší změnit?Změna převodu nepřichází v úvahu,protože tam už neni místo.Motor se mi taky moc jinej kupovat nechce,protože tenhle sem kupoval nedávno.Dělá se vůbec motor s tak nízkým kv? Nejradši bych zkusil snížit počet článků.Kdybych dal těch 8 článků,klesnou jen otáčky,nebo i výkon?Jde mi o to jestli to můžu jen tak jednoduše vyřešit změnou baterie,aniž bych měnil cokoliv jinýho.
P.S. Spočítal sem ty zuby a fakt je to 118 a 14.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: stř 25.04.2018 13:56 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Mas moznost dat jiny motor nebo snizit pocet clanku. Motory se delaji, sahnul bych po 4035. http://www.modelsport.info/X-NOVA-MOTOR ... spx?page=2takhle vychazi 300KV Throttle 55%: 1297 Throttle 60%: 1364 Throttle 63%: 1405 Throttle 67%: 1459 Throttle 70%: 1499 Throttle 73%: 1540 Throttle 76%: 1580 Throttle 80%: 1634 a takhle 400KV Throttle 55%: 1729 Throttle 60%: 1819 Throttle 63%: 1873 Throttle 67%: 1944 Throttle 70%: 1998 Throttle 73%: 2052 Throttle 76%: 2106 Throttle 80%: 2178 Nejlepe se jevi nechat to jak to mas a jen jit na 8S Throttle 55%: 1527 Throttle 60%: 1607 Throttle 63%: 1654 Throttle 67%: 1718 Throttle 70%: 1765 Throttle 73%: 1813 Throttle 76%: 1861 Throttle 80%: 1924 Vykon tam bude stale, ale zvedne se ti proud. Odhadem tam bude 150% proudu co je tam ted pri 12S. Nevim kolik tam tece ted pri letani. 8S by ale asi chtelo vetsi kapacitu aby jsi zachoval dobu letu.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
mulda
|
Napsal: stř 25.04.2018 23:10 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 151
|
pkotatko píše: Mas moznost dat jiny motor nebo snizit pocet clanku. Motory se delaji, sahnul bych po 4035. http://www.modelsport.info/X-NOVA-MOTOR ... spx?page=2takhle vychazi 300KV Throttle 55%: 1297 Throttle 60%: 1364 Throttle 63%: 1405 Throttle 67%: 1459 Throttle 70%: 1499 Throttle 73%: 1540 Throttle 76%: 1580 Throttle 80%: 1634 a takhle 400KV Throttle 55%: 1729 Throttle 60%: 1819 Throttle 63%: 1873 Throttle 67%: 1944 Throttle 70%: 1998 Throttle 73%: 2052 Throttle 76%: 2106 Throttle 80%: 2178 Nejlepe se jevi nechat to jak to mas a jen jit na 8S Throttle 55%: 1527 Throttle 60%: 1607 Throttle 63%: 1654 Throttle 67%: 1718 Throttle 70%: 1765 Throttle 73%: 1813 Throttle 76%: 1861 Throttle 80%: 1924 Vykon tam bude stale, ale zvedne se ti proud. Odhadem tam bude 150% proudu co je tam ted pri 12S. Nevim kolik tam tece ted pri letani. 8S by ale asi chtelo vetsi kapacitu aby jsi zachoval dobu letu. Taky bych radši vyměnil baterky než motor.Mam ale strach z toho nárůstu proudu,aby pak ten jive 80 stačil a nemusel sem kupovat 120.Lítam teda jenom klidně(snažim se maketově),občas si zaletim trochu svižnější let s nějakým tim souvratem,ale to je všechno.Jakej tam teď teče proud nevim,nemam to za letu jak změřit,ale myslim si že to moc nebude.Jediný co vim je,že po 9min letu dobíjim cca 3600mAh.
|
|
Nahoru |
|
|
mulda
|
Napsal: stř 25.04.2018 23:17 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 151
|
OPR píše: Ahoj a nešlo by to vymyslet třeba tkhle? http://www.aligntrexstore.com/CNC-Slant ... _2261.htmlPlus dát nějaký adekvátní pastorek. Samozřejmě změna převodu by byla nejjednodušší a nejlevnější řešení,ale bohužel to nejde,protože mezi motorem a servama mam teď tak 2mm,takže ho už blíž šoupnout nemůžu.
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: čtv 26.04.2018 9:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
2mm není zas tak moc hodně, třeba by šli profrézovat bočnoce a malinko posunout lože motoru kam potřebuješ.
|
|
Nahoru |
|
|
mulda
|
Napsal: čtv 26.04.2018 15:02 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 151
|
Profrézovat bočnice určitě probelm neni,ale já nemůžu šoupnout motor směrem k hlavní hřídeli z toho důvodu,že by už dřel o serva cykliky.Musel bych nějak posunout i ty serva,ale to bych musel asi udělat celý bočnice nový.
Přílohy: |
20180426_150730.jpg [ 74.08 KiB | Zobrazeno 3636 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: čtv 26.04.2018 17:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Hmmm to je polízanice tedy. No tak buď budeš ubírat články v sadě. Ve vrtulnících velikosti 600mm list se běžně létají 10S. V lehčích mašinách můžeš dokonce i 8S. Asi by bylo dobré taky vědět, jakou budeš mít cca vzletovou hmotnost. Zvaž kolik máš s 12S vzletovku a pak dej na váhu komlet heli bez accu. To jen tak orientačně ať máme představu zda je 10S schůdné řešení. Další variantou je nový motor. Píšeš, že se ti moc nechce kupovat nový motor, že tento máš nedávno pořizovaný. Tak že pokud to vidím správně ideální volbou pro Tebe by bylo accu 10S s pastorkem 12 zubů. Řekněme že by ses byl schopný dostat někam na cca 1500 ot/min (teoreticky odhadem) PS: omlouvám se za ten odkaz na 118t převodoé kolo. já už u toho asi spal nebo nevím co.
|
|
Nahoru |
|
|
mulda
|
Napsal: čtv 26.04.2018 22:38 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 151
|
Právě že mě se tam nevejde ani ten 12z pastorek.S originálním motorem 600 mx tam byl 13z se 112z kolem. Když sem kupoval tenhle motor,kterej má větší průměr než ten origo,musel sem si k tomu koupit i jiný lože,pastorek 14z a kolo 118z,aby se posunul víc dopředu a vůbec se tam vešel.Kdybych tam teď dal 12z tak už budu dřít pláštěm o serva.I s tim 13z by to bylo dost natěsno.Ono se to nezdá,ale mezi 14z a 12z pastorkem je docela rozdíl v průměru. Nezbejvá mi nic jinýho než 8s nebo jinej motor. Mam tu nějaký 4s baterky do letadla,tak si udělam sériovou propojku a vyzkoušim to na ně,co to udělá. Zkoušel sem to zvážit,ale moje digitální váha je jenom do 2kg a tak sem to musel zvážit obyčejnou osobní a ta moc přesná neni(ani nevim jestli váží dobře).Vychází mi to na cca 6kg bez baterek a něco málo přes 7kg s baterkama 2x6s 4000mAh(mam pod helinou 2,5 kilový závaží,kvůli lepšímu projevu).
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: pát 27.04.2018 16:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Tedy pane jo 7kg na 600 to už je pořádnej cvalda a tak to klidně nalož pořádnýma baterkama. Když už taháš mrtvolu, tak ať to alespoň něco dělá.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|