Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 09.05.2020 18:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.6.2012
Příspěvky: 253
Bydliště: Mělník
Moc vás zdravím.
Měl bych na vás prosbu s pomocí. Dělám Maketu na mechanice T-Rex 600 s pětilistou hlavou a zalomenou vrtulkou nahoru, která se ještě otačí obráceně.( tzn.točí se směrem k od ocasu k hlavě)
A ted ta otázka:Chtěl bych dát gyro jen na vrtulku Futaba GY401 a hlavu nastavit klasicky pčes vysílač jako by to bylo pádlo. Ale nevím jestli to takhle jde když je to pětilist,a nebo jestli na to musí být náká jednotka. A nebo nemusí a jen se to nastaví jakop ádlo.
Nikdy jsem takovouhle hlavu nenastavoval a tak bych byl moc rád kdyby mi tu někdo i stručně pomohl.Upřimně jsem to tu hledal,ale nemohu to tu najít.
Všem moc děkuju a budu doufat že se někdo ozve a pomůže mi.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 09.05.2020 19:37 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3601
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Jestli jsem správně pochopil o co usiluješ, tak o helinách nic nevíš.

Takže prosím začni dvoulistem nemaketovou helinou a až pochopíš jak vše funguje, pokračuj na tomhle pětilistu.
Nebudeš se pak ptát na základy a osadíš to rovnou FBL jednotkou.

Pokud běžne lítáš heliny bez padel a FBL jednotek, pak se omlouvám, ale to opravdu zvládá hrstka velice schopných lidí.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 09.05.2020 20:09 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.6.2012
Příspěvky: 253
Bydliště: Mělník
Díky za podporu.
Lítám FBL jednotky a i pádla jak elektro i nitro a benzin ale do teď jen dvoulist. Jen jsem se chtěl poradit,protože s pětilistem nemám zkušenosti a FBL jednotku jsem do toho nechtěl dávat. Tak jestli někdo zkousne mojí otázku budu rád a těm kterým to vádí,tak to jen ignorujte. Nechci nikoho prudit myslel jsem že se to mohu zeptat na cokoliv.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 09.05.2020 20:25 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6723
Bydliště: Dubai, UAE
Bude zalezet na konstrukci hlavy, resp. poloha tahel k listu. Pokud nejde tahlo o 90 stupnu na cykliku pred listem, tak budes muset pouzit virtualni pootoceni desky cykliky.
Je to jednoduche. Nastavis si jeden list soubezne s ocasni trubkou. Pokud pritom hybes vyskovkou tak se list nesmi hybat. Je to vlastne uplne stejne jako u dvoulistu. Vyzkousej si to u nej a pochopis o cem pisu.
Petilist bez FBL gyra fungovat bude, osobne jsem to nezkousel, ale litalo se to. Cekal bych pomerne jedovate odezvy a citlivost na vitr. Chtelo by to hodne mekke listy. Budes taky chtit uzke listy. Pokud das pet listu urcenych na dvoulist, tak ti nejspis nebude fungovat vrtulka. Nepretlaci to.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 09.05.2020 20:37 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.6.2012
Příspěvky: 253
Bydliště: Mělník
Moc děkuju za vysvětlení a pomoc. Jasný a srozumitelný.
Díky moc.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 09.05.2020 20:38 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3601
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Dobře, podle tvé otázky opravdu nepoznám s kým mluvím.
Nicméně sám jsem lítal bez padel a FBL. Ale přistát jsem s tím nedokázal. Helina se - těžko popsat ten stav začne kroutit a jako bys reagoval na náklon se spožděním a tudíž vlastně každý zásah do cyklického řízení je jakoby se spožděním v otočení.
Prostě odstartuješ normálně, odlítáš normálně a přechod do visu nedáš. Nevím, jak se tahle vlastnost změní pětilistem. Ale otázka je, proč to zkoušet na maketě.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 09.05.2020 21:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6723
Bydliště: Dubai, UAE
Viceliste rotory sa na maketach drive letaly bez FBL. Ani to jinak neslo. Urcite to ale nebude oddychova zalezitost.
Me stacilo, kdyz jsem svuj prvni ctyrlist s FBL nastavil tak jak jsem byl zvykly na dvoulist. S helinou jsem odstartoval a pak uz jen bojoval abych ji dostal v poradku na zem. Hodne rychle jsem pak v jednotce snizoval vsechny parametry tykajici se citlivosti na rizeni.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 09.05.2020 22:00 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3601
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
pkotatko píše:
Viceliste rotory sa na maketach drive letaly bez FBL. Ani to jinak neslo. Urcite to ale nebude oddychova zalezitost.


I dvoulisty co si pamatuju.

Proto jsem to zkoušel taky. A právě je to zrádný, protože jsem visel, odstartoval a letěl ve vodorovném letu i zatáčky úplně v pohodě.
V duchu jsem jásal, že vlastně nepotřebuji žádnou FBL ani padla.
Jen do té doby, než jsem chtěl z letu zpátky do visu. Bojoval jsem na několik pokusů a ve finále jsem to radši uzemnil z přímého letu a minimalizoval škody :lol: . Ale viděl jsem videa, kde to kluci zvládli.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 09.05.2020 22:27 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.6.2012
Příspěvky: 253
Bydliště: Mělník
Jjo kluci věřím tomu.A rád dám na vaše zkušenosti. FBL jednotka je určitě velký pomocník, ale rozhoduju se jestli FBL či ne. Ale jak vás tu poslouchám,tak raději to asi vzdám a dám tám Jednotku. I u tý to bude asi oříšek nastavit. Viděl jsem kolegu jak se snažil nastavit na FBL taky ale čtyř list velikost 700 a když to roztočil,tak mu nereagovala zadní vrtulka 3list. Když to zastavil normálně reagovala. Vím že si stím hodně lámal hlavu jak je to možný. Myslím že do ted na to nepřišel.A taky to není žádný nováček. Tak trochu dávám na rady a zkušenosti jiných co je lepší. Nerad bych měl podobný problém.
Na té maketě MI 24 dělám dva roky. Vše už mám hotový a tak se snažím to udělat co nejlépe.
Jinak díky za reakci a rady.
Vím že spousta kluků tu má velké zkušenosti a rád se ponaučím aspon mě to zas posune dál.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 10.05.2020 7:58 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3601
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Držím palce.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 10.05.2020 8:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6723
Bydliště: Dubai, UAE
Myslim ze s FBL to bude jistejsi.
Urcite ale doporucuji listy primo delane na vicelisty rotor. Nebudou tak siroke. A vrtulkove dej nejdelsi co se vlezou.
Jestli polosymetriky nebo ne, to uz je na tvem nazoru. Na me Mi8 mam polosymetriky na rotoru i vrtulce.
Rozlitali jsme vcelku uspesne i MD500 s petilistem a dvoulistou vrtulkou na mechanice Trex550 prodlouzene na 600. Pise tu o tom Tomas Zahor (Relax) v maketach. Tak se prohrab trochu historii jeho prispevku. Jeho anabaze s petilistem zacina na strane 77.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 10.05.2020 10:00 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.6.2012
Příspěvky: 253
Bydliště: Mělník
Klucí moc moc děkuju a vážím si každého názoru. Mrknu na to a určitě to pročtu. At vám to všem hezky lítá a přeji štastný start i přistání. Kdybych náhodou narazil na problém napíšu zase sem.
Ještě jednou díky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 10.05.2020 11:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1129
Bydliště: Praha
Zdravím,
já jsem zkoušel 5ti-list na maketě MD500 velikosti asi 850 - něco je o tom ve vlákně "Stavba trochu většího Hughese 500" od strany 30.
Hlava byla doma dělaná, s gripy z Trexe, sada listů byla poskládaná z X párů normálních, dosti starých, listů pro dvoulist se souměrným profilem. Mechanika s tím lítala v pohodě, řešil jsem nějaké malé zakmitávání ocasu, ale jinak se to chovalo hodněji, než dvoulist. Bohužel pak jsem upgradoval FBL a začaly problémy, které jsem popsal ve vláknu, stálo mě to kýbl nervů a dvě 5ti-listé sady listů, pak jsem FBL vyměnil a hned první let proběhl úplně bez problémů a následující let se maketa rozbila už na úplně jiný (a naprosto debilní) důvod. To není ale podstatné, píšu proto, že i s obyčejnými listy pro 2list, tvrdými jak dubová fošna, mechanika lítala jako 5ti list naprosto stabilně.
P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 10.05.2020 13:56 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6723
Bydliště: Dubai, UAE
Ano Pavle, souhlasim s tim co jsi napsal. Ja nepsal ze heli s takovymi listy nepoleti nebo poleti spatne. Pisu o moznych a ocekavatelnych problemech s ucinnosti vrtulky. Hlavne na mechanikach konstruovanych pro 3D bez moznosti nebo s velmi limitovanymi moznostmi zmenit prevod vrtulky. Tady vidim zasadni problem.
Jednoduse, vezmu mechaniku navrzenou na cca 2 tisice otacek rotoru, pridam vyrazne vahu, snizim otacky o nejakou hodnotu, necham puvodni velikost vrtulky s nizsimi otackami a zvednu kroutak vicelistem......

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 10.05.2020 16:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1129
Bydliště: Praha
Petře, to máš určitě pravdu. Mně to fungovalo proto, že jsem díky použití souměrných listů nesnížil otáčky nijak markantně a navíc jsem tam rovnou dal vrtulku s délkou listů asi o 20mm větší, navíc s polosouměrným profilem a navíc ty listy jsou proti běžným listů přímo lopaty :)
Je jasný, že v případě použití mechaniky typu Trex nastanou při přechodu na vícelistý rotor vlivy, které jdou ruku v ruce směrem ke zhoršení účinnosti vrtulky - nižší otáčky hl.rotoru znamenají cca 4 a půl násobné snížení otáček vrtulky, což znamená výrazné snížení tahu vrtulky a k tomu se přidá zvýšený kroutící moment od hlavního rotoru. A je zaděláno na potíže.

P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz