Tak za: a) litani se nikdy neomrzi-je to jako koukani do ohne, je to pokazde jine.Mluvim o skutecnem litani a ne o civeni do budiku.Zevsedni ti prace,zevsedni ti letadlo, zevsedni ti vrtulnik,ale pohled na zem a na mraky nikdy. b) Muzes si zaplatit PPL(H), timebuilding, IR a CPL(H).Ale stejne moc sanci nebude.Kamaradovo bratr sel touto cestou.Pred dvanacti lety odesel na Aljasku nalitat hodiny.Zivi se tim,ale je tam jeste ted.Proste ho nikde nevezmou, neni ex-military a nema tady zname.Tahle cesta je nepruchodna, ALE-jednou za cas se i na vrtasy prece jenom neco naskytne-pred deseti lety nabirala Policie CR nove lidi a platila vycvik, zavazek byl deset let.Dva roky nazpatek delala nejvetsi firma na Slovensku konkurz na dva lidi-platili vycvik 0-CPL(H),zavazek byl do splaceni vycviku(postupne z vyplaty strhavali 2mil).Troll pise o Alfe.Je to jako ve vsem-kdo opravdu chce,hleda zpusoby.Kdo jenom zvani, hleda duvody,proc to nejde.
Tak jsem to pročetl a nedalo mi to mrknout jestli ty "G1" létají .. No a ono jich po světě "létá" celkem dost .. Asi to není na nějaké dopravování se z bodu A do bodu B ale vytáhnout to jednou týdně někam na louku, popřípadě když mám velkou zahradu tak doma a hodinku si tam s tím poskakovat 2m nad zemí musí být taky super (prostě si aspoň zkusit jaké to je) a myslím že by to úřady asi moc netrápilo.. Uznávám že je to hazard se životem ale když to nikoho dalšího neohrožuje tak proč ne.. Myslím že by se takový stroj dal postavit levněji než našláplej Goblin 700.. Spoustu věcí je ke koupi na nejbližším šrotáku a na to ostatní stačí soustruh a frézka jen nevím jak bych řešil listí ale ostatní věci zdatný kutil musí vytvořit, motor jakýkoliv co to se točí protože pád ze dvou metrů by nebyl tak hrozný a věřím že by to bylo méně náročné něž dělat doma třeba kopii modelu Rexe (dělali jsme traktůrky, sekačky, motokola a jiné nesmysly co fungují dodnes ovšem nic z toho nelétá )... Mám chuť strávit zimu v dílně i to že bych se vznesl 2m nad zem a mohl bych to řídit by mi naprosto stačilo.. Plány se dají sehnat za 20USD..
Pár videjek že to jde:
Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz V Rusku jde vše a to parkování je dokonalé!! Jak vypne motor tak je slyšet autorotační cvrček .. V HD je dokonce vidět že spostu věcí je použitých z hnané přední nápravy auta, hlavní listí je dřevěné a ten závěs je zajímavý. Prostě co měli to tam daly ...
Registrován: 4.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog:Zobrazit blog (1)
Až to budeš svařovat,kup o trubku víc a udělej si bezpečnostní rám. Jeden starý pilot mi popisoval jaké to bylo, když ve vrtulníku ( o hodně větším a pevnějším jako tohle) zažil pozemní rezonanci. Já bych do toho nesedl ani za zlatý prase. Dost by mne zajímaly pevnostní výpočty.Teda jestli vůbec existují. A taky bych chtěl vidět, jak s tím pilot předvede autorotaci.
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (2)
Honzo což o to, Pevnostní výpočet jde udělat poměrně dobře. V tom problém není, jen si s tím někdo tu práci musí dát. I tak ale mám to samé tušení, že pevnostní výpočty jen zbožným přáním.
Daleko víc bych se obával různých uzlů v transmisy. U zavedených výrobců se tyhle části zdlouhavě testují na opotřebení a na vnitřní, skryté,vady materilálu. A to je něco co tady naprosot bude chybět. A zároveň to bude rozhodovat o přežití. To je prostě nevyzkoušený, neodladěný a ty lidi to testujou sami na živým. Nemusím snad chodit ani daleko, viz poměrně nedávná nehoda ULH Ch7 Kompress.
O autoroataci, vůbec nemám pochyb, jelikož jde zase a jenom o lidskej faktor. Jestli jsem si všiml dobře tak na každém videu byl dotyčný v takové situaci, kdy by i za předpokladu že dotyčný má povědomí jak autorotaci provést, by to stejně bylo k ničemu. pohyb v nevhodné výšce s kombinací nevhodné rychlosti letu. Každý video smrdí dost blbou kraksnou.
Když jste nakousli tu tuhost rámu tak jsem si vzpomenul na svoji první motoběžku co jsem ukuchtil v dílně když mi bylo 15.. Rám byl z jakési dětské koloběžky co měla bantamky s bubnovou brzdou v předu, rám byl strašně měkký a když jsem na to namontoval motor z dvourychlostní Babety tak se to celé kroutilo ale mě to tenkrát nevadilo.. První co se testovalo byla maximální rychlost , jelo to jako drak cca 60Km/h ale pak přišla nerovnost vozovky a dostal jsem tzv. "Máváka" jak se to začalo kroutit , v tu chvíli bylo přední kolo napříč směru jízdy a já letěl vzduchem, motoběžka zamnou, pak jsem chvíli hubou brousil asfalt a nakonec jsem se doklouzal do pangejtu.. Měl jsem krvavý celí pravý bok těla, na stehně sedřenou komplet kůži (dodnes mám jizvy) ale zase mi to nevadilo, sebral jsem stroj z pangejtu, nastartoval, dojel domu, tam jsem se obvázal a hurá zase do dílny, druhý den se testovala V2 s výstuhama ... Proste magor no ... Ale podstatné je to že se to odladilo a ještě se to prodalo .. Chce to jen nevzdávat se a pak jde vše i bez výpočtů metodou pokus omyl (nesnáším matiku) .. Ale to je jen tak na okraj.. Stačí chtít a ono to jde.. PS: zde jsou dvě fotky vynálezu který mi slouží už 4 roky k naprosté spokojenosti, stačila fantazie, svářečka, soustruh, frézka a týden v dílně.. http://arcicorsa.rajce.idnes.cz/Motokolo
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (2)
Já vím když je zapálení a nadšení pro věc, jde skoro vše. Tak, alespoň nic neuspěchávej, vše si třikrát dobře rozmysli a po čtvrté se na to podívej jako na celek. A než začneš tvořit danou věc, dej si před tím 5 dní pouzu a přemýšlej co jak se s čím se může ovlivňovat. Pak teprve tvoř.
Ono motokolo, který se Ti rozpadne pod prdelí, je trošku něco jiného, než podomácku zpackaný ULH, na kterém se může podělat řízení a roznést Tě to na sračky ve velkém stylu. Ono, to že se podělá řízení, nemusí vůbec znament, že při visu ve dvou metrech nad zemí, budeš padat dolů. V případě potíží s řízením můžeš vystoupat někam kamsi výš, a než ti dojde že máš odstvit motor budeš ještě výš. A od tud, teptrve budeš padat. I tohle se dá konstrukčně obejít, ale bojím se, že pak to nebude ULH.
Dálší průsery jsou s vrtulkou, to málo kdy dopadá dobře pro toho experta, kterej to doposavaď kočíroval.
Dálší věcí je zda vůbec máš podvědomí toho, co jak zkonstruovat. Některá řešení, která se vyskytují u RC modelů vrtulníků, jsou při použití na něčem dospělém nebezpečná. V řízení se mohou vyskytovat síly (a oni se tam vyskytují ) , během různých provozních stavů, kdy se řízení může třeba uzamknout.
Doporučuji pamatovat na vše.
Naposledy upravil OPR dne pon 24.06.2013 14:32, celkově upraveno 2
Jo na tom něco bude ne vždy se musí padat zadkem na zem .. Ono že jsem teď nadšený neznamená že to opravdu budu tvořit ale zima bude třeba dlouhá a tak není vyloučeno že mi rupne v bedně a fakt to začnu tvořit .. Těch možných závad může být nepočítaně a k tomu tím pádem možností že se to zblázní je mnohem více (co dělá heli když se posere jedno servo, vypadne kloubek, odletí list víme všichni moc dobře ) Každopádně seženu nějaké ověřené plány, to je první krok a pak se uvidí.. No rozhodně když se do toho pustím tak se to dozvíte ..
Registrován: 4.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog:Zobrazit blog (1)
Já takovým nadšencům velmi fandím a různé domací bastlení podporuji. Jenomže vrtulník ( i ten maličký) není motokolo. Tady si velmi lehce můžeš nabít hubu tak, že už nepůjdeš do dílny abys to znovu svařil a vyztužil. Půjdeš rovnou na místo odkud se dost špatně vrací. A to by byla veliká škoda. Takže než se do toho pustíš, u tohoto pouhé nadšení nestačí, to chce už i nějaké ty vědomosti k věci. Takže opatrně.
Já už se svezl v Bellu 206 B3 jen mi to nechtěl půjčit .. A těm soudruhům volat o plánky nebudu, mě zajímají plánky strojů co už létají .. Tak pokud to někoho zajímá tak zde jsem něco uložil http://uloz.to/x4HuP6Nf/uhl-pdf .. Je to podle mě zpracované na vysoké úrovni a nebál bych se do toho sednout.. Mrkněte jak mají vyřešenou cykliku (dokonalé a jednoduché) ... Je tam vše, rozměry, kompletní výkresy, atp.. Takové plány nemáme ani k našim helinám ..
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (2)
Mosqito je ale "komerční" stvebnice ne? Mám takový dojem, že jsou použity ve stavebnici díly po UT a RT kontrole. Minimálně ty bych považoval za velmi prospěšné od nich zakoupit a použít je.
Ano je to komerční stavebnice ale 90% těch samodomo ULH z nich vychází, minimálně řízení všichni používají shodné.. Zkusím zjistit co by si řekli za sekundární převod s hlavní hřídelí a cyklikou.. Jinak RTG materiálové zkoušky nejsou problém, v práci servisuji 6 CNC RTG pro defektoskopii od Xlonu (kontroloval jsem si tam i čínskou DFC hlavu na 600 Rexe + to používám když se do něčeho chci podívat a nejde to rozebrat ).. Neboj OPRe zatím sbírám jen teoretické poznatky ..
Registrován: 4.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog:Zobrazit blog (1)
Jedno Mosquito létalo v Olomouci. Už nelétá. Koukal jsem na to když se na tom majitel učil. Vrtulník je to pěkně stabilní, ale konstrukce řízení se mi teda ani trochu nezamlouvala.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru