Registrován: 28.11.2010 Příspěvky: 1250 Bydliště: Anglie, nebo Svitavy
pkotatko, taky bych si rad zkusil simulator, ja sice zkousel realnou heli a mel sem ze zacatku co delat, pak uz to slo lepe, ale to sem jen drzel cykliku, to bylo vse, sice sem mel nohy na pedalech a ruku na kolektivu, ale absolutne sem tomu nevenoval pozornost, nebyl cas
jinak uz nikdo nevim proc byl tu chvilicku kour za vrtulnikem, krom odpovedi za horel motor
_________________ Nezlob se Béďo, já mám dneska špatnej den
Registrován: 28.11.2010 Příspěvky: 1250 Bydliště: Anglie, nebo Svitavy
Troll píše:
Asi to pilot v tu chvíli pořádně osolil, však taky na Moravě říkají " eném dym " . Nebo vynechali dva válce a Ty ses znova narodil.
Ja sem v tom zrovna nesedel, leteli sme az po tomhle letu, ale vazne, opravdu proto neni zadne vysvetleni, neni to ze bych se ted nejak bal nebo tak, ale jen me zajima co to bylo, myslel sem ze treba je to nejaky bezny jev, v urcitem rezimu motoru, koukal sem na to porad dokola a pripada mi ze to z vyfuku neslo, pokud teda je vyfuk ta trubka nahore, v tomhle sem amater, kde ma ten vrtas vejfuk sem nezkoumal
_________________ Nezlob se Béďo, já mám dneska špatnej den
Jo v podstatě domácí výrova.. Dělá to firma Hungaro Copter která začala vyvíjet heli v roce 2008 kdy to byl jen koníček.. Teď už to mají odladěné a dá se to i koupit .. Jinak technické specifikace jsou zde http://www.hungarocopter.hu/index.php?l ... e=products a mají tam i náhradní díly takže když by někdo chtěl stavět tak by se dali použít i některé věci od nich ... Kurňa ale je to nádherné, já to chci taky .. Ty jo a jak tak koukám tak se nestíhám divit http://www.youtube.com/watch?v=emK-qIbuJ-k ovšem nějak se to nedá řídit a šlapat bych v tom nechtěl ..
kdy si sem se zajímal co obnáší vlastnictví/provoz vrtulníku , papíry a předpisy, zjišťoval jsem si to na letišti v Brne slatině
papíry cca 500.000 helipotvora cca 2000.000 a víc, nějaká lítaná každoročně nalítat minimálně 60 hodin , cena 1 hodiny +- 5000 (letiště , hangár, povinné servisní prohlíky, kontrola vrtulí, palivo atp) na zahradě nepřistaneš = předpisy,
na tohle si matně vzpomínám - bez záruky: minimální vzdálenost heliportu od posledního baráku 500 m nelze létat nad obcí obecně ani přistávat mimo vyhrazené plochy ani nad rezervacemi atp takže představa, že letíš z horní dolní do horní horní k babičce na kafe je naprosto mimo. takže pro běžné použití nevhodné , nejsme v austrálii ani americe
na podnikání samozřejmě potřebuješ helinu úplně jiné kategorie a o to víc to stojí
jednorázově to člověk dá, ale nasypat do toho ročně dalších 300.000 +++ mě odradilo, to už na to člověk opravdu musí mít.
Registrován: 4.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog:Zobrazit blog (1)
helifanda píše:
....každoročně nalítat minimálně 60 hodin , cena 1 hodiny +- 5000 (letiště , hangár, povinné servisní prohlíky, kontrola vrtulí, palivo atp) na zahradě nepřistaneš = předpisy,
na tohle si matně vzpomínám - bez záruky: minimální vzdálenost heliportu od posledního baráku 500 m nelze létat nad obcí obecně ani přistávat mimo vyhrazené plochy ani nad rezervacemi atp takže představa, že letíš z horní dolní do horní horní k babičce na kafe je naprosto mimo. takže pro běžné použití nevhodné , nejsme v austrálii ani americe
Dovolím si to trošku poopravit, doba se mění. Hodin stačí méně, ale není rozumné létat málo Přistát se dá i na zahradě, za dodržení jistých podmínek Nad obcí létat lze ( opět ale třeba dodržovat pravidla) Z Horní do Dolní létati za babičkou také lze ( ale ne vždy a všude) Mít vrtulník místo auta je nesmysl, s tím souhlasím. Malý vrtulník je pro zábavu, ne pro pracovní cesty. Větší vrtulník je na práci anebo pro superboháče které nerozhodí počáteční investice v desítkách mega a výdaj pár ( spíš víc než pár ) mega ročně na provoz.
Dnes si tak létáme u nás na letišti LMK Pardubice, najednou se objevili dva borci a na vleku za autem měli cosi co připomínalo vírník ovšem asi takový jako by ho před půl hodinou dodělali v garáži .. Tak se nás optali jestli tam mohou něco otestovat a my že samozřejmě ... Jak to dopadlo je na videu .. Fakt típci a vůbec se toho nebáli.. Prý je to něco co se kdysi dělalo ale měl z toho jen kousky tak části dodělal.. Dnes dělali test potřebné rychlosti pro vzlet, maximum co se u nás dalo dosáhnout bylo 80Km/h což je slyšet i na druhém videu .. Také jsme zjišťovali zda se vznášel vozík ale prý ne a že to chce delší rovinku .. Každopádně byli s dnešní zkouškou spokojeni a budou následovat testy na laně s živou posádkou ... Všechna čest tomu kdo si do toho sedne a obrovská radost pro toho borce jestli to poletí... Pak že to nejde , v garáži jde vše ..
Dneska me zaskocil syn otazkou na kterou neumim odpovedet. Zatim je na ZS, ale ma pomerne presnou predstavu co by chtel delat. Chce byt profesionalnim pilotem vrtulniku. Poradite co a jak do budoucna ? Stredni skola ? Vysoka skola ? Jak dal ?
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Pilotni licence je jasna. Spis mi slo o to, jak se pak dostat o opravdovemu letani. Kdo dneska piloty zamestna ? Co je vyzadovano ? Jake sance ma cerstvy adept s mokrou licenci ? Diky moc
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Stredni - ucnak mechanika, dnes uz pouze Vodochody, nebo Kunovice. Ekonomicke medy z ostatnich strednich skol jsou pro praxi nanic. Pak budto do armady, nebo si vycvik zacvakat sam. Obcas se da dostat rovnou z ulice k policajtum - na to musis mit zname. Kazdopadne v cechach u vrtulnikaru narusta personalni hrb, pac jich za deset let dost zmizi do duchodu. Kdyz nebude prace v CR, je teoreticka moznost nabrat zkusenosti v severni Kanade a Aljasce. Jak je to tam s pozadavkama, to opravdu nevim, nejsem vrtulnikar.
Z jineho soudku - minuly tyden jsem prvne ridil vrtulnik - Alouette III. Zadny velky zazitek to (na rozdil od modelu vrtasu) tedy nebyl, kdyz se mi v utazene zatacce zacaly na listech trhat proudnice, malem jsem si z toho zvuku striknul do textilu, to je hrozny pocit Viseni po chvili ok, akorat mi kazdou chvili nekam utikal ocas. Zato couvani do hangaru opravdu neni pro me. Cele se to klepe, vrci, rachta - nic pro me.
Registrován: 22.9.2013 Příspěvky: 177 Bydliště: Brno
pkotatko píše:
Dneska me zaskocil syn otazkou na kterou neumim odpovedet. Zatim je na ZS, ale ma pomerne presnou predstavu co by chtel delat. Chce byt profesionalnim pilotem vrtulniku. Poradite co a jak do budoucna ? Stredni skola ? Vysoka skola ? Jak dal ?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru