Autor |
Zpráva |
kmubajsek
|
Napsal: čtv 17.01.2013 9:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.11.2011 Příspěvky: 636 Bydliště: Karviná Obrázky: 14
|
zdravim, chci se vás zeptat jaký máte názor na litani s helinou v zimě, protože na návodů gyra (gp 750) je napsáno od 0° tudíž je asi nebezpečné lítat když je pod nulou nebo lítate i když je pod nulou ??? díky
_________________ :) Graupner MZ-12, Superzoom 4D, Katana s50, T-rex 450, Pluto,
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Screwball671
|
Napsal: čtv 17.01.2013 9:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 1313 Bydliště: Praha Barrandov
|
kmubajsek píše: zdravim, chci se vás zeptat jaký máte názor na litani s helinou v zimě, protože na návodů gyra (gp 750) je napsáno od 0° tudíž je asi nebezpečné lítat když je pod nulou nebo lítate i když je pod nulou ??? díky No já s tímto gyrem lítám i když je pod nulou a funguje, problém bych spiše viděl ve velikosti a mechanice. Ty malé pádlové mechaniky jako např. T rex450 mě v mrazu nechodí moc dobře, je to zatuhlý - hlavně plastový očka v kloubech. Větší heliny to snáší už lépe. Ještě je taky problém s baterkama v mrazu Lipolka nedá tolik jako v teple.
_________________ Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant
|
|
Nahoru |
|
|
kmubajsek
|
Napsal: čtv 17.01.2013 10:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.11.2011 Příspěvky: 636 Bydliště: Karviná Obrázky: 14
|
takže nemám raději lítat když je pod nulou ???
_________________ :) Graupner MZ-12, Superzoom 4D, Katana s50, T-rex 450, Pluto,
|
|
Nahoru |
|
|
Screwball671
|
Napsal: čtv 17.01.2013 10:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 1313 Bydliště: Praha Barrandov
|
Určitě je tady spousta lidí co lítá i pod nulou a jde jim to, já se taky občas neudržím, kamarád co s ním chodím lítá i ve vánici a jde to, taky záleží na tom jak fouká, protože to mě snad vadí nejvíc, stát jen tak hodinu ve větru a mrazu.
_________________ Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant
|
|
Nahoru |
|
|
ciko7
|
Napsal: čtv 17.01.2013 12:53 |
|
Heliholics Ostrava
|
|
|
Registrován: 15.12.2010 Příspěvky: 3165 Bydliště: Havířov-město zaslíbené Obrázky: 45
|
Jak psal Screw... Záleží, kolik pod tou 0 je. Pokud je -2'C, tak bych se toho vůbec nebál i se 450 velikostí. Pokud máš možnost mít mezi baterkama heli v autě, je to výhoda. Ale ja dávám heli do auta az tak při - 6
_________________ Compass 7HV, T-Rex 700E [img]http://alefnula.wz.cz/modely/rcmania/rcheliholics.png[/img]
|
|
Nahoru |
|
|
psena
|
Napsal: čtv 17.01.2013 13:02 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 9.12.2009 Příspěvky: 4179 Bydliště: Brno
|
S pročkem jsem lítal určitě při -7°C a nejednou a bez problému. Já bych se spíš bál s většíma helinama.
|
|
Nahoru |
|
|
tomasvrx1
|
Napsal: čtv 17.01.2013 13:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.6.2011 Příspěvky: 618 Bydliště: Řečany nad Labem (Pardubice)
|
ciko7 píše: Jak psal Screw... Záleží, kolik pod tou 0 je. Pokud je -2'C, tak bych se toho vůbec nebál i se 450 velikostí. Pokud máš možnost mít mezi baterkama heli v autě, je to výhoda. Ale ja dávám heli do auta az tak při - 6 No toho dávat heli nebo vysílač mezi lety do auta kde je tepleji bych se fakt nedržel a osobně bych to rozhodně nedělal. V elektronice se začne srážet voda. Je to Hrob na jakoukoli elektrotechniku. Takž za mě, já létám tak při +5 Pak se musí dělat dlouhé přechodové přenosy domů. Aby se teplota pomalu vyrovnala. Pak se nic nesrazí. Ale všeobecně létání v zimě není dobré na životnost elektroniky.
_________________ T-8FG,GOBLIN 700 HPS-HC3sX,Diablotin XL,Eagle foto http://tomasvrx1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
BORN_TO_GRILL
|
Napsal: čtv 17.01.2013 14:58 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 30.10.2012 Příspěvky: 159 Bydliště: Zlín
|
Screwball671 píše: kmubajsek píše: zdravim, chci se vás zeptat jaký máte názor na litani s helinou v zimě, protože na návodů gyra (gp 750) je napsáno od 0° tudíž je asi nebezpečné lítat když je pod nulou nebo lítate i když je pod nulou ??? díky No já s tímto gyrem lítám i když je pod nulou a funguje, problém bych spiše viděl ve velikosti a mechanice. Ty malé pádlové mechaniky jako např. T rex450 mě v mrazu nechodí moc dobře, je to zatuhlý - hlavně plastový očka v kloubech. Větší heliny to snáší už lépe. Ještě je taky problém s baterkama v mrazu Lipolka nedá tolik jako v teple. Muzu to potvrdit. Mam T-rexe 450 s padlovou hlavou temer bez vuli. V mrazu cela mechanika ztuhne a nechodi,jak ma. Vrtulnik potom ruzne klopi,kloni,...proste to nefunguje:(
_________________ Goblin 700 3Digi, Goblin 380 3Digi, NeXt RC Futaba T14SG
|
|
Nahoru |
|
|
mravecm1
|
Napsal: čtv 17.01.2013 15:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.3.2009 Příspěvky: 397 Bydliště: SR
|
Za seba vravim, ze lietat sa da aj ked je pod nulou, ale zalezi na tom s cim . S 450kou mam rovnaku skusenost, ako pisal Screwball671. Ak je to padlova 450ka, tak s tou by som urcite nelietal, lebo padla v zime ztuhnu a helina je takmer neovladatelna. Bezpadlova 450ka nema ziadny problem. Vacsie heliny (600-700) zvladaju zimu viacmenej bezproblemov bezohladu nato, ci su padlove, alebo bezpadlove.
_________________ KASAMA Srimok 90N CYBERHEAD + SPIRIT TREX 450PRO + Beast Futaba T14SG 2,4GHz
|
|
Nahoru |
|
|
Lubosh
|
Napsal: čtv 17.01.2013 17:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.12.2006 Příspěvky: 926 Bydliště: Praha 10 ČR
|
_________________ Luboš www.3dprintedtanks.com
|
|
Nahoru |
|
|
nostromo
|
Napsal: čtv 17.01.2013 17:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.6.2007 Příspěvky: 1816
|
Jde hlavne o plasty, ktere pod nulou krehnou. A dale o kondenzaci vody, clovek vynda helinu "teplou" z auta nebo z domu a okamzite dojde k oroseni. Ja jsem na kondenzaci roznesl Rexe, protoze z niceho nic zaclo blbnout bezpadlo a vymalovano sbiral jsem do igelitky.
|
|
Nahoru |
|
|
ciko7
|
Napsal: čtv 17.01.2013 21:01 |
|
Heliholics Ostrava
|
|
|
Registrován: 15.12.2010 Příspěvky: 3165 Bydliště: Havířov-město zaslíbené Obrázky: 45
|
tomasvrx1 píše: [quote="ciko7"
No toho dávat heli nebo vysílač mezi lety do auta kde je tepleji bych se fakt nedržel a osobně bych to rozhodně nedělal. V elektronice se začne srážet voda. Je to Hrob na jakoukoli elektrotechniku. Takž za mě, já létám tak při +5 Pak se musí dělat dlouhé přechodové přenosy domů. Aby se teplota pomalu vyrovnala. Pak se nic nesrazí. Ale všeobecně létání v zimě není dobré na životnost elektroniky. Asi na tom něco bude. Přehodnotím to . Ale lítat v zimě nepřestanu Spíš jsem to vždy dal do auta jen proto, abych šetřil baterii , která napájí BEC. Prostě aby nebyla venku celou dobu mého pobytu na letišti.
_________________ Compass 7HV, T-Rex 700E [img]http://alefnula.wz.cz/modely/rcmania/rcheliholics.png[/img]
|
|
Nahoru |
|
|
Joshuax
|
Napsal: pát 18.01.2013 16:13 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 27.11.2007 Příspěvky: 358 Bydliště: Praha
|
Ja se zeptam trochu jinak. Nejake pravidelne halove letani, trenovani, nebo zaletavani novych stroju nekde neprobiha ? Nerikam zrovna 3d akro, to by bylo na prostor asi trosku narocnejsi, ale rekneme priprava nebo testovani stroju mezi sezonami, letani nejakych mensich stroju, nebo maket atd.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pát 18.01.2013 16:25 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
nostromo píše: Jde hlavne o plasty, ktere pod nulou krehnou. A dale o kondenzaci vody, clovek vynda helinu "teplou" z auta nebo z domu a okamzite dojde k oroseni. Ja jsem na kondenzaci roznesl Rexe, protoze z niceho nic zaclo blbnout bezpadlo a vymalovano sbiral jsem do igelitky. Ty jo, a ja zil v presvedceni, ze ke kondenzaci dochazi v opacnem smeru. Pri prechodu ze zimy do tepla......
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
michalll
|
Napsal: pát 18.01.2013 18:29 |
|
Heliholics Ostrava
|
|
|
Registrován: 6.4.2008 Příspěvky: 590 Bydliště: Havířov
|
Ohledně kondenzace: Pokud má studený a teplý vzduch stejnou relativní vlhkost, tak to neznamená, že mají stejnou absolutní vlhkost. Čím je vzduch studenější, tím méně vody je schopen obsahovat. Takže by mělo stačit, pokud se vrtulník po lítání, pokud není od sněhu, uzavře spolu se suchým venkovním vzduchem např. do velkého sáčku, nebo těsné bedny. Po přenesení domů, do tepla se nechá ohřát v tomto obalu a až pak vytáhne. Kondezace by se konat neměla, protože se teplý a vlhký vzduch k helině nedostane a celé ohřívání bude probíhat i pomaleji.
Já nosím vysílač v plastovém kufru na nářadí. Když po lítání v zimě třeba po půl hodině doma vysílač vytáhnu, je stále ještě studený a suchý. Kondenzovat začne až po vytažení z bedny. Když tomu dopřeju čas a nechám ho uvnitř až do vyrovnání teplot, žádná kondenzace se nekoná.
S vrtulníkem jsem to nikdy nezkoušel, ale s tím vysílačem mi to takto funguje spolehlivě.
_________________ PROTOS 500, BLADE 130 X
Heli kabinky: http://michalpa.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|