michalll
|
Napsal: pát 18.01.2013 18:38 |
|
Heliholics Ostrava
|
|
|
Registrován: 6.4.2008 Příspěvky: 590 Bydliště: Havířov
|
Tak, tak. O tom je ten i-d diagram vlhkého vzduchu...
_________________ PROTOS 500, BLADE 130 X
Heli kabinky: http://michalpa.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: pát 18.01.2013 18:50 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 17.8.2008 Příspěvky: 6902 Bydliště: Moravský kras ČR
|
nostromo píše: Jde hlavne o plasty, ktere pod nulou krehnou. A dale o kondenzaci vody, clovek vynda helinu "teplou" z auta nebo z domu a okamzite dojde k oroseni. Ja jsem na kondenzaci roznesl Rexe, protoze z niceho nic zaclo blbnout bezpadlo a vymalovano sbiral jsem do igelitky. To je ovsem kravinimum, ke kondenzaci dochazi naopak kdyz studenou vec preneses do tepla. Duverne to znaji fotografove a lide nosici bryle. Ostatne i v meteorologii je dobre znamy pojem teplota rosneho bodu. Chladnejsi vzduch nepojme tolik vodni pary jako teply, prebytek pary pri poklesu teploty kondenzuje.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
IvoR1
|
Napsal: pát 18.01.2013 19:03 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.7.2012 Příspěvky: 305 Bydliště: Stará Ves n/O (Ostrava) Obrázky: 30
|
Já jsem do teďka vždy vytáhnul helinu z auta, 3 a půl minuty polítal a zase šup s ní do auta. Myslíte že za tu dobu tak promrzne? Nikdy jsem po vytažení z auta nepozoroval nějaké orosení nebo něco takového. Horší je to s nabíječkou, která je vždy celou dobu venku. Tu když strčím do vyhřátého auta tak z ní jen teče .
_________________ T14SG,Katana S50V2, Protos 500, T-rex700E
|
|
Nahoru |
|
|
ciko7
|
Napsal: pát 18.01.2013 23:05 |
|
Heliholics Ostrava
|
|
|
Registrován: 15.12.2010 Příspěvky: 3165 Bydliště: Havířov-město zaslíbené Obrázky: 45
|
[quote="michalll"]Ohledně kondenzace: Takže by mělo stačit, pokud se vrtulník po lítání, pokud není od sněhu, uzavře spolu se suchým venkovním vzduchem např. do velkého sáčku, Do sáčku dávám heli po lítání zásadně ve chvíli, kdy jeho další let je v nedohlednu a já si nejsem jist, kolik součástek mi ještě chybí Brát sebou sáček na letiště, znamená přitahovat neštěstí ]
_________________ Compass 7HV, T-Rex 700E [img]http://alefnula.wz.cz/modely/rcmania/rcheliholics.png[/img]
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: pon 21.01.2013 15:23 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3756 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
Z tepla do zimy se určitě nic neorosí.
Baterka se sama částečně zahřívá, takže pokud není studená na startu, nevidím problém. Serva se taky hřejí.
Problém vidím v polovodičích. Ty pod 0°C začínají fungovat špatně. Osobní zkušenost mám s levným vrtulníkovým gyrem (HK401B), které jednu baterku vydrželo, pak asi zmrzlo nebo co a ocas si dělal, co chtěl. Po "rozmrznutí" zase funguje normálně. Takže pokud není gyro vyhřívané a je piezzo, tak asi trochu bacha.
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
ciko7
|
Napsal: pon 21.01.2013 15:31 |
|
Heliholics Ostrava
|
|
|
Registrován: 15.12.2010 Příspěvky: 3165 Bydliště: Havířov-město zaslíbené Obrázky: 45
|
No právě, já heli T-Rex 700 se stabilizací 4dStabi dávám do auta jen proto, abych ušetřil serva a celkově celé elektronice. Když přijedu na letiště v 11 dopoledne a jsem tam tak do půl 5 , tak je nechci mít celou dobu venku na -7°C. Proto strkám stroj do auta. Nestalo se mi, že by se tam něco orosilo. Pokud ano, tak bych zvážil další let. Určitě bych to nepodcenil.
_________________ Compass 7HV, T-Rex 700E [img]http://alefnula.wz.cz/modely/rcmania/rcheliholics.png[/img]
|
|
Nahoru |
|
|
Arcicorsa
|
Napsal: pon 04.02.2013 18:12 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 12.1.2013 Příspěvky: 1444 Bydliště: Pardubice
|
Zdravým, tak s LaHeli Riccem jsem s pádlem chodil létat i v -10°C a nepřipadalo mi že by to nějak trpělo.. Teď když jsem na něj dal bezpádlo tak jsem to zalétával v -15°C a naprosto bez problémů až na moje ruce, musel jsem po letu vždy na 10 minut do auta .. Vrtulník zůstával venku a nic nenamítal.. Jinak co se týče polovodičů tak optimální pracovní teplota je -40 až +80°C, v extrémech se dají polovodiče provozovat i v teplotách -100 (přetaktovaný CPU) až +130°C (běžná teplota GPU při maximálním zatížení), problém je jen u vlastních akcelerometrů kde se musí počítat s teplotním driftem ale to už je jen otázka SW v CPU gyra jak je to ošetřené, ovšem moderní akcelerometry už kompenzují vlastní drift automaticky a jdou z nich už jen kompenzovaná data a kompenzace v SW CPU není třeba.. Takže o elektroniku se není třeba bát a je to jen o mechanice (u bezpádel není co řešit) a o tom co snesou palce na páčkách .. PS: nejste někdo z Pardubic?? popřípadě kam chodíte létat když je hnusně?? Já a ještě dva lidé s 450kama chodíme trénovat do podzemních garáží Albert, celkem se to dá jen člověk musí počítat s nízkým stropem ..
_________________ Goblin 500 Spirit@MiniProtos Spirit@Oxy3 Spirit@Taranis + Xlite RC@ www.arcitimer.com
|
|
Nahoru |
|
|
ddano007
|
Napsal: čtv 21.01.2016 11:11 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.3.2010 Příspěvky: 2881 Bydliště: Zavar, SK
|
Chlapci, ako lietate v zime s heli, co maju ocasnu vrtulku na remen? Vzdy, ked donesiem heli na pole, tak je remen uplne povoleny ( pochopitelne, fyzika nepusti, mraz je mraz, kovova ocasna trubka spravi svoje). Toz povolim sroby na ocasnej mechanike, zlahka remen napnem a srobky naspat dotiahnem. Rovnako pochopitelne je, ze to zabudnem tak a heli donesiem dovnutra, ergo remen sa natahuje Ako to riesite vy? Je to rovnako markantne aj pri heli, co maju karbonovu ocasnu trubku? Vdaka.
_________________ X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: čtv 21.01.2016 12:32 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Teplotni roztaznost uhlikve trubky je zanedbatelna. To je presne duvod proc si ji lide jako tuning kupuji.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Arcicorsa
|
Napsal: sob 23.04.2016 8:16 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 12.1.2013 Příspěvky: 1444 Bydliště: Pardubice
|
ddano007 píše: Chlapci, ako lietate v zime s heli, co maju ocasnu vrtulku na remen? Vzdy, ked donesiem heli na pole, tak je remen uplne povoleny ( pochopitelne, fyzika nepusti, mraz je mraz, kovova ocasna trubka spravi svoje). Toz povolim sroby na ocasnej mechanike, zlahka remen napnem a srobky naspat dotiahnem. Rovnako pochopitelne je, ze to zabudnem tak a heli donesiem dovnutra, ergo remen sa natahuje Ako to riesite vy? Je to rovnako markantne aj pri heli, co maju karbonovu ocasnu trubku? Vdaka. Na jaké heli to řešíš?? Řemínkových heli jsem už pár měl a na žádné jsem tento problém nepozoroval.. Ani MiniProtos s tím nemá problémy a tam je extra dlouhej řemen (na 450), Goblin taky cajk a co si pamatuji tak i Rex 600 s tím neměl problém a to si troufnu tvrdit že tahle zima tak krutá nebyla, vzpomínám jak jsme létali v -15°C ... Na druhou stranu jsem ani neměl důvod to řešit, nikdy jsem nepozoroval že by bylo něco špatně..
_________________ Goblin 500 Spirit@MiniProtos Spirit@Oxy3 Spirit@Taranis + Xlite RC@ www.arcitimer.com
|
|
Nahoru |
|
|
Vigo
|
Napsal: úte 23.05.2017 17:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
Kondenzace je relativne neskodna pokud je elektronika bez napeti. Cim lip to je lakovane tim lip. Zabije to az oxidace prave diky elektrine. Tj pokud neco donesete do tepla vypnute a neni to uplne nelakovane, nestane se nic ( samozrejme lepsi to nechat na chodbe kde neni + 30). Dalsi vec je ze uvnitr vysliace nebo prijimace se to ohriva pomaleji a tedy i kondenzatu je min. Osobne vim z Rc aut kde jsem jezdil i pod -10 ze vse fungovalo ok. Polovodicum je to opravdu jedno a ani po letech v prijmaci ani vysilaci korozi nemam. Samozrejme nema cenu to pokouset a urcite nezapinat driv nez to vse bude suche.
|
|
Nahoru |
|
|
Gattor
|
Napsal: čtv 25.05.2017 10:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.11.2006 Příspěvky: 922 Bydliště: Praha 9
|
Sprej funguje. Dokonce jsem po aplikaci (kvuli desti) na draty elektricke ohradky proti slimakum zpusobil, ze vodice prestaly davat slimakum rany (tj. nevodilo to ani pres ten jejich sliz) a musel jsem draty vymenit.
Ohradka proti slimakum: 2 draty (+ a -) na konstrukci 2 centimetry od sebe. Napajeno 9ti voltovou baterii. Pokud slimak svym telem draty spoji, zakrouti se zpet pred ohradku a po par minutach prcha. Po aplikaci spreje prestaly draty slimaky probijet.
_________________ T-Rex 500 ESP (GP780), T-Rex 450 Pro (MicroBeast), T-Rex 250 (FM), Blade mCPx - DX7
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|