Switch to full style
Všechno co je o modelech vrtulníků, ale nevejde se do jiné vrtulníkové kategorie.
Odeslat odpověď

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

sob 20.08.2016 23:18

tak dnes dalsi pad s R60 (druhy). Kdyby to bylo na ruce tak si naliskam, ale toto bylo na prelomeny dratek mezi baterkou a Alignem B6T. U napajeneho konektoru Alignu tesne pred nim se ten dratek prelomit a upadl. Jsou tam strasne slabe dratky.

Stalo se to pri pruletu nad plochou v cca 4m vysce. Zadne ptakoviny. Najednou se heli sesunula k zemi takovou rychlosti, ze jsem zkusil pouze hmatnout na autorotaci, ale ta nejak nemohla zafungovat. Heli se zahadne ani nemlatila. Stacil jsem k ni dobehnout a urvat akorat hadicky od motoru. potom jsem hledal co se stalo, ale nesla vubec elektrika. Tak jsem shodil pomackanou kabinu a nestacil jsem se divit. kdyz jsem to na zkousku spojil, vsechno nabehlo OK a fungovalo bez problemu.

Ted vecer rozborka a prezila to celkem zdarne.

Kdyz nepocitam listy tak pouze smykatko na vrtulce, drzak vrtulkovech listu, podvozek, kabina a uhlikova trubka. Neco jsem mel doma. Ted pouze sehnat uhlikovou trubku. a kompletni smykatko. Vnitrni uhlikovy kardan bez skrabnuti. Vsechny prevody OK.

Nato jaka to byla rana tak skody celkem malinke. Ten plast to docela hodne pohlcuje.

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

ned 21.08.2016 10:22

Zkontoroloval/vyměnil bych ještě hlavní a příčnou hřídel - jakmile se češou listy, můžou být přihnuté. + případně ložiska na nich.

Jak je to jinak s náhradními díly?
Koukal jsem, že mscomposit (modelsport) má prakticky všechno. Sice všechno do 10 až 15 dní, ale prakticky všechno...

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

ned 21.08.2016 11:32

diky za tip na shop. Jinak hridele jsem kontroloval. A pricna je krasne rovna a hlavni vypada taktez v pohode. Na vrtulce byla hridel taky v poho.

Navic s hlavou a dily takovy problem nemam, mam tam hlavu z T-REX 700 FBL. Neco ale musim pohledat. po shopech. S dily je to takove vselijake. U pelikana je ma v nabidce, ale pouze na objednani.

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

čtv 18.05.2017 8:27

Můj trabant (CopterX 450 - ala TRex), ztratil výkon. Po chvíli zase "naskočil". Bylo to v prudké zatáčce, tak jsem si myslel, že je ne úplně dobrá baterka a regulátor omezuje proudy.
Druhá baterka (ta je určitě OK) to samé, akorát už "nenaskočil". Nějak jsem "doplachtil" na zem a nějak jsem to celé vypnul. Moc to nešlo. Jednak to nešlo a jednak jsem trochu zmatkoval.
Ohly se snad všechny osy, co tam jsou :-/ + list trefil (dost měkkou) ocasní trubku a motor trochu oholil hnací kolo. Takže materiál za 100 Kč, práce na nějakou tu hodinu.. :(

Příčina? Prohlížel jsem model pečlivě a na 99% jsem přesvědčený, že příčinou byl ne úplně dobrý kontakt na řídícím pinu regulátoru. Ku podivu napájení bylo v pořádku. Konektor se mi zdál povytažený.

Jasně, 100x se tu psalo "zalep konektory tavným lepidlem", tak já je teda zalepím....

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

čtv 18.05.2017 17:24

To moc nepotěší, když se nezadaří. To já měl včera z pr..le kliku. Letos POPRVÉ jsem vytáhnul obouchánka (HK 450) a chtěl jsem vyzkoušet nové ocasní servo. To předtím už nedrželo dobře jednu polohu a kmitalo na ní. Zrovna řeknu, že používám serva ty úplně nejlevnější (HK-922MG které nestojí ani 2 stovky). Mám je na cyklice od začátku, asi 2,5 roku a na zadku kvůli začátečnickým problémům jsem jich pár levných vystřídal.
Vyměněné servo (taky ta 922), nastavený střih vrtulky jako u předchozího a včera konečně bez větru.
1. baterka pár let stará, slouží jen k nastavování, ale governor z ní vytáhne, co je potřeba. Ani jsem nezkoušel normal režim a začal jsem si polítávat v HL režimu. Vše v pohodě, jen jsem si bočním sliderem trochu upravoval zisk. Řekl jsem si, že se s touto slabou baterkou nebudu pouštět do žádných větších akcí a invert nechám na další. Další baterka za začátku v pohodě, pak najednou začal ulítávat ocas, začalo to dělat samo různě velké piruety a přestávala jít směrovka. Ani už nevím, jak se mi to s těma mýma levýma rukama podařilo mezi těma piruetama posadit. Naštěstí beze škod, protože to servo na poslední cestě aspoň zastavilo v poloze, že udržel ocas na místě. Na zemi jsem zjistil, že to servo je po smrti. Doma jsem si ověřil, že když místo něj připojím to původní, tak normálně jede. Tak jsem si objednal o něco lepší (o pár korun - 9257MG), tak snad bude fungovat.
Jo a proč to servo kleklo, netuším. Krajní polohy nastavené, před letem namazány hřídelky, fakt nevím...

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

ned 18.06.2017 18:56

prikrylm píše:Můj trabant (CopterX 450 - ala TRex), ztratil výkon. Po chvíli zase "naskočil". Bylo to v prudké zatáčce, tak jsem si myslel, že je ne úplně dobrá baterka a regulátor omezuje proudy.
Druhá baterka (ta je určitě OK) to samé, akorát už "nenaskočil". Nějak jsem "doplachtil" na zem a nějak jsem to celé vypnul. Moc to nešlo. Jednak to nešlo a jednak jsem trochu zmatkoval.
Ohly se snad všechny osy, co tam jsou :-/ + list trefil (dost měkkou) ocasní trubku a motor trochu oholil hnací kolo. Takže materiál za 100 Kč, práce na nějakou tu hodinu.. :(

Příčina? Prohlížel jsem model pečlivě a na 99% jsem přesvědčený, že příčinou byl ne úplně dobrý kontakt na řídícím pinu regulátoru. Ku podivu napájení bylo v pořádku. Konektor se mi zdál povytažený.

Jasně, 100x se tu psalo "zalep konektory tavným lepidlem", tak já je teda zalepím....


Takže po opravě a zalítání korekce. Nebylo to kontaktem k regulátoru, ten byl úplně OK. Když jsem opravu zalítával, tak po krátkém visu to samé chování. Normálně se roztočila vrtule, zaberu nahoru a "ztráta výkonu". Zkusím znovu, opakuje se. Koukám na to, zkouším vrčet motorem se sundanou vrtulí, hýbu s káblíky, jestli není něco podivného... Pak zaberu za hlavu bez listů a jednou se motor roztočí jedou ne! Normálně prokluzoval pastorek! Takže tvořil jen jakousi třecí spojku, která při určitém výkonu proklouzla. Naprosto přesně to odpovídalo chování, které jsem popisoval. Takže jsem se jal pastorek utáhnout, ale utrhl jsem mu závit. :-( druhý pastorek jsem s sebou neměl, takže jsem to odpoledne dolítal.

Hodí se pastorek zalepit? Třeba thread lockem?

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

ned 18.06.2017 21:41

Strhnout závit v pastorku se mi nikdy nepovedlo.To se myslím dřív protočí imbus na klíči nebo v červíku.Záleží asi na kvalitě jednotlivých součástí.Pokud má pastorek červík tak ho na hřídel nelepím.Jen samotný červík pomáznu modrým loctitem jako pojistku proti povolení.Když je pastorek bez červíku(asi jen mikroheli) lepím ho na hřídel zeleným loctitem.Při správném postupu drží hodně dobře.Tohle ale asi nebude nutné.Spíš ten závit byl už načatý a s novým pastorkem to bude OK.

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

pon 19.06.2017 12:56

Pokud na hřídeli motoru není rovná ploška, kam by pastorek dosedal, tak si jí vybruš. Staší trochu. Potom už pastorek nikdy neproklouzne. Dělám to tak i na letadlech s gumičkovým unašečem- pro jistotu ;-)

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

pon 19.06.2017 13:19

dagx píše:Strhnout závit v pastorku se mi nikdy nepovedlo.To se myslím dřív protočí imbus na klíči nebo v červíku.Záleží asi na kvalitě jednotlivých součástí.Pokud má pastorek červík tak ho na hřídel nelepím.Jen samotný červík pomáznu modrým loctitem jako pojistku proti povolení.Když je pastorek bez červíku(asi jen mikroheli) lepím ho na hřídel zeleným loctitem.Při správném postupu drží hodně dobře.Tohle ale asi nebude nutné.Spíš ten závit byl už načatý a s novým pastorkem to bude OK.

Vzhledem k tomu, že je pastorek mosazný, tak mi stržený závit tak divný nepříjde. Možná by nebylo špatní dokoupit ocelový. Ale dívám se za 200 Kč/kus? :-/

00Ja píše:Pokud na hřídeli motoru není rovná ploška, kam by pastorek dosedal, tak si jí vybruš. Staší trochu. Potom už pastorek nikdy neproklouzne. Dělám to tak i na letadlech s gumičkovým unašečem- pro jistotu ;-)

Tohle mě napadlo jako první - jako, že jak se může protočit, když je tam ploška - ale ploška je jen na druhém konci. Dobrá připomínka, to provedu.

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

pon 19.06.2017 14:24

Koukám, pomotal jsem slova. Myslel jsem samozřejmě plošku, kam by dosedal ŠROUBEK zajišťující pastorek. Ale to sis určitě přeložil správně ;-)

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

pon 19.06.2017 20:44

kdyby nekdo shanel pastorky tak mam doma ....jsou mi k nicemu...tak treba za stovku prodam.....mam jich vic a ruznych

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

úte 20.06.2017 8:48

milagros píše:kdyby nekdo shanel pastorky tak mam doma ....jsou mi k nicemu...tak treba za stovku prodam.....mam jich vic a ruznych


Našel jsem doma 11 a 13z, původní byl 12z. Je to na 3,17mm osu, 12z bych dokoupil. Jestli budou i jiné, odpustil bych si 3 piva.... :)
Na 11z točí max 2500 ot/min, na 13z (spočítaných) asi 3100 ot/min.
Nevíte snese kopie T-rexe 3100 ot/min? Motor to utáhne, je to silný Scorpion.

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

úte 20.06.2017 13:54

Muj starej Blade 450 tocil presne 3100 na druhej plyn a dal to bez problemu.

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

úte 04.07.2017 10:03

Zalítával jsem cizího T-rexe 450 V2 (řemen, pádlo). (Že jako mezi slepými jednooký králem). Byl zakoupený jako létající.
Celé jsme to spolu nějak nastavili, aby to aspoň "nasucho" dělalo, co má. Podle mě to v tom stavu lítat nemohlo. Ale budiž.
Na zemi jsem nastavil hlavní rotor, seřídili jsme ocas.
Pak jsme odladili stopu listu ve visu a chtěl jsem zbytek doladit, aby visel aspoň trochu slušně a neuhýbal. Sice dost foukalo, ale při visu na různé strany se dalo odhadnout, kam utíká.
No a prásk! Asi metr nad zemí se vrtulník proučel k zemi a listí na strany. Vrtulník padl na zem a než jsem ho vypnul elegantně si pokroutil pádla. Utrhly se táhla k listům a ztratili jsme podložky mezi gripem a hlavou.
Po ohledání jsme zjistili opravdu velmi mírné ohnutí hlavní osy.

Jinak nic!

Nebyly ani dotažené ani zalepené šrouby v příčné ose. :(

Pádla jsme narovnali, podložky vybrali z náhradních dílů, celé to znovu sestavili, poučeni zkontrolovali všechny možné šroubky, doladili stopu a prohlásil jsem stroj za letuschopný.

Uf. Lekl jsem se dost. Je to taková blbost, ale aspoň kontrola toho jak blízkou jsou gripy u hlavy by stačilo na odhalení problému...

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

pon 10.07.2017 8:34

...vlastní pokusy o létání vzhůru nohama s mým "trabantem", nízká výška a ztráta orientace...
Naštěstí ta kukuřice je úžasně milosrdná. Takže jsem akorát narovnal mírně ohnutou ocasní trubku a vyměnil příčnou hřídel.

Budu lítat výš...
Odeslat odpověď