Autor |
Zpráva |
Troll
|
Napsal: stř 28.01.2015 12:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Kdysi jsem létal třicítkové vrtulníky. Mělo to motor cca 5 cm3 a ty heli motory byli pořádně nabušené, nesrovnatelné s obyčejným leteckým motorem.Mělo to výkon srovnatelný s běžnou leteckou desítkou. Heli motor točil asi tak 17 000 ot/min + a obvykle se používaly laděné výfuky. Takový třicítkový vrtulník měl cca 2,5 kg , byl podstatně menší než Helix a nebylo tam nic navíc, nic co by šlo nějak výrazně odlehčit. Takže tady máme dvaapůkilový vrtulník s motorem o výkonu běžné desítky. Létalo to hezky, ale žádný extra divočák to nebyl. Já jsem hluboce přesvědčen, že podstatně větší Helix za tři kila nejde postavit. A provozovat ho s obyčejným motorem menším než 10 cm3 není rozumné. Přemýšlet nad dvaapůlkou nebo třiapůlkou je už naprostá bláhovost. Držím palec do stavby, ale také doufám, že zvítězí zdravý rozum a zanecháš pokusů o pohon tak malým motorem . Řekl bych, že udělat nové motorové lože na větší motor je ve výsledku mnohem lepší řešení jak se trápit s motorem který pro tak velký vrtulník prostě není dostatečný. A určitě tam dej heli motor. Viděl jsem spoustu trápení s MVVS a jinými ve vrtulnících. Holt OS byli drahé, ale nakonec měl vždy takový stavitel ve vrtulníku OS MAxe, Webru nebo Rossi a v šuplíku MVVS s malou hlavou a blbým karburátorem co se přehříval, a neměl ani výkon ani přechody.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|