RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Baterie vrtulníku SYMA Schweizer 300
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=109&t=77221
Stránka 1 z 1

Autor:  varok [ úte 13.02.2018 9:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie vrtulníku SYMA Schweizer 300

Dobrý den, po delší době bych rád oživil téma. Nakonec jsem sehnal úplně stejné baterie jako byly ve vrtulníčku, jen původní byly 650mAh a já sehnal 600mAh. Zapojil jsem je jak mají být, tedy do série a nabil.
Potom jsem vrtulníček zapnul a zkoušel vzlétnout. Točí se ale kolem svislé osy a má jen SNAHU vzlétnout, ale nevznese se. Když pákou na vysílači zkouším vykompenzovat to otáčení, tak už má vrtulníček snahu, ale ne. Co by mohlo být prosím špatně? Že by ten elektromotorek? Na netu píšou nějaký 370 řadu, tak jakou zvolit náhradu? Stačil by klasický 280? 370 jsem zatím nikde neviděl, nebo dát 300 řadu, třeba Speed 300?

Autor:  varok [ úte 13.02.2018 14:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie vrtulníku SYMA Schweizer 300

Tak už jsem našel i ten elektromotorek řady 370. Jenže v PVMODEL mají motorek Himoto, nějaké měřítko, tak to je asi na RC autíčka. Nevím tedy jestli by to bylo vhodné i na RC vrtulníček nebo mám koupit klasický 280 popř. 300?

Autor:  varok [ sob 17.03.2018 12:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie vrtulníku SYMA Schweizer 300

Dobrý den, ještě se zeptám. Kolik by měli být zhruba otáčky hlavního rotoru u takovýchto vrtulníčků? Hl. rotor je kolem 490mm. Motorek by tam měl být řady 370, baterie originál 7,2V 650mA. ta byla ale kaput, tak jsem sehnal novou. Ale sehnal jsem jen s kapacitou 600mA, ale to by nemělo mít tak velký vliv na výkon, jen na dobu létání, ne? U toho mého ale dám plun na plno, vrtulníček má snahu vzlétnout, ale nevzlétne. Otáčky hl. rotoru jsem chtěl změřit otáčkoměrem, ale nevím jak na to. Mám optický otáčkoměl, vypadá jako stopky. Pomocný zadní rotor se točí naplno a snaží se vrtulníček vyrovnávat aby se netočil kolem své osy. Rotor už je docela velký, mám doma i maličký Colibri V4.5, ale ten je asi poloviční. Tak jsem zkusil i jako u velkých dospělých vrtulníků postupně přidávat plyn od nuly do maxima, kdyby se náhodou setrvačností nedokázal roztočit hned ze startu naplno, ale ani to nepomáhá. Nevíte prosím někdo co s tím?

Autor:  beka [ sob 17.03.2018 16:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie vrtulníku SYMA Schweizer 300

Ahoj, koukal jsem na obrázky a popis toho vrtulníčku,na jednom obrázku je krabička v které je vypínač a vedle vypínače je zřejmě potenciometr s označením pravá-- lévá,zkus s tím otáčet, je možné že se s tím koriguje otáčení ocasu. Tuto funkci mají některé dvourotorové helinky, ale ty to mají na vysílačce, jen hádám, třeba to je na něco jiného.

Autor:  varok [ ned 18.03.2018 18:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie vrtulníku SYMA Schweizer 300

Ano, je to na korekci točení do stran kolem osy. To neřeším, mě se jedná o to, proč mi nechce vrtulník stoupat. Pořád je na zemi s náznakem vzletu, ale nevzlétne. Tak nevím jaký koupit nový elektromotorek a jestli to pomůže? Rozměry má jako motorek 280.

Autor:  beka [ ned 18.03.2018 21:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie vrtulníku SYMA Schweizer 300

Tak to se omlouvám,soustředil jsem se na popis:točí se ale kolem svislé osy:no zkusil bych ten 300motor,tenhle vrtulník asi nikdo nemá, tak se špatně posuzuje co s tím.Budeš to muset zkoušet.

Autor:  varok [ pon 19.03.2018 17:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie vrtulníku SYMA Schweizer 300

No já nepředpokládám že bude někdo mít přímo tento vrtulníček, ale třeba už někdo řešil podobný problém u jiného vrtulníčku.

Kolik by měly být zhruba vzletové otáčky hl. rotoru průměru asi 490mm?

Autor:  varok [ ned 08.04.2018 15:44 ]
Předmět příspěvku:  otáčky rotoru Syma Schweizer 300

Dobrý den, chtěl bych poprosit o radu. Už jsem řešil v jiném tématu, ale zeptám se tady jinak. Mám vrtulníček podobný legendárnímu Hornet Schweizer 300. Průměr hlavního rotoru je kolem 490mm. Jaké bývají prosím u takovýchto vrtulníčků otáčky hl. rotoru? Zkoušel jsem hledat po netu, ale nějak se nemůžu dopátrat správné odpovědi. Děkuji.

Autor:  varok [ stř 11.04.2018 11:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie vrtulníku SYMA Schweizer 300

Tak jsem někde našel, že vrtulníky 450 řady mají mít otáčky hl. rotoru kolem 2500-3000/min. Jenže převod jsem vypočítal zhruba 1:10, to by musel mít elektromotorek otáčky kolem 25-30000/min. Takový jsem nikde neviděl. Zatím

Autor:  varok [ stř 11.04.2018 13:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie vrtulníku SYMA Schweizer 300

No já právě nevím, jestli jde tohle přirovnat k vrtulníkům řady 450? A kdyby, tak ty nové T-Rex a nevím co se ještě prodává už mívají většinou elektromotory střídavé, ne? tady je ještě klasická tzv. plechovka. Podle netu by to měla být 370ka, ale nikde jsem nenašel jaké má mít parametry. tedy napětí, proud, otáčky, ty jsou pro mě důležité. Velikostně mi připadá jako Speed (MIG)280. Ale ty mají asi moc malé otáčky.
Motorky na vrtulníky 450 řady nevím kde sehnat. Nejraději nějaké neznačkové, originál bude stát určitě pálku.

Autor:  varok [ stř 11.04.2018 14:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie vrtulníku SYMA Schweizer 300

Tak jsem zkoumal net a zkoušel to napsat jinak. RC vrtulníky řady 450 mají hl. rotor ale přes 700mm, takže ten můj není řada 450, ale nižší. Takže jsem vybral 250 řadu. Ty mají hl. rotor kolem 450mm. Jenže všechny co jsem koukal mají elektromotory už střídavé.

Autor:  varok [ stř 11.04.2018 15:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie vrtulníku SYMA Schweizer 300

Tak samozřejmě když před několika lety začínaly jak elektroletadla a vrtulníky, střídavé elektromotory ještě nebyly. Jak už jsem psal, elektromotorek je trošičku menší než Mabuchi 380, velikost asi jako 280 řada. Ty jsem ale koukal mají dost nízké otáčky, třeba nejsilnější MIG 280 má kolem 18000ot./min. a to se mi zdá na vrtulník málo. Ty střídavé mívají kolem 1800-3200ot./V, takže podle mě mají ty na nižší napětí baterie, tedy 2S paky asi ty vyšší otáčky na volt, takže kolem 23000. Ty nižší otáčky na volt mají asi verze s baterií 3S, ale stejně to vychází opět kolem 25000ot./min. Minimum co tedy potřebuji bude asi těch 20000ot./min. Ale čím více tím lépe.
Kdysy jsem měl doma SPEED 400 4,8V, ten měl až 22000ot./min. což by bylo super, ale ten je větší a nedostanu ho tam.

Autor:  varok [ stř 11.04.2018 15:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie vrtulníku SYMA Schweizer 300

Koukám že motory Speed nebo MIG 300 mají úplně stejné rozměry a otáčky kolem 30000/min. To by bylo tedy super. Snad to bude opravdu tím, jinak letí vrtulník do kontejneru. :evil:
Speed už asi nikde neseženu, všude mají většinou už jen Mig. Uvidím, kouknu v pvmodel co mají.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/