čtv 06.12.2018 18:36
čtv 06.12.2018 19:51
čtv 06.12.2018 19:53
čtv 06.12.2018 20:40
blesk píše:Při dopředeném letu nemusí mít heli náklon trupu, to platí hlavně pro komfort cestujících uu skutečných vrtulníků, bylo by docela nepříjemné sedět třeba dvě hodiny "z kopce"
čtv 06.12.2018 20:43
mifany píše:ahoj. Nic za tím nehledej. jde jen ochranu vrtulky . trava a prach .Nastavení bezpadla jsi určítě dělal takže víš jak to je
čtv 06.12.2018 22:19
pát 07.12.2018 7:58
Woita píše:Ahoj heli-odborníci,
nevíte někdo, proč helikoptéra stojící na zemi má leckdy nakolněný rotorový list, zpravidla směrem dopředu (vzhledem k vodorovné zemi)?
Jde o úhel rotorového disku vzhledem k ližinám podvozku, nikoliv ke karoserii.
Napadá mě jedině, že helikoptéra stojíce na zemi "vypadá drsně", jinak nevím proč by to tak mělo být. Představím si, že když je rot. disk nakloněn dopředu, tak při zvyšujících se otáčkách při startu se začne helikoptéra sunout dopředu ještě na zemi, což mi připadá nežádoucí. Leda že by zareagovala řídicí jednotka bezpádla, ještě na zemi to srovnala do vodorovna, postavila to na paty a rovnou zapíchla vrtulku do trávy. Taky nežádoucí.
Jasně že listy jsou cyklicky naklápěny cyklikou, ale při cyklice srovnané do roviny nastane to co jsem popisoval, ne?
Právě jsem dostavěl polomaketu, a tam jsem si usazením mechaniky a podvozku mohl úhel zvolit. Původně byl disk nakolněn dost dopředu (helikoptéra Devil 505 Fast), tak jsem to v maketě srovnal na 0,5°.
Třeba tady je pěkný příklad brutálního naklopení:
sob 08.12.2018 14:11
sob 05.01.2019 12:16
sob 05.01.2019 22:44
sanchez píše:Jinak start s naklonenou helinou je uplne bez problemu. Nikam to nic netaha.
sob 05.01.2019 23:31