Autor |
Zpráva |
jio
|
Napsal: čtv 15.03.2018 12:31 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
LV píše: Pani, robite sa blby, alebo naozaj ste? Nevím jestli je na místě takové napadání, ale kulturnost asi klesá. Před podobným výlevem by možná stálo za to si přečíst, o čem je řeč. Citace: K létání s modelem je potřeba souhlasu vlastníka nejen startovací/přistávací plochy,ale i ploch, nad kterými se létá
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
tomashr
|
Napsal: čtv 15.03.2018 12:56 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Nic ve zlém, ale přečetl sis souvislosti ty sám? Jde o to, že se tu rozpatlává jedna věta, která ale není doslovnou citací zákonné úpravy v DE, ale velmi stručným souhrnem od Honzy Kubicy. Originál je trochu složitější, zběžně si to vybavuji z testu, večer možná zkusím dohledat.
Zadruhé k tomu ironickému dotazu, zda to řeší skutečná letadla - právěže kolem letišť do značné míry ano, provoz letiště samozřejmě vede k řadě diskusí s majiteli okolních pozemků, leccos je ošetřeno i zákonem, právě kvůli fungování v oblasti startu a přistání, kde je vliv na ostatní větší. A jelikož let modelu probíhá z velké části (či dokonce výhradně) v oblasti, která je tohoto typu, tak to najednou zas tak přehnaně nelogické není a ironie je dost mimo. A zase - rozdíl proti dnešní situaci u lépe fungujících modelářských letišť není velký, pročpak asi mají třeba Lipence v provozním řádu dost rozebrané povolené letové prostory plus specifická omezení pro spalováky?
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: čtv 15.03.2018 13:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Jestli, jak píšeš, se něco rozpatlává, tak to vychází z překladu, který jsi odkazoval. Pokud je chybný, není to má chyba. Spíše bych pak očekával, že pokud je ten závěr chybný , tak to uvedeš na správnou miru i bez narážek o rozpatlavání.
Vzhledem k tomu, že se mne závodění a i organizovaná činnost netýká, tak mě zajímá právě a jen tato věc. Když není možnost volného užití prostoru tak zbytek jako by nebyl.
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: ned 18.03.2018 13:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3152 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
LV píše: Pani, robite sa blby, alebo naozaj ste? Ale ale Laco, čo nás nepoznáš? My sa predsa na nič nehráme, my blbí sme...
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: ned 18.03.2018 13:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3152 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
tomashr píše: Zadruhé k tomu ironickému dotazu, zda to řeší skutečná letadla
Moja otázka postráda akýkoľvek náznak irónie... išlo mi skôr o to, aby sa tu pre ľudí ujasnili všetky okolnosti.
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: ned 18.03.2018 14:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
mior píše: Moja otázka postráda akýkoľvek náznak irónie... išlo mi skôr o to, aby sa tu pre ľudí ujasnili všetky okolnosti. Okolnosti sú jasné. Každý pozemok má vlastníka. Buďto je vlastník súkromná osoba, alebo "štát". Štát všetky pozemky typu lúka,les, orná pôda prenajíma. V danej chvíli teda o pozemku rozhoduje nájomca (to platí aj v súkromnom sektore). Lietať v 5m výške nad lúkou bez súhlasu majiteľa (nájomcu) je to isté ako keby som si urobil tréningový vzdušný priestor 5m nad tvojou záhradou. Pokiaľ budeš na prelete v 100, 200....m výške tak ťa samozrejme nikto zhadzovať nebude. Tam sa riadiš nariadením LÚ. Ja za najväčší problém voči vlastníkom (nájomcom) pozemku vidím v štartovacej a pristávacej ploche, poprípade v príjazdovej ceste, aj tie majú svojich majiteľov.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: ned 18.03.2018 19:00 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
Pro naše ÚCL je jakákoliv výška nad terénem (třeba milimetr) už v jejich kompetenci Neřeším teď zda něco porušuju nebo ne, ale už podléhám jejich podmínkám. Vlastník pozemku do toho nemá co mluvit. To jsou jejich slova. Samozřejmě respektuju vlastnická práva, soukromí a podobně - určitě bych někomu nelétal se spalovákem pár metrů nad zahradou Ale to už je jiná věc - slušnost, ohleduplnost, stejně jako jakékoliv jiné chování - třeba dělat někomu hluk čímkoliv (třeba motorkou...) pod okny a pod. Pokud tedy budu létat vlastníkovi pět metrů nad polem, aniž bych mu nějak poškozoval třeba úrodu, tak může brblat, ale legálně nebude mít důvod. Máme 800m od letiště "takypodnikatele", kterého odpoledne modely ruší od kávy na zahradě (800m!). Že mu před barákem jezdí auta neřeší, protože proti tomu nemůže nic dělat. Ale my jsme dohledatelní a on mává šrajtoflí a sponzoringem bůhvíkoho. Je to blbost, ale v rámci klidu tam nelétáme. Paraglajdisty - pokud vím - neřeší a zatím žádného "nesundal".
|
|
Nahoru |
|
|
kocour
|
Napsal: úte 08.05.2018 18:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.1.2009 Příspěvky: 2651 Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
|
Dnes jsem se poněkud nudil a tak jsem se začetl do tohoto vlákna. Byly tam nedhozeny různé problémy: příjezd na letiště přes cizí pozemek, lítání nad cizími pozemky, výška, do které se smí lítat (maximální i minimální) atd. Někdy kolem r. 2010 jsme byli pozváni na Stavební úřad. Řešila se stížnost obyvatel Radotína (Praha 16) na hluk, nedovolené podnikání a mnoho dalších. Stížnost dospěla až k tehdejšímu Ombudsmanovi ČR. Přišel obsáhlý materiál. Protože moje profese poněkud souvisela se stavebnictvím, spadlo to na mne. Co se muselo vyřešit: Změna územního plánu. K tomu byl nutný souhlas vlastníků pronajatých pozemků. Hluková studie. Musela provést firma k tomu autorizovaná. měřil se hluk různých modelů, stanovila se max doba, po kterou se může s modely lítat, aniž by se překročila ekvivalentní hladina hluku v blízké zástavbě. Kupodivu se ukázalo, že to nebyl hlavní problém. Z toho vyplývalo stanovisko hygienika. Příjezd na letiště. Napřed byl vyžadován souhlas všech majitelů. To se nedařilo. Nakonec se to vyřešilo tak, že užívaná cesta (byla jinde než v katastru) se používala vlastníky okolních pozemků po léta. Proto bylo její užívání schváleno i pro nás. Povodně: jedině díky tomu, že letiště leží v zaplavovaném území (v r. 2002 asi 3,5 m) se na pozemcích nesmí stavět, kromě jednoduchých staveb třeba pro sportovní účely. Stavby: Postupem let se postavilo několik stříšek (pouze střecha) a garáž pro traktor. To byly černé stavby. Musela se vypracovat projektová dokumentace, opět se všemi vyjádřeními (bylo jich 11). Takže po změně územního plánu (využití pozemku jako modelářského letiště) dodatečné stavební povolení. Protože letiště leží v zaplavovaném území, bylo nutné vypracovat Povodňový plán. Jeho součástí bylo výškové zaměření včetně koryta Berounky. Stanovisko požárníků. Výška lítání: Letiště leží poblíž CTR prostoru letiště Ruzyně. Současně je vzdálenost od nejbližšího letiště (Točná) asi 3100 m. Po dohodě se stanovila max. výška letu 560 m, což je víc, než postačující. Součástí dokumentace byl taky Provozní řád letiště. Prostor pro lítání, zakázané prostory, místo pro uložení modelů, určení hodin, kdy se smí lítat (zvlášť pro větroně + elektry a pro spalováky). Celá ta sranda trval asi 3 roky. Ten proces proběhl v podstatě bez problémů, ale každé vyjádření má lhůtu 30 dní.
_________________ Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: ned 03.06.2018 21:50 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
V posledním RCM jsem si četl návrh a nějak jsem (doufám) nepochopil tvrzení o evidenci modelů nad 250g.... Ale nikde na diskuzích žádné reakce. Takže buď to nikdo nečetl (to si nemyslím), nebo jsem to špatně pochopil......? Příloha:
Modely - návrh 1.jpg [ 101.32 KiB | Zobrazeno 1205 krát ]
Příloha:
Modely - návrh 2+.jpg [ 338.55 KiB | Zobrazeno 1205 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 04.06.2018 4:18 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Copak nějaká registrace, to se asi nějak podaří, ale ta výška do 120m je likvidační pro "termické" větroňáře... No a ohledně té registrace, tak "tam nahoře" se z toho pose.ou až se tam začnou valit žádosti o registraci kdejakého houboidního modýlku... (teda jestli jsem to tak nějak pochopil...)
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pepinozbrna
|
Napsal: pon 04.06.2018 5:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2014 Příspěvky: 1500 Bydliště: Mikulov na Moravě Obrázky: 6
|
Tedy 250g to jsem překročil i s mým posledním předělaným dětským házedlem z Lídlu. To už se vážně někdo musel .........
_________________ Nahoru to půjde ... dolů musí.
|
|
Nahoru |
|
|
OrDa
|
Napsal: pon 04.06.2018 7:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
Takže všechna RC krom halovek (některých) ..
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 04.06.2018 10:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Já bych to neviděl zas tak černě. Jde o to , jak se k tomu postaví naše úřady. Nesmí se k tomu postavit totálně formalisticky a reze byrokraticky. Pokud si vemou za vzor neco, co léta funguje, třeba to, jak se to řeší třeba v sousedním Rakousku, tak to zas nemusí moc bolet ani státní kasu ani nás modeláře. Jednoduše ta agenda kolem registrace se dá přesunout na kluby. Prostě každý klub bude mít určeného zodpovědného funkcionáře, ketrý bude vést evidenci modelů členů klubu a taky posoudí jejich způsobilost k letu, jakož i schopnosti jejich pilota. Evidenční číslo modelu by pak mohl přidělovat s prefixem čísla klubu + pořadové číslo v rámci klubu. Navíc doplněna o číslo FAI licence vlastníka/pilota modelu. Takhle evidence by se pak mohla shromažďovat v národní modelářské asociaci, ale ani nemusela. Jde o to, že podle takového klíče lze každý model dohledat komu patří a z jakého je to klubu a pak už komunikovat jen se zodpovědným funkcionářem klubu, nebo jeho předsedou. Kupř policie by pak mohla snadno dohledat někoho, kto narušil pravidla provozu modelů. Ale jiná věc je, co s neorganizovanými členy. Tam je více možností jak to řešit. Buď se stanoví, že každý musí být členem nějakého klubu, nebo umožnit individuální registraci přímo na národní asociaci. Ale pak budou i tací, kteří na tyto pravidla kašlou a budou lítat bez registrace a tudíž i bez označení. Tak to už žádná sebedokonalejší pravidla nevyřeší, tam pomůže jen postih hříšníků. To ať si řeší státní orgány. Možná by v tomto mohly jít za příklad rybářské svazy, kde se proti pytlákum v podstatě spojili všichni poctiví registrovaní rybáři. Funguje jakýsi úzus "bonzáctví", tedy prostě nenachají pytláka jen tak lovit, minimálně ho napomenou, nebo rovnou nahlásí na rybní stráž, nebo policii ať si s ním udělají pořádek. Ne že by se mi takový postup v případě modelářství zrovna líbil, ale proč by slušná registrovaná většina měl snášet nelibost veřejnosti kvůli nezodpovědným anonimním narušitelům?
Ještě je ale otázka, co s mládeží a začínajícími modeláři. Ten kto ještě neví, zda ho to bude bavit, zda má na to schopnosti, jestli i ten se bude muset registrovat, nebo postačí, když za něj bude ručit nějaký registrovaný "tutor". V rybaření je to tak, že i jako neregistrovaný mohu lovit s registrovaným na jeho druhou udici, pod jeho dohledem. Tak něco podobného. Stejně je lepší, když začátečním začíná s někým zkušeným, než úplně sám. Pro něj určitě lepší, pro okolí taky.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
vitahavlicek
|
Napsal: pon 04.06.2018 10:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 2.1.2012 Příspěvky: 272 Bydliště: PRAHA
|
me by zajimala zakladni otazka , proc vlastne registrovat kolik skod rocne napachaji male modely a kolik napriklad cykliste ? proc jeste nema kazdy cyklista na kole registracni znacku ? s rybarenim to podobne nevidim tam je kazdy ulovek pytlaka skodou ja uz mam pomalu jasno jakou novou rc soupravu si poridim , jak jsem si planoval za tehle podminek zadnou a na celou modelarinu se brzy vytento litovat me netreba , snadno me nahradi novych 1000 rc pilotu kteri se na registraci uz trepou
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: pon 04.06.2018 10:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
VTjr píše: Já bych to neviděl zas tak černě. Jde o to , jak se k tomu postaví naše úřady. Nesmí se k tomu postavit totálně formalisticky a reze byrokraticky. Pokud si vemou za vzor neco, co léta funguje, třeba to, jak se to řeší třeba v sousedním Rakousku, tak to zas nemusí moc bolet ani státní kasu ani nás modeláře. Jednoduše ta agenda kolem registrace se dá přesunout na kluby. Prostě každý klub bude mít určeného zodpovědného funkcionáře, ketrý bude vést evidenci modelů členů klubu a taky posoudí jejich způsobilost k letu, jakož i schopnosti jejich pilota. Evidenční číslo modelu by pak mohl přidělovat s prefixem čísla klubu + pořadové číslo v rámci klubu. Navíc doplněna o číslo FAI licence vlastníka/pilota modelu. Takhle evidence by se pak mohla shromažďovat v národní modelářské asociaci, ale ani nemusela. Jde o to, že podle takového klíče lze každý model dohledat komu patří a z jakého je to klubu a pak už komunikovat jen se zodpovědným funkcionářem klubu, nebo jeho předsedou. Kupř policie by pak mohla snadno dohledat někoho, kto narušil pravidla provozu modelů. Ale jiná věc je, co s neorganizovanými členy. Tam je více možností jak to řešit. Buď se stanoví, že každý musí být členem nějakého klubu, nebo umožnit individuální registraci přímo na národní asociaci. Ale pak budou i tací, kteří na tyto pravidla kašlou a budou lítat bez registrace a tudíž i bez označení. Tak to už žádná sebedokonalejší pravidla nevyřeší, tam pomůže jen postih hříšníků. To ať si řeší státní orgány. Možná by v tomto mohly jít za příklad rybářské svazy, kde se proti pytlákum v podstatě spojili všichni poctiví registrovaní rybáři. Funguje jakýsi úzus "bonzáctví", tedy prostě nenachají pytláka jen tak lovit, minimálně ho napomenou, nebo rovnou nahlásí na rybní stráž, nebo policii ať si s ním udělají pořádek. Ne že by se mi takový postup v případě modelářství zrovna líbil, ale proč by slušná registrovaná většina měl snášet nelibost veřejnosti kvůli nezodpovědným anonimním narušitelům?
Ještě je ale otázka, co s mládeží a začínajícími modeláři. Ten kto ještě neví, zda ho to bude bavit, zda má na to schopnosti, jestli i ten se bude muset registrovat, nebo postačí, když za něj bude ručit nějaký registrovaný "tutor". V rybaření je to tak, že i jako neregistrovaný mohu lovit s registrovaným na jeho druhou udici, pod jeho dohledem. Tak něco podobného. Stejně je lepší, když začátečním začíná s někým zkušeným, než úplně sám. Pro něj určitě lepší, pro okolí taky. Proč mi to stále více přípomíná doby před 89´? Již několik roků tvrdím, že modelařina jde do kopru, takhle tam půjde mnohem rychleji. Dobroserové-poslanci jako vždy v rámci lezení do brusele samozřejmě v rámci ochrany většiny prosadí létání pouze organizovaných členů pouze na modelářských letištích. Jak vidno, starým echt modelářům je o fuk, možná to některým i bude vyhovovat, a rádi budou tak, jako rybáři, udávat (celkem rád bych ty udavače rybáře viděl, příbuzný působí jako rybářská stráž, a nevzpomíná si, kdy by vyrazil na pytláky na udání, zatím si to vždy poctivě odchodil), ale mladí? Ti se na to vykašlou - počítač a web mají doma, nemusí se nikam trmácet, nikde se organizovat. Vidím to černě. Btw, aby mě někdo nepodezříval z anarchie - jsem toho názoru, že již nyní máme dostatek zákonů na umravnění nezodpovědných jedinců.
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Celeron a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|