Autor |
Zpráva |
jyrry
|
Napsal: stř 19.12.2018 13:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Pamatujete motory na tablety, označení S1-S3? Al trubka, Fe čela, tryska jen díra v zadním čelu, stažené pérovou objímkou... Co asi bylo v těch tabletách? Byly pohonné - bílé a kouřové - tmavofialové.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
ashiwik
|
Napsal: stř 19.12.2018 14:15 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 14.6.2008 Příspěvky: 83 Bydliště: Janovická lhota
|
Hliník to jenom urychlí a zvýši teplotu hoření. Oxid železitý v množství kolem 10 - 15 % to zpomalí, ale nutno vyzkošet přesný poměr. To palivo hoří teplotou asi 1100, Hliník taje při cca 800?. Chod motoru 10 vteřin ti trysku propálí, ocel je jistější. Ja používám beton s ocelovou vložkou, ale používám jenom Bates motory s dobou hoření max 3 vteřiny.
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: stř 19.12.2018 16:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7121 Bydliště: Vsetín
|
Ale musí to být ten dehydratovaný s cihlovou barvou že? případně nějaký zaručený zdroj?
|
|
Nahoru |
|
|
Valsorim
|
Napsal: stř 19.12.2018 19:59 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 30.1.2012 Příspěvky: 76
|
jyrry píše: Pamatujete motory na tablety, označení S1-S3? Al trubka, Fe čela, tryska jen díra v zadním čelu, stažené pérovou objímkou... Co asi bylo v těch tabletách? Byly pohonné - bílé a kouřové - tmavofialové. Tenhle motor , myslím S3 jsem nedávno objevil v dílně. Pochází myslím z malé celobalsové stavebnice Blaníka. Nikdy jsem ho nezapálil a tablety časem zmizely. Kdyby s ním chtěl někdo experimentovat tak se mi ozvěte. Za něco bych ho vyměnil.
|
|
Nahoru |
|
|
ashiwik
|
Napsal: stř 19.12.2018 21:37 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 14.6.2008 Příspěvky: 83 Bydliště: Janovická lhota
|
Fe2O3 bezvodý, ten cihlový. Zdroj nemám, protože už ho nepoužívám.
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: stř 19.12.2018 22:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
jyrry píše: Pamatujete motory na tablety, označení S1-S3? Al trubka, Fe čela, tryska jen díra v zadním čelu, stažené pérovou objímkou... Co asi bylo v těch tabletách? Byly pohonné - bílé a kouřové - tmavofialové. Skoro fialová směs je Al pudr s manganistanem draselným na velmi jemno namletým , pro tabletování jsem přidával parafin..... je to tzv. flešová prášková směs . dobře imituje výbuch na modelu s hustým bílým kouřem a parafin ji docela zpomalí....... Nevím jestli ty tablety zrovna z tohoto byly , jen pár pokusů mám za sebou, a ten parafin se mi velmi osvědčil i s klasickým černým prachem nebo spíše se všemi práškovými směskami.
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: čtv 20.12.2018 7:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7121 Bydliště: Vsetín
|
ufon13 píše: Skoro fialová směs je Al pudr s manganistanem draselným na velmi jemno namletým , pro tabletování jsem přidával parafin..... je to tzv. flešová prášková směs . dobře imituje výbuch na modelu s hustým bílým kouřem a parafin ji docela zpomalí....... Nevím jestli ty tablety zrovna z tohoto byly , jen pár pokusů mám za sebou, a ten parafin se mi velmi osvědčil i s klasickým černým prachem nebo spíše se všemi práškovými směskami.
Třeba parafin + KNO3 + dextrozu se mi skoro nepodařilo zapálit a když už chytla, tak jen místy a hned to zase zhaslo... možná tam toho ale jen bylo hodně...
|
|
Nahoru |
|
|
sozda
|
Napsal: čtv 20.12.2018 10:21 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 12.1.2014 Příspěvky: 143
|
Zdravim, jestli mohu se svoji troškou do mlýna tak rychlost hoření závisí hlavně na způsobu odhořívání. Čelní je pomalé, se středovým kanálem je výrazně rychlejší, z toho se odvíjí i množství spalin a tím i velikost tahu. Inhibitory hoření se používají pro regulaci rychlosti hoření a teploty spalin. Kdysi jsem laboroval s jemným práškovým zinkem ve směsi chloristan amonný, guanidin, parafin a přidávával jsem práškový hliník. Akorát jsem vyzkoušel jak to hoří, jestli to nekontrolovatelně nevybuchuje a jak se projevuje množství zinku v palivu, zkoužky jsem prováděl v motoru S1, S3. výsledky byly slibné, ale došel mi guanidin a nový jsem už neziskal a tím pokusničení skončilo. Jádro jsem lisoval ve šroubovém lisu, tlak jsem volil takový, že v tabletě mizela struktura jednotlivých složek. Používal jsem čelní odhořívání a směsi hořely stabilně a bez znatelných výkyvů. Toto jsem zkoušel ještě za minulého režimu, takže ani výsledky se nedochovaly jenom si vzpomínám, že hodně malé množství zinku zvyšuje kouřivost a velké množství způsobuje, že palivo začne prskat tehdy když se začíná slušně prodlužovat doba hoření. Rychlost hoření je možné dále ovlivňovat i zahražením a plochou odhořívání. Na letové pokusy již nedošlo. Celé to bylo děláno jako náhrada za tablety S2. Až po letech se mi dostal do ruky patent pro palivo S2, který přikládám v příloze.
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: čtv 20.12.2018 11:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7121 Bydliště: Vsetín
|
Právě o to pomalé hoření mi jde, z toho důvodu to použití motoru s čelním odhoříváním, ten nižší tah předpokládám.
|
|
Nahoru |
|
|
ingwarr
|
Napsal: pát 21.12.2018 18:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2011 Příspěvky: 713 Bydliště: Ružindol,SK Obrázky: 9
|
Kúpil som rúrku vonkajší priemer25mm a vnútorní 22mm. A skúsim z realizovať ten to typ motora
Přílohy: |
scheme.gif [ 16.17 KiB | Zobrazeno 2729 krát ]
|
|
_________________ Futaba FC-16, Frsky Taranis +, Fun Cub, Easy star, Easy glider4, Filip600T, kopia Tourist elektro,
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: pát 21.12.2018 19:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7121 Bydliště: Vsetín
|
To je fajn, byl bych hrozně rád kdyby se to raketové modelářství zase trošku rozhýbalo...
K tomu tvému motoru, bude to docela silák s krátkým hořením na 4 segmenty + ten čelní na začátku přidá tah a bude hořet i chvíli na konci. Pokud se dobře dívám, tak je to bez výmetu.
Čím budeš provádět zapalování jednotlivých segmentů? Bleskovice, nebo nějaká pyroslož?
|
|
Nahoru |
|
|
ingwarr
|
Napsal: sob 22.12.2018 11:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2011 Příspěvky: 713 Bydliště: Ružindol,SK Obrázky: 9
|
Podtla toho co som vycital na tej stranke, tak ta celna napln je len stopovka, to odpalovanie robí elektrický, ale tento motor odpaluje zapalnicou. Budem to muset nastudovt lepsie. Pozriem este ci tam ma konstrukciu s polovicním centralnim kanalom. Nieco mensie ved nejdem robit konkurenciu S-400
_________________ Futaba FC-16, Frsky Taranis +, Fun Cub, Easy star, Easy glider4, Filip600T, kopia Tourist elektro,
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: sob 22.12.2018 11:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7121 Bydliště: Vsetín
|
No "problém" je v tom zapálit všechny jádra na obou koncích najednou, proto jsem se ptal jestli hodláš použít nějakou pyroslož, nebo tu bleskovici, respektive spíš stopinu.
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: sob 22.12.2018 21:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7121 Bydliště: Vsetín
|
blesk píše: to jsme na tom stejně, z Fichemy jsem si koupil KNO3 a Sorbitol, teď jsem dělal pokusy s KNO3 a Dextrózou, ale lisované to mělo snahu bouchat, je to potřeba povařit, ale doma se mi nechce (přece jenom mám k tomu docela respekt) a venku je zima Pokud ta hliníková tryska uhoří, tak udělám novou ocelovou, kterou do stávajícího víčka zalisuju, nebo našroubuju. Jen mě trochu trápí těsnost motoru na každé straně 2 o kroužky, ale stejně to pod šrouby podfukuje. Vyzkouším nějakým malým kroužkem utěsnit ty hlavy šroubů, případně udělám nové tělo a dám tam šrouby s válcovou hlavou, ta se jednodušeji utěsní na čelo. "Rád bych se dostal někam k 20s, ale obávám se že ten KNO3 nějakým katalizátorem nepůjde zpomalit, chemik bohužel nejsem, takže nedokonalost paliva budu muset dohánět tím co umím, to jest strojařina a vyrobit motor a trysky s co nejlepší účinností. Těsnění motoru vyřešeno pod šrouby jsou dány o-kroužky 3x1mm, kroužek se rozplácne v kuželovém sedlu hlavy šroubku. Ale stejně udělám jinou verzi kde bude tryska i "špunt" zašroubovaná do těla motoru, tím klesne počet dílů na 3 + těsnění, které nebude těsnit na obvodu, ale diagonálně přes sraženou hranu.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|