Sunn píše:
jio
Nevím jakou osobní zkušenost máš s ÚCL.
Dělal jsem před komisaři ÚCL teoretické a praktické zkoušky v listopadu a myslím, že to byli pohodoví a vstřícní lidé. Určitě jsem z nich neměl pocit jako z nějaké "vrchnosti", která by nejraději létání s bezpilotními letadly a modely zakázala. Spíš naopak.
A s drony nelétají pouze idioti, ale čím dál víc lidí, kteří mají schválené Letecké práce a vědí toho o vzdušném prostoru více než leckterý modelář - aspoň tak soudím podle dotazů v tomto vláknu.
A ti nechtějí riskovat ztrátu povolení (potažmo živnosti).
Každý modelář taky nemusí být výlupek všech ctností a zodpovědnosti - někdy může porušovat předpisy i z neznalosti.
Takže každé paušalizování pokulhává - v tomto případě velmi.
Mám zkušenost s tím, jak vypálili první verzi doplňku X. To dělali jejich úředníci a vrchnost spolu s armádou a asi i dalšími lidmi, kterým se to hodilo do krámu. Teprve pak se to umravnilo do současné podoby, která je jako doporučení OK. Už NE jako norma, podle které je možné někoho pokutovat a taky strašit lidi a tím si vynucovat existenci papíru na to, abych mohl dělat
podle nich letecké práce i když to splňuje definici hobby a podle mě to letecké práce nejsou. Viz výše diskuze k tomu, jestli je Mobius přilepený na křídlo letecká práce.
Že se pak ke zkouškám dostaví lidi, kteří jsou pro letectví zapálení, tak to je úplně jiná kapitola. Znám taky pár pilotů a u všech jsem zatím vždy získal body navíc popřípadě i svezení, když jsem se zmínil, že lepím modely.
Závěr - souhlasím s tebou ve všem v tom co zde píšeš. Nepaušalizuji UCL. Píšu o tom, že UCL (asi) leze kam nemá kompetence. A v tom jsem myslím si konzistentní po celou dobu, co DX existuje.