ned 03.11.2019 22:43
pon 04.11.2019 0:20
mior píše:A aj keby vytvoril vlastné definície s iným písmenom, chýba stále kategória modelov ako už spomínaný EasyStar - lahší ako 4kg, ale bez automatickej identifikácie...
pon 04.11.2019 1:17
igorb píše:tym ze to nariadenie DU je prisnejsie, nie je v tom priamy pravny problem
pon 04.11.2019 9:50
macil píše:Hovorí sa niekde v Rozhodnutí DÚ 1/2019 o automatickej identifikácii?
pon 04.11.2019 10:00
pon 04.11.2019 11:33
igorb píše:... v tom EU dokumente je explicitne povedane, ze clenske staty NESMU sprisnit podmienky tak aby sa niektore modely lokalnou upravou vylucili (tie co by inak boli OK podla EU upravy) ...
pon 04.11.2019 12:13
pon 04.11.2019 12:34
igorb píše:
Cim sa "vylucuju" niektore typy modelov co je v rozpore s :
2.Členské štáty nesmú vzhľadom na aspekty uvedené v tejto kapitole zakazovať, obmedzovať alebo brániť tomu, aby sa výrobky, ktoré spĺňajú požiadavky tejto kapitoly, sprístupňovali na trhu.
pon 04.11.2019 12:43
pon 04.11.2019 13:17
igorb píše:To sa mna nepytaj, nie som pravnik, ale nechcel by so sa o tom rozpravat s policajtom, ani nechcel aby mi zobral lietadlo, aby si na mna vymyslel verejne ohrozenie, nezaplatili z poistovne ak sa stane nejaky prieser, zavreli nam klub alebo letisko, proste cesta je vyriesit to s DU, a nie anarchia.
pon 04.11.2019 15:29
pon 04.11.2019 16:44
igorb píše:Tak uprava DU chape C4 ako nadstavbu C0 az C3:
g)
bezpilotným lietadlom triedy C0 diaľkovo riadené lietadlo alebo model lietadla s maximálnou vzletovou hmotnosťou,12) ktorá neprekračuje 250 g,
h)
bezpilotným lietadlom triedy C1 diaľkovo riadené lietadlo alebo model lietadla s maximálnou vzletovou hmotnosťou,12) ktorá je väčšia ako 250 g a neprekračuje 900 g,
i)
bezpilotným lietadlom triedy C2 diaľkovo riadené lietadlo alebo model lietadla s maximálnou vzletovou hmotnosťou,12) ktorá je väčšia ako 900 g a neprekračuje ako 4 kg,
j)
bezpilotným lietadlom triedy C3 diaľkovo riadené lietadlo s maximálnou vzletovou hmotnosťou,12) ktorá je väčšia ako 4 kg a neprekračuje 25 kg a s typickým rozmerom menej ako 3 m,
k)
bezpilotným lietadlom triedy C4 model lietadla s maximálnou vzletovou hmotnosťou,12) ktorá je väčšia ako 4 kg a neprekračuje 25 kg,
Proste C4 je pre DU C# s vecsim rozpetim a nie kategoria so znizenymi narokmi ako v EU a teraz ....
(17) Bezpilotné lietadlo triedy C0 až C4 a bezpilotné lietadlo s maximálnou vzletovou hmotnosťou12) 25 kg a väčšou musí byť vybavené záložným systémom rádiového spojenia a ovládania, ktorým sa pri prerušení alebo zlyhaní akejkoľvek časti systému diaľkovo riadeného lietadla, najmä prostriedkov riadenia a kontroly letu, vrátane dátového spojenia na riadenie a kontrolu letu, vykoná bezpečné vynútené pristátie alebo, ak to konštrukcia bezpilotného lietadla neumožňuje, tak musí byť vybavené záložným nezávislým bezpečnostným systémom, ktorý vypne motor a kormidlá alebo iné riadiace prvky lietadla sa uvedú do preddefinovanej spravidla krajnej polohy; to neplatí, ak ide o bezpilotný letecký systém triedy C0 až C4 podľa osobitného predpisu.31)
Ta 31) je prave to kde sa vyzaduje "odpovedac" v kategoriach C0 az C3.
Tym padom male modely (spodny limit 4 kila) padaju do kategorie "s odpovedacom".
Cim sa "vylucuju" niektore typy modelov co je v rozpore s :
2.Členské štáty nesmú vzhľadom na aspekty uvedené v tejto kapitole zakazovať, obmedzovať alebo brániť tomu, aby sa výrobky, ktoré spĺňajú požiadavky tejto kapitoly, sprístupňovali na trhu.
pon 04.11.2019 17:14
romko1 píše:Co je to odpovedac -> podla vyjadrenia DU:
Každý model má byť vybavený failsafe-om ( ... systémom, ktorý vypne motor a kormidlá alebo iné riadiace prvky lietadla sa uvedú do preddefinovanej spravidla krajnej polohy...). Odkaz pod čiarou č. 31 hovorí, že ustanovenie ods. 17 sa nevzťahuje na bezpilotný letecký systém triedy C0 až C4 (t.j. UAS ktoré spĺňajú požiadavky Nariadenia 2018/945, sú overené podľa tohto nariadenia a označené podľa tohto nariadenia. Povinnosť, vybaviť akékoľvek bezpilotné lietadlo odpovedačom sekundárneho radaru sa nenachádza v rozhodnutí 1/2019 ani v inom predpise...
pon 04.11.2019 17:24
pon 04.11.2019 17:31
TomasC píše:Chtělo by SK problém pořádně prostudovat. Na první pohled musím souhlasit s tím, že pro C4 DÚ aplikoval přísnější pohled než EU.
....