QR uvnitř kabiny modelu - Za mne a) na trupu b) pokud to model neumožňuje tak uvnitř. V odkaz str. 124
ba pod c) je tam (dle mne) pamatováno na neporušení maketového vzhledu
eRules pro bezpilotní systémy (UAS) - (nařízení (EU) 2019/947 a (EU) 2019/945)
https://www.caa.cz/wp-content/uploads/2020/06/eRules_UAS_CS_09-08-2020.pdf==
UPOZORNĚNÍ
Tento dokument je doslovným překladem originálního textu dokumentu EASA eRules, ale může být
bez ohledu na stav aktualizace textu originálního dokumentu EASA doplněn o aktuální texty
zpracované ÚCL, aby poskytoval pokud možno vždy úplné a aktuální znění regulačního rámce.
Dokument připravovaný ÚCL slouží pouze pro informační účely, nemá právní hodnotu a ÚCL nenese
žádnou odpovědnost za škody jakéhokoli druhu plynoucí z rizik spojených s jeho použitím.
Za oficiální a právně závazné texty je třeba vždy považovat pouze znění uveřejněná v Úředním
věstníku EU (
https://eur-lex.europa.eu/homepage.html) a v Úřední publikaci EASA
(
https://www.easa.europa.eu/official-publication). Originální znění dokumentu EASA eRules naleznete
na webových stránkách Agentury (
https://www.easa.europa.eu/document-lib ... blications).
Originální verzi Tohoto dokumentu vydala Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA)
s cílem poskytnout svým zainteresovaným stranám aktualizovanou, konsolidovanou a snadno čitelnou
publikaci. Byla připravena sloučením oficiálně vydaných nařízení s jejich souvisejícími přijatelnými
způsoby průkazu a poradenským materiálem (včetně změn), které byly doposud přijaty. Nejedná se
však o úřední publikaci a EASA nenese žádnou odpovědnost za škody jakéhokoli druhu plynoucí
z rizik spojených s použitím tohoto dokumentu.
===
(Na stranách 124 a 125) UVÁDĚNÍ REGISTRAČNÍCH INFORMACÍ
(a) Pokud je provozovatel UAS vlastníkem UAS, měl by na UA uvést registrační číslo (poznávací značku),
které získal na konci procesu registrace (zápisu do rejstříku), takovým způsobem,
aby byla tato informace čitelná přinejmenším, je-li UA na zemi, bez potřeby jakéhokoli jiného
zařízení, než jsou dioptrické brýle nebo kontaktní čočky.
(b) Může se použít QR kód (quick response code).
(c) Pokud rozměry UA nedovolují, aby byla značka uvedena viditelným způsobem na trupu,
nebo UA představuje reálné letadlo, kdy by připevnění značení na UA zkazilo
realističnost zpodobnění, je přijatelné označení uvnitř prostoru baterie, je-li tento prostor přístupný.
(d) Pokud provozovatel využívá UAS, jehož vlastníkem je třetí strana,
měl by provozovatel UAS, který toto UAS provozuje:
(1) zaregistrovat sám sebe;
(2) uvést na UA svou poznávací značku; a
(3) nahrát svou poznávací značku do identifikačního e-systému, pokud je jím UA vybaveno.