Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 83 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 31.05.2020 11:10 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3510
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
LV píše:


Škodové konanie. To je celé. Registrácia a povinný štítok obvykle prinúti dané indivíduum správať sa ako človek.


Kolikpak idiotů na silnici přinutí řidičák chovat se jako rozumný člověk :wink: .
Blba lejstro nezmění.

Ano , štítek možná v pár případej pomůže najít pachatele a po pár letech ho možná někdo odsoudí.
S ohledem na současnou praxi a zanedbatelné množství těchto nehod to ovšem nemá žádný praktický význam.
Vše se řeší pouze v rovině co by se eventuálně mohlo stát a ne co se ve skutečnosti děje.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 31.05.2020 11:35 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.8.2015
Příspěvky: 225
Bydliště: Královéhradecko
Obrázky: 9
dratek píše:
To leon -cz Našel jsi snad jinou citaci, která říká, že pro řízení motorového vozidla na účelové komunikaci potřebuješ řidičský průkaz?

Nad tímto problémem se vedlo celkem hodně diskusí na školení řidičů ale vždy to skončilo jednoznačným závěrem že bez oprávnění můžeš jezdit jen po vlastním (dohodnutém )oploceném pozemku nejsi li žákem autoškoly a závodníkem na organizované akci.A pokud si myslíš že když se vymeleš na nějaké cestě nebo poli a někomu náhodou a nebo i sobě přivodíš škodu nebo zranění ke kterému ti kdosi zavolá záchranku tak můžeš počítat na 100%že to budou vyšetřovat cajti a taky tě i dle zásluh odmění takže dle mých zkušeností to pepíno popsal správně.Jinak platí "Když není žalobce není ani soudce"a to ve všem.


Nikdo nezpochybňuje, že člověk je trestně odpovědný i na poli, samozřejmě že když přejedu na polní cestě člověka, tak budu trestaný. Ale tady jsme se bavili o nutnosti vlastnit řidičský průkaz při jízdě na účelové komunikaci a v tomto zákon hovoří jasně.

_________________
Graupner V-Venture, SkySurfer X8, SkySurfer 800, Stingray EDF
Eachine EV200D


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.05.2020 11:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.8.2005
Příspěvky: 4381
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
dudaj: No a myslíš, že kdyby ten papír (řidičák) nebyl, že by bylo méně nehod a všichni by jezdili podle zdravého rozumu?

Já myslím, že ne. A ta možná ztráta řidičáku nebo citelný finanční postih je dostatečná brzda, aby se i jedinci, kteří žádné pravidla neuznávají chovali jakžtakž rozumně. Když už jim pánbu nenadělil dost rozumu proto, aby se tak chovali i bez toho papíru a jejich ego umí jediné a to "Taky na ně seru."


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.05.2020 11:47 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.2.2012
Příspěvky: 1267
Krásné obrázky,nádherný Zlínek.....ještě bych k němu uvítal pár technických dat... :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.05.2020 12:15 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.7.2017
Příspěvky: 134
Bydliště: Olomouc
Obrázky: 62
Nuž,vážení,asi takto:
Problematiku „utahování“ sleduji snad od doby,kdy ji sem na forum admin „TomasC“ dal.
K základnímu přehledu uvádím,že k let. modelařině jsem se vrátil po 40ti letech ze dvou,vlastně spíše tří důvodů:
- odmítám jen tupě čučet na TV
- rukodělná práce jakož i přemýšlení nad technickými řešeními problému mě zkrátka baví-oč hůř létám,o to líp stavím a opravuji
- konečně na modelařinu finančně dosáhnu a potomkové už jsou soběstační. (Já končil jsem ve s14cti-máma už na další potřebné vybavení zkrátka fin. neměla,prázdninové brigády mi vydělaly max. na „MARS II“ a MK-17)

Co se kvalifikace týče jsem toliko býv. opravář zemědělských strojů s nedostudovanou autoprůmkou a nedokončeným výcvikem plachtaře-soudruzi moc dobře věděli,že strýc létal za války v RAF/RCAF/a vždy včas zasáhli… Už asi 25 let funguju coby servisní/revizní technik manipulační techniky,potažmo pak vysokozdvižných vozíků. Před tím jsem cca 8 let „lítal kamionem“,500 000km bez nehody,z čehož plyne,že uvažuji povětšinou logicky,technicky,prakticky…
Zkrátka si troufám říci,že různé předpisy,normy a jejich inovace…atd. jsem prožil ix-krát. Povětšinou ke zkvalitnění nevedly…
Ale zpět k tematu
Provozuji elektrovětroně/3ks/ i „čmoudy“ /taky 3 ks/,jsem registrován ve „Svazu modelářů České republiky“ a tudíž údaje o mě jsou pantátu STÁTOVI dostupné. Z 98% provozuji své „polety“ na oficiální,schválené ploše letiště Olomouc. Kromě oficiální pojistky , té klubové /tuším,že 50,Kč-/rok),jsem si vyřídil a zaplatil i spec. pojistku,kryjící „Škody způsobené provozováním modelu letadla ,balonu/vzducholodě ,nadnášené toliko teplým vzduchem,lodě či jiného ,na dálku ovladaného zařízení“. Platím za ni 350,-Kč ročně a pojištěn jsem do výše škody 5 000 000,-Kč Zatím nebylo potřeba žádnou škodu hradit,případnou havárku vždy pozřela hanácká ornice + moje peněženka …
Při nácviku pilotáže s akrobaty létám „ve výšce 3 chyb“,s větroni jen 2chyb, hlídám plochu (při přistání) s ohledem na přízemní efekt. V žádném ze svých modelů NEMÁM zabudovaný modul,hlásící výšku,teplotu motoru,variometr… Ano,tuším,že má Graupner Mx-20 podobné „piškuntálie“ nejen umožňuje,ale i podporuje. Jenže já nechci .
Úředník určil max. výšku letu na 120 metrů. Ví ,pantáta „Ouředník“ o pravidlu „3 chyb“? Jaká je tabulková výška „chyby“? Nechť se ouředníci z Brusele odeberou ruku v ruce s pantáty ouředníky z „Úřadu pro civilní letectví ČR“ směrem k Blansku. Je tam taková ďoura v zemi,tuším zvaná MACOCHA…



Závěrem: Absolutně netuším,co by po mě ,běžném modeláři,mohl ouředník,potažmo pak jeho ruka pravá městskej dráb/policajt oficiálně chtít
Závěrem 2: Přimlouvám se za sbírku… Na právníka,který „ouředničtinu převede do řeči lidské…
S62

_________________
FunCub,Solius,Texas-"Rudý skřet", Middle Stick, Admirál II... + Graupner Mx-20 Hott


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.05.2020 12:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.8.2015
Příspěvky: 225
Bydliště: Královéhradecko
Obrázky: 9
Na toho "našeho" právníka rád přispěji také :)

_________________
Graupner V-Venture, SkySurfer X8, SkySurfer 800, Stingray EDF
Eachine EV200D


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.05.2020 14:30 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 9423
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 295
Blog: Zobrazit blog (3)
Napsalo se toho docela dost... Pokusím se přidat svůj zcela soukromý pohled:

Legislativa nepřišla sama od sebe a ani to není naprostá novinka. První sérii připomínek, které jsem psal na EASA / do Bruselu mám z roku 2015. Kdo z těch, kterým se to nelíbí tam psal taky? Mohl napsat každý.
Nikdy se mi registrace a omezování modelářů nelíbilo. Je to skvělá volnočasová aktivita, výchova mládeže, šikovnost, atd... EASA / EU / dronisti ti všichni psali připomínky, kterým bylo vyhověno více.
Modelářská svazy napříč Evropou, včetně Švýcarska, atd. dokázali vyzískat jisté úlevy pro modelářské organizace, nic víc se nepodařilo.
Kdo z těch, kterým se to zde nelíbí, psal poslancům Evropského parlamentu, ať pro to nehlasují? Mohl napsat každý.

Za sebe mohu říci, že snažení směrem k ovlivnění v době vzniku legislativy beru jako neúspěch. Nepodařilo se zachovat skvělý současný stav, který v ČR máme. Legislativa EU jako Nařízení 2018/1139 a pro modely zajímavé Prováděcí nařízení 2019/947 a 2019/945 vstoupilo v platnost (květen/červen 2019). Ale používat se mělo až od 1.7.2020, to se posune na 31.12.2020.

Ale legislativa umožňovala vyjednat jiný režim pro "kluby a sdružení leteckých modelářů". Toho se chopil Svaz modelářů a jednal a zdá se, že i vyjednal pro svoje členy přijatelnější podmínky. Zde je třeba říci, že Svaz nemůže jednat za všechny modeláře. To prostě nejde, může jednat jen za svoje členy.
V Tiskové zprávě je o tom zmínka. Svaz modelářů ČR je organizace, která může uplatňovat přechodné období podle článku 21 z 2019/947. To pro začátek dostačuje, termín se posouvá. A bude čas vyjednat podmínky pro členy Svazu modelářů i po konci přechodného období.

Legislativa se mi nemusí líbit, ale to neznamená že neplatí. Je potřeba v rámci legislativních mantinelů vyjednat to nejlepší co půjde. Organizovaní letečtí modeláři jsou mnohem více na ráně. Vždyť je zveřejněn i kalendář akcí a scházejí se na vlastních letištích. A tak se musejí do legislativy vejít.

Abych pomohl modelářům, kteří nemají v okolí modelářský klub, tak jsem před více než 4 roky založil modelářský klub MK RCMANIA.cz p.s.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.05.2020 14:33 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 9423
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 295
Blog: Zobrazit blog (3)
Létání nad 120metrů pro nečleny Svazu modelářů

Je potřeba si Prováděcí nařízení 2019/947 přečíst. Osobně ho to čtu tak, že pokud si kdokoliv vyjedná provoz bezpilotního systému ve "specifické kategorii", tak bude létat za podmínek, které si s příslušným úřadem dojedná. Tedy asi i nad 120metrů.
Registraci se vyhnout nedá.

Do té doby se dá létat podle "otevřené kategorie" podkategorie A3. Nicméně zde je omezení na 120metrů.
Tak to vnímám já.

Pokud to někdo zorganizuje, tak na právníka přispěji 2.000 Kč.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.05.2020 14:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2014
Příspěvky: 1428
Bydliště: Mikulov na Moravě
Obrázky: 6
leon_cz píše:

Pokud dané místo není pozemní komunikací, tak na takovém místě neplatí pravidla silničního provozu, lze tam řídit vozidlo bez konkrétního oprávnění, nemůže tam dojít k dopravní nehodě ve smyslu zákona, policie tam nemá kompetence v rámci dohledu nad dodržováním pravidel silničního provozu apod. Takovými místy jsou např. soukromá pole, polní cesty, letiště, silniční dráhy a dále tzv. místa ležící mimo pozemní komunikace.

Našel jsi snad jinou citaci, která říká, že pro řízení motorového vozidla na účelové komunikaci potřebuješ řidičský průkaz?

Leone máš pravdu neplatí některá pravidla,........
Ale vždy platí zákonná povinnost. Pokud ti předá řidič vozidlo kdekoli a přitom ví že ty nevlastníš ŘP dopouští se přestupku dle výše zmíněného paragrafu.
Takže tobě pokud se nic nestane nikdo nic teoreticky nemůže. Za to řidiči sankce hrozí i když k ničemu nedojde.

_________________
Nahoru to půjde ... dolů musí.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.05.2020 15:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 7069
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Sice o není k tématu, ale kolik takových příspěvků tu je. Myslím, že ne zcela správně definujete pojem "účelová komunikace". Ty jsou veřejnosti přístupné a nepřístupné. Veřejná účelová komunikace může být např parkoviště u obchodních center. Na první pohled to není patrné, musel by člověk do katastru. Pochybuju, že by kolizi tam četníci neřešili. Stejně tak se tam musím řídit pravidly - řidičák, přednosti ad.
Neveřejné účelové komunikace jsou právě ty různé areály za plotem. Tam skutečně můžu bez uzardění předat vozidlo neřidiči. Pokud udělá škodu, předpokládám, že se z toho pojišťovna vyzuje. Pokud ten neřidič někomu něco udělá (zranění), nemělo by se to posuzovat jako havárka se zraněním, ale obyčejné ublížení.

A co se týče nové legislativy, myslím, že TomasC to vystihnul velmi dobře.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.05.2020 16:22 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3510
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
jio píše:
dudaj: No a myslíš, že kdyby ten papír (řidičák) nebyl, že by bylo méně nehod a všichni by jezdili podle zdravého rozumu?



no méně ne, to je jasný, ale víc?
Já se v autoškole řídit nenaučil ani náhodou. A první moje samostatná jízda po Praze byla strašná.
Ale v tomto případě se registruješ, ale nikdo tě lítat neučí, na rozdíl od tý autoškoly, kde se alespoň snažej.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.05.2020 16:52 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.7.2017
Příspěvky: 134
Bydliště: Olomouc
Obrázky: 62
Píšeš,TomasiC, že cit.:
" ... Kdo z těch, kterým se to nelíbí tam psal taky? Mohl napsat každý. "
Ano,to je neoddiskutovatelná pravda. Nicméně se obávám,že Ty jsi byl jeden z mála těch, co si změn povšimli. Mnozí obdobně jako kupříkladu já nejspíš lepili,létali,opravovali a ani náhodou nepřemejšleli nad tím,že by je někdy někdo nějak chtěl onálepkovat,zregulovat,zglajchšaltovat... Ano,je to chyba. Mezera ve vzdělání,potažmo pak přehledu o dění ve světě. Jenže se obávám,že ti "slušní" modeláři zkrátka,podvědomě , jednoduše a přirozeně ctili ono cca 2000 let staré ponaučení jistého tesaře z Nazaretu/-a?/,tuším že mu říkali Ježíš. A to znělo: "Co nechceš aby ti jiní činili,nečiň ty jim."
Je to jednoduše přenositelné nejen na modelařinu...
-NEBUDU lítat s uřvaným 2taktem poblíž rekreační zony
-NEBUDU lítat ani s tichým /elektro/ hydroplánem v místech kde se koupají lidi
-NEBUDU ... a dalších min. 10 bodů si dosadí každý sám.

Tedy ten "slušnej" modelář. Povětšinou ten,kterej si modely navrhuje,staví...
Ten,kterej jej koupí,anobrž je /řečeno slovy klasika "Dougha Badmana,majitele Trigger Whisky Saloonu"/ "...stále odporně bohat!", ono tesařovo ponaučení neřeší,nectí. Má svou logiku: Zaplatil jsem,k..va,tak budu lítat! Kdy,kde a jak chci! A asi proti "Doughům Badmanům" má směrnice/nařízení/zákon směřovat. Snad. Chci věřit tomu,že tak to autor/-ři/ myslel/-i/.
Nicméně to bude těžce kontraproduktivní: "Dougha Badmana" pantáta STÁT neuloví,takže si zchladí žáhu na "slušňáku" registrovaném modeláři,který udělá chybičku... Kéž bych se mýlil... Nu-registraci si zachovám,pojištění platit budu - a na loučce za chajdou budu "partzyzánštit" se Soliem. A bůh ochraňuj ouředníka či obecního drába před mým 40ti kilovým hafanem...
Závěrem: Asi-vlastně určitě- má "TomasC" pravdu -málokdo se ozval. Otázka je,zda by se něco změnilo i kdybychom se my všichni,lepiči, ozvali...?
S62

_________________
FunCub,Solius,Texas-"Rudý skřet", Middle Stick, Admirál II... + Graupner Mx-20 Hott


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.05.2020 16:54 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.8.2005
Příspěvky: 4381
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
dudaj: Asi si nerozumíme. Netvrdím, že kohokoliv v autoškole naučili řídit (i když by asi měli), říkám že bez existence řidičáku by bylo na silnicích peklo. Jde spíše o ty pravidla (jejich znalost) a bič nad sebou, který i podvědomě každého nutí chovat se přiměřeně. Historie se jen opakuje. :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.05.2020 18:06 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 9423
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 295
Blog: Zobrazit blog (3)
Sagitt62 píše:
Co nechceš aby ti jiní činili,nečiň ty jim./quote] S tím naprosto souhlasím, taky mě to učili v pionýru bývalý skautský vedoucí, je to však silně odtržené od dnešní reality, až naivní. A myslím, že informací zde bylo dost, jen prostě dostalo přednost létání a lepení. A i to, "on to někdo zařídí".

To bohužel nezjistíme. Věřím, že 1000 hlasů z ČR by věci změnilo.




A po tomto příspěvku bude všechny příspěvky v tomto vláknu, které řeší řidičáky a provoz na pozemních komunikacích odsunovat do zapomění. Celé příspěvky. Díky za pochopení.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.05.2020 18:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 7069
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Vlasto, TomasC nebyl jediný, kdo si toho všimnul, on to sem dal a bylo možno to připomínkovat, ať už samostatně, nebo třeba přes něj. Bylo to dáno do pléna, podle mě, s dostatečným předstihem. Přiznávám, že jsem to sice četl, ale sám jsem aktivní nebyl, prostě jsem neměl nápad. Aktivitu jsem tím pádem přenechal jinam a tak se dnes nemůžu divit.

V každém případě ať to je jak to je, když už je tu řeč o autech, jejich provoz byl v počátcích také bez jakékoliv regulace (kromě běžce s praporkem). Pokud tedy někdo se slzou v oku vzpomíná na padesátá, šedesátá a sedmdesátá léta, kdy v podstatě nebyla také žádná regulace, tehdy, když někdo přinesl model někam na louku, seběhli se kluci z širokého okolí s čuměli. Když to bylo řízené rádiem, tak o to víc. Dnes když někde vytáhnu model, nikdo se ani neotočí, je to běžné, normálka. Jak už zde bylo mnohokrát řečeno, těch faktorů, proč tomu tak je, je mnoho, hlavně dostupnost kompletních setů, kdy stačí pěkně vypasená šrajtofle. Také se rozebíralo předávání zvyklostí, protože se chodilo na nějaký plac třeba s kroužkem a starší učili ty mladší. Dnes, kdy si to koupí někdo individuálně a nikdy se nikým nesetkal, nikdy to neprovozoval a o provozu nic neví, to klidně půjde pustit na Venclsplac.
Registrace jako taková mi nijak zásadně nevadí, horší je těch 120 m, protože pokud člověk půjde do termiky s větrákem, tak tuhle výšku může velmi rychle překonat. Pamatuju na legendární VDC, kdy jsme po půl minutě chodu motoru vypínali ve zhruba 250 - 270 metrech a natočit 350 - 400 (nad místem startu) nebýval problém (tedy pro ty, kteří uměli najít termiku, což ne vždy byl můj případ :lol: ).

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 83 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Igor659, Lubosh a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz