Dneska jsem zkoušel svah u Sentic (49.3074514N, 16.4601789E), vítr z jihu, a pěkné. Pokoušel se tam o vzlet pán s paraglidem a moc mu to nešlo, povídal, že je nevhodný směr větru, že to při více východním větru nese lépe. Ale Alula si užívala. Na západ jsou stromy, jinak místa dost i na přistání za hřebenem. Až na tu teplotu. Vydržel jsem lítání asi 1/2 h a musel jsem zase sednout na kolo a zahřát se cestou zpět.
Zítra zkusím vzít Maiu... (kdyby se chtěl někdo přidat, budu tam asi kolem 14h.
Registrován: 1.5.2014 Příspěvky: 1500 Bydliště: Mikulov na Moravě Obrázky:6
Toto video neni dnes už je to par let zpět ale připomenulo mi to jak má zítra krásně foukat,... a já musím do služby Až ti strejdo Přikryle zítřek závidím
Ono to bylo zítra, ale včera, takže dneska. A jo. prohnal jsem ji. Maiu.. Spousta větru a vzhledem k tomu, že jsem by i v +- 100m, tak nějaká termika asi taky. Jednou jsem ji při jednom z pokusů o přistání (páč přistání se trénovat musí, žejo) pustil moc za hřeben a jak se tam ten vzduch vrtěl a neodhadl jsem vzdálenost stromu, tak jsem to moc nezvládl, ale i tohle "přistání" bylo tak "něžné", že jsem jí neublížil. (obr.)
Větru tam bylo tolik, že se ve vzduchy udrželo i "chlupaté" Zorro bez motoru. A to má klouzavost tak max 1:5
Přílohy:
20210410_155259.jpg [ 262.23 KiB | Zobrazeno 1243 krát ]
Registrován: 1.5.2014 Příspěvky: 1500 Bydliště: Mikulov na Moravě Obrázky:6
Krásně si ji tam posadil jako na ranvej Já nejsem žádnej svahák byl to po prvé no a na přistíní jsem vždy šel aspoň X krát Ještě že tam neni člověk závislý na motoru. Ale je fakt že je to snad nejkrásnější polítání. Ta krajina výhled,.... Ale škrabat se tam je vopruz
Nechci v tomto nikomu radit, každý to má jinak. Já třeba i zalítání nového modelu provádím s výškoměrem v soutěžním režimu F5J, kde nejde motor zapnout víc jak jednou. To jsem nucený trénovat přistání úplně pokaždé. A tento režim nikdy u žádného modelu neměním. Jsem si na to taknějak zvykl.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
... To jsem nucený trénovat přistání úplně pokaždé. A tento režim nikdy u žádného modelu neměním. Jsem si na to taknějak zvykl.
Když máš F5J a placku, tak přistaneš vždycky. Ale na svahu, když už jsi nad zemí a všechno je "připraveno na přistání" a ono do toho foukne a model poskočí o tři metry výš, tak se prostě přistání tak nějak opakuje, pokaždé mi to prostě nejde, i když fakt chci. Proto trénuju přistání, třeba jednou příjde doba, kdy budu přistávat tak nějak najednou.
Taky je to otázka modelu. Třeba taková Alula na svahu nemá jak brzdit, nedá se zmenšit vztlak nějakými "křidélky nahoru" nebo tak něco.
A nebo to jde s každým modelem a jenom to neumím...
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 877 Bydliště: Žďár n. S., ČR
prikrylm píše:
...neodhadl jsem vzdálenost stromu, tak jsem to moc nezvládl, ale i tohle "přistání" bylo tak "něžné", že jsem jí neublížil.
Tak to jsi měl fakt z pr..le štěstí. Mně dělá i s umělými čočkami odhad vzdálenosti čím dál větší problém. Před pár dny jsem si novým Lentusem při přistání nabořil do vlastního auta, protože se mi jevilo, že už jsem za ním. Křídla díky geniálnímu MPX jištění vyjely předpisově ven, čumák se zkrátil o půl centimetru - to jsem v pohodě natáhl zpět. Ale zánovní auto bude chtít klempíře
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
tak se nám včera vyčasilo, vítr taky konečně vál rozumně - tak do 3 metrů, tak jsem po dlouhé době vyrazil provětral Lionka. Díky covidu nemůžu za hranice na letiště Holíč, tak jsem si našel nové místo na loukách rekreační oblasti Lučina, kousek od Strážnice. Jsou tam už mírné kopečky a solitérní stromy tak se tam vzdušnina i trhá a je termika. Už při příchodu na louku jsem viděl dravce jak na 4 otočky nastoupal tak 100 metrů. Tedy podmínky více než slibné. Sice tam v nárazech foukalo i trošku víc, ale přesto jsem šel nahoru. První let asi 20 minut, jenom pár slabších stoupáků, ale ten druhý se vydařil - šla taková řada stoupáků, že jsem jen přeskakoval z jednoho do druhého. Dokonce se povedlo i to, že jsem kroužil společně s dravcem a ještě se na nás zavěsil dospělý větroň - byl vysoko, tak se nedalo určit jestli kyjovský nebo holíčský. Na 2 minuty motoru hodinu plachtění. A to už jsem šel dolů schválně. Přistání jsem musel opakovat dvakrát, jelikož foukalo proti svahu - louka je mírně do kopečka - a při dělání "esíček" pro ztrátu výšky Lionek vůbec neklesal. Svahoval. Tedy skvělý zážitek. No a dnes zase fouká a bohužel ještě bude. Zdravím. Pavel
No, právě to "nebo tak něco" chci zkusit: svah_1600.png
prikrylm píše:
... Tím by se dalo i "kormidlovat".
Mně na to přivedly úspěšné zkoušky s "odporovou směrovkou" - rozevírané klapky "paralelně na sobě". Pakárna je právě to "na sobě", kdy ty klapky musí mít poloviční tloušťku a při všech pohybech se nesmí o sebe opřít. Tohle mě napadlo jako řešení, vlastně "butterfly" ale řízené kanálem směrovky. Klapky budou mít plnou tloušťku danou profilem. Na čtyřech křídlech od 950 do 2360mm mi to funguje "paralelně", dá se tím fakt řídit jako směrovkou. Tohle by mohlo fungovat taky, prostě to postavím a uvidím, ladit se to dá skoro neomezeně No a když tam bude ještě mix od nějakého poťáku, může se to rozevírat jako butterfly a tím brzdit.
edit: Tak to není tak objevné řešení Samokřídlo Amokka, fotka z nabídky výřezů:
Včera, Maia, 49.2801025N, 16.5904936E, 17-19h, mírný vítr, i termiku jsem trefil, lety i dlouhé, prostě začátečnické nadšení z toho, že mi ten dron (F3K ) funguje.
Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 44 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru