|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Autor |
Zpráva |
f4u
|
Napsal: čtv 20.05.2021 19:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.1.2016 Příspěvky: 355
|
Lítáte to tak někdo u velkýho akrobata? Koupil jsem jetého veloxe 2,6m a vzadu jen takový plandák Asi zřejmně ta plácačka vzadu na zatočení stačí, ale radši se zeptám. Jak to vlastně bylo řešené origo? Nebyla by fotka?
_________________ Jeti DC-16 F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
macil
|
Napsal: čtv 20.05.2021 23:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.5.2003 Příspěvky: 2327 Bydliště: Košice, SK
|
Mám to tak na dvojmetrovke. Stále som strácal pružinu, ktorá spájala smerovku s ostrohou, tak som tam nakoniec žiadnu nedal a funguje to.
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: pát 21.05.2021 17:25 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Běžně i stíhačky. Není to problém.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
PatMat
|
Napsal: ned 23.05.2021 22:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.6.2010 Příspěvky: 730 Bydliště: Praha 10
|
Měl jsem to na 2,2 Veloxovi a vrátil jsem se k řízené. S volnou ostruhou jsem se bál, abych někoho/něco netrefil. Při pomalém rolování, jakmile kolečko nakopl drn, hned to nebezpečně hodilo zadek do strany. Bylo to nepředvídatelné. Pat
_________________ Futaba T14SG Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 24.05.2021 10:53 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Asi na asfaltu to asi fakt nebude problém, ale na trávě bych se taky bál. Jelikož lítam 99% na trávě, tak já radši používám ostruhu řízenou.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pon 24.05.2021 11:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
VTjr píše: Asi na asfaltu to asi fakt nebude problém, ale na trávě bych se taky bál. Jelikož lítam 99% na trávě, tak já radši používám ostruhu řízenou. Naopak, na asfalte to problem bude.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 24.05.2021 18:22 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Vďaka za pripomienku. Ale to by si asi mal trochu rozviesť. Ja to zrejme nedokážem dobre posúdiť, lebo používam vždy len ostrohy riadené. Takže to bol len taký môj pocit, že by na asfalte, kde je menšie valivé trenie, pri voľnej ostrohe chvost lepšie reagoval, prispôsoboval svoj pohyb aerodynamickým silám od smerovky. Faktom však je, že ak naozaj platí to "lepšie reagovanie", tak to môže byť niekedy aj kontraproduktívne. Tiež si myslím, že asi bude dosť záležať aj od koncepcie modelu a jeho podvozku. Predovšetkým od dĺžky trupu, teda ramena chvostových plôch, aj od ramena predných kolies voči ťažisku, ich výšky, a teda od základného uhla nastavenia polohy osi trupu voči zemi, ako aj od ich zbiehavosti/rozbiehavosti (to by som radšej nerozvádzal, lebo na tému zbiehavosti/rozbiehavosti 2-kolesového podvozku už tu boli desiatky príspevkov). Určite taký typický dvojplošník s krátkym trupom a čumákom dohora (ako napr. Pitts) sa bude chovať celkom inak než akrobat s dlhým chvostom a trupom takmer rovnobežným so zemou. Teda presne u takého modelu ako je Velox to asi nebude prílišný problém, až na to spomínané rolovanie v nízkej rýchlosti. Takže si myslím, že odpoveď na úvodnú otázku nie je celkom jednoznačná ak by mala byť pre hocijaký model, ale ak riešime len konkrétne toho Veloxa, tak už asi bolo povedané všetko podstatné. Alebo nie?
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Atto
|
Napsal: úte 25.05.2021 7:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.9.2008 Příspěvky: 608
|
LV píše: Naopak, na asfalte to problem bude. Moje skromné skúsenosti (poväčšinou) potvrdzujú Lacove slová. "Blahodárny" účinok trávy zrejme spočíva v tom, že trochu pribrzďuje zadné koleso. A tak tu vzniká stabilizujúca dvojica síl: motor (prípadne zotrvačnosť rozbehnutého modelu) ťahá predok modelu jedným smerom a pribrzďované zadné koleso ťahá zadok modelu presne opačným smerom. A tak model nemá tendenciu "uhýbať zadkom" ako pri pojazde na asfalte. ................................................................... Ale je to len môj skromný názor a preto si rád prečítam Lacovo, dlhoročnou praxou podopreté, vysvetlenie.
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: úte 25.05.2021 9:20 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2715 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Atto píše: Moje skromné skúsenosti (poväčšinou) potvrdzujú Lacove slová. I já se přidám. Sice ostruhy provozuji stejně jako Vlado vždy řízené, ale pokud byl nějaký neplánovaný stav (ztráta pružiny nebo nějaké přiohnutí), na trávě to nijak zvlášť nevadilo, na asfaltu ano. Také s kluznou ostruhou se dá na trávě pojíždět daleko lépe než na asfaltu.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 25.05.2021 9:30 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Tak zas som o niečo múdrejší. Človek sa učí celý život. Ale napriek týmto novým poznatkom budem aj naďalej tam kde sa to dá používať radšej ostrohy riadené. Faktom však je, že existujú aj také modely, kde ich konštrukcia neumožňuje spraviť dostatočne jednoduché riadenie ostrohy, bez ďalšieho tiahla, či dokonca aj serva. Tam sa riešenie s voľnou ostrohou javí ako najekonomickejšie. Len potom nejazdiť po asfalte, však? Stále mi ale vŕta v hlave, či a aký vplyv na toto chovanie má geometria ostrohy, prípadne celého podvozku vo vzťahu k tažisku a konštrukcii draku? Taktiež vplyv mohutnosti chvostových plôch.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 25.05.2021 9:42 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
JardaRůžička píše: Také s kluznou ostruhou se dá na trávě pojíždět daleko lépe než na asfaltu. Při mých pokusech "opodvozkovat! PONYho jsem měl ostruhu pevnou, balzo-smrkovou. Na trávě se s tím pojíždět nedalo, tedy vlastně pojíždět ano, ale řídit do zatáček v malé rychlosti vůbec ne. Ale bylo to asi i tím, že jsem na SOP měl původně dost malou směrovku (původně PONY řízenou směrovku vůbec neměl, co mi zpočátku nevadilo, ale pak jsem zatoužil po souvratech a kopancích, bez které to pochopitelně udělat nelze). Pak jsem ji sice asi 3x plošně zvětšil, i s aerodynamickým vyvážením (ona totiž byla málo účinná i za letu, ty souvraty a kopance nešly), ale pokusy s podvozkem jsem nakonec úplně vzdal. Zvětšil jsem ji ale tak moc, že první jsem po dvou kopaných výkrutech ztratil (2 plastové socialistické panty ty aerodynamické síly prostě nevydržely, na novou jsem musel vyrobit kovové a i ty dostávají zabrat - ale to už je jiná písnička).
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
macil
|
Napsal: úte 25.05.2021 21:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.5.2003 Příspěvky: 2327 Bydliště: Košice, SK
|
Takto to jazdí po tráve s vlečnou ostrohou. Je pravda, že to má na smerovke riadnu lopatu, ale práve o takýto typ modelu v pôvodnej otázke ide. Len pri zatáčaní po vetre to vyžaduje viac ofúknuť smerovku, čo je vcelku pochopiteľné. https://www.facebook.com/1576514123/vid ... 061908909/
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 27.05.2021 17:49 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
No pekne. Zatáča to spoľahlivo, ale fakt, že lopata je tam obrovská. Škoda, že si bol natoľko mäkký a nepokúsil sa s tým vzlietnuť. Však ťah vrtule je asi dostatočný. To by bolo to pravé 3D.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 10.06.2021 6:27 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Ešte k geometrii podvozku, teda rozbiehavosť/zbiehavosť, je o tom vlákno. Ale nedávno som vyskúšal rozbiehavosť a dospel k novému zisteniu, podrobnejšie tu viewtopic.php?f=11&t=75524&p=1512946#p1512946. Ešte by to chcelo vyskúšať aj voľnou ostrohou.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: JerryK, pberki a 26 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|