55g/dm je plošné zatížení běžného 250g „drona“. Proto vycházím z tohoto údaje.
Jak jsem již psal, vycházel jsem z toho, že běžný úředník může dokázat porovnat dva srovnatelné údaje s tím,
že toto porovnání by bylo v náš prospěch.
Když má 55g/dm „dron“ tak proč by to nemohlo mít i naše éro.
Zejména ve chvíli kdy zkoumají energii při dopadu.
Troufám si tvrdit, že padající „dron“ při dopadu dopadne na zem vždy s vyšší energií
než za stejných podmínek stejně těžké éro.
Už jenom proto, že éro má větší odpor vzduchu. (pomíjím li vše ostatní)
A když půjdu ještě dál, tak zatím co „dron“ dopadá z větší výšky „přímo úměrně“ s vyšší energií,
tak stejně těžké éro za stejných podmínek, po dosažení určité rychlosti již tolik nezrychluje.
(odpor vzduchu atd.) Tudíž dopadne vždy s nižší energií než „dron“.
Proto požadavek na změnu směrnice.
Vím, píšu to kostrbatě.
„dron“, padající z větší výšky udělá příslušnou „díru“,
U stejně těžkého modelu letadla ze stejné výšky, za stejných podmínek, nedojde ke „kolmému“ dopadu,
ale éro část energie ztratí při sestupném „letu“.
Proto si myslím, že by se měli podmínky srovnat ve prospěch modelů
a proto jsem navrhl jako společnou míru pro porovnání plošné zatížení místo hmotnosti.
Jen pro upřesnění, stále hovořím o první kategorii modelů a „dronu“, nyní do 250g.
Teď konkrétně.
Začal bych tím, že bych podal návrh, aby se v nové směrnici rozdělili „drony“ a naše modely.
Argumentů „proč“ je mnoho. Myslím si, že by se to dalo obhájit. A je to docela zásadní.
Potom bych požadoval změnu pravidel pro modely bez registrace - podle Dafova návrhu.
Třetí změnou bych požadoval zřízení dalšího letového prostoru s přímou definicí modelářského letiště.
Je to proto, aby se modelářské letiště dostali na letecké mapy.
Mám pocit, že když jsem naposledy mluvil s anglickým partnerem tak to tak v Anglii mají.
A možná i v Německu. Na ploše modelářského letiště si mohou modeláři dělat téměř cokoliv,
ale nesmí překročit hranice pozemku letiště (ani s volňáskem).
Ostatní účastníci letového provozu se letišti mohou kdykoliv vyhnout, když o něm budou vědět.
Pokud by to prošlo, myslím si, že by se to dalo využít pro otevření možnosti čerpat dotace pro výkup pozemků pro modelářské letiště.
(to je jenom úvaha, neziskovkám dávají dotace až 90% na kde co, tak proč by nemohlo jít čerpat dotaci i na letiště)
Myslím si, že je potřeba požadovat více než maximum toho co jde.
Když jsem žádal v 97 banku o pujičku na první stroj, řekl jsem si o 20 tisíc.
(to byl tenkrát můj téměř půlroční plat).
Vyhodili mě s tím, že si to mám půjčit od babičky.
Prý kdybych žádal milion, že bych určitě něco dostal. Šel jsem do druhé banky a žádal milion. Půjčili mi 70 000
.
Od té doby, když o něco žádám úřady či banky, tak žádám vždy několikanásobek toho, co ve skutečnosti potřebuji.
Většinou dostanu to, co jsem potřeboval. Je to divný, ale je to tak.
Kdybych žádal to, co potřebuji, asi bych nedostal opět nic.
Proto je i teď potřeba žádat takové změny, aby i po jejich „proškrtání“ zbylo to, co potřebujeme.
Za další
Bylo by dobré to nějak smysluplně sesumírovat, udělat z toho petici (nebo něco podobného),
aby se na výstavě v Praze dali pod to posbírat podpisy.
Odhadem tam opět přijde cca 5000 lidí a to už je pěkná kupička podpisů.
+ by bylo dobré dohodnout se na změně směrnice s kluby po celé Evropě.
Myslím, že je to reálné. Mohu návrh petice poslat do Německa a Francie, možná i jinam.
(Anglie nám už nepomůže.)
Je sobota, tak toho pro dnešek nechám.
Přeji hezký zbytek víkendu
rh
PS:
Mé komunikační schopnosti jsou značně mizerné.
Každý (to co jsem napsal) může chápat trochu jiným způsobem.
Účelem toho co píšu, není něco striktně prosazovat, ale rozproudit diskuzi,
ze které by mohl vzejít smysluplný, napříč „prostorem“ akceptovatelný návrh požadovaných změn.