Průměrná rychlost 120 km/hod včetně 8 obratů o 180 stupňů - slušný kalup.
Tých "obratov" je 9. Pre predstavu môj tréning spred 3 týždňov a tam by sa časy k 30 ani nepribližovali. Na 30 treba lepšie ruky, alebo ešte lepšie podmienky.
Nevím, co je na plyn x výškovka nepochopitelného. Nastavíš si výškovku na "konstantu", u "velkých" letadel trimem. Tím při sestupu zajistíš dopřednou rychlost, na tuto hodnotu dál nesaháš. Plynem pak reguluješ rychlost sestupu. Chci klesat pomaleji, přidám plyn, chci klesat rychleji, uberu. Píše se o tom třeba tu: https://aviation.stackexchange.com/ques ... h-or-power Podmínkou je, že těžiště je před působištěm vztlakových sil. Ale to je většinou u všech poháněných RC letadel. Zkuste si to, aspoň na simulátoru, opravdu to funguje dobře.
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
LV píše:
Tých "obratov" je 9. Pre predstavu môj tréning spred 3 týždňov a tam by sa časy k 30 ani nepribližovali. Na 30 treba lepšie ruky, alebo ešte lepšie podmienky.
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
prikrylm píše:
Nevím, co je na plyn x výškovka nepochopitelného. Nastavíš si výškovku na "konstantu", u "velkých" letadel trimem. Tím při sestupu zajistíš dopřednou rychlost, na tuto hodnotu dál nesaháš. Plynem pak reguluješ rychlost sestupu. Chci klesat pomaleji, přidám plyn, chci klesat rychleji, uberu. Píše se o tom třeba tu: https://aviation.stackexchange.com/ques ... h-or-power Podmínkou je, že těžiště je před působištěm vztlakových sil. Ale to je většinou u všech poháněných RC letadel. Zkuste si to, aspoň na simulátoru, opravdu to funguje dobře.
Myslím, že je to trochu provázanější - rychlost řídím primárně výškovkou, klesání zprostředkovaně plynem, ale vždy je to kombinace obého - pokud chci klesat pomaleji, tak přidám plyn, tím zvýším rychlost a vytratím ji přitažením výškovky, tím změním klopení letadla,takže tím změním rychlost vertikální, po dosažení nového rovnovážného stavu výškovku opět většinou povolím, případně dotrimuji do nové konfigurace, a letím dál. Jiná věc je, pokud pilotuji letadlo přes autopilota - zadám rychlost, zadám vertikální rychlost, a autopilote starej se. U heliny je to ještě markantnější, což dobře víš - pro zvýšení horizontální rychlosti nestačí pouze potlačit, ale musí se i přidat na kolektivu.
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
Tak jasně, jen mě napadlo, že by se to letadlo mohlo v některých případech řídit velmi podobně jako zmíněný dron. Viz třeba hračky, co mají veškeré řídící plochy pevné a na křídlech dvě vrtulky. Tam se klesání a stoupání taky řídí plynem.
macil píše:
A keď plyn nemáš?
Psal jsem "poháněné" letadlo. Pravda, pak TO s "dron vs větroň" moc společného nemá...
Lietal som asi 120m. Na tom kopci som letel 4x a prvy v silnejsich podmienkach. Viac menej som sa ucil stopu. Po mne lietal Lukas Gaubatz a ten to okolo 30 daval s rezervou.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], PetrG a 24 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru