Nazdar, dostal som na opravu kolobežky, s uplne vybitymi baterkami , jednu som rozbehal, nabijal som každy članok osobitne. ale v druhej večšej kolobežke je modry zabaleny akupack, v najhoršom pripade ho vypitvam, ale najprv chcem skusiť ho nabiť inač.
Cez nabijaci konektor, sa nabiť neda. Zrejme BMS odpojila baterku a tým padom do baterky nejde žiadne napetie z nabijačky, rozmyšľam ho nabiť cez výstup, cez tie silove káble, stači nabiť len trošku. Ale bojim sa že ak pripojim nabijačku alebo nejake ine cudzie napetie 32V s obmedzeným prudom, na tie silove kable tak odpalim BMS.
Otázka, je možne nabiť , naozaj stači len troška nabiť baterku, (potom už naskoči aj cez nabijaci konektor), cez tie silove kable alebo niečo vnutri zhori? Vdaka.
Přílohy:
IMG_20200629_205123.jpg [ 77.79 KiB | Zobrazeno 5877 krát ]
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4785 Bydliště: SK Bratislava
A na tych silovych je napetie baterky?
Ak nie, tak nic nenabijes, ak ano, tak staci zlomok volta vyssie napetie aby sa nieco nabilo, tak to predsa nemoze nic odpalit ... jedine ze by si mal prudovy zdroj a bola tam dioda cim by narastlo napetie ... takze to rob obycajnym napetovym zdrojom
jasne že tam je napetie, ale plusovy kabel nejde priamo z baterky ale cez mosfety v BMS.
mužeš zkusit to nabít zdrojem CCCV při max proudu 1/20jmenovité kapacity při zapojení přímo na pooly aku klidně s připojenou BMS,průběžně kontroluj hlavně ze začátku napětí jedn.článků na sadě .Pokud se to povede nabít n 4.1V na čl nech to tejden stát,znovu zkontroluj a vybij koloběžkou,pokud to sada ustojí ,má před sebou ještě nějaký život...
Skušal som tlačiť napetie cez maly odpor do baterky, a netieklo nič. baterka mala 25V a na zdroji som mal 30V a netieklo nič.
Takže som nakoniec, akupack rozobral, baterka pozostáva z 10x3 bateriek čiže 36V. dve trojice boli uplne vybite, zvyšok ok. ked som tie trojice nabil tak už sa dalo nabiť baterku nabiť aj klasicky cez nabijačku ale problem. Baterka sa nabila a kontrolka svietila na zeleno lenže na baterke je iba 40V , na nabijacom konektore je 42V. A ked som meral jednotlive trojice, tak na niektorych bolo 4,2V 4,1V čiže OK, ale na niektorych iba 3,7 a 3,78 čo je malo
Mam pocit že je chybný BMS. Má s tým niekto skusenosti? Vdaka. posielam aj fotky
Přílohy:
IMG_20200630_213608.jpg [ 88.76 KiB | Zobrazeno 5420 krát ]
IMG_20200630_214407.jpg [ 112.35 KiB | Zobrazeno 5420 krát ]
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
boraicho píše:
Skušal som tlačiť napetie cez maly odpor do baterky, a netieklo nič. baterka mala 25V a na zdroji som mal 30V a netieklo nič.
Takže som nakoniec, akupack rozobral, baterka pozostáva z 10x3 bateriek čiže 36V. dve trojice boli uplne vybite, zvyšok ok. ked som tie trojice nabil tak už sa dalo nabiť baterku nabiť aj klasicky cez nabijačku ale problem. Baterka sa nabila a kontrolka svietila na zeleno lenže na baterke je iba 40V , na nabijacom konektore je 42V. A ked som meral jednotlive trojice, tak na niektorych bolo 4,2V 4,1V čiže OK, ale na niektorych iba 3,7 a 3,78 čo je malo
Mam pocit že je chybný BMS. Má s tým niekto skusenosti? Vdaka. posielam aj fotky
Ale vždyť víš, jak na to! Napsal si to hned v první větě. jednu som rozbehal, nabijal som každy članok osobitne. Prostě je nejdřív srovnej, ručně, po jednom, na BMS nespoléhej, ten (co máš) to neumí! Aby se přelévala během nabíjení energie ze silnějšího článku do slabšího, to asi tahle kolobrnda mít nebude. A s respektem.
to niesu moje kolobežky, to som dostal na opravu. A som si vedomý nebezpečenstva liioniek. Ako to že BMS nema balancer? a čo su zač tie veci označene červeným? ja si myslim že každy lion MUSI mať balancer. to by potom všetko horelo jedna radosť.
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
boraicho píše:
to niesu moje kolobežky, to som dostal na opravu. A som si vedomý nebezpečenstva liioniek. Ako to že BMS nema balancer? a čo su zač tie veci označene červeným? ja si myslim že každy lion MUSI mať balancer. to by potom všetko horelo jedna radosť.
Čteš někde, že píšu, že na BMS na fotce nemá balancer? Píšu jen, že nemá aktivní vyrovnávání článků. Ostatně to používám i u Pb akumulátorů v sérii.
Všechny moje sady Li IONek fungují bez elektronky a balanceru (čti BMS) A BMS ≠ balancer ! BMS je Battery Management System a pod tím si můžeš představit téměř vše, co "kecá" do nabíjení a částečně i do vybíjení.
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
boraicho píše:
Existuje pasivny a aktivny balancer? aky je medzi nimi rozdiel?
Zásadní. Přinejmenším s ohledem na šetření energií, o prodloužení životnosti aku ani nemluvě.
boraicho píše:
viem čo znamena BMS a nikdy a nikde som nenapisal že BMS je balancer. písal som že ho má čiže obsahuje, prečo sa kurnik každy musi slovičkariť?
Tohle není slovíčkaření, ale zásadní věc. Odtud pramení většina nedorozumění. Pokud víš, co je BMS a balancer a znáš jejich principy, tak nějak nechápu Tvé otázky.
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
boraicho píše:
Existuje pasivny a aktivny balancer? aky je medzi nimi rozdiel?
viem čo znamena BMS a nikdy a nikde som nenapisal že BMS je balancer. písal som že ho má čiže obsahuje, prečo sa kurnik každy musi slovičkariť?
Jeden bude zrejme úradovať pri nabíjaní batérie a druhý bude vyrovnávať aj pri vybíjaní, resp. keď je batéria "v prevádzke"... Ale dúfam, že to tu niekto upresní, lebo je to len moja domnienka a kdesi som zaregistroval, že pepin? má takto urobené sady do kolobežky, ktoré sa vyrovnávajú "nepretržite", teda keď je batéria "zapnutá"...
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
automet píše:
Jeden bude zrejme úradovať pri nabíjaní batérie a druhý bude vyrovnávať aj pri vybíjaní, resp. keď je batéria "v prevádzke"... Ale dúfam, že to tu niekto upresní, lebo je to len moja domnienka a kdesi som zaregistroval, že pepin? má takto urobené sady do kolobežky, ktoré sa vyrovnávajú "nepretržite", teda keď je batéria "zapnutá"...
Těch možností je víc, od vyrovnávání během nabíjení (přelévání energie mezi články), nebo i během vybíjení, případně VŽDY. Balancer je trvale připojen k baterii a pracuje nepřetržitě, tedy vyrovnává kdykoli, kdy se objeví rozdíl. Prostě se nevypíná (čti neodpojuje, vypínač nemá). Různé BMS systémy fungují také různě. Od "vytopení" energie nad dané napětí ( v tomto případě 4,2V / čl) na nějakém polovodiči, případně řízení proudu podle nejsilnějšího článku a vypnutí podle nejslabšího článku a to včetně vybíjení až po balancer s aktivním vyrovnáváním. Proudy jsou podle typu akumulátoru a kapacity, od stovek mA až po desítky A. Ta "sranda" BMS na obrázku z koloběžky umí tak max. vytopit nadbytečnou energii při nabíjení (a ano, je možné, že po téměř nekonečné době se baterky v sadě mohou někdy srovnat v jednom bodě - max. nabití) zvlášť poté, kdy někdo v sadě nabije dva trojčlánky a zbytek nechá v nálezovém stavu. A podle nejslabší baterky ukončit vybíjení.
A jak funguje aktivní balancer? Nabitému LiIon akumulátoru 12V 135Ah (jako zdroj pro polní nabíjení) jsem vybil jednu sekci na 3V a připojil aktivní balancer 5A. Do 24h byly všechny články na stejné hodnotě. Kromě tohoto testu balanceru tato sada (3S / 90P prisma 1,5Ah LiIon) neviděla žádnou elektroniku, pokud za ni nebudu považovat pípák na hlídání napětí při vybíjení.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru