Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 14.08.2014 13:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 11876
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
radi5 píše:
V tomto případě je evidentně problém na straně České Pošty. Tím pádem mi přijde nefér otvírat případ u PayPal vůči Hobbykingu.

1. To nemusí být jisté, protože někdy mohou být v systému sledování i u jiné pošty nepravdivé informace o tom, že je zásilka již na území cílové země. Respektive někdy jsou uvedeny časové údaje i stav příchodu zásilky na území ČR jen podle předpokladů a nikoli dle skutečnosti což je pak pro zákazníka dost matoucí, ale bohužel tomu tak někdy bývá. Takže to, že v nějakém výpisu sledování vycházejícím pouze z dat výchozí pošty je uvedeno, že zásilka již dorazila na území ČR v reálu vůbec nemusí být pravdivá informace. Doporučuji v případě potřeby volat na telefonní číslo 800 177 889 kde by měli mít o příslušné poštovní zásilce ze zahraničí informaci pokud již skutečně dorazila na území ČR, a to i když zatím není zanesena ve sledovacím systému České pošty. Pokud tam informaci o příslušné zásilce mít nebudou pak je informace ve výpisu sledování vycházející pouze z dat výchozí pošty o tom, že zásilka již dorazila na území ČR pravděpodobně nepravdivá respektive vychází zřejmě jen z předpokladů a nikoli ze skutečnosti.

2. Dokud zásilka není doručena tak kupní smlouva defacto nebyla naplněna a kupující má právo se domáhat vrácení peněz, a to jestli se to ztratilo na straně Čínské nebo České pošty je v tomto ohledu celkem jedno. Prodejce by s tím, že ke ztrátě zásilky dopravcem občas může dojít měl počítat a většinou s tím prodejci i počítají. Je to zkrátka součástí obchodního rizika. Samozřejmě, že před otevřením sporu na Paypalu by měl být kupujícím nejprve učiněn pokus o dohodu přímo s prodejcem. Stává se i to, že prodejce i bez otvírání sporu na Paypalu problém uzná a vrátí peníze. Pokud se tak nestane pak bývá Paypal poslední možnost jak získat peníze zpět v poměrně krátkém čase. Pokud prodejce kupujícímu peníze vrátí a balíček nakonec byť s výrazným zpožděním přeci jen dorazí ta by měl kupující následně kontaktovat prodejce a vrácenou částku opět prodejci zaplatit.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 14.08.2014 21:21 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.10.2010
Příspěvky: 635
Blueangel psal, že měl lístek ve schránce a zásilka se nenašla na poště. Z toho lze dovodit, že chyba je na straně pošty. Takže HC udělal vše, aby zásilka doručena byla. Jelikož byla z vůle kupujícího nepojištěná, tak prostě smůla a to i de iure. Btw. mě osobně by hanba fackovala, kdybych něco chtěl po prodejci, který problém nezavinil. To je jako pokus o reklamaci zboží, které jsem sám poškodil (v Čechách velmi rozšířený). Tečka.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 14.08.2014 21:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 11876
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
radi5 píše:
Blueangel psal, že měl lístek ve schránce a zásilka se nenašla na poště. Z toho lze dovodit, že chyba je na straně pošty. Takže HC udělal vše, aby zásilka doručena byla. Jelikož byla z vůle kupujícího nepojištěná, tak prostě smůla a to i de iure. Btw. mě osobně by hanba fackovala, kdybych něco chtěl po prodejci, který problém nezavinil. To je jako pokus o reklamaci zboží, které jsem sám poškodil (v Čechách velmi rozšířený). Tečka.

To, že bylo ve schránce oznámení vůbec nemusí znamenat, že to oznámení se týkalo právě té ztracené zásilky pokud na tom oznámení nebyla jednoznačná idenfikace té zásilky. Klidně to mohl být nějaký omyl a to oznámení s tou zásilkou nemusí mít vůbec nic společného jak už jsem zmínil.

Navíc je to z hlediska práva poněkud jinak než se domníváš. De jure je kupní smlouva naplněna nikoli pouhým provedením platby, ale navíc i faktickým doručením zboží kupujícímu.

Pokud prodejce nabízí nepojištenou verzi dopravy nelze to brát tak, že se její volbou kupující automaticky vzdává svých práv reklamovat u prodejce nedoručení zaplaceného zboží s právem na vrácení peněz. Tak to prostě de jure není. Pokud prodejce nechce riskovat, že při ztrátě zásilky bude mít ztrátu tak ve své nabídce různých verzí dopravy vůbec nemá nabízet nepojištěnou verzi dopravy. Pokud prodejce nabízí nepojištěnou verzi dopravy je to jeho riziko a nikoli riziko kupujícího.

Jako své riziko to bere i sám Hobbyking a v různých případech při ztrátách zásilek byť třeba neregistrovaných a nepojištěných už nejednou refundoval z vlastní vůle i bez intervence Paypalu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.08.2014 9:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.7.2004
Příspěvky: 3424
Bydliště: kousek od Hradec Králové
Drondys píše:
2. Dokud zásilka není doručena tak kupní smlouva defacto nebyla naplněna a kupující má právo se domáhat vrácení peněz, a to jestli se to ztratilo na straně Čínské nebo České pošty je v tomto ohledu celkem jedno.


Bohužel máš pravdu. Chvíli jsme nabízeli posílání objednávek i jako úplně obyčejný levný balík bez ručení, ale i když jsme měli na webu jasně napsané varování že tento typ zásilky není nijak pojištěn ani proti poškození nebo ztrátě, tak byli někteří lidé stejně schopni zvolit si toto doručení i na zboží v ceně tisíců jen proto že tím "ušetřili" asi 40 korun...

Tak jsme to zrušili, protože podobné riziko a dohady se zákazníkem, že si podobnou nepojištěnou službu zvolil sám s jasným upozorněním na nebezpečí, za to nestojí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.08.2014 14:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 11876
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Kovboj píše:
Tak jsme to zrušili, protože podobné riziko a dohady se zákazníkem, že si podobnou nepojištěnou službu zvolil sám s jasným upozorněním na nebezpečí, za to nestojí.

Hobbyking je poměrně velký prodejce i pokud jde jen o EU sklad a varianty poštovného, které nejsou pojištěny nabízí aniž by k tomu psal nějaké upozornění a v případě ztráty to obvykle bere jako své riziko. Pokud by se to Hobbykingu nevyplácelo tak by už dávno ty nepojištěné varianty poštovného také zrušil. Počet takto ztracených zásilek vůči množství, které je doručeno je zřejmě zanedbatelný a ty nepojištěné varianty levného poštovného jsou zejména z EU skladu a převážně to budou zřejmě jen drobnosti a tak to Hobbyking asi bere jako přijatelné riziko, nad kterým převažuje fakt, že si řada lidí objedná nějakou drobnost raději z EU skladu s poštovným třeba cca za dolar než, aby to nakupovali jinde. Takový přístup prodejce může být v podstatě něco jako investice do reklamy. Mimo jiné i díky nízkému poštovnému z EU skladu nakoupí podstatně více lidí a v konečném důsledku je pak těch pár refundací za ztracené zásilky převážně s drobnostmi pro prodejce v podstatě zanedbatelnými náklady. V českých podmínkách kde prodejci u tohoto sortimentu mají obvykle mnohem menší obrat se i pár případů naproti tomu může jevit jako velký problém což bude zřejmě důvodem toho, že jen málokterý prodejce v ČR ty nejlevnější varianty poštovného nabízí.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.08.2014 15:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.7.2004
Příspěvky: 3424
Bydliště: kousek od Hradec Králové
Drondys píše:
Hobbyking je poměrně velký prodejce i pokud jde jen o EU sklad a varianty poštovného, které nejsou pojištěny nabízí aniž by k tomu psal nějaké upozornění a v případě ztráty to obvykle bere jako své riziko. Pokud by se to Hobbykingu nevyplácelo tak by už dávno ty nepojištěné varianty poštovného také zrušil.


Je nesmysl srovnávat evropské prodejce s Čínou. Oni nemusí řešit velmi drahý dovoz zboží na tisíce kilometrů, legislativu a navíc mají proexportní podporu od vlády. Takže i když mají plno věcí v nabídce za "super ceny", tak je jejich zisk na srovnatelném zboží podstatně větší než u lokálních firem a i přes reklamace se jim to vyplácí ;-)

O Evropském skladu raději nemluvit, kdo najde na jejich webu firmu která ten evropský sklad provozuje a vypátrá dokonce její DIČ (oboje jsou zákonné podmínky platné v Evropě) tak má nárok na zlatého bludišťáka :roll:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.08.2014 17:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 11876
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Kovboj píše:
O Evropském skladu raději nemluvit, kdo najde na jejich webu firmu která ten evropský sklad provozuje a vypátrá dokonce její DIČ (oboje jsou zákonné podmínky platné v Evropě) tak má nárok na zlatého bludišťáka :roll:

EU sklad Hobbykingu je provozován na území Holandska formou tzv. franšízy. Provozovatelé toho skladu musí dovážet zboží z Číny. EU sklad Hobbykingu není plátcem DPH což by vzhledem k tomu, že pokrývá řadu zemí EU bylo dle mého názoru nereálné pokud by šlo o jeden podnikatelský subjekt, protože by překročil limit a musel by se stát plátcem DPH.

Dále uvedené ber pouze jako můj odhad.

Odhaduji, že provozovatelem EU skladu Hobbykingu z výše zmíněných důvodů není jeden podnikatelský subjekt, ale zřejmě větší skupina samostatně podnikajících fyzických osob (hrubým odhadem jich bude možná několik desítek) sdílejících jeden fyzický sklad a svým dílem se podílejících na určité části provozu toho skladu i určité části co se týče realizace objednávek. Nikdo z nich však ve vztahu k zákazníkům nevystupuje pod svým obchodním jménem nýbrž pod jménem Hobbykingu což je v rámci franšízy možné (pozn. zřejmě proto nikde nenajdeš žádné DIČ provozovatelů EU skladu). Vůči finančním orgánům pak každý z nich zřejmě vystupuje pouze jako jednotlivá samostatně podnikající fyzická osoba, která realizuje jen určitou menší část z provozu toho skladu tak, aby nepřekročila určitý objem obratu tedy, aby se nikdo z nich nemusel stát plátcem DPH což jim zřejmě z nějakých důvodů (možná daňových) vyhovuje více než pokud by se měli sloučit v jeden větší podnikatelský subjekt.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.08.2014 19:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 11876
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Kovboj píše:
...kdo najde na jejich webu firmu která ten evropský sklad provozuje a vypátrá dokonce její DIČ (oboje jsou zákonné podmínky platné v Evropě) tak má nárok na zlatého bludišťáka :roll:

Tak se zdá, že mám zlatého bludišťáka v kapse. :lol:

Podle nejnovějších informací co jsem k tomu našel se zdá, že provozovatelem EU skladu Hobbykingu je ve skutečnosti Holandský distributor MCS Fulfilment. Adresa je Expeditieweg 10, NL 4715 RM Rucphen. Tato adresa je uvedena i na zásilkách z EU skladu a Hobbyking je u té firmy uveden i v jejich Referencích. Jejich sídlo na Google maps viz tento odkaz a jejich DIČ je NL0078.04.131.B01


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz