Autor |
Zpráva |
DAF
|
Napsal: sob 21.11.2020 17:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
tomashr píše: Co se týče Alza, tak s nákupy v kategorii "Rozbaleno" mám zkušenosti vesměs dobré... Já netvrdím, že to všechno jsou šmejdy. Je to kus od kusu, koupíš, funguje, máš štěstí a ušetřil jsi. My měli v jednom případě smůlu (víckrát jsme takto nenakupovali). A po pravdě, ten prodavač, který to od nás bral zpátky, říkal, že on by si raději nic takovýmto způsobem nekupoval. Může, ale také nemusí to vyjít.Tím nechci nikoho odrazovat. A ještě, ČOI skutečně není od toho, aby radila, ale domnívám se, že při dotazu podobného typu by mohli říct "je to správně/špatně". Když takové věci kontrolují, měli by snad vědět, co má dodávka zboží obsahovat (tedy kromě zboží samotného).
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
guchar
|
Napsal: sob 21.11.2020 19:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Ono je to o tom že ČOI by mohla Pokud tak udělá některý její pracovník o své vůli může u zaměstnavatele narazit Takže správný postup je obrátit se na ČOI jako na instituci. Počkat jak váš dopis - žádost vyhodnotí, v souladu se zákony a svými vnitřními předpisy A zda, a jak odpoví. Primárně nenahrazuje - nesupluje činnost advokátů zastupujících klienta(-y). Trochu v jiné pozici jsou osoby typu dTest, které určitou míru popularity potřebují. Jistým způsobem z ní žijí. Česká obchodní inspekce v rozsahu působnosti vymezené příslušnými právními předpisy poskytuje veřejnosti bezplatné poradensko-informační služby. https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/poradenska-cinnost/- Pro spotřebiteleSpotřebitelský průvodce Rady, podněty a stížnosti (e-podatelna): Reklamace zboží / Nákup zboží a záruka https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: sob 21.11.2020 22:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
ČOIka samozřejmě není poradna, jako je třeba d-test. Ale, a tím je nechci na nikoho poštvat, by mohli aspoň říct, že je to zajímá, už to by značilo, že někde je chyba. Na rady spotřebitelům jsou určitě jine organizace.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 23.11.2020 14:05 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
leon_cz píše: Já ale Tomáši brblal u "rozbalené" koptéry z Alzy hlavně proto, protože v ní nebyla nabíječka a zboží tak bylo po zakoupení nefunkční, to je docela rozdíl A seš si jistý, že to byla kategorie "rozbaleno"? Ono je tam ještě to "zánovní", kde například absenci některých věcí připouštějí... Jinak přirozeně chyba je možná vždy, ale je to zkrátka chyba, nikoli obecný problém té kategorie "rozbaleno" EDIT - mimochodem ať jen nechválím: určitě si u kategorie "rozbaleno" vždy kontrolujte u Alza ceny nového. Ony jsou vesměs OK u věcí, které se prodávají za "běžné ceny", tam je to prostě o něco levnější než u "Nové" a není co řešit. Systém Alzy ale v tomto ignoruje akce a pokud něco padne zrovna do nějaké nadstandardní nabídky, tak pak najednou bude "Rozbaleno" klidně dražší než nové a pokud by si někdo vylistoval jen kategorii "rozbalenek", tak to může přehlédnout. Podle mne to ani není nějaký neférový záměr, je to jen hloupé fungování systému, který tohle neřeší a cenu "vrácenky" nesrazí pod cenu akční nabídky
|
|
Nahoru |
|
|
leon_cz
|
Napsal: pon 23.11.2020 18:37 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 4.8.2015 Příspěvky: 415 Bydliště: Královéhradecko Obrázky: 24
|
Zánovní, tedy nějakou dobu používané věci z Alzy nekupuju, to už radši vezmu citelně levněji z Bazoše nebo z Aukra. Ale u toho "rozbaleno" jsem měl za to, že se jedná stále o nové zboží, maximálně jen někým jednou vyzkoušené a strčené zpět do porušeného obalu, proto jsem se toho nebál. Teď už po té negativní zkušenosti s chybějící nabíječkou pro jistotu nekupuji na Alze ani to "rozbalené" zboží...
|
|
Nahoru |
|
|
Helísek
|
Napsal: pon 23.11.2020 18:48 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 12.6.2020 Příspěvky: 90
|
To bys ale mohl pro jistotu přestat kupovat jakékoliv zboží na internetu. Chyba byla na straně prodejce a ty jsi měl možnost věc vrátit nebo reklamovat. Nevím, co tady pořád řešíš.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: úte 24.11.2020 8:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Čas od času se nechám v nějakém e-shopu na něco zlákat, 3x čtu. Když to vyjde jsem rád, ale nedělám závěry. Když se spálím (Beru jen co jde vrátit ze zákona A dle mých nebo www zkušeností to konkrétní e-shop akceptuje) Podle jejich pravidel v termínu oznámím: Vracím podle § zákona a zboží (s obalem) osobně/poštou vrátím
Na chvíli (pokud nenarazím na příliš velké další pokušení) mne spálené prsty od výhodných koupí vyléčily.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: úte 24.11.2020 11:38 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: čtv 26.11.2020 10:47 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
leon_cz píše: To Helísek: Však já tu věc reklamoval a bylo mi sděleno, že u zboží označené jako "rozbalené" nemusí být kompletní příslušenství. A diskutujeme tu o tom proto, že jsme na diskusním fóru Že jsi reklamoval je správně bez diskuse Naopak ale odpověď prodejce je pitomost i v rozporu s tím, co tvrdí přímo Alza, podle mne jde o individuální kix na té pobočce a dotyčný se pak hloupě vymlouval, kategorie "Rozbaleno" skutečně je kompletní, jen může být náhradní obal. Tohle doporučuji nebrat vážně a pokud na něco zajímavého v této kategorii narazíš, tak bych se toho vůbec nebál, fakt to normálně funguje dobře a je to přesně to, co by se čekalo, tedy zboží s plnou zárukou, které někdo vrátil v té 14ti denní lhůtě.
|
|
Nahoru |
|
|
Helísek
|
Napsal: čtv 26.11.2020 11:07 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 12.6.2020 Příspěvky: 90
|
leon_cz píše: .. já tu věc reklamoval a bylo mi sděleno, že u zboží označené jako "rozbalené" nemusí být kompletní příslušenství. ... Pokud jsi reklamoval, tak máš v ruce reklamační protokol a písemné zamítnutí reklamace s odůvodněním zamítnutí. Potom může přijít na řadu ČOI. Pokud reklamační protokol nemáš, zbytečně tu tlučeš prázdnou slámu.
|
|
Nahoru |
|
|
leon_cz
|
Napsal: čtv 26.11.2020 16:38 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 4.8.2015 Příspěvky: 415 Bydliště: Královéhradecko Obrázky: 24
|
jio píše: Kontaktní formulář ČOI znám a už jsem také jednou použil, když mi jeden český eShop zamítl platbu Paypalem s odůvodněním, že platbu přes PayPal akceptuje pouze u zahraničních zákazníků. Tuto vyjímku ovšem nikde ve svých obchodních podmínkách neuvedl, po chvíli dopisování s podporou jsem proto použil ten webový formulář ČOI a v odpovědi jsem dostal za pravdu, že podobné detaily platby musí být popsány v obchodních podmínkách. U té Alzy jsem se spokojil s jejich vysvětlením, protože jsem s tou koptérou už chtěl létat, ne čekat dalších 14 dní a jako modelář mám nabíječku na Li-pol akumulátory vlastní... Ale chápu, že to prostě Alzák zkusil, že se nějakej blbec najde, kdo to nakonec jako "Rozbalené" koupí a nechá si to i bez nabíječky...
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: čtv 26.11.2020 17:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Celeron píše: už mám stejnej problém s chybějícím českým návodem elektronickýho zařízení z českýho e-šopu. Jen volně navážu. Pak se spousta lidí diví, že si někdo kupuje věci v Číně a že kuli mě naši obchodníci nemají z čeho žít. Ale jak mám (některé věci) nakupovat tady, když mi obchodník oproti Číňanovi umí nabídnout jen vyšší cenu?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|