Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1249 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 84  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 11.08.2017 9:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5407
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (1)
Já dlouhodobě provozuji v Logu 600 Jive 80HV otevřený na 13% ( nácvik autorotací a létání na oravdu velmi nízké otáčky).
Při 11% mi odstavuje motor a 13% je nejnižšší bezpečná možnost otevření regulace a točení motorem. Na 13% odlétám celých 12 minut letu a nikdy žádný problém. Procenta otevření mám 13% / 38% / 52% / 68%


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 11.08.2017 17:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3057
Bydliště: Praha 6
Na procenta kdy se už odpojí motor jsem se přes servomonitor nekoukal ale bude to určitě podobný nebo stejný jako u OPR. Ten regl si nechá líbit neskutečně moc :-). Jediné na co je třeba si dát pozor jsou ta jiskření konektoru a extrémní odběr po němž často následuje pozvolné klesání otáček až do vypnutí. Po odpojení a připojení baterky je vše OK. Byly to skutečně velké odběry, rekord byl 235 A !!! Zkoušel jsem záchranu na prodloužené verzi 550 pro první polomaketu Hughese. Dnes to nechápu, bylo jasné že 6S dostává při podobné produkci hrozně zabrat, cílem je záchranu nepoužívat a lítat menší až malé otáčky na pohodu. Jednu baterku jsem tím zbytečně odrovnal.

To odpojení se mi za 6 let stalo asi 15xt, poprvé kdy jsem o téhle funkcí navíc nevěděl to bylo hodně nečekané. Byl tam hluk nákladního auta a nezaregistroval jsem tak hned pokles. Naštěstí jsem neletěl daleko od sebe a pryč, pokud se nelítá ostré 3D nebo vysoké otáčky, pokles není hned slyšet. Následovalo spíš žuchnutí k sobě do trávy než autorotace v dostatečných otáčkách ale heli byla bez poškození.

Někomu se tohle vypnutí nelíbí a ten regl nechce, je to věc volby. Není levný, myslím že cena je přiměřená tomu co poskytuje a jak jde přes limity. Po dvou letech jsem koupil Jlog2 a připojil ho k regulátoru, mnohokrát mi to pomohlo najít příčinu problému, kolize a nejasných situací které k heli patří. Od té doby bez něj nikdy neletím, akorát ho musím přehazovat a přendávat mikroSD kartu která je pro obě heli odlišná ( převodový poměr ). Jlog2 neumí zápis reálného data a času takže po uložení do adresáže si musím dodatečně vložit do názvu info kdy, kde a pokud to bylo něco zajímavého. Nahrávám všechno, zápis jenom zajímavých nebo testovacích letů a jsou to nepatrná data.

Listy jsou na cestě, dorazí začátkem příštího týdne. Zatím opravím nastavení rádia a zkusím ještě najít a nastavit dvě hodnoty pro velikost výchylek výškovky a křidélek jak mi poradil Petr. Pak otočný volič pro kanál plynu na hledání optimálních otáček podobně jako u 550.

V rádiu se kromě pár základních věcí moc rád nevrtám, v minulosti a hlavně u toho předchozího FF7 jsem udělal pár bot které vedly ke karambolu nebo jsem měl velkou kliku. Člověk si to sakra pamatuje :-).

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 11.08.2017 20:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3057
Bydliště: Praha 6
Večer ještě připojím Demona ale práce s rádiem je hotová. Změnil jsem rozsah PIT křivky napřed na +10 až -4 s +5 na středu, nakonec jsem tam dal -3 což bohatě stačí. Křivka je lehce lomená. Když cvaknu stabilizaci se záchranou je tam +15, i proto to dělalo takové rodeos. Musím si osvěžit kde se to v Demonovi nastavuje a něco je špatně. U 550 mám +12 a když cvaknu záchranu, je tam +10. Možná bude teď zbytečně velký rozsah kolektivu v Demonovi.

Záchranu chci co do stoupání deaktivovat, nechám jenom stabilizaci.

Pohledovou kontrolou jsem zjistil že bude nutný znova nastavit vnitřní doraz smykátka, je tam nejmíň 1mm ale spíš o něco víc rezerva. Vrtulka nestíhala ale mohla tam být o něco větší výchylka. Před vyndáním z trupu jsem si měřil vzdálenost hmoty vnitřního konce kloubku od vypilované rýhy na táhle, pak to natočil stejně ale asi se na to nedá spolehnout. Možná to pak pro zajímavost ještě zkusím ve vzduchu s touhle vrtulkou a taky jak pomohla změna NR úhlů. V poslední řadě jemná změna otáček, to už je taky nastavené.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 11.08.2017 20:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3057
Bydliště: Praha 6
Plastovou měrku stopy rotoru jsem sundal, ještě zatmelit a zaretušovat dva otvory po šroubkách.
Laminátový trup má 664 gramů, zkusím najít a ukotvit pod mezidesku odpovídající zátěž.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 13.08.2017 5:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6172
Bydliště: Dubai, UAE
Jeste se vratim k tomu malemu otevreni regulatoru.
Pokud ma regulator vestavenou funkci Freewheel, tak se da provozovat na male otevreni. Typicky Jive, Kosmik, YGE. Pokud tu funkci nema tak se bude prehrivat a klidne i horet.
Co presne ta funkce dela ale netusim.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 13.08.2017 16:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3057
Bydliště: Praha 6
Včera jsem pod mezidesku upevnil první část balastu, použil jsem to co bylo kdysi pod mechanikou ještě se s nízkým podvozkem. To mělo 1223 gramů, asi jsem předpokládal mnohem vyšší váhu trupu a dalších komponentů. Odebral jsem jeden ze dvou plochých železných profilů ( 578 gr. ) a zbývajících 665 gr. plus dva kónické hranoly ze smrkového dřeva tvoří přibližně váhu trupu - 665 gr. Chybí tak jenom baterka pro světla ( 113 gr. ).

V Demonovi byly upravené hodnoty pro kolektiv v režimu Horizont - záchrana. Je tam 3D Akro kdy se heli obrací co nejrychleji na bližší stranu Původně tam bylo 10 což je maximum a na listech tomu odpovídalo +15 což vysvětluje ty raketové stoupáky a nulovou šanci vrtulky s tím něco udělat. Dal jsem minimální nastavitelnou hodnotu což je 4 a na listech +8. Vyzkouším, třeba to bude chtít 5 což je + 10,5. Zřejmě zůstane varianta že se to po aktivaci roztočí na nejvyšší otáčky, nevybavuju si teď kde se to ( zřejmě ve vysílači ) změní....

Pak jsem snížil hodnotu "Konečná fáze automatického vyrovnání" ze 12 na 18 což by mělo tuhle reakci lehce zpomalit.

V základu je Horizont nastavený na 3D režim Akro kdy se vrací co nejrychleji na bližší stranu ať už je to rotorem nahoru nebo Invert. Je tam ještě verze jít do Normálu což může z Invertu trvat déle a pokud se to necvakne včas, je to na zemi.

Nikdy jsem nezkoušel variantu vys. maketa a nor,. inv. To si chce napřed trochu načíst dostupné informace a promyslet. Pokud tam něco ve smyslu záchrany zůstane tak spíš stabilizace srovnání heli bez stoupání nebo jenom s minimálním.

Doraz vrtulky šlo posunout skoro o dva milimetry k trubce.


Přílohy:
IMG_7115.jpg
IMG_7115.jpg [ 97.04 KiB | Zobrazeno 162 krát ]
IMG_2654.jpg
IMG_2654.jpg [ 104.44 KiB | Zobrazeno 156 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne ned 13.08.2017 16:42, celkově upraveno 2
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 13.08.2017 16:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3057
Bydliště: Praha 6
Druhé železo se dá upevnit snadno pod stávající pro zjištění jak by se to chovalo s dalším zvýšením hmotnosti, ideálně spíš druhé baterie na paralelní verzi 6S s kapacitou 10000mAh. Mohl by zůstat motor i regl. Nezábavná výměna baterie by se zredukovala na 50% a doba letu by se významně prodloužila i když ne o 50%.

Je to spíš nouzová varianta pro případ že bude zvýšení hmotnosti pro Hughese optimální. Takhle v ruce s balastem odpovídajícím váze laminátového trupu je to hodně těžké a člověk se spíš diví jak svižně se to ve vzduchu pohybuje :-).

Balast takhle vespod není ideální varianta, trup rozložený rovnoměrně a taky na ocase se chová jinak a dvě baterky na mezidesce by byly výš. Myslím že to zkresluje hlavně obraty přes cykliku a trochu vrtulku.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 13.08.2017 16:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3057
Bydliště: Praha 6
Poslední změna na vysílači je vyzkoušet dvojité výchylky ( 70% a 100% ) pro výškovku a křidélka což poradil Petr.

Při nastavování jsem zjistil že je tam už od začátku ( 2014 ) expo -40 na vrtulku, zkusím letět bez toho a s tím jak se to bude chovat. Na 550 se Spiritem žádné expo není a OK, u makety se třeba osvědčí víc. Podařilo se to všechno dostat na jeden třípolohový spínač.

Dneska fouká, buď to poletí v týdnu ještě s Align vrtulkou nebo už s tou větší. Záleží kdy bude čas a kdy dorazí DHL.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 14.08.2017 19:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3057
Bydliště: Praha 6
Dnes sedm baterek, mnoho rozdílných dojmů. Včera jsem si prošel zpětně švícovo vlákno k Mi-24 co se tam vlastně dařilo a nedařilo. Zřejmě příliš krátké listy, účinnost třílisté vrtulky OK ale nakonec se rozhodnul pro dvoulist. Padla tam zmínka ža obzvlášť při větru je pětilist mnohem citlivější a horší než dvoulist což se minule i dnes potvrdilo, snad s vyjímkou u země kde to kupodivu plave o něco míň.

Po dovážení se mechanika chová jinak. Je těžší jí brzdit a zastavit, možná není úplně topp těžiště což si projdu. Hodně pomohla změna úhlů na listech a taky to že lítám pouze na úhly +10 / +5 střed / -3. Pozitivní jsou dvojité výchylky pro výškovku a křidélka, možná o něco lepší je nechat na maketu exponenciál -40 na vrtulku jako tam byl. Bez nich je to na ocase hodně neposedné.

Zkoušel jsem záchranu. Po seřízení dorazu k trubce kde jsem získal větší výchylku a snížením max. kolektivu z +15 na +8 se to se zátěží pootočí max. o 30 stupňů a hned se to pozvolna vrátí, zmizela několikanásobná pirueta a divoký stoupák. Ale stoupá to pořád slušně, není to jenom stabilizace jak jsem si myslel a něco se ještě musí vypnout.

Odlítal jsem tři baterky a po části čtvrté přišel na řadu další testík a sice přídavná zátěž. Nikoliv železo jak jsem psal posledně ale pod stávající dovážení trupu jsem připáskoval právě odlítanou baterku Gens Ace. Takže simulace jak by to letělo se dvěma baterkama a kapacitou 10000mAh. Zopakuju to s větší vrtulkou Helitec která je ještě v Německu.

Heli se skutečně zklidní, na kolektivu to není ( jak psal opakovaně Petr ) takřka vůbec znát a na zemi zabírá knipl snad na stejné poloze :-). Obzvlášť ve větru se vyšší hmotnost a klidně i 70% Dual Rate chovají slušně.

Zkoušel jsem znova záchranu a tam se kupodivu heli dvakrát otočí tzn. že účinnost vrtulky s vyšší hmotností klesá což není dobrá zpráva. Uvidím jak nová vrtulka.

Pak je tam další letový nešvar který jsem chtěl natočit ale a/ jsem doma nechal rámeček kamery pro upevnění na čelový pás a 2/ jsem nezvládnul dálkově spustit kameru upevněnou na předním závěsu z něhož byly pořízené netradiční záběry zevnitř Hughese. V domění že jí po sednutí vypínám jsem jí naopak teprve zapnul ..... Tak mám kulový a musím to popsat.

Ten problém je něco jako lehký delfín v dopředném letu, nejvíc proti větru ale dělá to skoro pořád na vyšší rychlosti. Pak jsem zkoušel nastoupat a v náklonu heli pustit do větší rychlosti proti větru dolů a vybírat. Žádný velký sešup, tak 25-30 stupňů. Začne to delfínovitým houpáním které přejde ze středové osy do kruhovitého šroubovitého kývání které ustane až přidáním kolektivu. Napoprvé to bylo docela leknutí, zvažoval jsem záchranu ale bylo to asi 15 metrů nad zemí tak jsem to řešil na kniplech. Z přídavnou baterkou jako 12S to dělá míň ale taky.

Obecně to sebou zamele když vyklesávám a přidám kolektiv abych se neprosednul, to trhne ocas ale to by měla vyřešit vrtulka. Nemá smysl z toho dělat velké závěry na stávající vrtulce, nešvary pětilistu tam ale budou. Bude to o hledání nastavení v Demonovi a zkoušení jestli se to výrazně zlepší se dvěma baterkama. Takhle v podvěsu jako dvě nálože ( dovážení za trup a pod tím baterka ) to určitě nebude zcela korektní, není to dynamické těžiště ale nechce se mi vyrábět půl dne den novou mezidesku pro dvě baterky a pak zjistit že to není ono. Musím to hledat takhle a snad si to řekne.

Zkoušel jsem i nejnižší otáčky na otočném voliči, regl udrží motor v chodu při hodnotě -62 na servomonitoru což je v THR křivce otevření na 12% !!!! :-). Trochu jsem zkoušel menší a větší ale zase až s novou vrtulkou. Zatím mi to přijde s pětilistem neposedný a ve větru nevyzpytatelný což nižší otáčky ještě umocňují a mám pocit že do výrazně nižších nepůjdu. Navíc to ztrácí zajímavý svist.

V poslední řadě mám pocit že pětilist má větší nároky na odběr, s dvoulistem hlásí měřák přes diody nastavenou kapacitu okolo šesté minuty, tady to bylo 5:20 cca. Se dvěma baterkama paralelně to bude brát ještě trochu víc a nebudu mít určitě dvojnásobnou letovou dobu. Budu mít dva páry stejných baterek = dva starty což je dost málo ( nikdy nenabíjím venku ) kdežto takhle jich mám šest. Dva páry a dvě jiné sólo. Taky to může dopadnout s balastem o částečné hmotnosti baterky a zůstane to 6S s kratším letovým časem.

Heli se vejde do auta bez sundávání listů, držák je na fotce. Na trup se pak akorát vyřízne dole jiný rádius a přidělá suchý zip jako objímka. Večer zkontroluju stopu listů digiměrkou, přišlo mi že je tam nepatrný rozhoz ale třeba se mi to zdálo. Plastové unašeče nejsou kovové no....


Přílohy:
IMG_7118.jpg
IMG_7118.jpg [ 167 KiB | Zobrazeno 111 krát ]
IMG_7119.jpg
IMG_7119.jpg [ 121.37 KiB | Zobrazeno 111 krát ]
IMG_7121.jpg
IMG_7121.jpg [ 175.03 KiB | Zobrazeno 111 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne úte 15.08.2017 0:06, celkově upraveno 4
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 14.08.2017 19:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3057
Bydliště: Praha 6
Tak vida, vrtulku má PPL a dorazí zítra :-).

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.08.2017 9:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6172
Bydliště: Dubai, UAE
Demona uz si pamatuju dost mlhave. Dlouho jsem ho nenastavoval. Ale nastaveni jak zamezit delfinovani tam je viz. navod
• Test high-speed flight
Against slow ballooning or undercutting: reduce or resp. increase the „withdraw rate“.
Against temporary nose-up („dolphin“) during harsh coll.pitch rises: increase ‚Rigid gain‘ as far as possible.
Also try with increased P-portion and ensure mixer is set to maximum travels.
Against lasting ballooning after hard coll.pitch-up: see mouse over text for „altitude holding range“.


Spravne otacky je treba najit. Nema smysl jit uplne nizko, protoze pak helina zacne plavat a nechce se ji moc reagovat na rizeni. To uz jsi zjistil. Proste kompromis jako vzdycky.
Doladit vrtulku. Listy snad pomohou. Doladit bezpadlo (jeste bych taky zkusil jit vyse se ziskem hlavy) a vidim to podle tveho popisu vcelku pozitivne.

Petr

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.08.2017 11:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3057
Bydliště: Praha 6
Díky za info, projdu si to, něco přeložím ale tyhle výrazy jsou dost složitý a Demona mám v češtině viz screen. Ale všechna nastavení která jsi uvedl jsou v té kartě. Nevím přesně co je "withdraw rate". Jasný je Rigid ( - výchozí nastavení zisku hlavy kde mám 50 ), tam se má jít co nejvýš to půjde bez negativních projevů. P-portion bude P-složka ale co je ensure mixer ? ( is set to maximum travels... ). "Altitude holding range" je výškovkový filtr ?

Ideální by bylo s tím letět což letos bohužel nehrozí a na Vánoce to nepůjde. Nikdo jiný snad kromě Pavla ( pokud by měl čas ) to myslím nenastaví.

Listy před hoďkou dorazily a jsou osazené. Pěkné lopaty :-). Při pohledu na polosouměrný profil jsem se leknul jestli to mám správně ale určitě ano. Větší vztlak to vyvozuje doprava. Jak vrtulka nestíhala ocas se otáčel vpravo a tohle jde proti tomu. Na fotce s detailem konce listu je to focené shora lehce zezadu, vrtulka se otáčí spodem dopředu a nahoru což je OK. V návodu je limit 20000ot. což je v pohodě ale taky úhel max. +/- 20 stupňů,,, Naměřil jsem 27 smykátko vpravo a 30 smykátko vlevo !!! ??? To je je sakra víc. Nechat nebo změnit dorazy abych byl správně ?

Po obědě s tím zkusím čtyři baterky a natočím video. Včerejšek může být trochu jinak. Dneska se v Demonovi ještě vrtat nebudu až podle dojmů a vyhodnocení. Noťas můžu vzít pak s sebou akorát ho musím úsporně zapínat, stará baterka vydrží max. půl hoďky :-).


Přílohy:
IMG_7123.jpg
IMG_7123.jpg [ 28.01 KiB | Zobrazeno 72 krát ]
6_Rigid.jpg
6_Rigid.jpg [ 67.81 KiB | Zobrazeno 72 krát ]
IMG_7130.jpg
IMG_7130.jpg [ 26.9 KiB | Zobrazeno 71 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.08.2017 12:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6172
Bydliště: Dubai, UAE
Mrknu se na to vecer. Stahnu si SW a udelam ti nejaky navod jak na to. Zkus dneska zjistit co nejvic jak se to chova.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.08.2017 12:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3057
Bydliště: Praha 6
Mám teď hoďku a půl čas, čtyři nabité baterky. Buď to stihnu popsat ještě hned nebo až se vrátím z centra. Díky moc :-).

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.08.2017 14:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3057
Bydliště: Praha 6
Petře, na večer si můžeš udělat jiný program, bude oprava a ne úplně snadná.,,,,

Chtěl jsem natočit dobrá videa což se myslím podařilo. Napřed pohled z pohledu pilota, foukalo zprava od východů kdy to víc nese, k tomu světlá plocha strniště. Neletělo to špatně, sice se to pořád houpe jako delfín, někdy rychle a málo, někdy víc podle rychlosti a poloze vůči větru. Záchrana s místa -- kupodivu se to stejně otočí doprava takže ani tahle vrtulka nestíhá pokrýt velký krouťák pětilistu. Při aktivaci na dopředné rychlosti se to zhoupne taky trochu přes křidélka ale ocas drží líp.

Pozitivní je 70% Dual Rate pro AIL a ELEV, úplně to stačí. Celkově mi přišlo že to letí líp. Na třetí a bohužel poslední baterku jsem osadil kameru dozadu a zmenšil úhel záběru aby tam byla líp vidět vrtulka při normálním letu, záchraně a lopingu. I 70% stačí k tomu abych prodloužil tuhle fázi v poloze rotorem dolů. Říkal jsem si že to stačí, sednu a dám kameru dopředu na wide záběr aby bylo vidět dobře komíhání trupu a jeho křivka i rytmus. Dal jsem opět 100% výchylky AIL a ELEV abych zkusil tu výdrž s větší výchylkou. Musím si projít to video ( jsem z toho pořád opařenej a naštvanej ) které sem pak dám jako ta předchozí, ale mám pocit že buď na prvním nebo druhém stoupání na plný kolektiv +10 jsem udělal ten loping a klesal, pak začal stoupat ke druhému abych nabral výšku a při klesaní natočil toho delfína. Zřejmě došlo v nějaké fázi což zjistím na Jlogu k vysokému odběru a JIVE vypnul...... Za prvé se mi to s polosouměrným dvoulistem nikdy nestalo a za druhé předchozí lety s pětilistem nebyly nikdy víc jak na 94A. Takže jsem nebyl ve střehu a navíc je tam velký provoz a občas je heli špatně slyšet, v danou chvíli jsem byl asi 40 metrů od se be ve 30-40 metrech. Letím letím a najednou mi přišlo že mám nějak víc kolektivu a nemá to drive, došlo mi to a tradá dolů. Bohužel jsem tím ztratil odhadem deset ze dvaceti vteřin než se motor vypne úplně, nenapadlo mě jít kolmo dolů do pole kde je to nerovný a snažil jsem se dostat víc k sobě na trávu vedle asfaltu. Nevyšlo to, taky tam nebylo ideálně mínus na kolektivu a ve dvou až třech metrech se motor vypnul, rotor ztratil rychle zbytek otáček a šlo to na zem. Rotor se víceméně poskládal za sebe a listy vypadají OK, jenom u jednoho je odlomený milimerový růžek na odtokové hraně a hlava vypadá dobře. Odnesla to nová vrtulka, za padesát euro tři starty - nic moc. Převody jsem ještě nezkoumal ale tím že nešel motor je šance že tomu nic nebude. Nejhorší je tak podvozek kde praskly dva trny na pravé straně a nohy z lehce ohnutou lyžinou odpadly.... To je špaténka, to se vůbec nedá sehnat a snad jedině přes ebay nebo to vyrobit z něčeho jiného na co se kovové nohy nasadí, proberu to s Pavlem. No - Zdeněk z Klecan měl vždycky k tomu vypínání JIVE výhrady, ten regl kvůli tomu nechtěl ani zadarmo tak už slyším ty reakce až se uvidíme ..... Samozřejmě je to hlavně moje chyba, co si budu namlouvat.

Škoda, připadalo mi to celkem dobré a určitě by se to dalo poladit. Teď bude nevím jak dlouhá pauza kdy si zalítám aspoň s 550 a doženu letové manko.

Tak sorry Petře a díky i tak :-)

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1249 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 84  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: dagx, pkotatko, švíco a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz