Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2078 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 135, 136, 137, 138, 139  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 15.10.2020 23:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4083
Bydliště: Praha 6
Motor PYRO 600-11 mě dost překvapil. Takhle v ruce se to točí jako nic, žádný odpor přes magnety jako X-NOVA a přitom stojí nový přes 7 tisíc,,,, Asi nebude špatný i když Kontronik si nechává za všechno dost zaplatit, regl JIVE 80+HV co tam je stojí 8500. Zdá se že to přece jenom rozchodím, zvědavost vyhraje. Je to tak málo provozované ( evidentně ) že by to mohlo čas vydržet, navíc to je stroj na střídačku.

S těma raketnicema jsem chvíli zvažoval udělat přece jenom jednu military heli i když se ze mě za roky stal z obdivovatele vojenské techniky dost pacifista :-). Navíc to broušení při opravě ve mě vzbuzuje dost averzi dělat něco podobného znova, to radši zamaskuju ( jakkoliv ) ty lebky a zkusím lítat s hodně tmavou heli. U žlutého Hughese mě broušení nemine, tam mám výhrady minimálně k té modré. Měla tam být přesně ta barva která je na tom třetím Hughesovi z Olomouce, takovou měla i nádherná turbínová maketa loni v Bambousku. jenom trochu méně metalického efektu.

U žlutého mi vadí i kvalita povrchu, u modrého Hughese jsem se letos přece jenom namlsal jak to může vypadat a ten třetí je stříknutý taky moc pěkně. Ale už žádná tmavá, naopak něco hodně světlého a dynamického.


Přílohy:
Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG
[ 39.15 KiB | Zobrazeno 437 krát ]

PYRO 600-11.JPG
PYRO 600-11.JPG
[ 52.13 KiB | Zobrazeno 437 krát ]

IMG_2650.jpg
IMG_2650.jpg
[ 113.64 KiB | Zobrazeno 437 krát ]

ZK-HIP H369FF 0058FF (2)1.jpg
ZK-HIP H369FF 0058FF (2)1.jpg
[ 76.42 KiB | Zobrazeno 437 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 18.10.2020 12:49 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4083
Bydliště: Praha 6
Pavel123 mi osvětlil to virtuální pootočení a jak si to ověřit při pohledu shora. U 550 a dvoulistu je to jasná kolmice osy kuliček na vnitřním prstenci desky cykliky na rotorové listy. U pětilistu z Olomouce jsou sice táhla drsně šikmo, osa skrz kuličku je ale díky tomu opět přesně kolmo na list. Což znamená že to není chyba ale záměr. Žádná korekce nutná nebyla i když chod táhel asi ideální není.

U mého pětilistu mám sice táhla Kasama pěkně rovně, jenomže tam není kolmice a 90, je tam pouze 62 stupňů..... Já si nikde virtuální pootočení co vím nenastavoval, je taky otázka jestli to udělal švíco ( podle přiloženého snímku má táhla taky svisle ). A pak - má to zásadní vliv na let pětilistu ? Jestli s tím totiž nesouvisí to "podivné chování Hughese" :-).

Pavel123 : "Teoreticky bys měl cítit při řízení, že třeba když bys z visu a nebo z přímýho klidnýho letu jen potlačil výškovku, tak by heli místo aby se naklonila přímo na čumák a rozlítla se dopředu, tak by letěla někam šejdrem - podle toho, na jakou stranu to máš ujetý. Prostě by reagovala stejně, jako na potlačení spolu s nějakým náklonem. A jak by si s tím poradilo bezpádlo - to je otázka. Chtělo by to nejspíš udělat korekci nějakým směrem a heli by na to reagovala tak, že by se nahnula šejdrem a ne přesně do toho požadovanýho směru. Možná by bezpádlo opakovanýma zásahama dosáhlo svýho, aniž bys to zpozoroval. Každopádně jsem přesvědčenej, že to je špatně."

viewtopic.php?f=20&t=25496

Citace :

Troll 2008 : Proč je virtuální pootočení desky cykliky nutné a co to vlastně je jsem už kdesi psal. Konkrétně v popisu nastavování Vstabi. Tady je to zkopírováno. : " Roztočený rotor vykazuje tah. Tah rotoru směřuje kolmo na rovinu rotorového disku. Rovinu rotorového disku dostaneme, když spojíme špičky roztočených rotorových listů. Vrtulník drží ve vzduchu tah rotoru. Pokud směřuje jenom kolmo nahoru, vrtulník visí, nikam se nepohybuje. Když chceme aby se pohyboval, musíme vytvořit nějakou sílu která ho donutí letět požadovaným směrem. A tu sílu vytvoříme tak, že rotorový disk nakloníme požadovaným směrem,. Tím se tah rotoru rozloží na složku která míří nahoru a drží vrtulník ve vzduchu , a další složku která míří dopředu a třeba táhne vrtulník vpřed. Rotorový disk se nakloní tak , že se cyklicky změní úhel náběhu listu. Třeba: vzadu je úhel náběhu větší, vztlak je větší a list jde nahoru. Vepředu je naopak úhel náběhu nejmenší a proto je tady list nejníž. Proto se celý rotor nakloní dopředu a vrtulník letí tam, kam míří tento dodatečně vzniklý tah. Jenomže když se listu zvýší úhel náběhu, zvýší se vztlak a list stoupá, to stoupání trvá nějakou dobu. A protože se list stále pohybuje, za tu dobu urazí nějakou dráhu. Proto mu musíme dát povel ke stoupání dříve než se dostane tam, kde ho chceme mít nejvýš. A to je právě ono zmiňované virtuální pootočení desky cykliky. A proto se udává ve stupních . Je tím vyjádřeno o kolik stupňů dříve ( úhlových, protože list se pohybuje po kružnici) se musí list nastavit na maximální úhel náběhu aby jsme dostali přesně požadovaný směr tahu rotoru. Konkrétní ladění výše uvedeným postupem je snadné provést takto: odstartujte výše uvedeným postupem a pozorujte co dělá vrtulník. Pokud letí přesně tam, kam dáte páčku, je všechno hotovo. Pokud vám místo letu přímo dopředu uhne třeba mírně doprava, je to proto, že list nenastoupal maximální výšku právě nad ocasním nosníkem , ale později. Tím se celý rotorový disk nakloní nejenom dopředu, ale i doprava a tah rotoru vrtulník táhne doprava. Z toho jednoduše vyplyne, že list musí začít stoupat dříve aby dosáhnul maximální výšku právě nad ocasním nosníkem. Proto zvětšíte listu "předstih " a připojovací body cykliky v menu pootočíte proti směru otáčení rotoru. Toto všechno platí pro pravotočivý rotor. Pro levotočivý je situace opačná. Smysl otáčení rotoru zjistíte pohledem na vrtulník shora."

Pro tebe je podstatná ta prostřední pasáž . Jak už psal zdzd , mají to všechny lepší vysílače . Pokud budeš mít vícelistou hlavu a to bez nějakého flybarless systému ( Vstabi, Rondo, Gyrobot... ) budeš tuto funkci velice pravděpodobně nutně potřebovat. Pokud bys tomu nerozuměl, ptej se, zkusím to vysvětlit nějak jinak.

ZDZD :::: Troll píše:
Třeba: vzadu je úhel náběhu větší, vztlak je větší a list jde nahoru. Vepředu je naopak úhel náběhu nejmenší a proto je tady list nejníž. Proto se celý rotor nakloní dopředu

No vidíš a zrovna toto je úplně blbě a mystifikace. Protože když má helina letět vpřed, je úhel náběhu listu vepředu a vzadu v neutrálu. Minimum mají vlevo a maximum vpravo - pro pravotočivý rotor. Zní to blbě, ale je to tak. Při pádlové hlavě je to pootočení 90° proti cyklice. Pádla právě zařídí to otočení o 90°. A když tam nejsou, tak to musí zařídit něco jiného. Buď virtuální pootočení desky cykliky v TX, nebo nějaká flybarless elektronika v helině.

To o čem píšeš ty jsou už jen dílčí vlivy mávání a tlumení listů, kde se jedná o nějaké jednotky stupňů pootočení.

Troll : Pravdu máš předsedo, je to přesně tak. Psal jsem rychleji než myslel. :oops: Maxima a minima úhlů náběhu jsou po stranách.


Přílohy:
IMG_8669.jpg
IMG_8669.jpg
[ 56.38 KiB | Zobrazeno 357 krát ]

IMG_0063.jpg
IMG_0063.jpg
[ 63.07 KiB | Zobrazeno 357 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2020 6:15 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.9.2012
Příspěvky: 648
Ahoj, já jsem ohledně nastavování heli nemožnej.
Takže mně 5-list nastavoval nejdřív Bozzda a potom Petr Koťátko... jsem si zcela jistej, že oba virtuální pootočení řešili.
Mně se ta helina chovala, co se řízení týče, naprosto neutrálně... žádné plavání nebo úskoky stranou... :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2020 7:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4083
Bydliště: Praha 6
Díky za info, typoval jsem to tak protože v Bambousku jsem Tvojí mechaniku ( ještě s rádiem Aurora ? ) lítat viděl a chovalo se to v pohodě.

Podle všeho jsou dvě možnosti. Buď to vyřešit mechanicky což je mechanika z Olomouce kdy je kulička v pravém úhlu ale táhla dost šikmo nebo táhla svisle a korekce ve vysílači s virtuálním pootočením. U Tebe se muselo jednat o variantu č.2, táhla jsi měl pěkně rovně což jsem okopíroval, jenomže já to ve vysílači na 1000% neřešil, vůbec mi nedošlo že něco podobného hrozí nebo nastane :-). Uvidím co napíše pan Vorel, reaguje zpravidla s odstupem týdne, má toho dost co řešit jinak.

S Nastavováním heli to mám podobně, základní věci v pohodě ale tohle už je vyšší dívčí :-). V LINKAGE MENU je SWASH RING kde se dají omezit dorazy serv aby to nemělo při maximálních výchylkách nežádoucí dorazy, to se týká hlavně 3D strojů s obrovským rozsahem chodu serv a mechaniky.

Virtuální pootočení se nastavuje v MODEL MENU - SWASH MIX a to pro každý letový režim. No - četl jsem to ale že bych tomu okamžitě rozuměl ..... tak na 60% možná. Jsou tam čtyři mixy ( AIL - ELE, ELE - AIL, PIT - AIL a PIT - ELE ).

"Virtuální natáčení cykliky ( rozsah nastavení 0-45 stupňů ). Pokud chcete dosáhnout virtuálního nastavení otáčení cykliky o 45 stupňů, musíte aktivovat oba první mixy pomocí trimu "EIN", vždy s hodnotou 100%. Pro přesné nastavení případné diferenciace řízení cykliky je možné upravit pomocí mírně odlišného nastavení udržování přímého směru letu vrtulníku. Virtuální otočení cykliky o 45 stupňů probíhá přes volbu typu modelu H4X"

Maximální korekce je 45 stupňů, já mám cca 60 stupňů ( přesně 62 ) takže mi do devadesáti chybí cca 30 ( přesně 28 ) stupňů. Těch 100% odpovídá korekci 45, matematicky by 30 stupňům odpovídala hodnota 67% ( přesně 62% ).

Jak se znám, určitě to radši udělám mechanicky :-). Akorát co na to kompenzátor, je v koncové části výrazně mohutnější ( širší ) než ten z MSC a aby se vešel mezi dvě vedlejší táhla při krajních polohách :-).

Serva Futaba a přepákování jdou proti servům na TREX mechanice šíleně ztuha. Buď to dělá systém přepákování nebo mají serva mnohem větší sílu a lepší převody. Skoro se s tím nedá pohnout.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2020 10:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4083
Bydliště: Praha 6
Stručná a jasná reakce pana Vorla :

Co se týče té hlavy, je to originál provedení, které jsem dělal pro někoho před cca 5-6ti lety. Ta táhla jsou šikmo zcela záměrně, přesně z důvodu správného nastavení předstihu. Takto to funguje bez problémů, vzhledem k tomu, že u toho Raptora je to s řízením trochu složitější a tenkrát pán neměl systém s možností virtuálního pootočení cykliky, řešil jsem to takto. Pokud je unašeč správně zafixovaný na tom táhle, pak žádný mechanický problém nehrozí.

Pokud jste měli táhla rovně a neměli jste vyřešené to virtuální pootočení, pak se vysvětluje to podivné chování o kterém píšete. Ten úhel není sice tak dramaticky rozdílný, ale problém je v reakci bezpadla při stabilizaci, kdy dochází k reakci souběžně i v ose, která by reagovat neměla. Na řízení to poznáte také, bude to reagovat poněkud šejdrem, ale větší problém to dělá právě tomu bezpadlu při stabilizaci.

Podle Dagxe má Spirit možnost virtuálního pootočení, v rádiu by to radši nedělal. Já tam chci dát VBar i když toho Spirita bych mohl vzít z 550 z Orlové. Lákají mě sice tři letové režimy ale maketě stačí jeden a VBar má na maketu zatím nejlepší parametry. Nevím akorát jestli to lze nastavit i v něm, každopádně zkusím pootočit kompenzátor abych měl těch 90 stupňů a pak se uvidí co na to mechanika.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2020 12:41 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2011
Příspěvky: 98
Bydliště: opava
Zdar,
a jsi doma - konečně víš co bylo špatně - a otevřeně ti říkám jestli jsi s tím dokázal letět - klobouk dolu.

Kdysi to myslím, že tady na fóru vysvětloval Petr Koťátko - a když jsem nastavoval já svůj pětilist - měl jsem pokud si správně pamatuju - 72 st. rovná se nastavení minus 18 - do 90-ti. deska cykliky krásně při výchylkách "šmatlá" vůči podélné a příčné ose modelu ale stroj letí skvěle - jak říkám - ze všech mých strojů mám nejraději právě pětilist - i když je to prcek

_________________
RP

Trex 600 benzín - Airwolf - černý , Trex 450 Airwolf - modrý, Trex 450 Hughes 500 Breitling


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2020 12:43 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2011
Příspěvky: 98
Bydliště: opava
ještě doplním - ano Spirit má pootočení cykliky - mám pocit že v záložce expertní nastavení.
R

_________________
RP

Trex 600 benzín - Airwolf - černý , Trex 450 Airwolf - modrý, Trex 450 Hughes 500 Breitling


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2020 12:53 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2011
Příspěvky: 98
Bydliště: opava
mechanicky to nenastavuj - je to zbytečné a navíc šponují kloubky na kuličkách v krajních polohách může dojít k sesmenutí - i proto jsem to studoval a nastavoval - pro tvých 62 / a tady doporučuju přesně spočítat / nastav ve Spiritovi minus 28 st. a je to hotové.

Kontrola nastavení je jednoduchá - při pravotočivém rotoru s táhlem před gripem dáš list libovolný kolmo vlevo po směru letu k mechanice a když dáš ve vysílači páčku křidélek do výchylky - list se nesmí pohnout / cyklika se otočí v ose kuličky / - pokud ne máš úhel špatně

R

_________________
RP

Trex 600 benzín - Airwolf - černý , Trex 450 Airwolf - modrý, Trex 450 Hughes 500 Breitling


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2020 14:28 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4083
Bydliště: Praha 6
Dostanu se k tomu až večer, každopádně jsi mě nasměřoval správným směrem tak díky za to :-).

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne pon 19.10.2020 23:04, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2020 23:02 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4083
Bydliště: Praha 6
Ještě technické doplnění pana Vorla :

Tam nejde o stabilizaci nebo záchranu, ale o základní funkci stabilizace, která probíhá v jakémkoli režimu u toho bezpádla. Tam je pak velký problém s tím, že pokud model nereaguje přesně v té správné ose, dochází k přemrštěným reakcím stabilizační jednotky vlivem vnášení chyby při zpětné vazbě. Při větším rozdílu v úhlu, kdy by to bylo třeba 45°, mělo by to fatální následky. V tomto případě se to chová jen podivně, protože odchylka v úhlu je poměrně malá. Pokud Vám bude vycházet to nastavení s vašim unašečem, klidně bych to tak udělal, zjednodušíte si to nastavení.

Tady je to jasně řešené, jenom tam možná byl překlep v poslední větě, ptal jsem se a on chtěl reagovat na ten kompenzátor z Německa.

Píše že "45° stupňů by mělo fatální následky".... Já tam mám ( chybu ) okolo 30° stupňů takže si několik let koleduju o malér.

Z textu vyplývá že by se nebránil mechanickému nastavení podobně jako je to u pětilistu z Olomouce. Můžu to vyzkoušet, když se mi to nebude zdát půjdu cestou nastavení ve vysílači. Je jasné, že svislá poloha táhel má jednoznačné výhody, o tom žádná. Na druhou stranu maketa letí na malých výchylkách, dejme tomu +10 až -5 max s tím že ten invert tam řada lidí nedává vůbec. Rozsah chodu mechaniky hlavy tak není bůhvíjak velký.

S řídící jednotkou to chci probrat s Martinemzpraglu. Lítal všechny typy bezpádel a lítá makety. Na VBar nedá poslední dva roky dopustit, i já ho mám ve žlutém Hughesovi a letí to opravdu perfektně. Virtuální pootočení DC v menu nastavení VBaru NEO zatím nevidím tak nemám jistotu že to má resp. že to neumožní pouze ve spojení s rádiem od Mikada. S jiným rádiem je to co vím limitované, třeba záchranu tam mám ale funguje pouze jako stabilizace. Model prakticky nestoupá a už vůbec ne tak jako s Demonem nebo Spiritem ( raketa nahoru ). Pokud je to s virtuálním pootočením DC tak, nezbylo by mi než jít cestou mechanického řešení jak to radí pan Vorel.

V pořadí druhého Spirita teď mám, ještě loni jsem ho chtěl koupit na opravený pětilist a vyzkoušet. Jenomže v několika případech s ním byly problémy tak jsem šel do VBaru. V návodu Spirita nastavení cykliky je, přesně jak Renda psal. Nechci Spiritovi křivdit, na 550 mi chodí roky perfektně, tři rozdílné banky, troje otáčky, de facto devět letových variant vrtulníku. Což je na maketu vcelku zbytečná věc. Ideálně letí na jediné vyladěné nastavení, maximálně vyššíma otáčkama čelit větrnějším podmínkám.

Maketa je jiná kategorie. Samozřejmě, to že se to někomu otočilo na zemi a poškodilo nebo s tím měl jiný problém neznamená nic obecného, jsou to vysloveně ojedinělé případy. Všichni víme jak stačí málo, malér je na světě a na 95% se dá jenom těžko zjistit co byla ta pravá příčina nebo jestli si to člověk nepřivodil sám nějakou chybou v nastavení. Nicméně člověk má přesto nebo právě proto obavy jít znova stejnou cestou a snaží se něco změnit :-).

Druhá věc je s čím letí maketa plynuleji a celkově nejlíp, přesně tenhle pocit z VBaru zatím mám.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.10.2020 10:46 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1130
Bydliště: Praha
Nejsem přes Vbar žádná kapacita (nastavoval jsem ho jednou), ale to pootočení cykiky jsem tam v nastavené někde viděl, ale až v "expertním" nebo jak tomu říkají. Martin bude vědět líp :-)
P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 22.10.2020 18:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4083
Bydliště: Praha 6
Definitivně tam bude VBar. Přijímač R7108SB už mám, VBar bude v pátek. S nastavením a virtuálním pootočením desky cykliky (DC) poradil Martinzpráglu. V řídící jednotce se pootočí o třicet stupňů proti směru hodinových ručiček ( je to pravotočivý rotor ). Úplně stejně se otočí první pětilist s Demonem, kde je pouze jiná deska cykliky - 120 stupňů. Raptor 30 má DC H1 90stupňů. Tím pádem zůstane mechanické nastavení stejně jak jsem ho měl, u Hughese z Olomouce se kompenzátor pootočí tak aby byla táhla svisle.

Havarovaná mechanika má na výměnu prasklou servopáku, jinak vypadá v pohodě což ale uvidím až se to roztočí bez listů. Listy jsem ještě neobjednal, vidím to na ty kratší 580mm od HeliTec abych pomohl vrtulce. I kdyby byl ten letový projev na vrub špatného nastavení DC, s vrtulkou to nesouviselo.

Mechanika TREX550/600 zatím letět nemůže, neřešil jsem ten chybějící převod na vrtulku a rozebírat náhradní 550 je nesmysl. Objednám to samostatně někde venku.


Přílohy:
Martin 22102020_1.jpg
Martin 22102020_1.jpg
[ 86.18 KiB | Zobrazeno 163 krát ]

Martin 22102020_2.JPG
Martin 22102020_2.JPG
[ 80.4 KiB | Zobrazeno 163 krát ]

SWASH Basic H-1.jpg
SWASH Basic H-1.jpg
[ 170.96 KiB | Zobrazeno 163 krát ]

SWASH Basic.jpg
SWASH Basic.jpg
[ 174.82 KiB | Zobrazeno 163 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 22.10.2020 21:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4083
Bydliště: Praha 6
Zapomněl jsem zmínit současné pootočení hlavy Raptora 30 a současně narovnat táhla z DC na unašeče ( aby šla svisle ) změnou polohy kompenzátoru ( stranově ). Současně budu muset zkrátit všechna horní táhla, jinak by mi nevyšel střed kolektivu ani celý rozsah kolektivu. Je to pracnější, nicméně jak psal Renda, odpadne riziko sesmeknutí kloubků a logicky to bude všechno chodit v komfortnější oblasti.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.10.2020 16:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4083
Bydliště: Praha 6
VBar už podle zobrazení v kompu chodí, akorát mi bliká střídavě červeně a zeleně což neodpovídá instalačnímu videu na stránkách Mikado. Jak já tyhle věci nemám rád :-).

Vymýšlím kam umístit přejímač a VBar, zřejmě zachovám variantu jak to bylo osazené dosud ( R6008HS a Microbeast ), akorát dám jinak anténky přijímače, obloukem nahoru a pak rozdělit do "Y", VBar bude mít kablíky dopředu aby se netlačily v prostoru k přijímači a netáhlo to. Na fotce je to jenom orientační poloha bez suchého zipu 3M na přijímač a origo pásky na VBar.

Hliníkový profil 10/10 jsem našel a tak můžu vyrobit nové ( dlouhé ) nosníky mezi mechanikou a spojkama podvozku, využiju je zároveň na ukotvení provizorního podvozku z TREX550/700 na testování. Ten teď bude v permanenci na dvě mechaniky, tu opravovanou i Raptora. Jenom se musí domyslet kotvení šikmých vzpěr na trubku a hlavně zadní třmen těch vzpěr, táhlo na vrtulku ( smykátko ) je hodně blízko trubky.

Zkoušel jsem nějaké šikmé polohy desky cykliky a jak se to točí, mám pocit že předělávání ( zkracování ) táhel tak abych je měl rovně a vyšla nula je hodně pracné a výtěžnost možná není významná. Napsal jsem panu Vorlovi jestli by preferoval úpravu a virtuální otočení DC nebo to nechal jak to je. Já tedy věřím víc mechanice než elektronice i když u druhého pětilistu s Demonem kde jsou táhla rovně ten virtuál bude.

Abych měl jistotu se zapojením, mechanika s dvoulistem a VBarem půjde ven ze žlutého trupu a pak do toho opraveného modrého. Tím pádem bude možnost třeba žlutý trup přebrousit, doladit a stříknout jinak. Měl bych dva tmavé, ten třetí se musí hodně odlišit :-).

S broušením před stříknutím jsem sice pokročil ale pořád je na tom ještě dost práce, to dokončování a detaily trvají nejdéle. Barvy se nebojím, nahnáno mám z dvousložkového laku. Udělám si zkušební destičku, když se mi to nebude pozdávat odnesu to radši do lakovny.


Přílohy:
IMG_0117.JPG
IMG_0117.JPG
[ 117.26 KiB | Zobrazeno 112 krát ]

IMG_0118.jpg
IMG_0118.jpg
[ 112.12 KiB | Zobrazeno 111 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 25.10.2020 9:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4083
Bydliště: Praha 6
Se spárováním přijímače jsem včera bojoval snad dvě hodiny než mi postupně došlo co a jak nastavit. Kanálové režimy jsem věděl bezpečně ale přenosový systém ne. Nezbylo než stupidně vyzkoušet všechno ale zřejmě jsem dělal chybu v párování nakonec zvolené verze a tím se to zacyklilo..... Nakonec je tam logicky FASST Multi-ch High Speed ( pro rychlá digitální serva ), starší sedmi kanálové rádio T7C se spárovalo na FASST 7ch High Speed. Rádio TF8G je 14ch což je multi, to mi došlo až nakonec.... :-). První varianta FASSTest ( výchozí ) je pro rádia s telemetrií.

Tím pádem můžu osazovat ale napřed vyrobit mezidesku a nové dělící profily - delší. Ukvapil jsem se s vyndáním mechaniky z trupu, je to škoda. Osazovat to znova se mi moc nechce, je to dost pakárna ale naštěstí se dá vyjít z rozměrů předchozích mechanik kdy vím že pevná část s rozpěrama končí 27cm před osou hlavní hřídele a profily tak musím vyrobit 37cm dlouhé. Výhodou bude možnost přední desku pod baterkou demontovat a zkrátit resp. ji vyrobit třeba i novou. Ve střední části pod hřídelí bude samostatná deska a na ní uprostřed jednotka světel. Je obrovská, naštěstí tam je dost místa a konektory na zapojení světel i propojky dám napříč pro lepší dostupnost.

Původně jsem chtěl odříznout část kovových bočnic tak jak to je ale to by byla trochu drsná práce, kov by se mohl dostat do mechaniky. Sundám je odříznu to samostatně. Do hliníkových profilů chci vložit kovová futra v místě šroubů skrz plastové spojky podvozku. Stávající řešení závitu skrz milimetrovou stěnu profilu je dost na sladko resp. jednu montáž.


Přílohy:
IMG_0120.jpg
IMG_0120.jpg
[ 104.34 KiB | Zobrazeno 81 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2078 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 135, 136, 137, 138, 139  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz