Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Ahoj Petře. Moc děkuji za velkorysou nabídku ale Zdeněk už to má projekčně hotové a testuje tisk, přišlo by mi hloupé to zastavit a přenést jinam. Pevnost bude prý tak vysoká že si na to může celou svou vahou stoupnout.
Pokud by to byl díl který je součástí pohonu vrtulníku, bočnice, něco okolo motoru, náhonu listů a podobně, s uhlíkem bych neváhal ani chvilku ale zde to může být z toho filamentu Mladeč. Ladíme poslední detaily, vypadá to dobře.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Našel jsem řadu zajímavých dat k historii stroje H369 530FF s výrobním číslem 0058FF což je právě ZK-HIP Helisika kterou jsem stavěl. V USA nelétala předtím ale předtím i v současnosti, Nový Zealand byla epizoda v letech 2012 až 2018. Stroj byl vyroben 1994, první provozovatel byla Chilská armáda kde existuje jediný snímek, pak dvě registrace v USA s tím že u druhého provozovatele došlo k poměrně velké havárii po prasknutí táhla na ovládání vrtulky, piruetě a pádu do stromů, naštěstí bez zranění protože se to stalo krátce po startu v malé výšce. Náročná oprava trvala skoro tři roky, od obou imatrikulací a majitelů neexistuje na webu jediný snímek takže není jisté jako barvu měl když ho v červnu 2012 získala Helisika na Novém Zealandu. Hned dostal nový kryt kabiny a metalický lak se stříbřitými polepy který má dodnes. Pouze po několika letech na NZ nalakovali černě příčná dělení kabiny, to se mi moc nelíbilo. V dubnu 2018 rozebraný stroj opustil lodí NZ a byl převezen do USA kde ho provozuje společnost S3KBFS se sídlem v Texasu a na Floridě. Mají i výukové centrum s více typy heli, stroj dostal imatrikulaci N361SH a kromě běžné agendy je pronajímám na akce střelců pro odstřel divokých prasat, jeden let za 325USD....
Přílohy:
hzgfsdfasdfsaf.jpg [ 65.95 KiB | Zobrazeno 2705 krát ]
jgjhgjjhg.jpg [ 256 KiB | Zobrazeno 2705 krát ]
werrgtgsgd.JPG [ 95.45 KiB | Zobrazeno 2705 krát ]
IMG_9964.JPG [ 111.72 KiB | Zobrazeno 2705 krát ]
CLqOCAXUYAEoWYj (2).jpg [ 65.22 KiB | Zobrazeno 2705 krát ]
retreergegs.JPG [ 71.32 KiB | Zobrazeno 2705 krát ]
jjhdghsffasdasd.JPG [ 108.19 KiB | Zobrazeno 2705 krát ]
jhgsgdfsasa.JPG [ 51.81 KiB | Zobrazeno 2705 krát ]
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Při hledání jsem narazil na odkaz kde si po dokončení nástřiku pořídili řadu pěkných snímků jaké bych ocenil při stavbě nějaké hodně detailní makety. Takto pozdě by to bylo spíš na infarkt, naštěstí jsem takové detaily jako nýty neplánoval . Osm z nich sem dám, celé to bude na albu Rajče.
Přílohy:
ertrwer.JPG [ 119.83 KiB | Zobrazeno 2705 krát ]
gsgfddd.JPG [ 83.68 KiB | Zobrazeno 2705 krát ]
hfdhfhff.JPG [ 45.41 KiB | Zobrazeno 2705 krát ]
sdffsfasdf.JPG [ 47.54 KiB | Zobrazeno 2705 krát ]
utzhzhdfhdf.JPG [ 61.13 KiB | Zobrazeno 2705 krát ]
uurhdfghf.JPG [ 57.8 KiB | Zobrazeno 2705 krát ]
ztrsfdgdfg.jpg [ 33.64 KiB | Zobrazeno 2705 krát ]
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Nakonec něco aktuálního. Zdeněk přes víkend nečekaně zakouzlil, potrápil notně počítač a tiskárnu, výsledek je skvělý. Spinner, kotvení spodního ložiska, horní část, provizorní deska i uzavírací deska, provizorní plnění a řemenička která se osadí na 6mm kleštinový unašeč místo pevné vrtule.
Teď se to otestuje na provizorní zkrácené desce kam se pak dají udělat věci jako uchycení serva, mikrospínače na ovládání vibračního motoru, lože baterky, v podstatě cokoliv. Provizorní vtok materiálu je závit na uříznutou pet lahev dokud není trychtýř, stačí objednat pohonné gumičky, naprogramovat ESC a servo tester. Pak to dát na stojánek do maltovníku aby nebyl cererit po celé místnosti a zapnout .
Přílohy:
zettwet.jpg [ 131.12 KiB | Zobrazeno 2706 krát ]
tztrzwerter.jpg [ 120.96 KiB | Zobrazeno 2706 krát ]
rwsadasfsf.jpg [ 141.18 KiB | Zobrazeno 2706 krát ]
werwersg.jpg [ 147.69 KiB | Zobrazeno 2706 krát ]
trztusdf.jpg [ 147.05 KiB | Zobrazeno 2706 krát ]
ouojggf.jpg [ 123.68 KiB | Zobrazeno 2706 krát ]
dgsdfgdfg.jpg [ 126.43 KiB | Zobrazeno 2706 krát ]
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Konečně dorazil trychtýř a můžu vyladit co kde bude 1:1. Zbytek věcí je objednaný nebo se objedná. Společná fotka s vrtulníkem zkresluje, v reálu je trychtýř tak intenzivně oranžový jako na ostatních snímcích. Asi ho neudělám celý stříbrný jako Scott, dost možná zůstane záměrně oranžový aby byl dobře vidět, případně něco černého kontrastního.
Spodní zúženou výlevku odříznu, zbytek zůstane v celku s výškou 140mm. Nahoře má šířku 200mm což je dobré. Scott má asi trochu větší verzi, psal 240mm a na modelu velikosti 600 to působí trochu mohutně. Trychtýř teď vcelku váží 184 gramů. Scott má celkovou váhu asi 1 kilogram, to bych chtěl dodržet.
Horní třmen zaklesnutý do háku pod vrtulníkem je vymyšlení tak aby se nemohl vůbec pootočit a byl v ose, zepředu budou dva závěsy na přední trubky, zazadu jeden závěs na střed kde bude na rozmetadle kovová propojka přes zadní dvě nohy. Rozmetadlo by se tedy mělo vychylovat jenom minimálně, zřejmě tam udělám i tu konstrukci s deskou jako stabilizační směrovka. Je to takové retro, mají to jenom některé typy ale líbí se mi to. Bude to ale odejmutelné. Po zadním závěsu bude souběžně servokabel k ovládání uzávěru nad spinnerem. Oba Motory schovám pod fiktivní napodobeninu spalovacího motoru podobně jako u čerpadla na ZK-HIP. Uvidím jestli se povede trochu zamaskovat servotester, ESC a baterku. Chtěl jsem to vyráběr až na jaře ale nějak se to utrhlo ze řetězu, hlavně díky Zdeňkovi .
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Dnes jsem si převzal 3D tisk, je to parádní. Je to mohutnější než jsem očekával podle fotek, ložiska dokonale sedí jak Zdeněk vykalibroval tisk.
Objednal jsem nová v Tobexu, to velké je vychozené, sloužilo pouze jako tvarová předloha. Až dorazí O kroužky z Prunexu, půjde to sestavit a otestovat. Pak budou data pro finální tisk dílů, něco bude nové.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Pomalu se schyluje k prvním funkčním zkouškám, stále ještě nedorazily řemínky z Prumexu na Moravě. Prozatím se ladí zapojení kde bude další změna proti předloze z NZ. Napřed to vypadalo na nezávislý přijímač R6008HS který by chodil v rámci 7. kanálu vysílače a AC motor by se ovládal tím servospínačem, Zdeněk to vymyslel mnohem líp. Navrhl samostatný SB přijímač, rádio v MULTI režimu a druhý přijímač R6303SB umístěný na rozmetadle bude přec CH 11 a 12 ovládat jak uzávěr trychtýře tak AC motor kde se teď ještě budou nastavovat mixy tak aby se napřed roztočil motor ( pomalým heli rozeběhem ) tak aby se nepoškozoval řemínek a teprve potom se rychle otevřela naplno dvířka. Na zbytku dráhy ovladače se budou dál zvyšovat otáčky AC motoru - podle toho jaký materiál použijeme a jak rychle ho budeme chtít aplikovat. Tím odpadá poměrně velký servotester s manuálním ovládáním motoru. Motor se nebude točit po celý let čímž pošetříme baterku.
Prozatím mi přijde že ty otáčky 750KV motoru jsou ve srovnání s videem Scottova Spreaderu poslechově spíš nižší, další cesta by byla nahradit 2S baterku 3S což regl umí. Jeho BEC pro RX a servo dává stále 5V. Ještě se uvidí jak vibrační motor, jedna verze je mikrospínač ovládaný pohybem mezidesky.
Na fotce je pouze položený trychtýř, na test tam bude PET lahev se závitem. Otvor je 24mm, Scott má tuším 35mm tak zvažujeme to taky ještě zvětšit ale klade to větší nároky na potřebnou dráhu páky serva. Víceméně je průměr otvoru + 2mm potřebnou vzdáleností pohybu táhla z páky, Servo by to mělo zvládnout HS-82MG s 2,8kg na 1cm.
Přílohy:
IMG_2012.jpg [ 42.09 KiB | Zobrazeno 2380 krát ]
IMG_2014 (2).jpg [ 46.52 KiB | Zobrazeno 2380 krát ]
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
We'll see what it shows, but the final spinnes will be a bit smaller, I calculated it wrong. 130mm is too much, it will be around 110mm.
We still don't know if to make it higher inside so that the material goes outside more freely. We can have two sizes depending on the material, smaller for ash and larger for granular materials, but the height should be the same. Even so, it would be quite a laborious assembly, one universal version would be ideal. You can also change doors with different openings as they actually have. This will make the exchange easier.
Přílohy:
kjhdgdfggfds.JPG [ 42.05 KiB | Zobrazeno 2330 krát ]
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Řeminky dorazily, hned první testík s osazením motoru. Bohužel jsem si odpálil starou 2S baterku . Pro prvním videu jsem nachystal 3S baterku ale místo do reglu jsem jí připojil k 2S baterce protože konektory to zvládnou.... Nic se neozvalo, bylo mi sice hned divné že nepípá regl a servo ale pak už bylo pozdě. Tříčlánek vyhrál nerovný souboj, nic mu není, dvoučlánek nula nula nic. Škoda, úplně zbytečný. Hned jsem si vzpomněl jak mě Zdeněk varoval abych si takhle v heli nezapojil velký šesti a dvoučlánek, to by byla jiná liga. Začínám proto plusem šestičlánku na regl, pak už se to splést nedá.
S tříčlánkem to má jiné tempo, taky tam není to škubání při roztáčení na pomalý rozeběh, motor má víc síly. Nezbývá než zkusit i cererit - tedy až vymyslím něco abych neuklízel jako Popelka celou místnost .
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Vymyslel jsem jak tomu udělat provizorní arénu, po prvním pokusu večer v plastové vaničce jsem uklízel prádelnu půl hodiny .
Je to až moc výkonné. Pomohl by menší spinner, menší otáčky a možná menší otvor v dvířkách protože těch 600ml cereritu bylo venku raz dva. váží 530gr což dává 88gr na 1dcl a když dám do trychtýře co má maximální obsah 2,9 litru dejme tomu 2,4 litru - tedy čtyřnásobek, bude jenom váha hnojiva 2,1kg. Plus kilo rozmetadlo ( Scott ) a máme 3,1 kila což je váha mezi bambi vakem ( 2,5kg ) a postřikem ( 3,5kg ).
Podle stopek to vychází 6 vteřin, tedy 1dcl za vteřinu a celý trychtýř 24dcl by tak vyletěl ven za 24 vteřin, to je jeden delší nebo dva krátké průlety. Spíš než model už je to výkon jaký by stačil na skutečné ošetření pozemku .
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Zdeňka zajímalo jak bude stíhat uzávěr což se dalo vyzkoušet i bez motoru a spinneru. Udělal jsem to trochu narychlo, pružina jako servo saver je stočená z tenkého drátku do polyamidového bowdenu s pouzdrem. Je to provizorní a nerovné, pak bude lepší a na závitové tyčce M2,5 která je uvnitř dám tenkostěnnou mosaznou nebo polyamidovou trubičku.
S nastavováním jsem to moc nepřeháněl, taky úhel táhla z kopce není vychytaný nicméně pokud to i takto funguje, jedině dobře. Dráha 29mm a úhel 90 stupňů na páce zcela postačují, minimálně na průměr otvoru 24mm v pohodě. Navíc nám přijde že to frčí ven až moc rychle a menší otvor resp, další jiná výměnná dvířka bude možná ideální. Podle materiálů rychlá výměna.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Přece jenom zkusíme ještě lineární pohon uzavírací desky. Scott z NZ o něm mluvil už dřív ale nechtělo se mi do toho. Nakonec jsem to rozkreslil, Zdeněk to ještě vylepšil variantou ozubení skrze desku.
Průběžně to se Scottem konzultujeme, dnes přišel s výborným nápadem na redukci toku materiálu vložením redukce do spodní části trychtýře. redukce se dá vytisknout, může být několik typů s různým průměrem otvoru. Potom by stačila jediná deska s velkým otvorem a odpadlo vyjmutí nebo odklonění serva před výměnou desky.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru