Autor |
Zpráva |
pkotatko
|
Napsal: ned 06.04.2014 15:40 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Prepnout otacky za letu neni problem, ale na rovinu, o tuhle jelinu se bojim jako jeste o zadnou predtim. Takze pro bezpecnost a jistotu proste vsechno. Porad jeste delam ruzne zmeny v nastaveni a nikdy si clovek nemuze byt jisty, ze nekde neco neudelal spatne. Obludu diky tem zmenam porad nemam v ruce. Ted jsem treba mel i pomerne velka expa na cyklice. Bylo to az neprijemne. Musim je ubrat. Taky jsem netusil jak se bude ten rotor chovat. Prece jenom jsem do originalni, odzkousene konstrukce udelal par docela zasadnich zmen. A poprve jsem i pouzil virtualni pootoceni cesky cykliky. Ale to vsechno se casem vychyta a pak si Obludu snad budu konecne uzivat.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Mariansz
|
Napsal: ned 06.04.2014 17:35 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 7.2.2010 Příspěvky: 44 Bydliště: Karviná
|
Blahopřejí celá mašina vypadá velice dobře a ta hlava je mistrovský kousek.
|
|
Nahoru |
|
|
obadal.rada
|
Napsal: ned 06.04.2014 17:40 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 18.3.2013 Příspěvky: 1343 Bydliště: Zlínský kraj
|
|
Nahoru |
|
|
švíco
|
Napsal: ned 06.04.2014 18:59 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.9.2012 Příspěvky: 682
|
Luxusní mašina! Ať ti dělá jen radost
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: ned 06.04.2014 20:29 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Diky moc.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
dartananr
|
Napsal: úte 06.10.2015 20:06 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.1.2011 Příspěvky: 220 Bydliště: Banská Bystrica
|
Už vyše roka tu nikto nepísal, v akom je stave maketa? Čo máš nového? Inak vedel by si napísať ako máš nastaveneho spirita? Myslím napr. Letový prejav, senzor zisk cykliky, rýchlosť rotácie, miera zmeny smeru stabilizacie......
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: stř 07.10.2015 10:13 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Ahoj, maketa podstoupila prevoz z Afriky do CR. Bohuzel doslo pri prevozu k drobnym poskozenim. Momentalne je z ni vyndana mechanika a trup je u doktora na lecbu a dodelani nejakych dalsich doplnku a patiny. Poleti nejdrive za rok. Nastaveni Spirita jsem mel -letovy projev - uplne vlevo -rychlost rotace - 5 -pocatecni reakce - nejmene co slo -zisk hlavy cca 60-65 Jednalo se ale o nastaveni se starsim FW (1.0.24 myslim) Uvedene nastaveni se ale i tak muze znacne lisit podle pouzite hlavy, poctu listu, otacek, pomeru prepakovani servo/list atd. Zrovna u te moji mechaniky je prepakovani udelane dost nestastne a vazne premyslim, ze to cele predelam. Paky na servech musi byt hodne kratke (cca 9mm) aby mi vubec alespon trochu vyslo rozliseni a servo nemelo uplne kratkou drahu. Navic, pak se nacitaji vsechny vule a i miniaturni vule v prevodech serva ma vysledek treba stupen na listu. Trochu jsem tomu uz pomohl upravou desky cykliky, ale stale to neni tak, jak bych si predstavoval. Upravit to pujde, ale za cenu zasadniho predelani cele mechaniky. A pak treba vyjdou hodnoty nastaveni bezpadla zase uplne jinak. Petr
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: sob 14.11.2015 18:52 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Tak jsem se nakonec rozhodl celou mechaniku vyhodit a zacit znovu. Tak jak je to udelane od firmy Roban se mi to proste nelibi. Nerikam ze to neleti, ale prepakovani serva/list je proste spatne. Bude nova mechanika postavena na zaklade mechaniky z Goblina 700. Něco podobného jako tady : http://eastcoastvario.com/indexkeep.htmlJednoduche, tuhe, funkcni.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: úte 09.02.2016 19:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Mam promereno a mechanika z Goblina 700 pujde bez velkych uprav misto puvodni. I puvodni bocnice zustanou. Zbavim se toho nepovedeneho prepakovani servo/cyklika. Dalsi napad co se mi moc libi jsem okoukal na ScaleRCHeli. Mechanika nebude mit nahon vrtulky. Bude stridak primo na hrideli vrtulky. Tim, ze odpadnou prevody v mechanice (uz za tezistem), trubka, kardan a dve prevodovky s ocelovymi koly, tak tahle uprava nevyjde o tolik tezsi. A jako bonus bude i nakloneni vrtulky o 20 stupnu jako u originalu. Příloha:
20150125_215716.jpg [ 134.13 KiB | Zobrazeno 2837 krát ]
Příloha:
20150111_145319.jpg [ 70.93 KiB | Zobrazeno 2837 krát ]
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: úte 09.02.2016 20:20 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5078 Bydliště: Praha 6
|
To je dobrá náhoda že se to dá zaměnit . Se samostatným náhonem / pohonem vrtulky je to zajímavý prvek, hlavně že Ti umožní ještě něco navíc, těch 20 stupňů náklon. Jsem zvědavý jak se to bude chovat v reálu. Samostatný motor musí mít ale taky převodovku aby točil cca čtyřnásobek než hlavní rotor, něco se vyváží náklonem na listech ale nějaký elementární výkon tam přece být musí. Jaký to bude motor ? Pojede přes stejný regl jako ten hlavní ? To by bylo najednou otázek Tak držím palce. Kdoví, třeba naše armáda koupí taky UH-60, jsou mezi čtyřmi kandidáty. Když ale vidím zprávy a poslouchám "naše zvolené hvězdy", pochybuju o všem............
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: úte 09.02.2016 20:43 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Prevodovka tam byt nemusi. Vrtulka je primo na hrideli motoru. Motor musi mit hridel 5mm. Coz neni problem. Hridel bude muset byt delsi, ale to se da vyresit hlavni hrideli z T450 ktera ma take 5mm prumer. Predpoklad je cca maximalne 500w. Otacky budou danne poctem clanku a KV motoru. Videl bych to na nejakych 500KV na ctyrclanek nebo 750KV na triclanek. Motor pojede na svuj regulator samozrejme s governorem. Videl bych to na nejaky Kontronik Koby. Bude mit i samostatnou baterku. Ovladani pres zvlastni kanal, ale sprazeny s kanalem "hlavniho plynu" Vychazim z toho, ze se rika, ze vrtulka sezere cca 25% vykonu. Obluda leti za 1400W. Kdyz si do toho pripoctu ztraty v tom mnozstvi prevodovych kol a lozisek, myslim ze by i 350 W melo stacit.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: úte 09.02.2016 21:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5078 Bydliště: Praha 6
|
Tak to už zní hodně konkrétně. Je to dost nezvyk že tam není jeden převodový systém ale svoje výhody to určitě má. Pokud bude ten motor na ocase tak nesmí vážit příliš, naštěstí všechno se dá spočítat a odvodit. O makety téhle velikosti a váhy jsou jiná kritéria, ten motor se tam taky vejde . Místo kardanu tři silové kabely, to nemá chybu. Bude to ale nezvyk, nastavovat a hlídat trochu odlišné věci, aby se třeba jeden systém nesplašil nebo naopak výkonově nezaostával. Platí že čím víc systémů tím větší riziko. U klasiky se to buď všechno točí nebo netočí a neletí. Pořád to má spojitou mechanikou vyvážený výkon. Já jak jsem spíš výtvarně zaměřený tak bych měl z těchhle věcí - i přes obdiv - napřed dost strach Když jsem obludu na polici viděl poprvé tak mi to vyrazilo dech ! Nádherné monstrum........... Sobínku jsem nakonec na tenhle rok ještě zaplatil, přece jenom můžu jít dopoledne kdy je tam míň lidu a ten prostor nemá moc chyb. Tak se tam dá naplánovat s hostováním i nějaké nastavení pokud by se to sešlo.
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: úte 09.02.2016 21:13 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Motor bych videl na neco podobneho : http://eshop.satria.cz/satria/eshop/3-1 ... 11-3536-11Ma 100g. K tomu male servo na vrtulku cca 20g a drzak toho celeho. Jeste zvazim kolik se z heli vynda za tezistem. Hridele a dva pary ocelovych kol z ramu. Kompletni ulozeni trubky, ocasni trubka s kardanem a tremi lozisky, uhlova prevodovka 40 stupnu s ocelovymi koly, dalsi trubka s kardanem a dalsi uhlova prevodovka 90 stupnu s ocelovymi koly. Je jasne, ze se vzdalenosti od teziste je to jinak. No uvidime. Na nejaky hruby odhad to stacit bude. Ted je otazka jak se budou chovat dlouhe kabely k motoru. Budou muset asi byt silnejsi. Ale nebude to nejak rusit ?
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: úte 09.02.2016 21:18 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5078 Bydliště: Praha 6
|
Rušení mě taky napadlo, zkusím se na to poptat. Pak tam bude kablík k servu na ovládání vrtulky, to by to taky mohlo rušit a nebylo by nic horšího. Možná by se dalo najít nějaké stínění nebo systém upletení pomlázky, ale zase by to smlslo víc kabelu a váhu. Možná by se daly vést kabely vnitřkem trubky a zase co by bylo lepší, kov, uhlík.... vařím z vody, neznám mechaniku Goblina 700.....
Dotaz předám.
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: úte 09.02.2016 21:28 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Tam nic nebude. Mechanika Goblina ma vrtulku hnanou remenem. Takze se jen neda remen a napinak. Dozadu zadna trubka nebude. Tedy nemusi byt.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|