Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Teď se v tom trochu neorientuju ( kdo je předseda ).
S tou sestavou a subvariantama to byla samozřejmě sranda, minimálně já si to stejně nezapamatuju tak abych to letěl 3x stejně . Ale nápad zkusit seřadit aspoň pár věcí jak to popisuje OPR špatný není, to vyzkouším.
Na heli už nemám moc co vylepšit. Zbývá testík vrtulkových listů od SpinBlades a nějaký hodně lesklý láček ( syntetika ) na potisky které jsou sice slušné ale polomatné což ruší.
Ty jsi Petře asi heli stříkal na závěr komplet ne ?
Předseda je jenom jeden... ale to není podstatné. Rozhodně nemám v plánu drilovat nějakou přesnou sestavu prvků... ale spíš nějaký letový styl pro danou mašinu +/-. Mi-24 jsem nakonec stříkal... ale pak jsem dostal od manželky vynadáno, že ji chybí lak na vlasy
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Lak na vlasy ? Dobrý .
Já musím vzít něco na malý štětec a udělat to lokálně. Trup má jinak dobrý lesk. Odchází zasklení, hlavně u bočních předních oken která jdou ven a zpátky co baterka. Škrábanců je na nich už docela dost.
Posílám video té mojí potvory... pořád se potýkám s vibracemi na křídlech. Musím změnit uchycení mechaniky v trupu a pořešit celkovou tuhost mechaniky. Takže nyní jsem ve fázi "rozborka" - do Klenčí jí tedy nevezmu (není ani čas a motivace)
PS: kdyby někdo chtěl, budu prodávat můj záložní trup na mi-24. Má nějaké nedostatky, ale pro stavbu vlastní polomakety ideální. Mohu případně dovézt do Klenčí. Případní zájemci do SZ.
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
Pěkné video. Ty křídla budou, řekl bych, na vibrace dost náchylné. Minulé léto jsem si "užíval" vibrací až dost. A nakonec se ukázalo, že příčinou byla malá tuhost mechaniky. Když jsem vzal za rotor a vršek trupu, tak bez vynaložení velké síly se hlava proti trupu dala vychýlit cca o 5mm na obě strany a bylo vidět, že za tím je malá tuhost mechaniky - celá se prohýbala a kroutila. Narychlo jsem to vyřešil dvěma Al jeklama asi 15x15mm z obou stran mechaniky, jekly jsou dlouhé přes celé bočnice a přišroubované šrouby držícími domek spodního ložiska hřídele a ještě několika šrouby v jiných místech. Snad to uvidíš v Klenčí. P.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Video pěkný, škoda těch vibrací. Jsou docela velké, nelze neřešit. Křídla jsou obrovská, je to dost problém je zklidnit. Nevím jak máš mechaniku v trupu kotvenou ale jak píše Pavel, tam to bude chtít řešit.
Já u druhého Hughese pořád přidával kotvící body na mechaniku která vibrovala sama o sobě příliš. Vlastně jsem nedodržel schema doporučené výrobcem. Tím jsem trup rozvibroval do té míry že praskl jeden ze dvou pevnostních šroubů kotvících stabilizátory a bylo po heli,,,,
U třetího Hughese jsem se snažil o co největší zesílení konstrukce mechaniky, tu propojil s trupem pouze podle návodu a viditelně vibrují trochu jenom stabilizátory. Při natáčení statického videa se odhalilo podélné vlnění celého trupu ale to má asi řada maket a oko to nepozná.
Hughes má od září 2017 už 110 startů, nic se nezhoršilo ani nezměnilo. Takže méně bylo více, základ je co nejvyladěnější mechanika.
Škoda že nebude v Klenčí ve vzduchu i ta MI 24. O to větší radost alespoň z videa .
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Video jsem viděl napřed na mobilu během lítání v podvečer a teď znova už na monitoru. Dost škube, chtělo by to vyšší fps ale tohle je asi z mobilu kolegy který Ti jak jsem pochopil obsluhoval podvozek .
Nevím jestli se pletu ale z toho co vidím, po startu je heli resp. stabilizátory v klidu. Zdá se že je to tak ještě i těsně před zatažením podvozku. Pak za to víc vezmeš na rychlosti a na čtvrté minutě už je tam dost velká vibrace. Vypadá to ale spíš jako vlnění než vysoká frekvence. Jakou tam máš jednotku ? Spirit by Ti odhalil původ vibrací ( rotor, vrtulka apod. ). Já to na 550 našel spolehlivě ale v Hughesovi mám Demona a tedy smůlu. Spirita kvůli tomu kupovat nebudu.
Takže mi přijde že se to objeví - nebo výrazně zhorší až následkem samotného a dynamičtějšího letu. Pokud by tam bylo něco špatně v kotvení, projevilo by se to přesně takhle. U prvního Hughese jsem si při úplně prvním startu lehce drcnul levou lyžinou a okamžitě se změnil zvuk, objevilo se něco jako od traktoru. Pak jsem cvaknul podruhé trochu víc. Nastaly stále se zvyšující vibrace, které jsem "odstranil" pouze zvyšováním otáček, jinak už to mělo tendenci spadnout. To byly začátky s maketou,,, . Nárazem se vymačkaly pěnové výstelky v horní části trupu, které vymezovaly bočnice mechaniky a bylo hotovo. Celé jsem to musel radikálně předělat ale bylo to úspěšné.
Kluci díky za rozbor a za rady z vlastní zkušenosti. S upevněním mechaniky v trupu jsem hodně laboroval a dospěl k naprosto pevnému a tuhému ukotvení vč. objímek pro ocasní trubku. Můj problém je v tuhosti mechaniky, která vychází z T-rex 600ESP, kde jsou bočnice pouze 1,6mm tlusté a hl. hřídel postrádá třetí ložisko. Takže se to kroutí a hlava se hýbe přesně o nějakých těch 4-5mm do stran. Právě až při dynamičtějším letu se to rozvlní a chytne to harmonickou rezonanci, která se už většinou neuklidní. Mám doma ještě jedny bočnice, takže je buď slepím nebo použiji taky nějaké výztužné jekly apod. (okouknu u Pavla v Klenčí). No a pokud se zadaří, dám tam hřídel z nějaké DFC verze a k tomu třetí ložisko pod hlavní kolo, tím se to taky zavětruje.
Jinak to video točila manželka na mobil a ještě dostala funkci hlavního manažera podvozku Letově je to velmi příjemný stroj a až se podaří odstranit neduhy, nebude to mít chybu V Klenčí budu tedy pouze s Bellem, ale nevadí to... i tak si to užijeme
Registrován: 4.7.2009 Příspěvky: 1007 Bydliště: EU
Švíco: mám někde bočnice na Trex 600 ESP v souboru pro řezání na CNC, nebo laser. Když to uděláš z 2 mm hliníku, nebo karbonu a přidáš 3 ložisko dolu na hřídel, tak se to hodně zpevní.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
S asistencí na podvozek, natáčení a zřejmě maximální podporu si to považuj. Já si nedovedu představit že by se mnou jela choť na lítání, najde milion zajímavějších a hlavně přínosnějších aktivit. Hughese ve vzduchu nikdy neviděla, resp. viděla noční pád toho prvního a to jí zřejmě zcela stačilo. Ví že to není levné, neprotestuje. Základní výhoda je myslím v teorii, že chlap který si pěkně hraje nekouká tolik nebo vůbec po jiných sukních. Občas zazní že tím nedělám nic prospěšného pro rodinu tak jako když pomáhám na zahradě, vylepšuji dům a cokoliv podobného. Jeden známý tomu říká vyrábět plusové body. Doma to je komentované tak že plusový bod není to co je nezbytné ale to navíc, něco čím vysloveně překvapím . Nestěžuju si ani trochu, znám lepší varianty jako u Tebe a taky řadu horších,,,,,
Na Sobínce nás jednou dostal jeden z členů, který se tam sice tolik neobjevoval ale doháněl to komenty na place. Když nás viděl na stolech s vrtrdelníkama, které nebyly zrovna levné, brblal že nás to doma evidentně "nebaví". Že bysme si měli koupit radši Viagru aby si užila celá rodina. Určitě by nám jí ty naše holky koupily rády samy a vyšlo by levnějš než ty "uječený cirkulárky" . Nikdo nesouhlasil tak si šel po svých.
Uživatelé procházející toto fórum: Relax a 22 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru