pavel123
|
Napsal: stř 07.12.2016 8:41 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
V případě maskáče to je trošku jiný než větší jednobarevný a navíc lesklý plochy, to je jasný. Ale udělat to aspoň s náznakem tý správný patiny bude asi dost náročný, to ani nevím, jak bych dělal. Moje pokusy o vytvořední patiny skončily v dětství, když jsem stavěl kity a pomocí prášku z měkký tuhy jsem dělal tmavý skvrny kolem kulometů nebo výfuků, už si to moc nepamatuju.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: stř 07.12.2016 9:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Relax píše: Na stříkání obrazů používám malou airbrush pistoli Colani . . Colani je kvalita ale jsou určitě i levnější. Kompresor mám Hansa s 10l nádobou, neuvěřitelně tichý 40dB, stál 10, teď stojí 16 tisíc..... . Stříkám na 2 atmosféry, nemyslím že by na model bylo potřeba extra většího tlaku, na druhou stranu hustota damarového laku v terpentýnu a syntetických nebo vodou ředitelných barev nejsou stejné. Kromě obrazů nejsem na stříkání žádný expert, rámcově rychle schnoucí barvy dopadají na povrch v jiném stavu, neslijí se dokonale a dokážou udělat i jemnou krupičku. Prostě každý typ barvy se stříká jinou technikou a trikem. Je lepší nanášet víc slabých vrstev než se snažit o jednu dvě tzv. "finální". To už se musí umět, věřím že sem někdo zkušenější dá tip nebo radu . Problém je přesně vtom, jak píšeš - rychleschnoucí laky mají tendenci krupičkovat, což by se myslím přesně dělo, kdyby se stříkalo s přestávkami, vynucenými čekáním na natlakování nádoby kompresoru. Mám praxi jen ve stříkání sprejem a jakž takž slušný povrch získám přesně jak píšeš - více tenkými vrstvami, ale je dobrý následující vrstvu stříkat ještě do "živýho", dokud se povrch nesleje do hladka, nechat to chvíli zaschnout a pak znova. Ale jak se to jen o malinko přežene, tak to začne stékat a je to v pytli Co jsem koukal na pistole, který se mi zdály použitelný pro nástřik akrylového laku na plochu cca několik dm2, tak tam psali o tlaku cca od 3 barů, ale průtok vzduchu většinou přes 100l za minutu, takže logicky by kompresor měl dávat o něco víc, aby pořád neběžel a aby se nemuselo stříkání po pár vteřinách přerušit a čekat na natlakování. Našel jsem řadu kompresorů za přijatelný peníze, co dávají na výstupu třeba 200l/min, ale hlučnost je kolem 97dB a když by měla být menší, tak je cena někde úplně jinde Zajímavý je tohle: https://www.mall.cz/strikaci-pistole/wa ... parametersto je méně hlučný, údajně asi jako vysavač, ale nikde jsem nenašel anirecenzi ani video, kde by bylo opravdu o stříkání autolaku, vždycky jen o lazurovacím laku
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
švíco
|
Napsal: stř 07.12.2016 9:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.9.2012 Příspěvky: 682
|
Mám v plánu použít olejové barvy a patinovací prášky... V každém případě si nejdřív udělám testovací vzorky. Určitě sem průběžně budu dávat výsledky pokusů PS: základ bude to drobet přebrousit a nalepit nýty...
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: stř 07.12.2016 9:58 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
švíco píše: Mám v plánu použít olejové barvy a patinovací prášky... V každém případě si nejdřív udělám testovací vzorky. Určitě sem průběžně budu dávat výsledky pokusů PS: základ bude to drobet přebrousit a nalepit nýty... Těším se na fotky a zkušenosti. Jojo, nýty... na prototyp Hughese je dělat nebudu, ale možná časem zkusím jeden trup "onýtovat". V tý velikosti už je asi docela škoda si s tím nevyhrát.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaP
|
Napsal: stř 07.12.2016 18:27 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 10.5.2015 Příspěvky: 47
|
švíco píše: Tak já sázím hlavně na to, že jde o maskáč, kde nejsou vyloženě velké rovnoměrné plochy. Navíc kvalita nástřiku v reálu také dost kolísá. Navíc to pak celé musím vyloženě zapatlat patinou, šmouhami, lišejníkem, zrněnkou, pískem a bahnem PS: ještě si chci zkusit techniku tupováním, uvidíme jak to půjde.... (když jsem dělal tupováním halové modely, tak to mělo povrch kolikrát lepší než co měli kolegové dělané pistolkou...) Kvalita nástřiku je na počátku provozu nebo po GO stejná (třísložková barva nanesená na leptací základ a základovku), ale záleží na množství odlétaných hodin, kdy barvy blednou a jestli fotka vrtulníku byla pořízena těsně před předepsanou prací nebo po ní. Před každou PP se vrtulníky umývají. Drobná poškození se pak řeší nástřikem ze spreje, takže na mašinách jsou potom vidět fleky novějších nástřiků, včetně mastných fleků od vazeliny. Ale obecně je potřeba udržovat vrtulník čistý, aby bylo možné sledovat úniky oleje, hydrauliky apod.
Přílohy: |
DSC0094.jpg [ 118.02 KiB | Zobrazeno 2904 krát ]
|
DSC000125.jpg [ 34.84 KiB | Zobrazeno 2904 krát ]
|
DSC00306.jpg [ 118.6 KiB | Zobrazeno 2904 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
švíco
|
Napsal: sob 18.02.2017 20:26 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.9.2012 Příspěvky: 682
|
Tak jsem opět pokročil... mechanika doznala značné změny. Třílistá vrtulka má komplet novou mechaniku (Align), hlavní rotor je dvoulistý. Listy Blattschmied 720mm. Musel jsem přelaminovat komplet krytování "směrovky" (vrtulka na opačné straně oproti origo. trupu) a také otvor kolem hlavy. (byl moc úzký a musel bych býval udělat výřezy pro cykliku - viditelné zboku). Také podvozek bude nakonec jednoduchý, originál thunder tiger. Při pokusech o zabudování maketového jsem zjistil jeho značné konstrukční a pevnostní nedostatky. Takže zvítězila jednoduchost, robustnost a osvědčená konstrukce... snad se mi to vyplatí. Stejně nestavím maketu, ale sportovní polomaketu-především s ohledem na příjemné poletování Taky se mi povedlo vychytat barvy a patinu pro vytvoření české kamufláže... teď zabuduji podvozek a pokusím se udělat snímatelná křídla s podvěsy. Pak hurá na povrchovku
Přílohy: |
20170217_190924.jpg [ 57.53 KiB | Zobrazeno 2708 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
švíco
|
Napsal: ned 26.02.2017 20:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.9.2012 Příspěvky: 682
|
|
Nahoru |
|
|
švíco
|
Napsal: čtv 16.03.2017 10:19 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.9.2012 Příspěvky: 682
|
Taky makám Teď jsem předělával kabinu, jelikož v thunder tigeru měli asi trochu upito, když jí navrhovali. Musel jsem vyřezat čelní skla, protože je nevymaskovali při lakování a hlavně jsem měnil velikost a tvar tří bočních oken. Opět se velmi osvědčila metoda lisování na polystyren + rám z kartonu... (resp. jedno jokno do "V" viditelné na fotce v přední kabině tam vůbec nebylo! místo toho tam udělali 2 cm široký sloupek). No a na řadu přijdou obtisky a patina (pak vrchní lak). Konečně jsem vymyslel primitivní mechanismu otevírání podvozkových dvířek (táhla ze silikonové hadičky ). Tenhle víkend si dám totální šichtu a snad to dotáhnu... no a potom zálet mechaniky a....
Přílohy: |
20170315_210747.jpg [ 52.65 KiB | Zobrazeno 2376 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Michael Gulyj
|
Napsal: čtv 16.03.2017 17:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2015 Příspěvky: 802
|
Jaro na krku, tak se maká o sto šest. Líbí se mi ta kombinace barev, bude to super a já se těšim.
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: čtv 16.03.2017 20:15 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
|
Jak chceš jít s patinou daleko ? Vypadá to náramně takže ta patina tomu bude sedět. Předělávání kabiny musela být hrozná práce, člověk navíc nadává na ty kteří to odflákli . Máš to moc pěkný....
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pát 17.03.2017 10:17 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Ty švíco to je paráda!
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: pát 17.03.2017 11:21 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Moooc pěkný!
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|