Autor |
Zpráva |
pkotatko
|
Napsal: sob 19.01.2019 11:59 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Na maketu s 800mm listy uz je 1300 otacek skoro dost. Nebude to realne. Mam 820mm, dvoulist, cca 10Kg, toci to 1100 a je to akorat. Vubec bych se nebal tech polosymetrickych listu na vrtulku. Mam je na trech maketach a funguji dobre. Listy se daji koupi bile a pruhy udelat ze slaboucke samolepici folie. Mam to tak treba na Bellu. Příloha:
IMG_5179.jpg [ 78.14 KiB | Zobrazeno 5740 krát ]
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
haas
|
Napsal: sob 19.01.2019 22:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
To je krásný vrťas. Jen se chci teda ujistit u těch polosymetrických vrtulkových listech.Ty tvoje jsou na opačné straně něž moje, ale směr otáčení je stejný, takže potřebuju pravotočivé listy tedy tyto https://derblattschmied.com/epages/5bb1 ... Wahl/115mmChtěl jsem 120 ale ty tam nejsou ani 130 no větší jak 130 už tam cpát nebudu.
|
|
Nahoru |
|
|
haas
|
Napsal: sob 19.01.2019 22:44 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
OK, ty bereš taky 2 třídu? Píše malé kosmetické vady.To je asi jen špatná povrchová úprava.
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: sob 19.01.2019 23:55 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
|
Na Hughese jsem kupoval napřed 1. jakost Blattschmied polosymtriku 105mm. Při testování mechaniky ještě bez trupu jsem je vlastní chybou záhy poškodil ( příliš vysoký odběr, JIVE 80+HV omezil proud, zareagoval jsem se zpožděním a heli spadla asi ze dvou metrů po úplném vypnutí motoru ). Listy nemají klasický oblý laminovaný konec, stačil proto jediný kontakt se zemí na zbytkových otáčkách před zastavením vrtulky a bylo po nich.
Následně už nebyla 1. jakost skladem, na radu pkotatka jsem vzal proto 2. jakost a nenašel snad žádný rozdíl - ani optický. Lítám s nimi dodnes. Druhá jakost je tedy v mém případě zcela v pohodě. Sice jsem pak koupil ještě polosymetriku Spin Blades, která má odolné laminované konce a výrazně větší hloubku profilu ( + 5mm při stejné délce ) a zřejmě by to zvýšilo tak tak účinnou vrtulku ale nechtělo se mi to montovat + hledat novou pozici smykátka v režimu vrtulky Normal.
S ohledem na popsanou konstrukci a menší odolnost listů doporučuju ohlídat zamezení kontaktu se zemí - ať v záklonu či náklonu na stranu vrtulky. Napřiklad dostatečně dlouhou ostruhou.
List vypadá v podstatě jako dokonale řezem zkrácený delší list, právě proto je vidět měkká černá pěnová výstelka. Na snímku poškozených listů už samozřejmě částečně chybí. Na druhou stranu to umožňuje řešit dovážení dvojice listů například opatrným obrušováním konce těžšího listu. Neříkám že je to záměr výrobce ale taková možnost tam je.
Přílohy: |
IMG_7168.jpg [ 64.56 KiB | Zobrazeno 5616 krát ]
|
|
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
Naposledy upravil Relax dne ned 20.01.2019 0:17, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: ned 20.01.2019 0:19 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
|
Omluva, polosymetrické jsou jenom těch 95mm, předchozí odkaz je symetrika.....
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: ned 20.01.2019 5:01 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Kupovali jsme s klukama uz nekolik sad 2. jakosti. At rotorove, tak vrtulkove. Vzdycky byly v pohode a tezko na nich najit nejaky kaz. Jinak mam zkusenost, ze Kai (majitel firmy) v pohode komunikuje po mailu v Nemcine nebo Anglictine. Sve webovky docela zanedbava, kolikrat ma na sklade i to co se jevi jako nedostupne. Pokud by jsi nutne chtel 1. jakost, napis mu. On se ozve. Treba ne hned, ale ozve.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
haas
|
Napsal: stř 30.01.2019 21:59 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
Tak listy jsou objednány Ještě mě napadá otázka, jak nastavujete u polosymetrických listů úhly? Měrka co mám na symetrické listy přece při nasazení na polosymetrický list díky jeho tvaru nebude rovnoběžná s osou listu. Máte nějaký zlepšovák na vyrovnání modelu zejména makety do roviny? Tedy tím myslím, že maketa i skutečná heli je na ližinách nakloněná na zemi o nějaký úhel ( u mě je čumákem nahoru) tedy vždy musím při nastavování úhlu listů vypodložit ližiny, tak aby napr. horní plocha motoru byla ve vodorovné poloze (pokud je na heli nějaká jiná vhodná plocha kolmá k hl. hřídeli tak ji použiju místo motoru) Já to podkládám jen papírem.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: čtv 31.01.2019 6:32 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Pojd se presunout do vlakna "listy nosneho rotoru". At je jednodussi pripadne hledani.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
haas
|
Napsal: ned 10.03.2019 18:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
Ahoj, tak po delší době jsem pokročil se stavbou a nastavil úhly hlavního rotou. Zarazilo mě u vrtulkových listů směr kam mají foukat (kompenzovat moment) Hlavní rotor je levotočivý (levotočivé polosymetrické listy) a vrtulka se mi točí doleva (při pohledu čelem na ni) listy vrtulky mám dle rady polosymetrické pravé. Mám ještě dva rexe se symetrickými listy.Hlavní rotor se točí doprava a vrtulka fouká doprava (při pohledu když stojím za ocasem)tedy kompenzuje moment od rotoru, který chce heli točit proti směru otáčení hlavních listů tedy doleva. Teď můj problém.Na maketě se hlavní listy točí doleva tedy moment, který je od rotoru otáčí s heli doprava.A pokud tam dám pravé polosymetrické vrtulkové listy, tak list svým tvarem už sám o sobě mi bude heli točit taky doprava( tedy profil listu mi bude dělat vztlak ve směru momentu, který chci ale vyrušit) Listy jsou dle doporučení od tohoto výrobce https://derblattschmied.com/epages/5bb1 ... orblaetter Moje konfigurace je úplně spodní obrázek https://derblattschmied.com/epages/5bb1 ... _Schlag/HDTam ale teď vidím, že moment (červená šipka) působí ve směru rotace hlavního rotoru. Mám z toho úplný zmatek.Můžete mi prosím toto ujasnit co je dobře? Moje dvě heli lítají dobře a nastavení se navíc shoduje i s manuálem( moment od listů se snaží otáčet heli proti směru rotace hlavních listů) Dle mě bych potřeboval levé polosymetrické listy aby otáčeli s heli doleva(když moment jde doprava)
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: ned 10.03.2019 21:45 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Helina ma vzdycky snahu se roztocit proti smeru otaceni rotoru. Takze, levotocivy rotor, kabina bude utikat doprava. Potrebujes ji kompenzovat doleva. Cervena sipka na obrazku je potrebny smer kompenzace. Vsechny tri obrazky na odkazu uvadeji ruzne kombinace pro pouziti PRAVYCH listu vrtulky.
Musim se ale strasne omluvit. Nejak mi nedocvaklo, ze mas vrtulku napravo. Asi uz neumim cist a sam jsem se do toho zamotal. Takze ano, potrebujes LEVE listy. Poradil jsem ti spatne. Strasne me to mrzi. Ty prave listy od tebe klidne odkoupim, drive ci pozdeji je stejne pouziju. Detaily kdyztak doresime pres SZ.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
haas
|
Napsal: ned 10.03.2019 23:10 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pon 11.03.2019 4:54 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
No, nastesti vic moznosti uz neni...
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|