Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2736 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 183  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 18.09.2017 16:35 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Měl jsi velkou pravdu s těma otáčkama, udělalo to z Hughese úplně jiný model. Na nízké se to řídí mnohem intuitivnějš a líp se řeší rozpočet na další prvek, zastavení, podrovnání. Stačí zvednout je na 1325 a heli nepříjemně ožije, na 1410 už je to přemotorované. Snad jediná výhoda je tam zajímavý zvuk ale na ten to neletí :-). Posledně jsem letěl 1170 a možná to půjde ještě níž. Motor s 570KV umožňuje dál přivírat JIVE což u 1000KV už nešlo.

Škoda že jsem včera zvrtal to video, tam by to bylo celé pěkně vidět a slyšet. Tak příště.

Ještě si musím posvítit na těžiště. Přijde mi že se Hughes moc ochotně zastavuje a visí jakoby v záklonu. Určitě nebude lehce těžší na předek jak je to lepší. Na vážení je to v ruce už nestabilní váha. V tom je výhoda dvoulistu ( nebo čtyřlistu ) který se zavěsí za protilehlé unašeče a hned je vidět výsledek. S pětilistem problém, klobouk nemá středový závěs, je úplně hladký.

Na vrtulku dám asi tenkou bílou folii a červené pruhy. Napadlo mě nechat vrtulku světle šedou ( jako špinavou ) ale na fotkách je to bílá. Listy mají zesílenou náběžnou hranu viz snímek slovenského Hughese MD-530 od Techmontu.


Přílohy:
ScreenShot05753.jpg
ScreenShot05753.jpg
[ 101.72 KiB | Zobrazeno 836 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 18.09.2017 17:09 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Včera jsem procházel starší videa a na druhé minutě to vypadá na teleskopické vysunovací podvozkové nohy což jsem dosud jinde nezaregistroval. Maďarský Hughes HA-MSI



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.09.2017 17:15 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Ten vis v zaklonu, neni to jen proto, ze trup (jeho vodorovna osa) je v zaklonu ? Pritom vodorovna osa rotoru je v rovine ?
Mam to tak u vsech maket, ve visu, kdyz se divam na trup, tak je vzdycky v zaklonu. Dela to nakloneni hlavni hridele smerem dopredu. Asi nejlepe je to videt tady :
Příloha:
20160330_101559.jpg
20160330_101559.jpg
[ 76.17 KiB | Zobrazeno 822 krát ]



Pri prvnich letech s UH-60 jsem mel docela problem si na to zvyknout. Porad jsem dorovnaval ve visu helinu tak, aby byl trup v rovine a divil se proc mi porad ujizdi dopredu.... :mrgreen:

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.09.2017 17:32 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Je to tak jak píšeš, hřídel a rovina trupu. U Hughese to ještě podporuje zadní část trupu, po zúžení nad výdechem turbíny směřuje šikmo dolů. Při pohledu na model to pak má člověk tendenci špatně vyhodnotit.


Přílohy:
5745_MD-Helicopters-MD-530F_OM-MDM (1).jpg
5745_MD-Helicopters-MD-530F_OM-MDM (1).jpg
[ 144.02 KiB | Zobrazeno 815 krát ]

1762393.jpg
1762393.jpg
[ 51.33 KiB | Zobrazeno 815 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.09.2017 20:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Relax píše:
OPR - dvě piruety v rychlém stoupání nejsou na popelnici, to si to nějak pleteš :-) A 105A pro džajva taky není problém. ......



Když Ti to vyhovuje a máš rád překvapení, proč ne. :) Opakovat se nedávná situace, kdy ti vypnul regl, třeba by jsi k té popelnici šel. A byli by tady od Tebe opět dlouhé příspěvky o tom proč a nač ... a při tom by stačilo .....


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.09.2017 20:44 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Kdepak, na zemi jsem posledně neskončil kvůli záchraně ale protože se mi připekl regl. Byl pěkně horký, i když nemám log abych si to potvrdil, ruka to řekla jasně. Takovou teplotu na chladiči si nepamatuju a hlavně, on se normálně skoro nezahřeje. Lítal jsem nesmyslně rychle nahoru dolů, z hlediska odběru a nároků na regl s motorem to bylo ještě horší než záchrana protože místo pár vteřin jsem za to tahal pět šest minut několik startů po sobě. Řešení přitom bylo stáhnout otáčky razantně dolů tak jak to navrhoval Petr. Myslím že JIVE už mi s pětilistem nikdy nevypne, ostatně neudělal to předchozí dva roky s dvoulistem.

Příspěvky už moc nebudou, dlouhé určitě ne ( doufám ). Ke klobouku napíšu pár řádků, heli je prakticky hotová. Každý příběh jednou končí, třeba začne jiný, třeba ne. Momentálně se mi do ničeho nechce, je závěr roku a finišuje práce. Letos to s výjezdy mimo republiku vypadalo s heli na debakl, aspoň v červnu mi to tak připadalo. Nakonec to dopadlo nad očekávání a Hughes je v lepší kondici než byl loni.

Užij lítání dokud je to příjemnější, vlastně ty chodíš pilně skoro pořád tak i potom.. Už jsme se dlouho nepotkali, jezdíte tam vůbec ? Teď jsem tam byl několikrát za sebou odpoledne i v týdnu a nikde nikdo.

Však já vím že to se mnou s tou "nezáchranou" myslíš dobře :-). Pozdravuj Martina.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.09.2017 21:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
OPR píše:
....Opakovat se nedávná situace, kdy ti vypnul regl, třeba by jsi k té popelnici šel. .....


Relax píše:
Kdepak, na zemi jsem posledně neskončil kvůli záchraně ale protože se mi připekl regl. Byl pěkně horký.........



Ano, vím proč ti vypnul Regl - proto jsem to psal - použitím záchrany jsi ho mohl opět přetížit. Naštěstí se tak nestalo.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.09.2017 22:33 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Se 105 A jsem byl pod kritickou hranicí kdy regl v minulosti vypínal, to bylo 150A a víc. Každopádně jsem si koledoval, to máš naprostou pravdu.

Přiznávám že jsem trochu váhal se s tím chlubit - tušil jsem odkud a jaká přijde "pochvala" :-). Konečně jsem to zakázal, lítal normálně a bác, on si to tam dá jako greenhorn zpátky :-). Jenomže se to byla možnost osvětlit, proč se to chovalo už dřív tak podivně a vrtulka neměla prakticky žádnou šanci.

Já mám jako "nevěřící Tomáš" v popisu práce všechno vyzkoušet, zejména ty jak se pak ukáže zbytečné věci. To je právě ten zásadní rozdíl kdy se profíci do podobných situací nikdy nedostanou. Oni ví že je to slepá kolej, ztráta času ( i peněz ) a prostě to neřeší. To u mě jaksi neplatí, skýtá to zvláštní dobrodružství, možnost objevit třeba něco nového což se zpravidla stane s tím rozdílem že je to nové pouze pro mě :-).

Často jsem slyšel proč radši víc nelítám. Je to o čase resp. jeho rozložení. Přes den to vyjde málokdy, zato večer se dá leccos "vymýšlet" a psát. Lítat jedině za tmy s Hughesem a modlit se aby neklekly světla.

Pouhé lítání s vařečkou by mě dlouho nebavilo, já si musím vždy a vše zpestřovat. Poznal jsem to v době před maketama, kdy jsem váhal jestli to má smysl a co dál. Proto přišly makety i testy všeho druhu. Kolik karambolů jsem si takhle za šest let spískal bych nespočítal na prstech ne jedné ale spíš obou rukou. K tomu občasná zbrklost a nepozornost, asi proto se radši nevyhýbám chlapské samotě. Má to jedinou výhodu, za hodinu hodinu a půl jsem zpátky doma a můžu pokračovat v práci. Jezdit pokaždé s partou na tři čtyři hodiny by bylo fajn ale doma bych měl brzy problém :-). Mezi kolegy v pracovním týmu nikdo podobně potrefený není, v oboru taky ne. Ostatně s uměleckou výtvarnou disciplínou to má pramálo společného a pro ně je to scifi. Na videa nebo fotky se vydrží dívat zpravidla krátkou chvíli.

Člověk se sám posouvá kupředu třikrát pomaleji než mezi zkušenými. A je to pěkná nuda což jsem zjistil s příchodem na Sobínku. Vlastně to bylo první členství v podobném spolku v životě. Bohužel je to pryč, vzpomínky a pěkný fotky zůstanou. Takhle mám možnost občas na dálku někoho pobavit, povícero je co mi kategoricky vytknout. Jsem za to v každém případě moc rád :-).

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.09.2017 7:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Citim z tveho prispevku malinko pocit ublizeni.
Rozhode to jak jsme se na tebe sesypali nebylo mysleno nijak ve zlem. Holt nevyhoda psaneho (a mnohdy neumeleho) projevu.
Cilem byla snaha o vysvetleni, ze zachrana je u maketoveho letani zbytecna a muze byt i kontraproduktivni. Jasne ze chapu, ze mit ji tam muze cloveka svym zpusobem uklidnovat.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.09.2017 10:02 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Tak to ne Petře, vždyť ten text byl samý smajlík :-). Já to dopředu věděl že mi to napíšete jak to je. Vůbec mi to nevadí, vím že máte pravdu. Hughes letí fakt jinak a prostor na chybu tam - tedy pokud by člověk neletěl hodně dlouho s žádnou heli - v podstatě není.

S tou záchranou to u mě bylo vždy "perspektivní" ze dvou důvodů. Za prvé čistý finanční kalkul jak zabránit nedobrovolným investicím do náhradních dílů. Jinak bych zřejmě lítal osmičky, loping a nějakou tu jednodušší spartakiádu. K invertům jsem se dopracoval přes záchranu, přestože je lítám s menším počtem chyb než pro mě nepříjemné couvání rotorem nahoru, tam jsem záchranu použil asi nejčastěji. Nebaví mě lítat na hranici velkého rizika jaké s sebou některé prvky nesou. Neužíval bych si to jako hobby, nemám rád situace kdy hrozí kolize, pád a zničení modelu, častější pády bych zřejmě neufinancoval. Ono i se záchranou jsem byl párkrát na zemi protože jsem se na ní spoléhal zcela cíleně a příliš, byl jsem líný trénovat na simu a hledal to rovnou v modelu. Falešný adrenalin se záchrannou brzdy mi nevadil, teď už to nevyhledávám a o nové věci se s 550 nesnažím, maketa mě baví skoro víc. S 550 toho nalítám mnohem míň, lítám jenom to co znám abych si to udržel, na nové věci nejsem dostatečně rozlítaný a v klidu. Však to známe všichni.

Dokud jsem nekoupil Spirita do 550, měl jsem jenom HCX a Demona, ve 450 byl skoro celou dobu Microbeast. Lítal jsem s ní proto dost opatrně a pokud nebyl vysloveně fajn den, nepouštěl jsem se do žádných experimentů. Jak dostala 450 HCX, začal jsem s ní lítat mnohem víc, přestože na mě už je to dost malá heli. Je živá a vlastně ze všech tří heli nejrychlejší. V maketě byla jakákoliv záchrana od první chvíle zbytečná, ani jednou jsem jí nepoužil. Ale vím že dokážu vyrobit pěknou minelu s 3D heli a tak jsem to tam nechal i z pohodlnosti.

Druhý důvod byl zcela odlišný. Před dvěma roky mi dali kontrolně na 24 hodin holter na měření tlaku, který mám lehce kompenzován. Pojal jsem to jako obvykle - testování. Kromě dobrovolných zátěžovek jako vyběhnout sedm pater, jet na kole do kopce "na krev" apod. mě zajímalo jak je to s tím lítáním. Měření jsem mohl vyvolat kdykoliv tlačítkem. Při 3D lítání s 550 šel tlak okamžitě na 180, tepovka taky pěkný fofr. Po přistání tlak za chvíli 135, cestou domů 125. Lítám jenom pár minut tak jde o houby ale v podstatě by mi to v častějším režimu moc neprospívalo a jakýkoliv záchranný prostředek je v takové situaci vlastně "zdravotně prospěšný" :-). Podobné hodnoty tlaku jsem měl i v situaci kdy se něco "poskákalo" v kompu a třeba nenaběhl, byl složitější pracovní problém, stačilo leccos. Většina lidí to zažije jako "syndrom bílého pláště" když jim vystřelí tlak v ordinaci u doktora ačkoliv jinak jsou v naprosté pohodě. Doktor řekl že tak reprezentativní a pěkně zpracované výsledky ještě neviděl ale asi mě zklame, protože jeho ve skutečnosti zajímá jaký mám pokles tlaku v noci při spánku což bylo v pohodě. U lidí s potenciálně vážným problém se srdcem tlak v noci poklesne totiž pouze málo.

Záchranu z Hughese brzy vyhodím, ono to tam vypadá i trochu srandovně což u mě zafunguje :-)

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.09.2017 10:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
No jo no, nemladnem. Taky to pozoruju. Tlak uz mi leti nahoru jen kdyz vidim poradny flak masa. :wink: :mrgreen:
Rano nemuzu vstat z postele, krkem nemuzu otacet........ ted si nevzpomenu co jsem to jeste chtel.... :D

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.09.2017 11:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Dokud je z čeho se radovat tak si nestěžujeme :-).

Často slyším "měl bys mít víc pohybu" - myšleno ten sportovní. Na lešení a u maleb člověk kmitá dost. Bohužel u sportu ( kromě pasivního jako je třeba tenis v TV ) mám celý život debilní krédo "kdo sportuje ten se fláká protože nic nevytvoří". To se mi jednou vymstí. Včera jsem v Lidovkách.cz četl krásný rozhovor se spisovatelem Petrem Šabachem, kterého je velká škoda. Přesně tohle tam popsal tak jak to on uměl a při čtení jsem si hned řekl jak to sedí i na mne. Dovolím si ocitovat :

Ve vašich posledních knížkách už není hrdinou teenager, ale důchodce, co ráno těžce vstává z postele. Je ještě někde v tom starém pánovi ta dřívější vzpurná mánička?

No jasně že tam je. Já jsem naštěstí dost zpožděnej. Takže v padesáti mi mohlo bejt dvacet a teď se motám tak ke třicítce. Až když se vidím na fotce nebo se zahlídnu ve výloze a teď vidím, jak se na mě mračí nějakej stárnoucí klaun, říkám si: Ježíšikriste, to je v háji. No asi to teda budu já. A jsou holt situace... vloni jsem byl na běžkách a i před takovými malými kopečky, kterým bych se dřív smál, jsem to radši sundal. A to vám řeknu, že je tak debilní pocit, když jdete vedle stopy v hlubokým sněhu a víte, jak nádherně se jede v tý stopě. Ne že bych se rozplakal. Ale jsem na sebe naštvanej. A ještě ke všemu projede kolem mě chlap, kterýmu je tak pětaosmdesát. Je to moje vina. Měl jsem se líp držet v kondici.

Rozhodně k zamyšlení.... Jenomže když vezmu kolo budu míň lítat nebo montovat a je jasné co mě baví víc. A to můžu dělat ještě minimálně dva další věci které mě baví jenomže se sportem opět nemají nic společného. Focení, malování, hudba, jedině snad cestování kromě toho autem. Aspoň chodíme denně na krátkou zdravotní procházku se ženou.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.09.2017 13:35 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Pánové, já to tady čtu a nestačím se divit! :D pořiďte si malý dítě jako já (skoro v padesáti) a v kondici budete i bez sportu :mrgreen:

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.09.2017 16:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Asi nejaka epidemie. Par mych kamaradu si dalsi dite poridilo. Vsichni ve veku okolo padesatky.
Ne, tak do toho fakt nejdu. Vnoucata mi staci. :mrgreen:

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.09.2017 16:21 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Asi se přemnožili čápi :) však taky můj bývalý kolega, bohužel už nežije, mi před těmi 5 roky říkával, že jsem si pořídil vlastní vnučku :mrgreen:

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2736 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 183  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz