Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 183  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 15:25 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Díky, napíšu mu.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 17:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 801
pkotatko píše:
Pridat P slozku a zrejme i "udrzeni smeru". Ale jestli mohu doporucit, kontaktuj Bozdu. Pro nej to bude na chvilku, ja uz si to skoro nepamatuju. Uz ani nevim kdy jsem nastavoval posledniho Demona.



Já vím, kdy si kontroloval jeho nastavení :lol: .

_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 18:32 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Ale jo, ale musi byt soudnost. Nechci byt za "mate stesti ze jdu kolem". Jsou veci, ktere se daji odhadnout, jsou veci co se daji resit po netu.
A pak jsou veci, ktere potrebujes videt, ne-li mit helinu na packach aby jsi poznal kam do nastaveni sahnout. S Tomasem uz jsme si toho prosli dost, rad bych mu rekl "pohni s timhle o dvacet a bude to dobre", ale to si proste v tehle situaci nerisknu. Zminil jsem dve moznosti v nastaveni. Tam bych to hledal, ale proc riskovat zbytecne, kdyz mame Bozdu ne ? On to ma v maliku, lita i stejny mod, tak si to muze vzit do ruky. Podle me to bude mit na par minut. A s veskerou bezpecnosti.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 19:26 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Pokud lítá Pavel stejný mód ( to už jsem zapomněl ), je to ideální situace :-).

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 11.09.2018 21:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Screen z Log view z posledního videa vloženého 17. srpna.

Max odběr 62A vychází jasně na vybrání prvního střemhlavého sestupu. Druhý pokus vzápětí blíž ke kameře už byl proudově o něco slabší :-). Jinak to letí mezi 22 - 24A, rozpětí odběru je podle situace a prvků poměrně široké.


Přílohy:
2018-09-11_CH H3 261.jpg
2018-09-11_CH H3 261.jpg
[ 88 KiB | Zobrazeno 2714 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 12.09.2018 21:38 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Včera mi nedošlo že ten problém s Demonem popisuju do jiného vlákna :-). Dnes tři starty, žádný fail setup. Kolega z Klecan, který měl několik jednotek Helicomand i Demon zmínil dost pravděpodobnou variantu že se mi mohla heli při nabíhání pohnout a v takovém případě prý nedojde k úspěšné inicializaci. Stalo se mu to několikrát, mě vlastně na 550 taky.

Je pravda že u Hughese řeším především kritické sepnutí konektorů mínusové větve, kde se napřed přelízne smyčka od odporu a předejde se tím šlehnutí výboje. Jakmile se to povede, dosunutí konektorů do sebe jde u některých baterek dost ztuha a občas s Hughesem lehce pohnu,,,, to by mohlo být ono.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.08.2019 9:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Po hodně dlouhé době jsem na Hughesovi něco upravoval. Vynutilo si to opakované poškození kablíků a konektorů na výstupu z jednotky na ovládání pozičních světe poblíž nichž se zapojují silové kabaly od 6S. Vyrobil jsem jednoduchou kovovou páskovou clonu která to vyřešila a zapojování baterek už je v pohodě.

Jinak lítá Hughes dobře, na plánovaný servis klasicky nedošlo. Buď nebyla chuť nebo čas, takhle se to stále opakuje :-). Průběžně dělám vizuální kontrolu, která nemůže proběhnout ale v trupu na všech místech. Vůle na táhlech žádné, poslechově taky nic tak to zdárně oddaluju.

Jediná varianta na testování jsou široké listy vrtulky od Spin Blades, na to snad dojde. Když už jsem je tehdy koupil. Jinak tam chci ty maketovější s červenými pruhy, Spiny bych musel komplet stříknout na bílo a polepovat. Jedinou výhodou by byla možnost rychleji couvat což není vůbec nutné. Takhle to do maketové rychlosti celkem jde, pak se Hughes rychle přetočí.

Letový čas se ustálil na sedmi minutách pokud chci udržet v baterce 3,8V / článek a nenabíjet je na 60% doma. Jinak by se dalo lítat o minutu dvě déle nicméně baterky by se dřív rozešly na článcích a zkrátila jejich životnost, za to to nestojí. Těch sedm minut je ale celkem málo. Pokud člověk místo bezcílného poletování něco konkrétního testuje a nacvičuje, utíká to sakra rychle a řeší to pouze vyšší počet baterek co mám zatím k dispozici.


Přílohy:
IMG_0401.jpg
IMG_0401.jpg
[ 84.02 KiB | Zobrazeno 1813 krát ]

IMG_0412.jpg
IMG_0412.jpg
[ 96.88 KiB | Zobrazeno 1813 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.08.2019 19:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 801
Parádička, takže nazbrojeno na setkání :D

_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.08.2019 20:12 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Já bohužel nemám už co nazbrojit, maximálně nalítat :-). Moc jsem chtěl přijet někdy dřív, práce se sešlo tolik že obvyklých 200 startů za rok je ohroženo a sraz bude vzácná příležitost seknout se vším alespoň na ten jeden den. Teď ještě pár šamanů na počasí, když se to snaží přivolat v Sibiři tak ať to zakážou na toho posledního srpna u nás.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 01.09.2019 7:53 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Na setkání bylo sice slovy Michala "nazbrojeno" ale jaksi jsem pohnojil letovou část při druhém startu. Ve třicítkách normálně nikdy nelítám, nejenom že mě to nebaví protože mi hlava nějak "nejede" a celkově mi horka nesedí, tady nebyla bohužel volba. Tím že jsem tak tak stíhal natáčet videa a něco nafotit, na lítání s Hughesem naštěstí nebyl tolik čas a pragmaticky jsem se rozhodl zůstat na dvou startech z pěti nabitých baterek, zbylé dvě dát v neděli nebo lépe až se mohutně ochladí v pondělí. Dodržel jsem to naprosto dokonale, při druhém startu jsem poslal Hughese s famfárama do věčných lovišť, přesněji řečeno ( a v tom je kouzlo nadějné budoucnosti ) tu kastli Aeropower od Pavla.

Drobátko jsem se nechal unést skvělou atmosférou a zcela zapomněl na základní pravidlo pětilistu s mnohem nižšíma otáčkama na jakých lítal po výměně motorů X-Nova z 1000KV na 560KV a sice bacha na vítr, fatální prosedání při větru zezadu a maximální předvídavost kdy se těch 4,5 kila dokáže valit dolů velmi rychle a na rotoru není tah na jaký jsem byl předtím zvyklý. Ne že bych si to párkrát nevyzkoušel a mohl se vymlouvat na první z prvních. Na Kucharíku jsem loni zažil úplně stejnou situaci, dokonce to mám natočené ale tam to skončilo šťastným škobrtnutím o řepu na rovince, na Bambousku to byl velekotoul do mírného protisvahu a chybělo celkem dost výkonu.

Letos jsem se trochu pomalu vracel jak ktréninku přistání a startů tak lítání něčeho nového. Boční přesune proti sobě byly efektní, bohužel jsem začal lítat mnohem víc nahoru dolů čímž jsem přestával dodržovat to pkotatkovo varování co jsem nízkýma otáčkama a mnohem maketovějším projevem získal ale musím rezignovat na akrové lítání. Ze začátku to šlo dobře, letos mi nebezpečně otrnulo a výsledek se dostavil.

Při druhém startu jsem dal dva lopingy a rychlé klesání z větší výšky, druhý s krátkým zavisením v invertu na což stačilo i -5 stupňů na listech. Pak jsem chtěl zopakovat skluz po nádherně posekaném trávníku, raději z kopce. poprvé to lehce odskočilo, bylo to odfláknuté, druhý pokus byl mnohem lepší až do zbrždění které jsem přerušil a letěl dál. Švíco to okomentoval po svém, abych to dal ještě jednou ale bokem. Zasmáli jsme se :-). V tu chvíli mi blesklo hlavouže jsem si měl přece jenom vzít kameru na čelo protože v Praze není kde to vyzkoušet. Asfalt na Sobínce je pro otrlého.

Já si naopak řekl že že mám "splněno" a nahoru už nejdu, následoval funel se změnou výšky v jehož závěru přišlo první varování v klesání proti sobě a proti větru. Protivítr tlačil Hughese v náklonu logicky dost nebezpečně dolů tak jsem si řekl a dost, vzorně dolítat a hlavně žádný malér. Jenomže jsem udělal zásadní blbost, po nastoupání zatáčkou asi do 15-20 metrů jsem stáhnul motor na nejnižší otáčky což samo o sobě Hughese dost zklidní. A přesně to jsem neměl dělat. Začal jsem opět klesat k sobě a v protivětru, ten zabral a začalo mi být jasné že je zle matičko zle. Záchrana by asi nic nepořešila protože sice si motor roztočí ale jde pomalu, rozdíl otáček není navíc tak vysoký jako u 550 kde je to raketové. Zvednutí otáček jsem neřešil, člověk přestává mít na chvíli pod kontrolou pravou ruku. Tahat za kolektiv nepomohlo, čtyři a půl kila jdou dolů sakra rychle a pak už jsem se jenom modlil aby to "vyšlo" A nevyšlo. Následovala hnusná rána a klasické ticho s jekotem pastorku hoblujícího hlavní šikmé kolo. Na včasné vypnutí nebyl čas, do poslední vteřiny jsem potřeboval plný výkon a pak už nebylo co řešit.

Takže jsme si vychutnali druhý pád akce, druhý Hughes. U Pavla to byla jiná kapitola, ten za to v žádném směru nemohl ale já si Hughese zrušil dobrovolně sám. A to jsme netušili že bude na zemi bohužel ještě třetí a turbínový Hughes, stroj na který jsme se celý den těšili. tam selhala turbína, naštěstí to za daných podmínek dopadlo asi nejlépe jak mohlo a stroj půjde opravit.

Co dál už mám v hlavě a rozvedu to jak je mým zvykem, na druhou stranu prioritou dnešního dne je export videí z akce, jejich vložení sem a vytvoření malého fotoalba na Rajče Včera nebo vlastně dnes jsem šel spát o půl třetí, fotky zaberou hodně práce. Ale je to vybrané, zbývá nějaký post processing a zmenšení. Není jich moc, když natáčím videa fotit nemůžu. Před 14 dny se naštěstí podařilo nafotit to nejlepší a tentokrát jsem se soustředil pouze na další mašiny kterých je tam proto nejvíc. Po pádu mi odešla hlava jinam tak je tam neobvykle vícero špatných korekcí času a rozmazaných snímků, to mě celkem štve ale ve finále to ujde.

Možná mi trochu spraví náladu nový model jiné kategorie pořízený před 14 dny jako doplněk na chvíle kdy není dost času nebo počasí na heli. Je to dost hračka ale auta jsem kdysi dělal a jak mi nechybí rychlé stále rozbité stroje, tohle je něco úplně jiného.

Zařekl jsem se že už nebudu investovat do další heli, finance zastropoval i prohlášením že Hughes je můj poslední vrtulník a až ( nebo jestli ) ho rozbiju, s maketama končím. Nebude to tak. Tím že je kromě trubky s kardanem a listů + pár převodů mechanika v perfektním stavu a ani hlava nevypadá kromě ulámaných Kasama táhel podezřele, bude čtvrtý stroj. Ale až 2020, letos je šíleně práce a chce to klid. Možná postavit testovací mechaniku step by step. Napřed dvoulist a otestovat základ abych nepřišel o pět polosouměrných listů, pak pětilist a až nakonec trup. Určitě půjdu do stejného trupu, složitě upravená mechanika se základovou deskou je daná a dotažená, nechci začít s úplně jiným projektem. Přiznám se že už na to nemám elán, rád bych se vrátil k malování krajiny a cílem je tak co nejjednodušeji a za rozumné finance získat zpátky co co jsem měl ještě včera dopoledne před sebou :-). Stejný trup ( Aeropower ) myslím neseženu a musím se přiznat že esteticky nikdy nebyl šálkem mého čaje, jenom mi přišlo škoda to brousit a zvyšovat jeho váhu. Teď už vím že Hughes by letěl stejně i s kilem balastu takže to pojmu svobodněji.

Stále je ve hře oprava trupu pokud by mi s tím Pavel vypomohl. Laminování není mojí oblíbenou a dobře zvládnutou činností. Kromě ocasu je lehce poškozený přední kryt, člověk by se musel smířit s pruhy izolačky ale tím že to není maketa, je to v pohodě. Trup by se určitě stříkal, pouze by se musely slepit stabilizátory.

Zabudování světel a další věci jsou docela pracné takže je ta oprava přestože jsem jí v první chvíli viděl marně dost k zamyšlení. Ve výsledku by byla zdaleka rychlejší než to celé bastlit znova. Uvidím co najdu na dílech, třeba jak podvozek a spojovací třmeny. Švíco objevil nedávno na modelbazaru tenhle trup jako Breitling Orbiter. Stále tam je za 5000, tu barevnost bych určitě nechtěl ale je v perfektním stavu. Je tam jenom problém s podle mě zbytečným začerněním skel. Možná majiteli přesto napíšu nějaké dotazy. Z venku by se to shánělo špatně, v ČR je ideální dosažitelnost i když těch možností je minimum.

Crawler auto každopádně odčerpalo dost investic. Je to nejvybavenější verze TRX-4 TQi s dvoustupňovou převodovkou, uzamykáním diferenciálů a telemetrií. Neuveřitelně to zvedl sound modul ale dost jsem se utrhnul z plánovaného rozpočtu. No - snad mě to bude bavit a neprodám to hodně pod cenou. Tak nejedu v tom sám, byl to nápad jednoho z kolegů tady. na druhou stranu se teď se máme čím odreagovat než dáme své miláčky do kupy :-).

Zatím jsem ale myšlenkama u Hughese. Probuzení a pohled na vykuchanou mechaniku na stole byl jako drsná kocovina :-).


Přílohy:
IMG_2696.jpg
IMG_2696.jpg
[ 86.11 KiB | Zobrazeno 1567 krát ]

IMG_3843.jpg
IMG_3843.jpg
[ 66.61 KiB | Zobrazeno 1567 krát ]

IMG_3148.jpg
IMG_3148.jpg
[ 66.86 KiB | Zobrazeno 1567 krát ]

IMG_3155.jpg
IMG_3155.jpg
[ 56.92 KiB | Zobrazeno 1567 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 01.09.2019 7:56 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Ještě trochu čísel. Ta mechanika stavěná od začátku na maketu má k dnešku od 27.2.2014 celkem 488 startů. První Hughes rozbitý v noci letěl 21x, zelená RS obalrady letěla 25x než spadla na vibrace. Tenhle trup letěl 112x s dvoulistem, pak 45 startů s testováním pětilistu a pětilist s tímhle trupem 202x. Takže mi trup vydržel 314 startů a celkem se i okoukal.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02.09.2019 22:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Oprava trupu je stále ve hře a zřejmě na ni dojde. Švíco ( který evidentně sleduje cvrkot na webu ) mi dal typ na modelbazar kde je od 6. srpna pověšený stejný trup od Thunder Tigeru. Bude to civilní verze, zřejmě přestříkaná z Aeropower na Breitling. Má sice tmavá skla ale vypadá dobře. Ty trupy už se nevyrábí, když člověk projde e-bay a další zdroje, už na ně moc nenarazí. Naštěstí to vypadá s tím trupem z bazaru nadějně a snad to dopadne.

Na opravený trup plánuju jinou barevnou verzi než Aeropower. Za poslední roky mám nastahované stovky fotek tak je z čeho vybírat. Sice to skončí stejně jenom tak pěti šesti verzema z nichž už nebude snadné vybrat jedinou.

Doma jsem objevil rezervní trubku a kardan ( na 600 ), zbývá koupit hlavní hnací kolo a náhon na vrtulku. Dva z pěti unašečů pětilisté hlavy jsou lehce nakopnuté. Jeden byl už při zabudování, druhý to schytal v sobotu. Jsou plastové, lůžko se mohlo vymáčknout takže výměna ložiska to možná nevyřeší a budu složitě shánět unašeče, které se určitě taky už nevyrábí.

Pět polosouměrných bílých listů SpinBlades 600 už je na cestě do Prahy i když se hned tak na mechaniku nedostanou. Na první testování mám souměrné listy 600. Kdyby se něco nepovedlo, ty oželím. Až když to poletí dobře tak se zkusí pětilist. Opatrnosti není nikdy dost :-).


Přílohy:
2hnx30wo5onwy9khn1ts.jpg
2hnx30wo5onwy9khn1ts.jpg
[ 74.14 KiB | Zobrazeno 1436 krát ]

6952116824_c4eb77ccea_b.jpg
6952116824_c4eb77ccea_b.jpg
[ 325.4 KiB | Zobrazeno 1436 krát ]

2019-08-31_210446.jpg
2019-08-31_210446.jpg
[ 106.37 KiB | Zobrazeno 1435 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 05.09.2019 12:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Listy Spin Blades jsou doma, dorazí díly na mechaniku aby se dala testnout nejdřív jako dvoulist kde zkusím vyrobit nějakou spojku mezi základovou desku mechaniky a klasický podvozek 550/600. Z maketového praskla logicky přesně ta strana která neměla zesílení pevnostními šrouby. Teď to dostane i druhá strana spojek a podvozek bude hodně betonový. Jiná cesta není, na druhou stranu to není ani ideální. Při případném nárazu půjde veškerá energie do mezidesky a mechaniky, rozpárání trupu apod. Jedinou variantou je spojku zaformovat a odlít kopie z nějakého jiného materiálu. Ty by se sice dál mohly ulomit ale byla by šance na libovolný počet náhradních spojek s tím že by se mohly hodit i někomu dalšímu.

Zřejmě vynechám i maketové stabilizátory které se musí slepit, tmelit a stříknout. Na vyloučení závady jaká nastala po pádu zeleného Hughese ( poškozené servo ) to bohatě stačí, naopak lépe bez stabilizátorů ketré jsem právě s vadným servem zbytečně poškodil, vodorovnou část navíc nenašel a musel složitě improvizovat sestavením dvou rozdílných typů.

Před sejmutím hlavy zkusím mechaniku roztočit jak vypadá rovina hřídele, takhle se zdá v pořádku. Alespoň prodloužení osky na výškovku do vodítka se směrem vpřed nebo vzad ani nepohne, to bývá jasný signál že je zle.

Při rozborce hlavy se ukázalo že jsou nakopnuté dva unašeče listů. Kdysi byl od švíca lehce jeden, teď má kámoše. Zkusím ještě přehodit ložiska jestli se to změní abych vyloučil vymačkání pouzder. Pokud to zabere obejdu se bez nových unašečů, pokud ne bude to problém. Díly na Raptora už nikdo neprodává, psal jsem i do MSC kde hlavu vyrobili. Úprav na jiné unašeče je myslím nereálná. Jednak tvarově a hlavně by byla bez tlumících prvků ještě tvrdší.

Listy Spin Blade mají o 0,5mm vetší hloubku polosouměrného profilu, jsou zhruba stejně pevné v ohybu a jsou nepatrně lehčí ( 74,6 vs 80,8 gramu ).

Pokud bude mechanika v pohodě, přehodím pětilistou hlavu a opět testování bez trupu. Tam se musí ještě řešit závitníky na protiběžná táhla Kasama. Stejně jako švíco musím upravit kloubky na závit 2,5mm s tím že se levý závit teprve vyrábí u dodavatele a bude na konci září.

Dvakrát se takové "zbytečné"testování vyplatilo, jinak bych byl bez trupu. Poškozený trup půjde opravit, v první fázi se bude lítat s tím Breitlingem, asi bez úprav. Zatím nevím jestli budu dělat další sadu světel na stabilizátory aby měly kompletní svícení oba trupy, na to je čas. Aeropower už ale nebude. Když se to musí brousit a stříkat, je třeba toho využít ke změně. Ostatně kdy jindy :-).

Při procházení videí mi padlo do oka jedno kdy měl už tehdy Hughes pěkně namále, něco podobného v o něco vyšší rychlosti se stalo na srazu.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Kontakt se zemí je na čase 1:43

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.09.2019 12:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Rozebral jsem unašeče z 5L Hughese, dva skoro nešly sesmeknout dolů…. Pak jsem je zkoušela na kulatině stejného průměru jako mají trny z 5L hlavy. Z pěti unašečů jsou dva ideálně na výměnu, přehazováním ložisek se potvrdilo. V plastovém unašeči se radiální ložiska lehce hýbou, hlavně to vnější. U ostatních třech jsou jako zabetonované :-).

To znamená že u těch dvou je lůžko lehce vymačkané a nová ložiska to nevyřeší. Při vytahování se mi smázla čísla fixem, musel jsem to označit znova a jinak. Nedal jsem si pozor na umístění podložky mezi ložiskama jak to vypadlo ven. Podle návodu k 550 to evidentně není stejné. Určitě nepředpokládám že by to švíco sestavil špatně nebo jinak než to dostal z MSC :-).

U 550 je opěr radiální ložisko na straně ke kameni, tam není co měnit. Pak je na straně listu napřed radiál mezi dvěma podložkama, následuje Axiál ( označení IN a OUT u krajních vodítek u Raptora nevidím ), věneček kuličkama dovnitř. U Raptora je tahle dvojice přehozená a jediná podložka je mezi ložiskama což dává smysl.

Obávám se že unašeče ( závěsy ) na Raptora neseženu což je špatný. Budu muset lítat s těma co mám a stopa listu nebude nic moc. Na druhou stranu hází oba dva stejně a pokud to lítalo s jedním nakopnutým, fatální malér to nebude. Akorát bych je nedával vedle sebe ale naproti.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.09.2019 22:06 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.9.2012
Příspěvky: 682
Tohle asi není ono což?
https://rckane.cz/thunder-tiger/5987-un ... 61638.html
http://www.pelikan-rcmodely.cz/unasece- ... 50se-p3071


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 183  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz