Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2736 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174 ... 183  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 03.04.2022 23:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Konečně mám zase na poličkách všechny Hughesy letuschopné i když to teď s počasím možná dva týdny na lítání nevypadá.

Helisika napřed bez nádrží a se stupačkami jako loni, jenom na 6S už ji provozovat nebudu. Listy vrtulky ještě musí dostat bílý podklad a dva červené pruhy, list poškozený lehce v oblouku konce náběžky při pádu do kopřiv a šípků jsem sice opravil ale je tam rozdíl + 0,04gr a retuš + dovážení v těžišti. Hlavní listy dostanou zespoda černý střed a žluté konce.


Přílohy:
P_20220403_153459.jpg
P_20220403_153459.jpg
[ 50.56 KiB | Zobrazeno 1854 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 08.04.2022 14:06 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Dnes konečně dorazila kabina z Nového Zealandu. Pošta to převzala 9. března, trvalo to víc jak měsíc. Z NZ to putovalo od 18.února necelé tři týdny.

Pár rozčarování tam je. Na prvním místě přístup pošty ale Zdeněk který dělá ten 3D tisk na postřik a rozmetadlo mi psal že zažil totéž. Pro případné zájemce o takovou variantu nákupu a odbavení přes Českou poštu se ten popis hodit může. Rozvolňujeme, osobní odbavení ale Česká pošta stále neumožňuje....

V zásadě to nestíhali "in time" takže odkladný sklad. Už poslání podkladů jako screeny z Paypolu a fotka o co jde se mi podařilo až napodruhé. Nakonec mi naštěstí trew123 poslal číslo kam se dá dovolat. Mimo jiné jsem se obával data 24.3. které v Avízu přiřadili jako nejzazší termín proclení, pak to pošlou zpět. Paní řekla že moje podklady tam vidí ale musím se obrnit trpělivostí, nestíhají. Asi za 3 týdny to dostal "deklarant" a začal kolotoč. Dlouho mi nebylo jasné co vůbec požaduje, snažil jsem se vysvětlit že to není internetový ani pevný obchod a některé položky nevím jak doložit, vysvětlil jsem jak to proběhlo. Po týdnu poslal vysvětlení že je varianta A ( objednávka, specifikace, doklad o zaplacení přes Paypal a prohlášení že to není komerční zboží ) a varianta B ( dárek ). To B napsal výrazně větším písmem což jsem si vyložil jako skrytý návod. Podotýkám že cla se týkají věci nad hodnotu 150EUR což je dvojnásobek toho co jsem platil ( 1620,00 Kč )

Peter ze Sydney mi tedy vystavil prohlášení že je to dárek a kabina má hodnotu 40AUD ( kurz 16,20 / Kč ), poštovné 60AUD = celkem 100AUD. Deklarant napsal špatně, chci objednávku. Tak znova, všechno vytvořit a poslat. Deklarant napsal špatně, chci proforma fakturu, potvrzení apod. OK - vytvořil jsem fakturu, Peter kroutil hlavou ale podepsal to a poslal. Deklarant napsal že chce objednávku..... ???? Tak jsem poslal znova pdf kde byla objednávka a ty další tři doklady. Špatně, deklarant napsal že pokud nedodám potřebné doklady pošle zásilku zpět na NZ..... Samozřejmě na moje náklady a pak poslat znova.

To už jsem dostal vztek a volal znova na celní deklaraci kde to vezme pokaždé někdo jiný. Paní si to nechal vysvětlit, otevřela zásilku a řekla že se s tím člověkem domluví, následující den to vyřeší. Dárek to být nemohl, nechápala proč mi to psal. Jakmile cokoliv zaplatím není to dárek, celkem logika. A budu platit DPH, OK. Za dva dny pošta - zásilka ze zahraničí, dobírka 0,00Kč. Super.

Přijeli, zaplatit 732,00Kč. 200,00 za služby celní deklarace ( OK ) a 532,00 DPH. A přesně jako u Zdeňka s DHL - základ daně špatně, logicky vyšší. Jediná šance to nepřevzít a hádat se, další hodiny a náklady. Dopravu zahrnuli do ceny pro základ takže 100AUD, kurz 16,703 ( já měl 16,20 ) což je 1670,30 základ. Samozřejmě v papírech výpočtu je 2532,00Kč a 21% 532,00. Mělo to být 1670 a DPH 351, vylepšili se o 181,00.

Pak se nemají co divit že na ně půl národa nadává.....

Kabinka má taky problémek. Na hlavním dílu je sice zelená ARMY což jsem bral jako potvrzení že je to vojenská verze trupu ale místo PV6018 je tam kód BK6156 a boční okna jsou ta větší která mám na Maďarské policii - původně civilní AEROPOWER kde byl kód PV6052. Zřejmě bylo víc výrobců s různou formou. No nic, boční okna vyrobit umím a na Helisiku mi i zbyly, to je stejný trup jako tmavý Raptor. Až Raptora někdy rozeberu, kabiny porovnám. U Helisiky to bez demontáře antén, řezače lan a zpětného zrcátka nejde.

Anabáze s kabinou tedy ukončena, okna se na Maďara hodit budou a zbytek se uvidí. A malé černé šroubky se shání hodně špatně, z těch mám radost.

Příští týden už se snad nějaké to lítání zadaří.


Přílohy:
IMG_2557.jpg
IMG_2557.jpg
[ 85.05 KiB | Zobrazeno 1744 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 08.04.2022 14:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1959
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
No hezký. Taky už trávím půl roku snahou dostat sem něco z anglie (označeno v současnosti jako chemikálie) a včera jsem se vzdal poslední naděje. Nelze ani přivézt osobně ani poslat jakkoliv(bez nepředvídatelných problémů). Takže k čemu nám vlastně všechny ty výhody moderní doby jsou?

Možná by se Ti teď když máš funglovku vyplatilo udělat negativní formu.

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 08.04.2022 15:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Za rozumné finance se dá udělat forma podobným postupem ale kvalitněji bez chyb jako jsem to dělal na Helisiku. V Miferu nabídli profi formu z kovu za 30 tisíc, to je nesmysl. Na druhou stranu ani jejich výlisek bych neoznačil jako velmi kvalitní, nestačí ani dokonalé odfouknutí a každé smítko tam je vidět. Sice tvrdili že u kovové formy je to snazší ale víceméně prohlásili originální výlisek který viděli za velmi kvalitní. Vytáhnout takovou plochu na takový rádius aby to neprasklo zeslabením je prý velmi těžké, oni vzali snad dvojnásobnou sílu a stejně to bylo tak tak. Takže před číňanem smekli.... Ale přivedl jsi mě na nápad vyzkoušet novou kabinu na mojí formu, tam bych hned viděl na kterou variantu trupu vlastně pasuje a jestli je použitelná na Raptora, Helisiku nebo něco jiného. Formy ještě probereme až se potkáme.

S chemikáliema napíšu, na svůj obor sháním dost chemie a třeba bych vypomohl.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 09.04.2022 13:31 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Porovnáním s výliskem podle něhož byla vyrobená forma na Helisiku to vypadalo dobře, je tam naprostá tvarová shoda. Je zvláštní že okna jsou větší ale předek byl hlavní důvod proč jsem to kupoval, je to přece jenom vyšší kvalita než MIFER. Pak jsem porovnal fotky z výroby kopyta a došlo mi že se pletu. To co je fotce shodné není výlisek z formy ale zbylá kabina z AEROPOWERU = je to civilní verze..... U Helisiky tak musím zůstat pouze u výměny za nový tah z MIFERu kde mám jeden slušný a za každý další bych musel dát 650,00.

A představnou lakovanou část přehazovat což je práce navíc.

Tahle kabina mě vyšla ve finále na 2352 korun což je dost když si vezmu že před lety se to tady dalo sehnat odhadem za polovičku. Ale mám kompletní náhradu pro Maďara.


Přílohy:
IMG_2561.jpg
IMG_2561.jpg
[ 53.92 KiB | Zobrazeno 1697 krát ]

IMG_2562.jpg
IMG_2562.jpg
[ 66.21 KiB | Zobrazeno 1697 krát ]

IMG_2563.jpg
IMG_2563.jpg
[ 64.65 KiB | Zobrazeno 1697 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 11.04.2022 23:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Zítra chci Helisiku znova zalítat a zkusit i nádrže.

Trysky budou zajištěné provizorně tavnou pájkou shora i zdola, za týden už možná dostanou krytky z 3D tiskárny od Zdeňka. Kreslil jsem je v lednu, včera zkoušel alternativní výrobu z 1mm hliníkového plechu ale není to ono. Špatně se to nastřihává, líp dopadla varianta vtlačení 10mm vrtáku do 13mm otvoru v kovovém profilu s použitím 1,5mm silného polykarbonátu za tepla. Výroba 20ti kusů by zabrala odhadem dvě hodiny, 3D tisk bude mnohem kvalitnější. I tak je to volnější provedení, nic dokonale maketového. Primární je funkčnost a snadná výměna. Rezervních trysek nemám moc, nechci je ztrácet opakovaným rázem čerpadla kdy povolí i dost pevná vnitřní hadička jako meziplášť.


Přílohy:
hhfgdsds.jpg
hhfgdsds.jpg
[ 77.22 KiB | Zobrazeno 1617 krát ]

IMG_2569.jpg
IMG_2569.jpg
[ 81.12 KiB | Zobrazeno 1617 krát ]

IMG_2069 (2).jpg
IMG_2069 (2).jpg
[ 71.25 KiB | Zobrazeno 1617 krát ]

IMG_2571.jpg
IMG_2571.jpg
[ 85.57 KiB | Zobrazeno 1617 krát ]

IMG_2577.jpg
IMG_2577.jpg
[ 63.68 KiB | Zobrazeno 1617 krát ]

ghdfghdghgdh.JPG
ghdfghdghgdh.JPG
[ 44.89 KiB | Zobrazeno 1617 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.04.2022 0:17 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Dnes nepovedený den, přišel jsem o Raptora. Dopo na ML Klecany, nemělo foukat což vydrželo 9-11. Primárně jsem chtěl rozlítat Helisiku a vyzkoušet postřik vody s příměsí titanové běloby aby to jako mléčná tekutina bylo líp vidět. Na to nedošlo.

Helisika lítá pěkně, bez nádrží tři starty a pár videí. Pouze záchrana z 60% ESC kdy je plný kolektiv a 80% ESC to jednou udělalo piruetu jak nestíhala vrtulka, podruhé kde tam byla malá dopředná rychlost už ne. Ze 70% ESC je to v pohodě.

Osmičlánek tomu sluší i když ve verzi bez nádrží s vahou 6,5 kilo se šestičlánek ještě zvládal obstojně. Na třetí baterce a 70% ESC jsem si dal jeden loping a šel montovat nádrže. Za 40 minut to bylo hotové, jeden start bez vody kde to pořád znatelně houpe a bude se muset laborovat s nastavením VBaru NEO. První start s vodou už foukalo a zase mě to v pravotočivé zatáčce poslalo dolů, naštěstí jsem zareagoval včas. Asi tam bude hrát roli pravotočivá zatáčka + pravotočivý rotor :-). Udělal jsem dva průlety, proti tmavému pozadí postřik vidět je ale pořád málo, už jsem promýšlel jak to namíchám když najednou postřik jako hrom - vypadla hadička z ráhna a všechno ven. Po přistání jsem to nasadil znova ale opakovalo se to, těsnící návlek prostě nedrží a musím ho vyměnit takže na další pokusy až někdy příště.

navíc bylo dost hodin a pomýšlet na návrat, včera jsem za 8 hodin nabil 16 baterií a bylo jasné že je nevylítám. Přijel Petr P tak jsem mu chtěl předvést ještě aspoň reparát Raptora který už loni na konci roku a letos v březnu 8 baterek lítal perfektně. Loni 25. září na srazu maket v Klecanech to byla ale hrůza, povolilo se protisměrné táhlo z DC na grip a doma jsem se zděsil těch úhlů, proto to letělo příšerně a příšerně i vibrovalo. Takže paráda, nikoliv tak dnes. V kapse zvonil telefon to nikdy neberu a nebo přistanu, dnes ne. Asi po třech minutách svižnějšího lítání se souvratem, lopingem a osmičkama nahoru dolů jsem chtěl udělat tak jako na haldě couvanou osmičku ale mělo to háček. Nasadil jsem pohledově ve stejné výšce něco pod deset metrů jenomže na haldě mám pod heli několik až 30 metrů hloubku a rezervu což dává jiné vnímání i pocit jistoty - rezervy. Není to ale dobrý návyk.

Dal jsem asi málo kolektivu takže heli začala šikmo klesat směrem ke mně a došlo mi že takhle třeba skončím na zemi. Hlavně klídek a žádná panika ani záchrana, máme hlavu. Jenomže pokud jsem někdy dřív udělal blbou chybu byla to vždycky couvačka rotorem nahoru, nikdy v invertu – paradoxně. Místo co bych jako obvykle napřed lehce něco zkusil a stíhal kontrovat, tenhle zlomek času jsem prováhal a pak zatáhl pořádně „k sobě“. Raptor z nějakých tří metrů logicky zrychlil směrem dolů a rána. Na záchranu už se nedalo pomyslet, tu jsem měl dát spíš rovnou, výškovkou jsem to poslal vysloveně dolů. Ocasem do země a konec, vypnutí motoru přišlo stejně pozdě.




Trup vzadu zlomený, stabilizátory mimo na dva kusy, kabina trochu poškozená dole od uvolněné baterky. Doma jsem pak zjistil že tam není suchý zim takže to sice za letu drželo dobře plastovým 3M zipem ale po nárazu šla baterky ven a zničila jak reflektor - ztracená optika tak naprasklá kabina. Ještě tam někde bude konec roury trupu.

Příliš brzy jsem získal pocit že mám tu heli v ruce a to že lítal Raptor s dvoulistem opravdu moc pěkně je jenom škoda. Mohl být na příjemné zpestření a lítání prvků které se k Helisice ani maďarovi nehodí, už jenom pro větší váhu a chrakter předlohy. Raptor měl 5 kilo což bylo znát i v tom že se dal v pohodě nést v ruce na haldu těch 10-15 minut. Takhle už mi tam zbyly jenom motyky a podobně jako to kdysi říkal pkotatko, tolik už mě nebaví, není na co koukat. Mám pocit že nebýt maket vrátím se k paletě nebo focení. Minimálně tam není co vymýšlet, ono i u maket se to časem okouká a přesně to mě přivedlo k výrobě bamb vaku, postřiku nebo rozmetadla. I když to lítání komplikuje a rozhodně to není v klidu, je to adrenalin a minimální šance to zvládnout dokonale cože pak opět nuda. Úplně přesně takhle jsem kdysi havaroval na haldě s 550, dodnes si to pamatuju.

Je to trochu paradox. Člověk si pořídí gyra se záchranou, investuje tedy víc a pak to nepoužije. Není to poprvé. Maďar po trefení stromu podle mě vůbec nemusel skončit na zemi, Helisika v trní taky ne, stejně tak Raptor. Dřív jsem s tím problém neměl, najmě když jsem se učil věci které zaváněly krchovem každou chvíli dokud jsem se pyroflip nebo podobné věci nenaučil a díky záchraně jsem měl heli jako simulátor. Jenomže pak jsem začal stavět makety, to co se netrénuje často člověk zapomene, z jistoty je nejistota a s každým dalším rokem se mizí chuť se to učit znova. na normální lítání s maketou je záchrana spíš zbytečná, pokud udělá člověk chybu nízko nad zemí tak to nestihne. Na druhou stranu mi zachránila Helisiku v šílených piruetách nestíhající vrtulky v Boleticích u bráchy kde jsem zareagoval včas.

Podle mě je Raptor do předchozího stavu neopravitelný. Už si to říkal dřív a Pavel mi to potvrdil, byla ro riskantní koupě. Mechanika slepá kolej, spíš jsem se bál že na ní něco odejde v letu ( řemínek ) a kvůli tomu přijdu o ten trup. Na tu mechaniku se nic podstatného už nesežene. Zkoušel jsem alespoň řemínek, kdepak. teď bych toho potřeboval víc, můžu sehnat část a konec. Vůbec se mi do toho nechce.

Model stál komplet 17 tisíc, dokoupil jsem akorát VBar. Teď mám VBar, motor Pyro 1080, JIVE 80+LV, serva, jednotka světel Nikgtfly, zbytek je k ničemu. Trup se opravit dá ale asi by bylo lepší vzdát se svojí 550 a na tréninky si nechat tu druhou. Ze své udělat s mezideskou třetí mechaniku 600 záměnnou s těma předchozíma nebo postavit jinou předlohu která by na to pasovala. Každopádně to teď řešit nebudu. Ale Raptora který mi s těma lebkama a tmavou barvou neseděl od prvního okamžiku škoda je, primárně to byl rezervní trup což už není. Hlavně že jsem si koupil kvalitní pistoli Alfagraf na ten maskáč :-).

Helisiku musím znova rozebrat, je uvolněný zadní pylon.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Přílohy:
IMG_2580.jpg
IMG_2580.jpg
[ 142.21 KiB | Zobrazeno 1579 krát ]

IMG_2581.jpg
IMG_2581.jpg
[ 167.12 KiB | Zobrazeno 1579 krát ]

IMG_2583.jpg
IMG_2583.jpg
[ 201.71 KiB | Zobrazeno 1579 krát ]

IMG_2584.jpg
IMG_2584.jpg
[ 224.49 KiB | Zobrazeno 1579 krát ]

IMG_2585.jpg
IMG_2585.jpg
[ 85.27 KiB | Zobrazeno 1579 krát ]

IMG_2597.jpg
IMG_2597.jpg
[ 63.61 KiB | Zobrazeno 1579 krát ]

IMG_2599.jpg
IMG_2599.jpg
[ 66.72 KiB | Zobrazeno 1579 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.04.2022 12:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Vyladit letový projev Helisiky s postřikem bude ještě oříšek. Znova zkusit jinak těžiště a hlavně nastavení VBaru, těžiště ale loni moc nepomohlo. Než riskovat malý zisk a problémy radši půjdu napřed nahoru podobně jako u zisku vrtulky. vyšší je nepříjemný ale pád nenavodí, opačně je to nebezpečnější.

Škoda že se k pylonu na snímku dostanu jenom po vyndání mechaniky, je to zbytečná práce navíc. Sice za to občas heli podpůrně sundávám z vyšší poličky ale nezaregistroval jsem že by to bylo takhle volné. Vím že jsem tam dal šroubky tak tak protože jsem neměl delší a jak je černý dil ze dřeva, ve vlhku to mohlo pracovat. Napřed vlhkem roztáhnout, po seschnutí se to povolí. Jedině to udělat broušením z plastu, je to ale hodně členité.

Pak musím vyzkoušet trysky staticky, opět některé mlží špatně a nevím jestli se dají pak externě rozchodit vyšším tlakem nebo jinak. Každopádně zkusím ještě objednat další, rezervních mám moc málo.

Raptora jsem už rozebral, i podle Pavla by šel trup opravit a stabilizátory mám origo rezervní. Kabina by se dala také spravit, neprasklo to v zasklené části a střed se dá podlepit, vytmelit a stejně se bude stříkat. Tak nějak se mi ale do třetího Hughese nechce. Vojenskou verzi jsem po tom co se děje na východě zavrhnul a z civilních se mi kromě těch dvou co mám nic alespoň tak výrazně nelíbí. Tak mám zaječí úmysly.

Oprava mechaniky Raptora by měla smysl jedině do tohoto trupu nebo jako motyka ale ty mám dvě a právě té kvalitnější se Stiffenerem bych se mohl zbavit. Koupit nelakovaný trup 600 od Funkey podobně jako Pavel novou AS350. Líbí se mi i AS350 kde je několik pěkných předloh ale i Jet Ranger 50 jakého má pkotatko, ten je nádherný ve více barvách. každopádně teď hned nic, chci dotáhnout dva Hughesy tak aby mohl Maďar lítat s bambi vakem kde je to barevně vyladěné a helisika Bambi, postřik a rozmetadlo. I když, AS350 se s rozmetadlem na Novém Zealandu taky provozuje :-).

Ještě video s postřikem z toho prvního startu. V zatáčce druhého průletu jsem řídil špatně směrovku a v náklonu se začala Helisika nepříjemně valit na pravou stranu. Nic moc. V Klecanech je tmavé pozadí jedinou možností kde je trochu vidět postřik vody ale s členitou plochou domů je dokonalé čtení polohy heli trochu omezené což byl taky tenhle případ. Při třetím obletu už vypadne hadička a konec.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
[Youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3fANBme1cXM&ab_channel=Tom%C3%A1%C5%A1Z%C3%A1ho[/Youtube]


Přílohy:
IMG_1111.jpg
IMG_1111.jpg
[ 78.6 KiB | Zobrazeno 1537 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.04.2022 22:36 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 10.11.2020
Příspěvky: 79
Bydliště: Líbeznice
Relax píše:
Dnes nepovedený den, přišel jsem o Raptora….

Podle mě je Raptor do předchozího stavu neopravitelný. Už si to říkal dřív a Pavel mi to potvrdil, byla ro riskantní koupě. Mechanika slepá kolej, spíš jsem se bál že na ní něco odejde v letu ( řemínek ) a kvůli tomu přijdu o ten trup. Na tu mechaniku se nic podstatného už nesežene. Zkoušel jsem alespoň řemínek, kdepak.


Ahoj - ups to je škoda. :-( Ale ještě bych nad Rapíkem nelámal hůl. Řemen je na 99% stejný jako v Logu 600SX (zuby jsou určitě stejné, co si nejsem jist je celková délka) a pakliže je v pořádku předek asi by šel ocas komplet z Loga, které je běžně k sehnání - kdyžtak můžem přes SZ kouknout dle toho co je třeba. A jeden nejmenovaný de.shop teď doprodával Roban trupy MD500 - ale nevím zda ještě něco mají…:-)

_________________
MSF - Sniper(s) & Logo(s) & LA700’s


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.04.2022 23:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Díky za nápady, třeba se to časem bude ještě hodit. V první chvíli mě napadlo Ti mechaniku věnovat na díly, pak mi došlo že máš 120ccm a tohle je devadesátka = deska cykliky má čtyři kuličky a výškovková serva jsou kolmo na výškovku, jedna kulička je neosazená.

Aktuálně začínám směřovat k jinému modelu ale dám tomu ještě čas. Mám tři motyky a dvě makety kde je co ladit a vychytávat dětské nemoci, tedy hlavně u Helisiky s postříkem která se pohupuje a budu muset vyzkoušet i nastavení VBaru. Napřed znova laminátové listy a pár variant vzpěr, pylon jsem předělal a drží perfektně. Teď to znova sestavím, první šance na vyzkoušení vypadá na středu.

Zpátky k Raptorovi. Trup je opravitelný, těch lebek jsem se zbavil nejblbějším způsobem :-). Takže stejně obrousit. Ale tak nějak netoužím mít třetího Hughese, pošilhávám po nebarveném trupu Bell Jet Ranger ale ještě víc stejná AS350 jako staví a téměř dokončil Pavel, ta vypadá dokonale a těším se na zálet i focení.

Výroba všech těch periferií mě tak trochu chrání před zdrhnutím od helin, samotné motyky by mě už pár let nebavily a maketa která nemá nic nadstavbového akčního mi nestačí. I za cenu rizik a neúspěchů to podstupuju vždy další projekt. I když se nepustím do těch pil na údržbu průseků VN tak chci mít plně funkční bambi vak, postřik a rozmetadlo plus možnost odhodit parašutistu nebo náklad na padáku. Maďar je vhodný na ty shozy a s bambi vakem vypadá barevně nejlíp, Oranžová metaliská Helisika ZK-HIP se s ním už trochu tluče. A navíc sundávání nádrží trvá půl hodiny, k tomu stupačky, to není moc zábava. Takže se nabízí tam postřik nechat a postavit třetí stroj takový aby se hodil k rozmetadlu. Navíc u ZK-HIP nemám ještě potvrzené že s ním lítal, postřik měl ale často. Před pár lety mašinu prodali do USA kde z ní střílí divoká prasata blázni s flintičkama co mají místo mozku zásobník na patrony.

Na Novém Zealandu se mašina zapsala pěkně, kamarád Scott ( který si tu založil vlákno a teď mají první sraz maket v městě Aleksandra na jižním ostrově ) je zná a chce nás propojit. Bylo tam nějaké úmrtí a není vhodná doba. Helisika sídlí na severním ostrově NZ, teď má jiný tmavší stříbrošedý Hughes na volnočasové aktuivity a výlety. Roky provozovala a provozuje i AS350 který je vysloveně pracovní na postřik i rozmetadlo trochu jiného typu než stavím ( se stabilizační ploutví ). Akorát se mi moc nelíbí barevně, je v podstatě bílo černá a další varianta s krajinným potiskem nic moc. Pak je současná barevně hodně výrazná varianta, spíš až moc.

Když jsme vybírali s Pavlem verzi pro jeho mašinu nastahovali jsme hodně fotek. Na Hughese kde mám několik set snímků, paradoxně kdybych opravdu chtěl mít třetího Hughese tak vůbec nevím co stříknout. Nic není taková tutovka a "láska na první pohled" jako byli Maďar a Helisika. A klika že to nespadlo, to by mě mrzelo 10x víc než Raptor kterého jsem nestavěl.

Ten pád byla moje blbost. To letiště znám příliš málo, nesouvisle 17 startů letos je příliš málo na couvačky pod bezpečnou výškou. Za měsíc dva by se mi to nestalo a přesně stejně jsem před lety zakufroval zpátečkou na haldě s motykou 550.

Pokud budu stavět třetí heli tak vezmu mechaniku ze své motyky 550 která má Stiffener. A opět 8S, další měřák, motor X-NOVA670KV. S jakýmkoliv podvěsem +2-3 kila je 6S příliš málo nebo minimálně velké riziko. Plus vyrobit třetí ovládání závěsu a odhozu, je škoda ho Helisiku zbavit. Navíc až dokončím rozmetadlo tak to bude určitě používané na právě na Helisice než bude třetí stroj, tedy pokud bude :-).

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne sob 16.04.2022 0:44, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.04.2022 23:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Tady jsou fotky starší verze Helisika HOP a nové HIP. Plus jeden Sheriff s Bambivakem, tam je bílá a tmavě zelená metalíza. Asi se budu držet AGRO verzí :-).

Do kategorie náhradních dílů se pádem Raptora posunul třetí kompletní pětilist i s SK kompenzátorem, Petr P. mi přivezl i ty chybějící čepy s lepší tolerancí než minule.

AS350 by měla třílist kde mám sadu 6ks vyvážených = 2 sady po třech ale souměrný laminát z MSComposite. Mechanika TREX550 - 600 má Spirit ale maketa dostane uvolněný VBar který mi přijde vhodnější plus opět motor 670KV. 1000KV přijde do druhé motyky 550 z Ostravska kterou teď lítám nejvíc v provedení 550 / 85 rotor vrtulka. je to klidnější, na baterku 5800 to vydrží 12 minut :-).


Přílohy:
87994_1332904915.jpg
87994_1332904915.jpg
[ 463.44 KiB | Zobrazeno 1460 krát ]

14432660802_066c575787_h.jpg
14432660802_066c575787_h.jpg
[ 35.15 KiB | Zobrazeno 1460 krát ]

4.jpg
4.jpg
[ 48.76 KiB | Zobrazeno 1460 krát ]

sem-3 (1).jpg
sem-3 (1).jpg
[ 114.57 KiB | Zobrazeno 1460 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 16.04.2022 11:31 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Kryty trysek jsou hotové, krásná práce :-). Na snímcích testovací vzorek a finální set.


Přílohy:
20220415.jpg
20220415.jpg
[ 83.95 KiB | Zobrazeno 1435 krát ]

20220416.jpg
20220416.jpg
[ 108.94 KiB | Zobrazeno 1435 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.04.2022 19:01 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Z celkem dvaceti mlžných trysek jich bylo pět na výměnu, z toho dvě nestříkaly vůbec. Určitě budu muset objednat další, nevěřím že se mi ty špatné podaří jednoduše zprovoznit. Už z výroby jich bylo několik špatných, povícero šel ven paprsek vody místo kužele vodní mlhy. Navíc plánovaným přidáním látek ke zvýraznění postřiku se mohou trysky snáz zanášet.

Stále ještě se dají najít, cena kolísá od 30-50/kus, 200 za sadu 10 kusů až 1200 za 20 ks., všechno čínské obchody, dodání červen.

Po zkušenosti s opakovaným vypadnutím hadičky od čerpadla z rozvodné kostky ráhna jsem vyrobil mechanickou rozebiratelnou pojistku. Jak se ukázalo, zalepení černé smršťovací hadičky řídkým prstolepem nevydrželo, po nasazení větší silou a vytažení z ní hadička opět vyjela. vyrobil jsem třmen a očno na ráhnu, po nasazení, zatlačení dovnitř a přišroubování ráhna samojistící maticí M4 se protáhne očkama malý stahovací pásek 2,5/10, dotáhne a odštípne, drží to perfektně a nijak moc to neruší. Po dolítání se pásek přecvakne.

Trysky teď stříkají dobře a jsou připravené na osazení plastových zajišťovacích krytek od Zdeňka. Lítání minimálně až další víkend po 25. dubnu, počasí na betla.

Stran čtvrté makety to vypadá stále víc na AS350. Potřebuju stroj který bude vypadat logicky a dobře s bambi vakem a hlavně s rozmetadlem, tam je jinak pěkný bell Jet Ranger nějak špatná volba. Našel jsem jenom jedno video s rozmetadlem. AS350 je naproti tomu složitější a vyjde dráž, jak trup tak vyšší náklady za třílist. U Helisiky jsem našel ještě jednu barevnou verzi, jinak bych se klonil k černobílé s reklamou sponzora 4androtary.co.nz. Bílá s černou moc dobře vidět nebudou.


Přílohy:
IMG_2622.jpg
IMG_2622.jpg
[ 142.64 KiB | Zobrazeno 1337 krát ]

IMG_2619.jpg
IMG_2619.jpg
[ 67.1 KiB | Zobrazeno 1337 krát ]

IMG_2621.jpg
IMG_2621.jpg
[ 58.18 KiB | Zobrazeno 1337 krát ]

IMG_2616.jpg
IMG_2616.jpg
[ 45.98 KiB | Zobrazeno 1337 krát ]

ZKHOP_041018_ARD.JPG
ZKHOP_041018_ARD.JPG
[ 44.26 KiB | Zobrazeno 1337 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.04.2022 23:56 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Kryty trysek se Zdeňkovi povedly náramně :-).


Přílohy:
IMG_2641.jpg
IMG_2641.jpg
[ 63.85 KiB | Zobrazeno 1243 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.04.2022 23:38 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Dnes první větší testování v Klecanech, i když se všechno nepovedlo pozitivní posun tam je a do auta jsem dal všechno tak jak to přijelo, i to se počítá :-).

Udělal jsem řadu pokusů včetně těch které byly nové a mezi nimi nakonec našel výrazně lepší variantu. Z možností je na jedné straně extrém gumicuků sólo nebo v trubičkách, to se neosvědčilo a neztrácel jsem tím čas. Včera jsem nabíjel baterky 6 hodin, vylítané je to pětkrát rychleji a člověk musí postupovat ergonomicky.

Všechno jsem natáčel, doma nabité obě baterky do kamery aby mě to nevypeklo jako nedávno. Jenomže mince má dvě strany a nepodíval jsem se jak je na tom 64GB karta. Až ve chvíli kdy jsem dospěl ke konečné variantě vzpěr jsem zaregistroval hlášku Card Full. Ale jak dlouho ??? Na slunci je to špatně vidět, nechtělo se mi to moc řešit tak jsem smazal něco na začátku, neztrácel čas jestli a co tam vůbec z dneška je ( radši ) a získal cca 15GB místa. Pak jsem natočil dvě videa, na konci šesté baterky chtěl udělat ještě Time Laps Foto 12MB abych měl i nějakou letovou fotku. Jenomže jsem asi znovu zavadil o dotykový displej a zapnul nechtěně opět video. Doma jsem zjistil že to až do promazání nenatočilo vůbec nic.... Tím pádem mi všech osm videí z testování chybí, na druhou stranu jsem si naštěstí dělal písemné poznámky o vzpěrách, změnách, stav baterií. Dvě tři videa by možná byla zajímavá a mrzí mne že je nemám.

Konstrukčně jsem trochu změnil vložení tenké pryže mezi pylon a kostku ráhna takže to bylo pružnější, možná to také sehrálo pozitivní roli. Je to na jedné fotce.

Nemá smysl to popisovat step by step ale v zásadě jsem vynechal top soft variantu gumicuků, sólo i v trubičkách protože s těmi se ráhno a celá heli houpaly vždycky a dost. Vyzkoušel jsem znovu různé varianty tří typů a velikostí antének na spodním konci horních vzpěr plus jednu pevnou ( druhá se mi někde ztratila a nechci ji vyrábět protože dvě pevné vzpěry ošklivě vibrovaly už na začátku ). Houpání se stále nedařilo odstranit, špatně mohl skončit test se symetrickými listy MSC s nimiž to přitom ještě s 6s lítalo ve Zlončicích. Model se snažil dostat hned při odlepení od země do piruety, jako by neměla vrtulka otáčky což je nesmysl. Váhal jsem jestli vůbec letět ale nakonec to proběhlo, ještě jedna pirueta a pak přistání. Tak jsem vrátil listy Helitec které jsou bezkonkurenčně lepší. Také víc nesou a na stejném rozsahu kolektivu je s nimi Helisika mnohem dynamičtější. Postupně jsem se asi na čtvrté baterce dopracoval k variantě krátké nejtvrdší anténky ze silnější struny vlevo a plné vzpěry vpravo, to je poslední předstupeň toho nejhoršího. Loni jsem lítal něco podobného ale anténka byla naopak ta nejdelší - nejměkčí k té plné vzpěře. To bylo tedy výrazně měkčí na jedné straně a model se houpal.

Při pomalém roztáčení reglu se ráhno opakovaně několikrát rozvibruje a přestane, na komprimovaném videu to vidět není. Bez vody je to vždy lepší, s vodou už houpání hrozí. Ráhno má 300 gramů, s vodou o něco víc. Poslední dny jsme to řešili se Scottem z NZ, posílal mi zajímavé snímky těch systémů kde jsou ale ráhna výrazně užší s větším počtem jiných trysek, Helisika je ale postavená maketově. On se domnívá že pokud bych ráhno zkrátil efekt postřiku moc neutrpí a problémy s houpáním třeba zmizí.

Jakmile se postřik vypne, voda z trysek stále odkapává, tlak pomine a na koncích ráhna se může hromadit vzduch který umožní přelévání vody což by mohlo způsobovat rozvážení ráhna a houpání. Ale je to domněnka kterou nelze moc ověřit, to by muselo být ráhno z čirého polykarbonátu.

Houpání tedy téměř zmizelo a nastala fáze dvě, změna postřiku. Do kanystru jsem přidal koncentrát titanové běloby v takovém množství aby byl roztok mléčně bílý. Je koloidní a tedy rozptýlený, postupně se sesedá a do nádrží se musí aplikovat dobře protřepaný těsně před použitím. Nechová se jako hypermangan nebo potravinářské barvy které vodu dokonale obarví, bílá ovšem neexistuje a žlutá se loni v Klecanech prakticky vůbec neosvědčila. S titanovou bělobou pracuju roky, vím co od ní čekat a bohužel se potvrdily obavy že může zanášet trysky přestože je velmi jemná.

Efekt tam je, je poměrně slušný ale proti obloze to ani tak vidět není, proti tmavému pozadí je to mnohem lepší než čirá voda. Lítal jsem dvě a půl nádrže, na konci jsem chtěl ještě to Time Laps Foto ze kterého bylo nechtěně video. Každopádně na samém konci jsem měl neprůchodné trysky č. 1/2/11/13/14/16 a 20. Doma se mi pročištěním systému tři rozchodily, zbytek je asi na výměnu. Takže titanové fiasko a můžu hledat dál. Na druhou stranu v létě je takový přelet nad sebou super a to jde jenom s vodou, s titankou nebo hypermanganem bych to radši nezkoušel :-).

Kryty trysek od Zdeňka tomu sluší a povedly se mu :-).

Ještě otestuju dvě krátké anténky a leží mi v hlavě ty laminátové MSC. Ty byly původně na Raptora co už není.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

První ze tří videí s titanovou bělobou. V jednu chvíli ( 2:30 ) se mi to postavilo na zadní tak jsem radši cvakl záchranu ale heli to zvládá i bez piruety, pouze nesmí mít moc nízké otáčky. Na téhle nádrži šly minimálně ze začátku ještě všechny trysky, na druhé nádrži už byl patrný rozdíl a na tom třetím viz následující odkaz je to už markantní, není to po celé délce rovnoměrné.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Tohle měl být ten time laps, proto krátké.


Přílohy:
IMG_2667.jpg
IMG_2667.jpg
[ 100.08 KiB | Zobrazeno 1110 krát ]

IMG_2670.jpg
IMG_2670.jpg
[ 97.65 KiB | Zobrazeno 1110 krát ]

IMG_2664.jpg
IMG_2664.jpg
[ 157.13 KiB | Zobrazeno 1110 krát ]

IMG_2665.jpg
IMG_2665.jpg
[ 112.25 KiB | Zobrazeno 1110 krát ]

IMG_2673.jpg
IMG_2673.jpg
[ 151.91 KiB | Zobrazeno 1110 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2736 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174 ... 183  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz