Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 183  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 22.05.2017 17:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
No teda... to čumím :D to jsem asi opravdu mohl nechat a ušetřil bych možná nějakých 1200 za různý uhlíky a několik týdnů laborování :(
Ale měl jsem strach, co by dělalo gyro s cyklikou, kdyby se heli už na zemi takhle pohoupala dopředu a dozadu, popřípadě i do stran. A další věc jsou ty aerodynamický kryty nohou, který ještě nevím, jak budou ve finále udělaný. Teď jsou z vakuovaných polotovarů, ale to je moc pracný řešení, pokud by se našli nějací zájemci :D

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 22.05.2017 17:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1959
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
Moc se o skutečné heli nezajímám ale takovýhle typ podvozku je asi navržen tak aby pružil co to jde.Ona i maketa hughese od alignu a asi i ostatních výrobců má nohy k podvozku plastové a dost ohebné.Je tam nějaký malý prostor pro tvrdší přistání.Já při stavbě tenkrát použil uhlíkové vynglíky co byly zrovna po ruce a je to tuhý celek s trupem.Ty se nehnou ani o milimetr.Funkční to je.Hledat vhodný materiál který by pružil správně vzhledem k délce nohou,sklonu,váze modelu se mi nechtělo ale myslím,že pružné nohy by byly lepší.

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.05.2017 17:59 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Nohy, které tam teď jsou, samozřejmě taky zapruží. Když počítám, že váha bude minimálně kolem 8kg, tak při délce nohou a úhlu jejich rozevření nějak zapružit musí, ale nerozjedou se o nějakých 5cm do stran, jak ty první, ale třeba o 2cm. Uvidíme, mám nohy vyndavací (na šroubech), tak můžu experimentovat :D

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.05.2017 22:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Petr mi dnes přivezl ty válečky na test jak pohltí vibrace. Rychlá montáž na příčníky mezi lyžiny a jedno video.

Je jiné ale opět nepoužitelné.... Obraz je větší procento videa ostrý, hrozně se kymácí ze strany na stranu tak jako na první hned po startu i kamera :-). Skoro jsem váhal jestli jí to neudolá a nepřistát ale chtěl jsem zkusit větší rozsah otáček které jsem přidával po zoubku potenciometrem. Vibrace byly hodně velké, je vidět jak se kamera postupně trochu sklonila dolů.

Nakonec jsem letěl asi 3 minuty, pak se mi nějak nepovedlo dálkou vypnout záznam a tak je konec videa trochu srandovní, Odcvakávám stahovací pásky, pak to celé zvednu a zjistím že to natáčelo. Nebudu ztrácet čas ořezáváním, nechal jsem to jak to je.

Válečky by možná pohltily jiný typ vibrací, to co produkuje podvozek Hughese ani náhodou. A opět jsem u podvozku :-).

Nevím jestli to zkoušet i v kabině, zabralo by to víc místa.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Přílohy:
IMG_5315.jpg
IMG_5315.jpg
[ 71.3 KiB | Zobrazeno 1783 krát ]

IMG_5314.jpg
IMG_5314.jpg
[ 65.16 KiB | Zobrazeno 1783 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23.05.2017 7:43 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Na videu je vidět majitel vlastní koptéry s FPV kterou si postavil a přijel tam vyzkoušet úpravy SW po předchozím pádu na ztrátu signálu. Asi 700 metrů severně od místa kde se startuje je lokalita zvaná Krteň a krásný románský kostelík sv. Jana a Pavla. Lítal okolo něj a skončil v poli, díky GPS datům v notebooku koptéru našel. Včera se bál aby se Hughes a jeho koptéra ve vzduchu nepotkali, na druhou stranu to byla šance natočit něco nového a zkusili jsme to. Zůstal jsem viset asi v deseti metrech nad polem a on Hughese natočil, možná pošle video. Pokud lítá FPV a klasický model současně, je zodpovědnost spíš na tom druhém protože vidí oba modely kdežto ten v FPV pouze před sebe.

Prohlížel jsem ještě znova to video a přesně jak to ten pán říkal. Vyřešit vibrace na malých otáčkách skoro nejde, až s vyššíma je to nadějnější - tedy pokud nejsou velké a to je bohužel případ Hughese. Na videu je vidět jak se zpočátku kamera kymácí s ostrým obrazem, postupně se to zhoršuje a podobá víc a víc rozmazanému vlnění jaké to dělalo v přímém kotvení na lyžinách předtím. S tím rozdílem že to kymácení je tam navíc a výsledek je tak ještě horší.

Zatím relativně nejlepší výsledek jsou videa z kokpitu kde je to natvrdo na bočnice a mechaniku u středu modelu, pro záběry pod modelem bych musel určitě udělat pylon vedoucí ven obdélným otvorem.

Válečky pozitivní vliv mají, tlumí vertikální vibrace v jejich ose ale bohužel je tam ještě ta druhá horizontální složka a ta je devastující. Obě destičky se pohybují bočně což způsobuje to kymácení.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.07.2017 15:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
V předstihu řeším zvýšení hmotnosti Hughese na pětilist aby se to zklidnilo.

Heli bude na zkoušky chování rotoru vůči trupu a pětilist obecně včetně mezidesky a stávajícího mohutného podvozku. Na desku zřejmě upevním zespodu nějaký masivní kotvící bod, asi jednu kovovou desku se závitem pro závitovou tyčku o průměru 6mm, něco jako "základní přídavek", na který bych pak přidával další závaží. Tyčka by byla v ose hlavní hřídele aby mi to nerozházelo těžiště. Dovažování plátky masivní pásoviny ze železa nebo olova, z jedné strany v ose heli zarážka proti otočení, vše dotažené samojistící maticí. Je tam celkem hodně místa než je trup, možná půjde udělat pláty ve velikosti kdy se vloží nebo odeberou dodatečně obdélným otvorem v trupu zdola. Za lepší letový projev oželím holt letový čas ale proč se trápit ve vzduchu o minutu déle :-).

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 06.07.2017 10:00 
Mazák
Mazák

Registrován: 18.3.2013
Příspěvky: 1343
Bydliště: Zlínský kraj
dej tam gimbal co se dává na coptery :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 06.07.2017 11:15 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Může to mít nějaký zásadní výsledek na heli která proti koptéře vibruje až hrůza ? Gimbal nebude za pár korun a výsledek možná stejně nic moc. Aktuálně mě ta videa pustila protože výsledek nebude nikdy dokonalý a Hughes není určený na natáčení. Nedá se v něm docílit ani stejná plynulost letu, měkké zastavení bez náklonů.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 06.07.2017 20:18 
Mazák
Mazák

Registrován: 18.3.2013
Příspěvky: 1343
Bydliště: Zlínský kraj
gimbal můžeš ladit zisky gyr nebo měnit silentbloky ale chtělo by to 3 osý


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 06.07.2017 20:49 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Můžeš mi prosím poslat odkaz co by asi přicházelo v úvahu a kde třeba dál hledat ?

Já jak koptéry nechci tak to vůbec nesleduju. Ještě tak zaregistruju zprávy když se to někde nepatřičně objeví jako třeba včera nad pražským hradem :-), podle záběru to byl MavicPro.

Známý si koupil Sparka a ty videa vypadají luxusně. Měl jsem ho v ruce v Tokyu ale nechce se mi do toho investovat. Možná že za pár let až bude stát čtvrtinu. Tedy - pokud se legislativa nezmění tak že to preventivně Evropská unie zatrhne jako se snaží odzbrojit civilisty střelce a sběratele.

Do koptérky se dá taky naložit něco "nebezpečného" a objevují se informace / dezinformace, že elektronika včetně hraček je u těch "aktivních na předním východě" ve velké oblibě. Tisíckrát to může být pěkná zábavná hračka, stačí jeden dva tři podobné útoky a máme po zábavě.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 08.07.2017 15:54 
Mazák
Mazák

Registrován: 18.3.2013
Příspěvky: 1343
Bydliště: Zlínský kraj
http://www.hobby-wing.com/tarot-gopro-3 ... imbal.html

to je levnější varianta co funguje a dá se dolaďovat


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 08.07.2017 18:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Díky moc, budu o tom přemýšlet. Úprava z GoPro na Xiaomi sice nebude jednoduchá a padne záruka protože se do toho drsně zasáhne ale to už je riziko věci.

Pro mě je nečitelná otázka jaký typ a rozsah vibrací taková věc dokáže vyřešit, jestli náhodou nemá Hughes něco co bude nad rámec možností a těch 99dolarů utratím zbytečně. To nevím. Vibrace bych změřil přes Spirita, bohužel by to znamenalo ho koupit, případně prohodit na chvíli jednotku z 550 kde je ale to jsou přesně věci které dělám hodně nerad a až v posledním případě kdy už nelze jinak. Času je málo a ještě ho trávit nejméně oblíbenou činností a lítat pak opět s obavou jestli jsem něco neudělal blbě a než si to sedne. A pak znova zpátky. To už bych skoro radši pořídil Spirita a nechal ho tam než rozvrtat obě heli :-). Demon se pořád ještě dá prý prodat za slušnou cenu a spešl v Hughesovi je otázka vibrací důležitější. Nejenom kvůli natáčení ( které nadto nebude nikdy prioritou ) ale z principu by heli vibrovat neměla.

Dokud byl Hughes v kupě, nepřicházela montáž v úvahu ale při změně na pětilist půjde stejně mechanika na přehození jednotek se dá využít příležitost.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 31.07.2017 0:48 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Na přestavbu zatím není dost času a taky si chci ještě trochu zalítat abych pak líp porovnal co přijde. Pracovní cesta v Japonsku a dovolená znamenaly že jsem s heli neletěl takhle v sezóně dva a půl měsíce, to se mi za šest let ještě nestalo. Včera večer tři starty s 550, dneska další tři a pak čtyři s Hughesem. Po prvních dvou startech jsem konstatoval že se Hughes hodně klepe. Stabilizátory, podvozek. S kamerou to dělalo sice taky ale když byl Hughes dokončený, bylo to výrazně klidnější. Po přistání jsem tahal za co šlo, zjistil jsem že vrchní samojistící matice u vzpěry ( drží předek mezidesky s baterkou k uhlíkové bočnici ) je úplně povolená, až tak že podložka pod ní se volně pohybovala a vzpěra taky...... Zřejmě jsem to povolil a nedotáhnul někdy na jaře když jsem osazoval ohnutý profil pro kameru umístěnou v kokpitu, jinak si to nedovedu vysvětlit. Samojistící matice M5 se podle mě takhle sama nepovolí. Při dalším startu se to výrazně zlepšilo.

Od západu se hnaly silné bouřky a i když jsem neplánoval natáčení neuspořádaných letů, nakonec jsem kameru vyndal. Úžasná obloha a světlo, blesky, to všechno s Hughesem dobře kontrastovalo a dalo vyniknout jak polohovým světlům tak reflektoru. Natáčení bylo primárně o heli v různém světle, kvalita letu šla stranou :-).

Po prvním videu jsem to zabalil a odjel dva kilometry stranou mimo blázinec co se přihnal. Jakmile to odešlo stranou tak jsem se vrátil, chvíli váhal ale pak jsem vytáhnul poslední baterku. To už bylo víc šero a kvalita videa je horší ( šum, méně detailů ), navíc kamera se snaží obraz "rozsvítit" takže v reálu to bylo tmavší a ještě zajímavější. Tam už hrozí oslnění reflektorem který je za letu chvilkama vidět i na zemi v nižším průletu. Loni už jsem letěl i skoro za tmy, každopádně si člověk musí dávat hrozně pozor, vést model na jistotu plynule, žádné ukvapené zásahy do řízení. Je to ale zážitek který stojí za to :-).



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Už je pozdě, druhé video zpracuju zítra.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 31.07.2017 7:36 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Video dobre, ale to pocasi... No fakt nic moc.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 31.07.2017 11:21 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Počasí bylo v pohodě, až na pár okamžiků během natáčení moc nefoukalo, když se to rozdovádělo byla heli v autě a odjezd 2km pryč. Barevná kulisa stála za to, hlídal jsem si taky kde jsou blesky. Letos už mělo pár lidí smůlu tak proč nadbytečně riskovat. Kamera nepodává věrně dynamický rozsah ale to je u digitálů obecně. I lidské oko je třeba méně vnímavé na zelenou takže na modelech se jak mi říkal pan Pavelka z Nightly ( tento systém na Hughesovi je ), zelenou diodu je potřeba dát proti červené silnější výkon. Videokamera ale zobrazí všechna světla jako bílá, nejintenzivnější je koncové na stabilizátorech a pak jsou tam na boku dvě vysoce svítivé diody k měřáku k2Ulm který jimi signalizuje kapacitu odebranou z nastaveného rozsahu. Po zapojení proměří baterku jestli je full takže odhalí vybitou, pak během letu svítí postupně 1x / 2x / 3x / 4x a pak trvale varovně bliká. Na maketě by to byl lapsus, tady je to jedno a nemusím lítat jenom na čas.

Ještě nějaké starty před přestavbou dám ale plánované testování výchylek rotoru bude výrazně redukované. Ptal jsem se na to pkotatka a záporné úhly kterými jsem se zaobíral nejsou aktuální. Musím být pořád v plusu což mi nedošlo, v podstatě jsem to pojal teoreticky úplně špatně. Pravda je že pětilist má několikanásobně měkčí rotorové listy ale tím to končí. U přemetu je to tak že skutečná heli ho dělá tak jako veškerou akrobacii pouze s plusovými G a většina heli prý vůbec neumí kolektiv do mínusu. Mínusová G jsou zakázána tak jako všechno co tlačí hřídel do trupu na což není konstrukčně přizpůsobená. S maketou se to musí lítat stejně, prohlídnout si videa skutečných strojů a učit se to, pak by nic hrozit nemělo.

Absolutně vyloučit seknutí listem do trubky ( trupu ) se nedá ale dá se tomu předejít, například nepoužíváním nebo ještě lépe deaktivací záchrany. Je fakt že takovou pilotní chybu už by člověk udělat neměl a jinak to nepoužije. Je to spíš zbytečná možnost si do toho hrábnout a ztratit model, ze kterého po takové havárce z 99% nic nezbude ....

Maketa má navíc za letu celkem malý rozsah kolektivu, mezi 2 - 3 stupni. Řešil jsem manévr kdy nastoupám a pak překlopím heli nosem vzhůru v minimálním utaženém přemetu na záda, nechám jí přepadnout nosem dolů do střemhlavého letu. S dvoulistem to lítám, s pětilistem z toho mám obavy. Chybně jsem tam řešil že směrem k ocasu půjdou listy do mínusu což není pravda. Kolektiv je především ve velkém plusu ( +12 ) aby se to zvedalo nahoru a i když musí být vzadu mnohem míň, nebude to opačná hodnota ( -12 ) ale třeba okolo nuly což je jiná situace. S mechanikou přestavěnou na pětilist dám určitě řadu letů bez trupu kdy upevním za gyro mount kameru Xiaomi a dám tam 240fps. Nebudu řešit tu destičku do které by listy vysekávaly značku, to už je dost komplikované a taky se to listům nemusí líbit :-). Kamera by něco ukázat mohla, taky mě napadlo upevnit páskou na náběžnou hranu horní části stabilizátorů 2cm bílý pásek plastu aby tam vzniklo lepší zobrazovací pole konce černých rotorových listů.

Ještě druhé video po bouřce která se přesunula nad Prahu. Obrazová kvalita je s přibývající tmou horší ale barevně to zajímavé je, poziční světla mají už trochu víc barvy a taky se tam víc občas uplatňuje na zemi reflektor s optikou. Bohužel tam není rovina, člověk musí neustále kontrolovat výšku a lavíruje mezi moc nízko a moc vysoko :-).



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 183  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz