Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153 ... 183  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 26.03.2021 20:34 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2011
Příspěvky: 138
Bydliště: opava
:D
Pánové Já znám pilota který létal půl sezóny .. listy vrtulky naopak .. nebudu jmenovat on se pozná sám :-)

A jak byl pak překvapený jak to fungovalo když listy otočil :-)

Jsem zvědavý na chování tvé Heli ve vzduchu .. sleduju tvůj projekt a přeju úspěch

_________________
RP

Trex600 benzín-Airwolf, 450 Airwolf, 450 Hughes, Trex 600 Hughes vel.700 nitro, T-Rex600-benzín


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 26.03.2021 22:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Dnes pokrok vpřed, už to letělo ale je co změnit a vylepšit, problémy se daří vytypovat líp. Včera jsem dal nový těsnící kroužek na trubku a do hrbu kabinové průchodky. Tím že otvor v trupu je větší než by bylo ok, vložil jsem průchodku do hliníkové podložky s o něco větším vnějším průměrem.

První runda testování :
1/ start bez ráhna, jenom nádrže a čerpadlo – super. /video/
2/ start s ráhnem, těsně po odlepení skokově šílené vibrace, okamžitě zpátky na zem. Rozbil se jeden silentblok, ta ALU podložka ulítla, průchodka úplně zničená. /video/ :



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Návrat k původnímu řešení co fungovalo u Maďara = překližkové konusy s tenkým Mirelonem, zvenku plechový a plastový terč.

3/ start kompletní sestavy – vypadalo to dobře, prakticky žádné vibrace :-). /video/
4/ nalití asi 1-1,2 litru vody, rozeběhnutí postřiku a start. První úspěšný pokus :-). Let asi 2 minuty a přistání /video bohužel nemám, zjistil jsem že se natočilo prvních deset vteřin a konec. - vybitá baterka..../
5/ výměna baterky v kameře, nalití vody. Už při startu se rozkmitaly konce ráhna – další hnusné vibrace……….. Takže ani tohle upevnění v hrbu není dostatečné.

Výroba delších vzpěr tak aby dosáhly až na kotvení do hrbu. Je to bohužel druhá nemaketová věc, nicméně pomůže zjistit kde je problém, jestli v modelu nebo kmitání ráhna.

Sraz s Pavlem123.

6/ start s ráhnem a bez vody - výsledek dobrý. Minimální a obvyklé vibrace na stabilizátorech /video OK/
7/ 1-1,2L vody a start. Postupně narůstání vibrací, v závěru letu už dost rušivých.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Začátek letu je bez vibrací, okolo jedné minuty už nastupují, doprovázené mručivým hlubším tónem. Postupně se stupňují, došla voda tak přistání. Moc u sebe, navíc mi tam zůstal kolektiv a začalo to poskakovat ke mě, nezbylo než odletět rychle dál a znova ale příjemné to nebylo. Zatím není člověk zaměstnaný vibracemi dostatečně v klidu. Ani si nedám správně kameru na čelový pás, nechybělo moc a byl tam jenom rotor :-)



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

druhý a dnešní poslední start. Vibrace tam nějaké jsou a budou další úpravy.

Rozstřik je proti obloze vidět míň než jsem čekal, mnohem lepší je proti tmavšímu pozadí nebo v protisvětle. Přesně jako u předlohy je patrný krouživý vír na koncích ráhna, podobně se zobrazuje se proudění vzduchu od a za rotorem což je dost efektní.

Pavel postřehl že v dopředném letu jsou vibrace méně četné než ve visu. Podle něj jsou konce ráhna za bodem kotvení vzpěr příliš dlouhé a potvrdil mi podezření že ráhno může být hlavním původcem vibrací. Jedna možnost je ráhno předělat za uhlíkové, podle něj je uhlík pevnější než hliník, navíc ráhno naplněné vodou je těžší což se může projevit i u vibrací. Při letu bez vody tam žádné vibrace nebyly, s vodou se objevily a gradovaly. Té vody tam při vnitřním průměru 10 mm moc není ale asi to stačí.

Řešení :

a/ zkrácení ráhna, přesunutí trysek do mezer ke konci.

b/ posunutí třmenů o jednu nebo spíš dvě mezery dál ke konci aby se délka kmitající koncové části zkrátila což by mohlo problém i vyřešit. Logicky výroba nových delších hliníkových vzpěr tl.4mm. Případně vzít uhlík, na druhou stranu hliník rozklepu na svěráku kdežto uhlík by se musel lepit, stříkat. Je to složitější, uhlíkové vzpěry by byly o něco lehčí.

c/ osazení dalších vzpěr na konce ráhna, spíš ocelové lanko jaké je u bambi vaku. Tohle je ale nemaketové, může to působit rušivě a navíc se může lanko povolovat.

Předpokládám že zkusím prostřední variantu s tím že bych chtěl vzpěry vrátit na maketové úchyty na trupu jak byly předtím. Kotvení do hrbu má dvě nevýhody. Nemaketovost a hlavně nutnost opakovaného šroubování do dubového hranolu malými šroubky, to se dříve nebo později ochodí. Šroubek můžu dát sice větší, nelíbí se mi to.

Pak mě napadlo vyrobit asi 30mm široké žebro vlepené do trupu, protínající právě ten kotvící bod. Ten bode je sice podložený páskem hliníku ale laminát je měkký, dá se promáčknout rukou a pruží takže větším vibracím od ráhna nedokáže trup vůbec dostatečně čelit. Žebro by vycházelo ze spodního horizontálního žebra pod okny, nahoře by skončilo pod zlomem základny hrbu. Většinou mi epoxid v trupu moc nedrží i když probrousím vnitřní černý nátěr. Možná jít do kvalitního vteřiňáku, nebo žebro zajistit nahoře a dole malými šroubky skrz trup.


Přílohy:
IMG_0828.jpg
IMG_0828.jpg
[ 77.28 KiB | Zobrazeno 891 krát ]

IMG_0829.jpg
IMG_0829.jpg
[ 91.55 KiB | Zobrazeno 891 krát ]

IMG_0830.jpg
IMG_0830.jpg
[ 79.56 KiB | Zobrazeno 891 krát ]

IMG_0834.jpg
IMG_0834.jpg
[ 85.82 KiB | Zobrazeno 891 krát ]

IMG_0832.jpg
IMG_0832.jpg
[ 153.74 KiB | Zobrazeno 891 krát ]

IMG_0833.jpg
IMG_0833.jpg
[ 89.15 KiB | Zobrazeno 891 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.03.2021 23:18 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2011
Příspěvky: 138
Bydliště: opava
Gratuluji ,

I přes problémy .. myslím že je k čemu gratulovat

S tím uhlíkem má Pavel pravdu .. dle mého stačí na ráhno vzpěry bych nechal jak jsou ..

_________________
RP

Trex600 benzín-Airwolf, 450 Airwolf, 450 Hughes, Trex 600 Hughes vel.700 nitro, T-Rex600-benzín


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.03.2021 23:35 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Díky, šance že to fungovat bude tam je.

Pro začátek posunu kotvení a dám delší vzpěry. Sice se tím oddaluje lakovna ale je mi to celkem jedno. Spěchat začnu až to poletí dobře bez vibrací a budu vědět že už nic nemusím kuchat a předělávat.

Zkoušel jsem jak pruží ta hliníková trubka na ráhno. Teď je volný konec dlouhý 34 cm a vibruje, když to zkrátím o 10cm bude to výrazně tužší. Pokud by to zabralo, do uhlíku bych nešel. Obávám se totiž že ty trubičky pro trysky z ráhna ven bez jejich poškození nedostanu a výroba s těma píšťalkama uvnitř, to byla jedna z nejnáročnějších věcí, k tomu nudná sériovka. Jedině snad vložit do nich vrták a páčením epoxid vylomit ale je tam ještě jeden problém. Ráhna jsou kousek od středu vyhnutá do stoupání, což s uhlíkem nepůjde udělat a nedostal bych konce 11cm nad zem, střed je okolo 5cm.

Nechám to pár dnů odležet, třeba mě napadne ještě něco dalšího.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27.03.2021 0:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Díval jsem se ještě jednou na ta videa a na prvním kde jsou ty vibrace je při náběhu do otáček dobře vidět jak kmitají konce ráhna. Výrazně víc ten vpravo, tam je rozkmit snad 30 mm ! Posunutím kotvení horní vzpěry by to mohlo zmizet.

Jedna z verzí postřiku u Helisiky měla ty vzpěry kotvené taky na dvou odlišných bodech, horní dál. Jenom to nebylo tolik výrazně vzdálené od sebe.

Pořád k tomu musím přistupovat tak že vrtulník v zásadě vždy vibruje a primární vibrace může dost dobře vznikat v modelu ( motor, převody, vrtulka, špatně vyvážené listy apod. ). Ta malá vibrace může nastartovat vibraci v ráhnu a protože je měkké, rozkmitá se a pošle do VBaru několikanásobek toho primárního. Takže by nebylo od věci se vrátit i k tomu co navrhoval Pavel123 a sice otestovat mechaniku na vibrace samostatně.


Přílohy:
hjdjghjghdfggf.JPG
hjdjghjghdfggf.JPG
[ 62.6 KiB | Zobrazeno 874 krát ]

gfhhhfgff (2).jpg
gfhhhfgff (2).jpg
[ 60.14 KiB | Zobrazeno 873 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27.03.2021 10:33 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Dnes to rozeberu a začnu s úpravou zesílení trupu v rovině kotvení hrbu a horní vzpěry. Ty vibrace měly velkou sílu, vnější trojúhelníková základny je zohýbaná, vnitřní podložka upevněná v malém rozptylu byla celkem marná, jedině snad že trup nepraskl. Překližkové žebro by mohlo hodně pomoct, navíc ho chci spojit s páskem hliníku do hrbu kde je to celé špatně. Když to zabere, mohly by vzpěry zůstat ale tu horní určitě prodloužím a na ráhnu bude ještě jeden třmen 10-12 cm víc ke konci.


Přílohy:
IMG_0839.jpg
IMG_0839.jpg
[ 36.37 KiB | Zobrazeno 854 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27.03.2021 13:28 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Tomáši,
včera se mi let s postřikem moc líbil. Myslím, že vibrace postupně pokoříš a budeš mít heli s postřikem, který ve vzduchu vypadá opravdu velmi autenticky včetně těch krouživých vírů tvořících za tryskami na koncích ráhen. Takže něco mezi modely naprosto ojedinělýho.
Držím palce!
P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27.03.2021 13:46 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Máš pravdu jak jsi navrhoval odladění vibrací na samotné mechanice. Stabilizátory vibrují i bez ráhna což znamená že primárně je způsobuje něco jiného. Tyhle vibrace pak můžou rozkmitávat konce ráhna a protože pruží hodně, vibrace se znásobí a zpětně přenesou do celého modelu. VBar to sice ustál ale je to špatně.

Mechanika půjde ven a na testovací podvozek. Nechtělo se mi ho sundávat z druhé mechaniky připravené na ladění pětilistu ale to nebude hned tak to rozhodím.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 28.03.2021 15:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Vibrační analýza překvapila příjemně. Stáhnul jsem manuál VStabi, postupně zkoušel všechny troje otáčky bez listů, pak s listama vrtulky. Tam se dost bojím protože heli se nevejde vedle kompu ale mám ji za sebou a držet zároveň riúku abych chytil trubku kdyby se to hlo do strany a začal nějaký malér plus stahovat screeny s analýzy, to nejde. Takže jsem byl rád že to mám odbyté a žádné další pokusy nejsou potřeba. I tak vrtulka zazlobila ale zjistil jsem to včas. Při naběhnutí jsou listy nepatrně na stranu aby kompenzovaly rotor a výsledek je že se heli začne jemně posouvat do strany, navíc nafoukla závěs, naštěstí od sebe. Kdybych se screenováním zabýval tak 2-3 x déle a nenapadlo mě se otočit, spadla by roztočená ze stolu......

Každopádně to vypadá že mechanika negeneruje takové vibrace aby to rozkmitalo ráhno, na druhou stranu mu může stačit na iniciaci i takhle málo.

První dva snímky jsou z mé heli, další dva z manuálu jako výchozí stav problémů se 450 a konečný po výměně řady dílů. Mají tam vpravo ještě teploměry které ukazují vyhodnocení, to tam nemám. Pouze ikonu kterou analýzu opustím.


Přílohy:
dgsdfgsdfa.jpg
dgsdfgsdfa.jpg
[ 97.89 KiB | Zobrazeno 791 krát ]

s vrtulkou-1.jpg
s vrtulkou-1.jpg
[ 95.78 KiB | Zobrazeno 791 krát ]

Manual_3.JPG
Manual_3.JPG
[ 74.11 KiB | Zobrazeno 791 krát ]

Manual_2.JPG
Manual_2.JPG
[ 64.73 KiB | Zobrazeno 791 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 28.03.2021 15:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Tím pádem jsem začal řešit kotvení ráhna ale souběžně i kotvení horní části trupu v hrbu.

Ten trup, stejně jako u Maďara má problém s rozměry přední vstupní části hrbu vůči mechanice s rozpěrnýma ALU deskama podél bočnic vzhůru, na kterých jsou dobové hranolky na šroubky které trup drží na místě, ať už skrz průchodku ( původní řešení Maďara s pětilistem ) nebo u Banánu původně s průchodkou, pak napevno.

U prvního Hughese s trupem Align to bylo jiné, tlumící prvky jsem osadil do hrbu a zasouval úzkou mechaniku, ALU desky byly těsně podél uhlíkových bočnic. Tím pádem jsem hrb nemusel roztahovat a nikde nic nepraskalo. S hranolkama které tam kvůli šroubkům být musí je to široké a roztažením hrbu to vzadu v nejvíc namáhaném místě praská. Navíc u Banánu jsou dva oválné otvory na starší mechaniku 120 CCM s výškovkou vepředu. Nechal jsem to tak, byla v tom lenost to laminovat a tmelit. Navíc díky servu na bambivak musím vkládat mechaniku dost shora abych o ten systém nezavadil. Suma sumárum buď to nechat a smířit se s prasklinou na obou stranách trupu, nebo okopírovat systém z prvního Hughese.


Přílohy:
IMG_0649.jpg
IMG_0649.jpg
[ 50.2 KiB | Zobrazeno 788 krát ]

IMG_0833.jpg
IMG_0833.jpg
[ 83.13 KiB | Zobrazeno 788 krát ]

IMG_0617.JPG
IMG_0617.JPG
[ 83.04 KiB | Zobrazeno 788 krát ]

IMG_2750.JPG
IMG_2750.JPG
[ 66.03 KiB | Zobrazeno 788 krát ]

IMG_3063.JPG
IMG_3063.JPG
[ 65.57 KiB | Zobrazeno 788 krát ]

IMG_3067.JPG
IMG_3067.JPG
[ 91.74 KiB | Zobrazeno 788 krát ]

IMG_0626.JPG
IMG_0626.JPG
[ 64.88 KiB | Zobrazeno 788 krát ]

IMG_0850.jpg
IMG_0850.jpg
[ 70.48 KiB | Zobrazeno 786 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 28.03.2021 16:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Nebýt postřikovacího systému, který má horní vzpěru ukotvenou jenom pár centimetrů od toho stávajícího kotvení v hrbu a celé je to namáhané horizontálně, udělal bych to stejně a mechaniku zúžil. Jenomže kde vzít jistotu že to bude dostatečně stranově pevné.

Zvolil jsem proto jiné řešení. Bod kotvení ( šroub M3 ) je zevnitř podložený už ne jenom malým kouskem hliníku tl.2mm ale větší planžetou z hliníku tl.1mm, vytvarovanou postupně tak aby přesně kopíroval trup. Dalo to práci, sedí to přesně. K nalepení jsem hliník zdrsnil ostrým hrubým papírem, stejně tak vnitřek trupu, nahoře jsem to stáhl svěrkou. Obvodová hrana milimetrového hliníku je ostře skosená takže 15min epoxid BISON jde i přes ní a drží to snad na maximum co lze dosáhnout. Ten 2mm hliník jsem tam nechal jako roznášecí terč. Ještě ho možná nahradí 3mm L profil s možností ukotvit ten závěs i bočně k mechanice, kde by byl podobný profil a nasadila se pouze 20-30mm kovová propojka. To se uvidí na další letové zkoušce.

Horní vzpěra bude delší, přidaný svorník je o 15 cm dál směrem ke konci ráhna.

Ono je otázka jak to celé pojmout a cca tři názory známých s odlišnou profesí a přístupem jsou jak jinak odlišné. Jeden extrém je ráhno jako celek vibračně oddělit na všech styčných bodech s heli přes silentbloky a nechat ho vibrovat jak se mu zachce. Zajímavá možnost ale je to dost úprav a znamená to vyrobit nové prvky které budou mohutnější a tudíž méně maketové. Třeba do vzpěr se silentblok nevejde, rozklepat potřebnou plochu znamená příliš slabý materiál a navíc zohledňuju že je to destrukční proces kde hrozí únava materiálu a průšvih. Takže by musel být silentblok na straně vrtulníku, tam je to řešitelné a méně nápadné pouze u pylonu vzadu dole, na přední podvozkové noze dejme tomu ale nahoře na trupu ani náhodou. Tam by se musel předělat svorník na ráhnu viz nákres. Každopádně hodně práce a teď chci začít jenom jednoduchou úpravou která buď vyjde a ušetřím mnoho času nebo ne.

Druhá možnost je zmenšit vibrační potenciál ráhna připáskováním uhlíku, který je několikanásobně tužší. Což bude vypadat divně. Další možnost je dát na konec ráhna nějaké malé závaží které může vibrace eliminovat. další možnost je ráhno předělat a hliníkovou trubku z Hornbachu 12mm tl .stěny 1mm nahradit buď duralovou nebo ještě líp uhlíkovou a tu nastříkat. Otázka je jestli dostanu ven trubičky na trysky, ani náhodou je nechci vyrábět znova :-).

Já zkusím napřed variantu těch dalších třmenů víc ke konci, pokud teď byl volný konec 35cm tak teď budou pouze 20cm a to už by vibrovat nemuselo. Na druhou stranu může začít vibrovat delší vnitřní část, tam by se dala dát ale malá vzpěra na zadní nohu podvozku.

V záloze je ještě verze. Horní vzpěry budou mít na vnějším konci delší ploché zúžení a v něm vedle sebe dva až tři kotvící otvory na svorník. Doposavad jsem to kotvil vždy tak že jsem našel netrální bod, ten přesně vyznačil a navrtal. Roli hraje i přesná rovina zúžení vůči šroubu aby se při dotahování matky M3 vzpěra nezačala kamkoliv ohýbat. Při upevnění se dá pak vyzkoušet jestli se projeví pozitivně kotvení na neutrální bod nebo naopak ráhno lehce přitáhnout nahoru čímž by se dané síly mohly změnit a problém vyřešit. Je tam dost ostrý úhel, ještě se uvidí jestli to vyjde i prakticky. Otvory nesmí být těsně vedle sebe.


Přílohy:
IMG_0843.jpg
IMG_0843.jpg
[ 95.14 KiB | Zobrazeno 780 krát ]

IMG_0848.jpg
IMG_0848.jpg
[ 84.7 KiB | Zobrazeno 780 krát ]

IMG_0847.jpg
IMG_0847.jpg
[ 71.65 KiB | Zobrazeno 780 krát ]

IMG_0840.jpg
IMG_0840.jpg
[ 70.74 KiB | Zobrazeno 780 krát ]

IMG_0841.jpg
IMG_0841.jpg
[ 41.95 KiB | Zobrazeno 780 krát ]

IMG_0700.jpg
IMG_0700.jpg
[ 69.15 KiB | Zobrazeno 780 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 28.03.2021 17:22 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 26.9.2018
Příspěvky: 125
Tak si tak Tomáši řikam, jak by se to asi chovalo, kdyby to ráhno bylo naopak uložený pružně až volně ......
Ty vibrace jsou na vyšší frekvenci a to ráhno, který je natvrdo je prostě pohltí.
Možná kdyby bylo nějak zavěšený uprostřed heli a ty kraje nějak odpružit (měkce).
Ale absolutně netušim, jak by se to chovalo ...... jen taková myšlenka.....

Edit: Tak nic - teď jsem to teprve dočet tvůj příspěvek ....

Na silentbloky bych se vykašlal. Jakejkoliv silentblok bude furt tvrdej.
Na koncích kde jsou ty vzpěry bych zkusil udělat takové objímky a uložit do do nějaký hoodně měkký pěny.
A ten prostředek bez tlumení ale kyvně


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 28.03.2021 17:44 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Zajímavá myšlenka, máš pravdu že silentblok by musel být hodně robustní aby byl efektivní. Nádrže jsou na čtyřech a už při montování jsem viděl že je to spíš tak na efekt než praktická věc, už jsem to tam nechal. Nádrže jsou natolik integrované a spíš jako stabilizační prvek, navíc pokud je v nich voda. A voda dokáže vibrace možná pohlcovat.

Teď už je dokončená věc co jsme popsal, dám tomu jeden pokus a uvidím co to předvede. S vrtáním více otvorů je to zbytečná komplikace, stačí povolit
a lehce posunout třmeny na ráhnu, otvor ve vzpěře stačí jeden.

To co popisuješ na konci si zatím nedovedu konkrétně představit, musím víc zapojit fantasii :-). Princip je mi celkem jasný, jedna věc mě napadla.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 28.03.2021 17:53 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 26.9.2018
Příspěvky: 125
Tak nějak asi ...


Přílohy:
IMG_20210328_185344.jpg
IMG_20210328_185344.jpg
[ 28.92 KiB | Zobrazeno 765 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 28.03.2021 18:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Vymyslel jsem to trochu jinak, tohle je jednodušší. Bylo by to možná celkově větší ale realizovat se to dá. Ta vnější trubka musí být tak velká aby se převlíkla přes trubičky bez trysek, nakonec pěny tam musí být dost aby to mělo efekt. A pak zvážit jestli to vyrobit jenom pro tu horní vzpěru nebo zase společně pro obě.

Díky :-).

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153 ... 183  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz