Autor |
Zpráva |
Relax
|
Napsal: úte 15.08.2017 21:38 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
|
End pointy jsou 100 / 82 / 82 / 100 Tohle je obvyklé pro JIVE - hlavně těch 82 nebo někdy 83
nevím jestli Tě nezajímá něco jiného a kde.
THR CURVE strana 1 Iddle 3 body 5 až 1 vše 40%, v pravém sloupci je 5 (100 ), 4 je 75, 4 je 50, 3 je 25, a 1 je 0. strana 2 ACT INH MODE CTRM RATE +30% ( +0% ) RANGE 100%
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pkotatko
|
Napsal: úte 15.08.2017 21:40 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Rozsah plynu je v poradku. Zkus mi do toho posledniho grafu dat nasledujici : Throttle, VBat, Imot, a dej sem screen.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: úte 15.08.2017 21:42 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
|
Do kterého grafu ? První záznam je z 9.8. kdy jsem natočil poslední baterku a všechny otáčky, pak jsou tři ze 14.8. ale nevím které ze sedmi. Pokud myslíš do posledního tak to bude ten třetí s číslem 1172.
OK, dám to tam a za chvíli je tu screen
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: úte 15.08.2017 21:44 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
ten posledni co jsi sem daval petilist ze 14.8.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: úte 15.08.2017 21:47 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
|
Sorry ale Vbat mi to nezobrazuje, pouze Ubat. Dal jsem tam šedý podklad kde je to líp vidět. I motor je tam i Intl. Logy jsem Ti poslal na mail kdyžtak....
Přílohy: |
1172_1.jpg [ 65.49 KiB | Zobrazeno 814 krát ]
|
|
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: úte 15.08.2017 21:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
|
Je to celé na 1550ot což by měly být střední, nejnižší jsou 1420. Přidal jsem to do grafu, na té proudové špičce jdou otáčky ( a proud v baterce ) trochu dolů. Teoreticky to může být záchrana.
Nic nespěchá, díky moc.
Přílohy: |
1172_2.jpg [ 59.78 KiB | Zobrazeno 813 krát ]
|
|
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: úte 15.08.2017 21:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Nemohlo se stát že jsi odstartoval na už vylítanou baterku? Měřil jsi ji po tom pádu?
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: úte 15.08.2017 21:56 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
U nebo V, myslel jsem Volty a to jsi samozrejme pochopil. Hele, tam nic zasadniho neni, tohle proste fungovat musi. Litas v prumeru za nejakych 45A, ty spicky je zrejme zachrana. Na tu se uplne vykasli. K nicemu ji nepotrebujes. Litat umis. Skoda ze jsi se nepodival jak Jive blikal nez jsi odpojil baterku. To by reklo co se mu nelibilo, kdyz uz neni zaznam. Na videu s tim padem, me pripada ze motor to vyplo az tesne nad zemi nebo ne ? Je to blbe slyset, poznate nekdo kdy zacaly padat otacky ? Cas na videu. Jdu chrapat, pokracovani vysetrovani zase zitra.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: úte 15.08.2017 21:57 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
dagx píše: Nemohlo se stát že jsi odstartoval na už vylítanou baterku? Měřil jsi ji po tom pádu? Taky moznost... nebyl by jsi prvni.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: úte 15.08.2017 22:05 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 3.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Kolego, ta spojka noh mi nepřijde jako neřešitelný problém. Měl jsem tuhle MD530 jako čuďáka, takže spojku jsem v ruce měl když jsem to montoval do trupu. Je to v něm schovaný, takže je jedno když to nebude krásný jako originál. Můžeš zkusit tu spojku a ulomenou část provrtat naskrz a vlepit např. ocelovej imbus šroub M4 či silnější jako protézu dovnitř. Nebo můžeš spojku zkusit udělat třeba z ohnuté duralové trubky - uprostřed trochu zploštit a vyvrtat díry pro uchycení k mechanice a ty ohnuté konce spojky taky nějak zdeformovat aby šly nasunout do nohou. Sám píšeš, že nový spojky nemůžeš sehnat na celý planetě - o důvod víc si je vyrobit svépomocí. Nebo místo trubky použít a ohnout duralovou pásovinu tl. 8-10 mm, provrtat dle potřeby, dopilovat konce aby pasovaly do nohou. Možností bude jistě víc, řešitelný to rozhodně je.
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: úte 15.08.2017 22:52 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
|
Díky za náměty, některé věci se dají vyloučit ( naštěstí ) už teď. Na vylítanou baterku jsem neletěl, sice dělám spoustu jiných zbrklostí ale tohle ne. Jsou tam tři kontroly. Přendávám ochrannou bužírku, hlídám si teplá / studená baterka, obvykle měním i jiný typ / barvu baterky a v neposlední řadě je tam Zdeňkův měřák K2Ulm který baterku nenabitou na 100% okamžitě nabonzuje trvalým blikání diod. Ty jsou vidět i ve slunci na 100 metrů, natož na zemi. Ta baterka dala první test s kamerou vzad - video má dvě minuty. Pak jsem přehodil kameru, další necelé dvě minuty a pád. Teď má vyndaná baterka 23,28V a 56%, rozdíl na článcích max 0,009V. Je to jedna ze dvou nejlepších co lítám. Takže tím to nebylo. Poznat přesně okamžik kdy začínají klesat otáčky je problém. Motor se vypnul těsně nad zemí - dva tři metry. Na listech byl vztlak, to už jsem tušil že je to v háji a neměl jinou možnost, takže se listy rychle zastavovaly a když to lehlo do trávy, skoro se netočily. Jeden se zastavil o zem a má ulomenou tu špičku odtokovky, další čtyři se poskládaly s cvaknutím za něj přičemž jeden má shora stopu matky pod unašečem vedle a jeden malinký zoubek od unašeče vedle. Pátý list byl samostatně. Narazilo to na předek pravé nohy, lyžina se ohnula vzhůru ale pak praskly obě spojky a poroučel se ocas. Ohnula se kovová ostruha, listy vrtulky měly ještě dost otáček aby odešly úplně, to je jemná záležitost s pěnou uvnitř. Tím to skončilo. Motor se netočil takže jako autorotace a převody jsou v pohodě, aspoň něco. Před chvílí jsem sundal podvozek a listy, hřídel vypadá OK a zítra to bez listů roztočím na vizuální kontrolu, taky proto jestli jde a zapisuje Jlog2. Kontrola JIVE co bliká se mi povedla snad jednou když se pak přeprogramoval, to mi prostě nejde, vždycky zapomenu. Po pádu je člověk dost mimo.... . Tím se dostávám k Martinovi. Při rozborce jsem obě spojky sice promíchal ale lom není pravidelný a dá se zjistit kam která patří. První mě napadlo to provrtat ( černá zvláštní hmota, vrtá se myslím dobře ) a udělat tam něco jako čep. No a v podstatě to radíš, asi dobrá možnost. Nevím jestli kulatina nebo to odvrtat pro kalený šroub a dát shora dřík, dole závit a při kotvení to vlastně stáhnout. Jenomže nahoře to obloukem ustupuje a to není dobrá situace. Asi spíš kulatina a tu pak odříznout. A nebo ten dural a ohnout, to budu muset někde poshánět. Svěrák pořádnej by byl, pak holt pár hodin jezdit s pilníkem. Jak píšeš, vidět to není. Dělat formu a vyrábět odlitky asi ne. Vypadá to efektivně ale pokud bych spadnul s trupem tak konečná a nepotřebuju ani jednu.... Každopádně díky za nápady
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: úte 15.08.2017 23:57 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
|
Podumám jak to nejlíp spojit. Dát tam kalený šroub je asi nejjednodušší varianta. Shora imbusová hlava, v místě kde se osa vrtu vnořuje do oblouku to vzít ještě větším průměrem kam se zapře válcová hlava a dole na konci čepu do nohy zalepená samojistící matice. Délka vrtané části by měla být dost dlouhá na to aby to drželo, tyhle věci už pak neprasknou ( tzn. že to odskáče něco jiného, v daném případě druhá strana podvozku heli ).
Přílohy: |
IMG_7138.jpg [ 146.65 KiB | Zobrazeno 787 krát ]
|
IMG_7137.jpg [ 68.75 KiB | Zobrazeno 787 krát ]
|
|
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: stř 16.08.2017 7:29 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Ahoj, opravil bych to přesně tak, jak píše martin z a pak Ty - díl slepit vteřiňákem, pokud by to jakž takž drželo, tak takhle slepený provrtat směrem od té části, co je v noze, vrták vyleze ven v tom oblouku. Myslím, že pevnostní imbus M4 by to měl udržet.Pokud by to při vrtání vteřiňák neudržel, tak zafixovat nějak jinak, to by si byla nejsložitější operace na celý opravě. Nereálná není ani forma ze silikonu (lukoprenu) - díl (opět slepený) zavěsíš tenkou nití nebo drátkama do nějaké krabičky, celý zaleješ silikonem, po vytvrzení silikon někde v místě nohy po jejím obvodu rozřízneš nožem nebo skalpelem, originál vyndáš a máš formu. Ideálně by se ještě před zalitím do nohy zavrtal nějaký čep na obou koncích, ty čepy by vytvořily budoucí vtok a odvod vzduchu. Pak by se už dal vytvořit odlitek - forma by se naplnila uhlíkovým rovingem (kolik by se vešlo), poloviny by se sesadily a dovnitř by se nalil epoxid. Doufám, že by odlitek nebyl tak silný, aby se epoxid začal vařit, ale myslím, že ne. Firma Skolil má na youtube video, kde syn majitele ukazuje výrobu malinkatých detailů na diorama a ukazuje i výrobu formičky. V principu bys to dělal stejně.
Ještě k tomu reglu - máš JIVE jen tenhle jeden a nebo jich máš víc a těch asi 15 vypnutí motoru, o kterých jsi psal máš celkově na více reglech? Pokud na těch grafech ani Ty ani Petr nevidíte nic závadného, nemůže ten regl být prostě nějak špatný? Psal jsi, že se Ti v minulosti resetoval, nevím jestli jednou nebo víckrát, ale není toho na jeden regl už nějak hodně? Já bych asi volil spíš stejnou cestu, jako kolegové z Klecan - používat regl, o kterým ani nevíš, že tam je.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: stř 16.08.2017 10:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
|
Ohledně vyšetřování mám jeden poznatek který mi naskočil večer jak se moc nedalo usnout a pořád se to vracelo v hlavě . Když jsem rozpojoval mínusový konektor, zavadil jsem o chladič reglu a bylo to dost teplý, skoro horký. Při přenášení jsem na to sáhnul ještě jednou ale vrtalo mi spíš hlavou co se dělo nahoře. Zpětně to má dvě roviny. V trupu jsem na chladič nikdy nesahal i když to teoreticky šlo, občas jedině na motor na opačné straně. Takže nemám srovnání. Napadá mě porovnat logy ze dvoulistu a pětilistu na křivce teplot, pokud by tam nějaký problém pětilist dělal což je nelogické, na logách by to mělo být vidět. Jedině poslat JIVE na kontrolu do Kontroniku ale spíš bych to jinak. Za prvé připojit Jlog2 a ověřit že zapisuje ( mám ale pocit že po připojení baterek jeho diody blikaly ). Jestli není problém v JIVE že nadává data, pak by to bylo spíš na servis. Pokud dává tak to po opravě pomalu rozlítat a vyhodnocovat logy s tím že budu přidávat zátěž, otáčky, odběr a sledovat co se děje. Nechce se mi teď dávat tisíce za nový regulátor, jsem rád že oprava půjde za rozumnou cenou a nemusím kupovat třeba nové listy apod. Oprava podvozku má pestré schema. Jak jsem psal, na webu to v ČR nikde není, na dotaz se mi ozval Domanský z Profimodelu Praha 9 že to může objednat a v půlce září by to mělo přijít. Je to sice vojenská matná zelená ale spojky jsou vevnitř a zbytek se dá stříknout. Svislých hnědých kovových nohou mám navíc 8ks a dvě lyžiny tuším sice zelené, mám ale pocit že řada Hughesů má matně černý podvozek. Lyžiny se hodí, u Hughese mám konce už docela obroušené jak se hliník tře o asfalt. Jinde jsem to v ČR nezkoušel. Druhá možnost je jeden španělský modelobchod kde mají poslední set civilní hnědé skladem za 29,50EUR bez poštovného. Sranda je že při objednání není v menu nabídek zemí Česká Republika, je tam ale Botswana a Hungríja apod . Tak uvidím. Další možnost skladem objevil Pavel123, to je Anglie nebo USA což zatím nevím a budu to zkoušet. Extrémní možnost je bazar kde někdo od Olomouce prodává stejného Hughese s Raptor Thunder Tiger mechanikou, cena na telefonický dotaz. Hughes se mi líbí, jeden čas jsem dokonce uvažoval si druhý trup pořídit. Jak psal Pavel, byla by to výhoda klidnějšího lítání protože máš rezervní trup. Navíc by se mohl stříknout na jiný marking, akorát přehození není tak snadné jako u auta Tamiya kde se sundají čtyři sponky a kastle je raz dva jiná . Tu mechaniku bych musel prodat sólo, asi se to dá protože je to použitelný i na 3D lítání. Zkusím tam pro zajímavost zavolat, inzerát je z června a třeba už to lítá jinde. A nakonec nejaktuálnější věc a sice oprava spojek. Líbí se mi forma z lukoprenu, na střední škole jsme to dělali ale dnes bych to svěřil někomu kdo je v tom směru vybavenější. Nechci Tě Pavle ale připravovat o drahocenný čas.... Zřejmě to udělám na více rovinách. Zkusím paypal Španělsko nebo Pavlův odkaz, pokud to dorazí tak společně s vrtulkou můžu pokračovat v nastavování Demona. Chtěl bych to dostat do letuschopného stavu v trupu ještě před koncem sezóny, s formou si můžu hrát v zimě kdy je času víc. Vzorek pro formu by byl buď na tupo slepený stávající poničený kus nebo pokud dorazí set od Domanského. Pokud se nepovede objednávka z venku, opravím stávající spojky, slepit vteřiňákem, provrtat, pevnostní spojky M4,,,,,,, Ono je to namáhaný stranově, pokud se přistane hodně na šikmo tak strana co jde kolmo je v pohodě, druhá ale dostane větší ránu a může prasknout. To se stalo včera. Pokud je to v trupu, vzadu jsou kovové nohy jenom max centimetr v trupu a ten se tolik neroztrhne ( silikonová manžeta nic neudrží, vepředu je to masakr, to se ukázalo u druhého Hughese. Na zalítání a opatrná přistání by opravené spojky měly vydržet, vibrovat to snad nebude ( ???? ). Před osazením do trupu by se tam daly nové kusy, v nejhorším vyrobené.
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: stř 16.08.2017 12:57 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Držím palce, ať se to zadaří zprovoznit co nejdřív A přeju pevný nervy a vibrace ať se Ti vyhnou obloukem - já jsem si s nima poslední týdny užil až dost a pořád ještě nevím, jestli je vyhráno nebo není... S opravou těch prasklých dílů nebo s tou formou Ti můžu nějak pomoct, když bys chtěl.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|