Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5096 Bydliště: Praha 6
Lunární modul sestaven, trychtýř dostal folii Oracal 951. Jedna ze tří co má Helisika. Řemenička a řemínek mají ochranný kryt, zbývá kabeláž, osazení přijímače kde mě napadlo dát anténky dovnitř do pouzder na bowden. Potom kryt motoru, to bude paradoxně pracnější.
Folie je prevít, opíše i lidský vlas, sebemenší smítko a pár jich tam bohužel je.
Spojky hliníkových trubiček z bílého PETG by tomu slušely stříbrné, to jediné mi zatím esteticky vadí. Nakonec bude širm, je tam i varianta na nástavec plus širm, může to být i skládačka na magnety.
Teď to váží 834gr plus 52gr závěs a lanka. S širmem se asi vejdu do jednoho kila, pokud bych dovažoval baretku+motor+regl bude to 1,2kila. Postřik má komplet 1230gr, bambi vak 385gr. Všechno bez vody.
Nakonec těžiště - úprava stávajícího nebo výroba nového třmenu. Posunutí závěsného vnitřního čepu je nečekaně malé, pouze 11mm.
Motor má možnost plynulého nastavení otáček, společně s vložením redukcí otvoru který má maximum 34mm by to mělo zvětšit rozsah aplikace různých materiálů.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5096 Bydliště: Praha 6
Pokračování - kabeláž a přijímač. Anténky jsem zašil dovnitř do pouzder na bowden, plochu pod hliníkovýma trubičkama které to drží jako vodítko jsem musel zdrsnit hrubším brusným papírem, předtím to vůbec nedrželo, jako by byl trychtýř dokonale naseparovaný. Vstup antének je krytý plíškem, ještě to zatáhnu tavnou pájkou aby se k tomu nic nedostalo, konce bowdenů jsou zatažené pod plamenem.
Zbývá 3D tisk horního širmu a možná nástavce na lehčí sypké materiály aby to rozmetání netrvalo moc krátce. Spojky ze stříbrného PETG budou, holt na to padne filament za 549 a spotřebuje se jestli pár procent .
Teď zkusím nějak vytvořit iluzivní kryt motoru, chce to prolézt všechny nepotřebné věci ve sklepě.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5096 Bydliště: Praha 6
Horní širm to hodně zvedl, teď se to předloze podobá už víc. Ještě bude rozborka sborka, objímky okolo nohou nahoře jsou menší a táhnou stěnu trychtýře ven což pokazilo kružnici a širm evidentně nesedí dokonale. Nechám to až budou štříbrné PETG spojky, filament už je na cestě.
Horní deklík s otvorem 30mm zamezuje vysávání jemných materiálů jako je popel o kterém ještě moc neuvažuji ( nedostupnost a značné ušpinění zařízení ). U Liaporu je ale Scott skeptický jestli bude vůbec vidět.
Zdeněk může postrádat dvě malé 3S baterie 500mAh kde bude motor víc točit, regulace otáček tam ale je a mimo jiné jsou esteticky i obsluhováním mnohem lepší malé červené BEC konektory. Prou je tam velmi malý, tohle zvládnou.
Přílohy:
IMG_2846.jpg [ 75.12 KiB | Zobrazeno 2111 krát ]
IMG_2847.jpg [ 74.33 KiB | Zobrazeno 2111 krát ]
IMG_2848.jpg [ 94.11 KiB | Zobrazeno 2111 krát ]
IMG_2849.jpg [ 73.63 KiB | Zobrazeno 2111 krát ]
IMG_2850.jpg [ 66.17 KiB | Zobrazeno 2111 krát ]
P_20220528_195934.jpg [ 141.01 KiB | Zobrazeno 2111 krát ]
Pár poznatků k materiálům na posyp... vím že kluci měli úspěch s rozmetadlem na čmelákovi, když použili strouhanku... Já jsem zase ze svého dromadera úspěšně sypal hrubou mouku obarvenou potravinářským barvivem. Ale na to bacha, když posypeš diváky, nemají většinou moc radost... (barevné fleky na oblečení jsou jistota)
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5096 Bydliště: Praha 6
Díky za nápady, strouhanka je snadněji dostupná . Pavel ještě navrhoval hrubou krupici. Taky je to o financích, na jeden let padne 2,5 litru materiálu takže toho musí být k dispozici dost. Liapor vychází na 9kaček jeden start ( 50L pytel 225 ), Cererit ještě nevím ale bude mnohem dražší.
Scott má zásobu popela asi 240 litrů . Uvidím jak to bude opticky fungovat, dostanu se k tomu bohužel až v červenci.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5096 Bydliště: Praha 6
Širm je upevněný, vyřešily to čtyři "L" úhelníky podélnou drážkou která se pootočením zasune na šroubky M2,5 co drží objímkama nohy rozmetadla. Nerovnost trychtýře způsobovalo zlomení přes trubičky nohou, objímky byly trochu kratší a táhly plast na sebe. Podložení hliníkovým páskem to vyřešilo. Tím je rozmetadlo konstrukčně hotové, váží 1001 gramů ( bez plastového víka ) a s menší baterií Turnigy 3S 500mAh.
Dnes konečně aspoň dva starty s Maďarskou Policií po výměně regulátoru s měřící destičkou na 8S. Čekal jsem jestli a jak se projeví seřízení gripů u Pavla, už u Helisiky se to zlepšilo a tady je rozdíl mnohem větší. Ze začátku jsem tam žádné vibrace vůbec neregistroval, že tam něco málo je prozrazuje pouze blikání koncové bílé diody. Předtím to byly ošklivé vibrace na které se skoro nedalo dívat.
Při měření byl jeden grip o 0,85mm dál než většina ostatních, pak tam bylo něco jako 0,45. Měřila se vzdálenost šroubu pro list od středu hlavy na hřídeli 10mm upnuté do soustruhu. Čepy asi nelze vyrobit přesněji, zakrácení pilníkem je jenom částečné řešení a zbytek se musí udělat jinak. Dotáhnout na krev grip na nejdelším čepu, ty kratší namazat poctivě Loctitem, sestavit a pak podle potřeby a měření povolit šroubovákem. Jsou to malé rozdíly, častěji méně než jedna otáčka šroubu M4, přesnost zde hraje to velkou roli. U špičkové výroby tohle asi nehrozí.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5096 Bydliště: Praha 6
Rozmetadlo má souhlas firmy HELISPREAD na umístění jejich loga, vyjednal to Scott z NZ jehož model je i na jejich Facebookových stránkách v sekci Fotky .
To mě posunulo k rozhodnutí udělat na rozmetadlo poslední charakteristický prvek a sice stabilizační plochu na zadní části ve směru letu. I když se model jejich výrobkům zcela nepodobá v detailu a především v nesymetričnosti trychtýře, barevně a celkově plus detailnější provedení spineru je na slušné úrovni. Ještě zvažuju nástřik nebo ofoliování serva, které je jako černý objekt zbytečně mohutné a působí spíš rušivě než zajímavě. U ocasní ploutve byly nejhorší závity M2 na dráty do dětského kola. Origo závit 2,3mm, všechno odřezat a vyříznout znova, k osazení jsem použil světle šedé spojky z PLA.
Zdeněk vytiskl znovu oba typy, světle šedé jsem nakonec dal na spoje hliník - hliník a u desky z tmavšího stříbrného PLA jsou tmavší spojky z PETG. Tam barva úplně nevyšla podle předlohy na webu, nechtělo se mi kupovat další filament za 550 s tím že opět použiju pár procent.
Zbývá nastříkat ploutev, zadal jsem i nápisy na plotter. Detailní malá Warnings si udělám jinak.
K testování ve vzduchu se dostanu až v červenci. Prozatím jsou vyrobené provizorní plastové redukce do trychtýře, uvidím jaká z velikostí bude nejlepší na různé materiály. Podle toho se pak vytisknou finální "bezedné" kalíšky.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5096 Bydliště: Praha 6
Ploutev nastříkaná, sehnat barvu byl trochu problém protože tyhle reflexní odstíny se dělají převážně jako značkovače pro síťaře a cílené výkopy. Nakonec v Nuslích výtvarné potřeby a akrylátová verze. Je to polomat, ze všech úhlů je stále dobře vidět.
Závěsné ráhno jsem stříknul pouze z vnější strany jinou červenou barvou než má motor a odstíny jsou tak víceméně dodržené. Trochu je škoda toho oranžového pruhu pod širmem, měl jsem to promyslet víc dopředu. Vědět hned že to budu polepovat folií asi bych tu římsu odstranil. I když se ten plast trychtýře opracovává špatně. Nožem bych to mohl vzít moc, broušením zůstává mechovka. Možná by pomohlo vzít to nakonec žehličkou s hodně vysokou teplotou přes silikonovaný papír.
Teď už brání testování jenom počasí - až přestane foukat.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5096 Bydliště: Praha 6
Dnes první lety s rozmetadlem, žádné velké nadšení z výsledků. Sešly se negativní faktory jako poměrně silný vítr s nárazy, stuha na stožárku letiště byla skoro téměř vodorovně. Po téměř dvouměsíční pauze s lítáním jsem si dal napřed radši šest baterek s 550. Tentokrát si zalítala ta moje starší co si ji šetřím na třetí maketu. Včera na haldě jsem zjistil že je něco s výškovkovým servem, po pádech z malé výšky jsem sice opravil podvozek ale bez kontroly v domnění že je heli v pohodě jsem šel rovnou lítat. Kdepak, výškovka dole, nevím jakým kouzlem ale páka směřovala v nule asi 40 stupňů dolů, servo sice na servotesteru chodí perfektně ale dám tam jiné.
Napřed jsem dal dva starty se samotnou Helisikou která dostala opět střední stupačky. Vítr na chvíli polevil tak jsem vzal samotné rozmetadlo, vítr hned zpátky, klasika.
Start proti větru, Hughes mi začal couvat ale kontroval jsem včas a start vyšel celkem slušně. Klíčové bude dostat se vždycky přesně nad rozmetadlo aby se zvedalo ze všech čtyř rohů najednou bez naklonění na stranu. Vítr ho dost rozhoupával, zrychlení a zpomalení taky, stačily ale základní otáčky motoru s ESC na 50%. V jednu chvíli jsem letěl směr paneláky docela nízko a trefil nějaký pugét takže po přistání bylo v trychtýři něco kvítí .
Zdálo se jako by se vítr zase ztišil tak jsem do trychtýře vložil prostřední redukci a naplnil ho asi na 40% Liaporem. Jak to bylo ready začalo zase fičet. Nic – kdo se bojí nesmí do lesa. Zapnul jsem motor rozmetadla a start, jak se roztočí rotor rozmetadlo přestane být slyšet. Vítr mi to strhnul tentokrát ještě víc nazad, reagoval jsem pomalu a abych to nevláčel po zemi musel jsem rychleji nahoru. Rrozmetadlo se naklonilo hodně na bok. Zastabilizoval jsem to a zkusil rozmetání, nedělo se vůbec nic. Říkal jsem si že se možná zasekla deska a nezbývá než přistát s váhou navíc. Poprvé mi přistání nepřišlo ideální tak znova nahoru ale vítr to zase utrhnul ve chvíli kontaktu se zemí a tak jsem rozmetadlo vláčel asi tři metry bokem . Černé víko vypadlo, většina Liaporu se vysypala. Byl jsem nakonec rád že je to celé na zemi.
Prohlídka rozmetadla přinesla několik poznatků. Za prvé se netočil spiner protože jsem zapomněl nahodit řemínek . Ten je jinak dole aby se na řemeničce nevytahal. Takže se spiner netočil a nic nemohlo jít ven. Vysypal jsem zbytek Liaporu, deska byla nepatrně otevřená ale úplně zaseklá. Vypnul jsem celé rozmetadlo abych nepoškodil servo a silou desku rozhýbal. Vypadly malé ostré kousky Liaporu, jemnější částice pod 1mm, kterých tam určité množství je. Liapor má charakter keramiky, jsou to křehké lehké nepravidelné valounky ale část jich má ostrou hranku.
Při zapnutí motoru jsem se překlikl a trocha Liaporu vystřelila ven, hned jsem to vypnul a bylo vidět že teď to funguje. Start se opět úplně nepovedl, pořád jdu moc rychle nahoru kde je bezpečněji. Naštěstí bez zvrhnutí rozmetadla, ten vítr byl ale dnes fakt na betla. Po chvilce jsem asi v osmi metrech otevřel desku rozmetadla, na videu to vidět takřka není, okem to vypadalo jako hejno much okolo kravské hlavy, velká bída. Nicméně Scott mě na to připravoval, psal že tomuhle materiálu moc šancí nedává. To i ten postřik je vidět líp . Nevím tedy ani za jak dlouho to bylo prázdné, u sebe jsem to radši nezkoušel abych nepřišel o oko. Přistání se celkem povedlo, je co pilovat.
Závěry. Liapor bude asi k ničemu. Příště vyzkouším světlý Cererit a popel. Mám ho z chalupy pouze ze spalování dřeva, je světle šedý. Podle všeho nebude zdaleka tak vidět jako Scottův z uhlí z nějaké pěstírny rajčat, ten má pěkně rezatý nádech z uhlí.
Určitě počkám až nebude foukat, možná čtvrtek. Čtyři nevylítané sady vydrží, čtyři vylítané sady nabiju znova.
Esteticky to vypadá slušně už bez polepů, jenom mi přijde že rozmetadlo možná mělo být nepatrně menší. Hlavně to chce vychytat správný materiál. Ideální by byl lehoučký bílý prášek nebo něco jemného černého. Uvidím jak cererit jenomže to by se tam nestíhalo sekat .
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5096 Bydliště: Praha 6
Dnes čtyři různé materiály, první úspěch ale za jistou cenu. Tři baterky jsem trénoval starty a přistání, postupně se ujasnily věci které se musí bezpodmínečně hlídat a jejich pevné pořadí. Úspešnost se hodně zlepšila, občas parádní, jindy vlečení rozmetadla dva metry po zemi, není to ještě konzistentní.
Napřed jsem zopakoval Liapor zbavený jemné frakce. Příliš malý efekt - slepá kolej.
Cererit. Naplnil jsem ho jenom asi 30%, mám ho dost málo takže to bylo vynku hrozně rychle. Video nemá moc smysl, v jednu chvíli tam byl pěkný světlý deštník ale chce to tmavé pozadí, to v Klecanech prakticky není protože domy a porost jsou příliš daleko. U postřiku tam nemám problém letět nízko, ráhno je součástí modelu. S rozmetadlem mě Scott upozornil abych ho vůbec nesledoval a řídil vrtulník. Při letu tak nízko abych to viděl proti stromům nebo barákům musím letět hodně u země což je s rozmetadlem docela nebezpečné. Pak musím hlídat jeho. Cererit je každopádně o dost dražší než Liapor.
Třetí test byl popel z chalupy s Liaporem, ten jediný se povedl. Liapor brání sesedání popela a ucpání spineru, nepotřebuji pak samostatný zdroj vibrací. Teď negativa. Čisté pěkné rozmetadlo vypadá jako kotel na uhlí po pár sezonách . Hodně špinavé, zítra ho musím vzít kompresorem a nevím jestli to bude stačit. Druhá věc je spotřeba. Dejme tomu jsem tam dal třetinu maximálního objemu a bylo to pryč jestli do deseti vteřin. Scott udělá tři až čtyři průlety, to mi přijde nereálné. Je pravda že tam má jenom popel, já to nastavuji Liaporem abych nepotřeboval vibrační motor a Liapor efekt nevytvoří.
Čtvrtý pokus byl Liapor s plavenou křídou. Tam se potvrdil předpoklad vysoké přilnavosti křídy, která na všem ulpí, často s ní pracuji. Obávám se že kompresorem ji pryč úplně nedostanu, máčet to kvůli ložiskům nechci. Vím, jak zrezlo velké ložisko od cereritu ve vlhku. No a navrch to bylo úplné fiasko. Křída liapor dokonale obalila jako moučkový cukr vánoční rohlíčky . Část křídy zůstala mezi Liaporem, výsledek se dal tušit. Jednou to kratičce fouklo ven a konec. Přistál jsem se vším co jsem tam nasypal a nebylo toho málo. Po úspěchu s popelem jsem toho namíchal víc a dal tam asi 50% objemu trychtýře. Jediná výhoda byla že s těžším rozmetadlem se přistává snáz.
Doma jsem zjistil, že velké ložisko a spiner se nějak propadly a řemínek drhnul o ochranný plech ( ještě že tam byl …. ). Napadlo mě jestli se materiál nedostal nad ložisko ale důvod je jiný. Tím poskakováním a občas nešetrným kontaktem rozmetadla se zemí spodní kříž s ložiskem popojel po hlavní konstrukci trochu dolů. Rukou jsem to silou vrátil zpět a je to jako předtím. Akorát musím ty rohové spojky zajistit na nohách malým samořezným šroubkem do hliníku.
Provizorní ploché redukce v trychtýři se musí nahradit kalíšky. Skoro vždycky se nadzvednou a vzpříčí, tím pak moc nefungují.
Ten popel mě dost štve, za nějaké desítky startů to bude jako odpadní popelnice takže budu hledat dál. Bílá by šla, chce to ale něco lehoučkého co se nelepí jako ta křída nebo pudr, vápno, běloba. Musí to mít charakter popela. Lehoučké, nadýchané, nelepivé. Na druhou stranu i tohle bude rozmetadlo hrozně špinit. Nejčistší by byl nějaký světlý granulát který je trochu vidět viz. Cererit. A tmavé pozadí. Proti nebi kouř z popela.
Takže pěkný model, zajímavé netradiční lítání ale efekt je hodně pozadu. Zlatý bambi vak i postřik, jim stačí obyčejná voda.
Přílohy:
IMG_2948.jpg [ 163.3 KiB | Zobrazeno 1425 krát ]
IMG_2949.jpg [ 157.02 KiB | Zobrazeno 1425 krát ]
IMG_2950.jpg [ 124.66 KiB | Zobrazeno 1425 krát ]
IMG_2951.jpg [ 95.4 KiB | Zobrazeno 1425 krát ]
IMG_2952.jpg [ 90.26 KiB | Zobrazeno 1425 krát ]
Materiál Spreader.jpg [ 137.07 KiB | Zobrazeno 1425 krát ]
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5096 Bydliště: Praha 6
Dnes trénink startů a přistání, čtyři baterky už jsou přece jenom dost znát. Jenom pokud člověk vysloveně vypadne z role ale za za každou cenu pokračuje míst toho aby ta zarazil a zopakoval, koleduje si o malér. reflexní červená ploutev to trochu vylepšila, na druhou stranu mi dnes asi třikrát připravila krušnou chvilku s přistáním protože se mi okolo ní omotalo zadní lanko a rozmetadlo viselo úplně špatně. Na jednom nebo dvou z videí to je vidět. Pomohlo ukotvení spodních třmenů nosníků spodního ložiska samořeznými šroubky, spiner už drží přesně pozici.
Hlavně si musím dávat pozor abych neměl na zemi nikdy rozmetadlo za sebou v dosahu vrtulky, to by skončilo hodně špatně. Vím že se to stát může, asi proto z toho mám pořád ještě příliš respekt, jinak už jsem klidnější.
Liapor už jsem nezkoušel, není skoro vidět. Zkusil jsem znovu hnojivo Cererit ale proti tmavšímu pozadí a je to pěkné, přesně jako na jednom videu z Nového Zealandu. Nejlíp je efekt patrný na časech 1:19 a 5:03. Jenomže jsem nesl Cereritu málo, odhadem pětinu toho, co se do rozmetadla vejde. Než mi došlo že je prázdné zkoušel jsem to znovu, pak přistál a doplnil zbytek – zhruba stejné malé množství. Jenomže přehlédnu, jak je lanko těsně za koncem lyžiny, při startu lehce couvnu a podeberu ho, náprava je pak hodně divoká i když nakonec se to povede. Odletím znovu na stejné místo a na čase 5:03 je druhá aplikace, ta je ještě lepší. Bohužel souběhem odlehčení a asi i zásahu do kolektivu mi vrtulník začne stoupat a střední pasáž aplikace cereritu není proti obloze tolik vidět, zase až když klesnu.
Následoval pokus s popelem + Liapor, dnes ovšem neúspěšný. Buď jsem měl minule lepší poměr obou směsí nebo nevím co přesně bylo jinak ale dnes to prostě nefungovalo. Zkoušel jsem dvě redukce ( velikost otvoru nad deskou ), i bez nich. Po otevření desky následuvalo vždy jenom kratičké vyfouknutí popela a konec, ucpalo se to. Vždy jsem přistál, vysypal, změnil redukci a nasypal to zpět, potom jsem zkusil přidat trochu víc Liaporu, nepomohlo to. Bohužel jsem podcenil možnost ucpávání prostoru okolo posuvné desky a nečistil ji, deska se postupně zadrhla a při posledním přistání a zkoušce na zemi odešly plastové převody serva..... Zjistil jsem hned proč, rukou nešlo s deskou skoro pohnout. Doma jsem rozmetadlo vyčistil, dal nové servo HS81 ale k popelu začínám být trochu skeptický. Chtěl bych rozmetadlo doma v pracovně a ne špinavé ve sklepě. Tak budu hledat další materiály, spíš granulované a světlé, podobné Cereritu.
U Cereritu by pomohlo zmenšit otvor nebo i snížit otáčky, teď je to rozmetené zbytečně rychle. Nebo dát 2S baterii s vyšší kapacitou kdy bude motor točit taky míň a přitom první testy ve sklepě v roli lina to byl pěkný kalup i na 2S. Spíš budu i potom ještě snižovat otáčky přes regulátor.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5096 Bydliště: Praha 6
Dnes brzy ráno porovnání rozmetadla s Maďarem jestli letí jinak. Přišel mi ostřejší, nejvíc to bylo vidět později s bambi vakem.
Naplnil jsem vodou plastový box, dva 25L kanystry + 10L. Po první baterce s Maďarem a marných pokusech trefit se do plastového boxu jsem měl dojem, že zkouším něco co letově nedávám nebo to bude v lepším případě trvat hodně dlouho. Už roky mám pocit že řídím střídavě křidélka s výškovkou a k tomu vrtulku, samostatně kolektiv. Zlomek vteřiny to první, zlomek to druhé a střídám to. Takže upravím směr a nemám výšku nebo naopak, v téhle disciplíně je to pak o dost horší výsledek. Nebo se postupně sníží soustředění, z časových důvodů lítám skoro vždycky bez pauzy. Tak udělám chybu a můžu začít znova, je to neuspořádané. Letět volně je 10x snazší a čistší než viset na místě jako přestabilizovaný dron. Ten by byl v pohodě .
Druhá a třetí baterky, minimální pokrok. Když už jsem bambi vak dostal do boxu neudržel jsem pozici stranově a vytáhl ho poloprázdný ven, raději se stoupáním abych neriskoval zásek a pád přestože box je zbaven všeho co by mohlo bambi vak zakousnout. Dvě desítky pokusu, výsledek k ničemu.
Od začátku jsem ale lítal na 60% ESC abych měl rezervu výkonu pokud vodu naberu a nenavyšoval už tak náročnou práci s vysílačem přepínáním otáček kdy bych musel pustit knipl křidélek a kolektivu. Heli byla evidentně hlučnější a letový čas se redukoval ze šesti na pět minut s rezervou. Třetí baterka měla vyšší kapacitu ( 5800 místo 5000 ) tak jsem dal minutku navíc. Jenomže na ní nedošlo protože regl Kontronik JIVE 80+HV se zřejmě souběhem horka, slunce pálícího na model skoro dvě hodiny a těch vysokých otáček přehřál a omezil výkon. Neskončilo to naštěstí špatně, stalo se to ve dvou metrech a přistál jsem v pohodě jenomže informace nic moc. I když je jistou satisfakcí že to byla pátá baterka v řadě s minimem času na vychladnutí, není to dobrá zpráva na letní horký den. Stát se to na rybníku, musel bych odhodit a možná ztratit bambi vak a potom se modlit abych dolétl nad břeh, dneska by se to myslím nepovedlo. Jsou dvě možnosti. Hlídat to a měřit regl infrateploměrem než poletí znovu nebo koupit další Hobby Wing 130A což je varianta za hodně peněz.
Byl jsem z toho dost otrávený, horko narůstalo a začalo trochu foukat, vypadalo to na únik domů. Jenomže tahání vody a nezjistit maximum byla škoda. Tak jsem připravil Helisku s VBarem. Potvrdilo se že i když fouká, řídí se o něco líp.
Na první baterce jsem ze začátku pořád stál šikmo vzadu, pak mě napadlo stoupnout si přímo box abych viděl líp aspoň jednu osu a odhadoval směr vpřed a vzad. U šikmého pohledu byla výtěžnost hodně mizerná, tady se to evidentně zlepšilo. Tři pokusy nebyly ještě nic moc, čtvrtý na čase 4:40 už vyšel. Jenom to chtělo ještě víc zpomalit ten odlet, škoda.
Druhá baterka se už tak nepovedla, horko stoupalo a mozek potom moc "nejede". Několik kontaktů a nečistých čerpání, nakonec jsem si splet spínač a místo polohy "otevření" jsem bambi vak odhodil. Na rybníku by to bylo opět špatný. Zatím to beru tak že jsem podobně nervózní jako s rozmetadlem a to si pak sedlo v pohodě. Je to o nácviku, nic víc.
Na třetí baterku už jsem myslel spíš jak zmizet ze slunce. Únava, koncentrace nic moc tak to bylo ještě o něco slabší a zřejmě jsem špatně nasadil třmen pod vrtulník takže ovládací lanko víka v bambivaku se zkrátilo, bambi vak potom nejde zavřít. Co naberu to jde hned ven.
Nakonec jsem prolítnul opravenou 550 ( výměna serva výškovky ), letí to pěkně. Na 450 už jsem neměl energii, horko jako blázen, za dvacet minut jsem všechno sbalil, voda do kanystrů a odjezd.
Na jednu stranu zklamání, po lítání s rozmetadlem kde se přesnost a zpomalení letu proti předchozím rokům o dost zlepšily jsem si myslel že je to v kapse, trefit se bambi vakem do toho boxu je ještě o dost těžší. Ani náhodou nedám na baterce 8-9 načerpání jako na rybníku. Tam zanořím bambi vak do vody kdekoliv a hlídám primárně výšku. Když to trochu ujede stranou, nevypadnu z boxu a jenom zrychlím načerpání na vteřinu, to je vše.
Těším se i tak na příště. U Maďara musím ubrat agilitu a zkusit expa. Ona i Helisika by to trochu snesla ale Maďar je na tyhle věci vysloveně jedovatej. Ve vysílači jak jsem večer zjistil expa jsou, akorát o tom nějaký čas nebo rok nebo déle ?? nevím . Ten spínač SD mohl být různě jak kdy..... Pak můžu snížit úhly na listech z +10 až -6 na +8 až -3, mohlo by to taky pomoct.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru