Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 ... 183  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 04.11.2017 11:09 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Aspoň k něčemu jsou ty pokusy zpětně dobré :-). Lehce snížím.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 04.11.2017 12:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Původně byl zisk hlavy na dvoulist a pětilist 50, pak 80. Teď je tam 70.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.11.2017 12:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Psal jsem to uz drive. Zvysovat zisk az do te doby kdy se pri sestupu nebude mit tendenci rozklepavat pres kridelka. Tady mi to prijde ze to nastava. Ale ne moc, takze zisk nebude premrstene velky. Staci snizit treba o 5%.
Otazkou je jestli to neni zpusobene nejak tou kamerou, uchycenim atd. Chce to sledovat helinu zvenku. Pokud uvidis pri sestupu lehke vibrace na lyzinach nebo ocasnich plochach, zkus zisk snizit. Budto se to spravi, nebo je to jinde. :D

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.11.2017 19:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Máš pravdu, kamera v tom může hrát roli. Základ je mít zisk optimálně na lítání bez kamery a tam to chce otestovat pořádně. 70 je asi moc dolů, na jaře zkusím i 75.

Dnes jsem otestoval kameru dost komplexně, celkem osm resp. devět testů a stačily mi na to tři baterky. Tentokrát včetně varianty s dalším patrem DJI válečků. Rovnou jsem vyhodil bílé DJI, ty jsou na "muší váhu" a nahradil je černými. Vždy varianta s dutinkama a bez nich, všechny jsou na třech snímcích.

Vždy šest velkých válečků v dolním patře, v rohových jsou čepy. Pokaždé video s dutinkama na čepech a bez nich jako posledně. Na druhé patro jsem musel celou sestavu posunout na příčnících vlevo aby byla kamera mimo řezák lan. DJI černé válečky byly ve variantě maximum 8 ks a polovina 4 ks. Oboje špatný výsledek, druhé patro jsem vyráběl tak leda pro parádu do vitríny.

Ve variantě vepředu jsem tedy nechal pouze spodní patro a kamera zůstala nalevo. Video výrazně lepší ale vibrace se sestavou na předku dlouhých lyžin jsou prostě větší, přestože jsem proti minule osadil na zadní konec lyžin další dřevěný příčník a lyžiny tak zafixoval po celé délce.

Už při pohledu na kameru za letu bylo jasné jak se kvalita videa vyvíjí, ani nebylo třeba si to pouštět ( a dávat to sem ). Jediná výhody kamery vepředu je lepší zvuk listů, pod trupem je slyšet hlavně motor.

Vrátil jsem se tedy k tomu co posledně a sestavu přestavěl aby byla kamera opět na středu a vzadu. Opět varianta s dutinkama a bez nich, nejdřív 30fps a pak 60fps. To poslední video je vyexportované a vložené sem, je na něm totiž všechno podstatné.

Na poslední dva starty 30 a 60fps bez dutinek jsem vzal starší baterku Turnigy a JIVE s ní roztočí motor při 60% otevření na 1175 otáček, u jiných baterek je to až 1240 ot. U varianty s kamerou vzadu jsem zkoušel větší rozsah poklesu otáček, ne 4x po zoubku ale 6-7x ( ze 60% na 32 až 30% ) a je to znát. U prvních variant s kamerou vepředu by mě nepomohlo žádné snížení, vzadu ale ano. Na videu je efekt poklesu dobře vidět, minimum je podle Jlogu 1055 ot. Poslední krátký úsek než jsem otáčky vrátil zpátky na 60% jsem tam měl 30% a 1045 ot. ale radši jsem toho nechal. Dva starty předtím mi na větší snížení poryv větru přetočil Hughese přes vrtulku a je to pěkně nepříjemný,,,, Tak či tak na výrazně snížené otáčky rapidně poklesne počet nahodilých otřesů a video se stává omezeně použitelným :-). Právě při skokovém vrácení otáček je na videu v závěru vidět celkový efekt toho snížení.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Dál se dá bádat s počtem velkých válečků, nic převratného už asi nenajdu. Problémy s vibracema a třepotem při vyklesávání jsem nezaregistroval, snížení zisku hlavy se tedy projevilo.


Přílohy:
IMG_7318.jpg
IMG_7318.jpg
[ 144.96 KiB | Zobrazeno 2625 krát ]

IMG_7319.jpg
IMG_7319.jpg
[ 121.54 KiB | Zobrazeno 2625 krát ]

IMG_7320.jpg
IMG_7320.jpg
[ 112.55 KiB | Zobrazeno 2625 krát ]

IMG_7323.jpg
IMG_7323.jpg
[ 90.79 KiB | Zobrazeno 2625 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne sob 04.11.2017 20:10, celkově upraveno 2
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.11.2017 20:02 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Na závěr jsem si dal dvě baterky bez kamery, v klidu si zalítat. Sice se ochladilo na +7 a foukal studený vítr ale aspoň něco. Zřejmě to byly poslední letošní starty, natočit něco konkrétního ještě zítra už vypustím.

Pak už jenom pár fotek zblízka, bez přípravy s komponováním co je v pozadí a světlo taky nic moc. Spíš takový pokus na příště. Hughes nemá propracované detaily, které by to utáhly a světlo s kompozicí se musí o to víc pořešit.


Přílohy:
IMG_7327.jpg
IMG_7327.jpg
[ 65.19 KiB | Zobrazeno 2625 krát ]

IMG_7331.JPG
IMG_7331.JPG
[ 76.52 KiB | Zobrazeno 2625 krát ]

IMG_7336.JPG
IMG_7336.JPG
[ 114.36 KiB | Zobrazeno 2625 krát ]

IMG_7337.JPG
IMG_7337.JPG
[ 113.99 KiB | Zobrazeno 2625 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08.11.2017 0:28 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Definitivní nabití baterek v režimu STORE a jdou do sklepa. Natáčení videa z makety dospělo k nějaké kvalitě a pokud nezměním něco v heli asi to k lepšímu výsledku neposunu. Tak či tak je to stroj který se podle platných předpisů nesmí pohybovat nad zástavbou a lidmi stejně jako dron, což mi v zápalu hledání technických řešení vůbec nedocházelo. Má navíc několikanásobně vyšší hmotnost než běžné typy koptér jako je DJI Phantom apod. Můžu si sice věřit že nic neselže, stroj má 300 startů bez technické KO ale 100% spolehlivost to nikdy nebude. Zbývá tedy varianta natáčet pouze v přírodě nebo mimo zástavbu. A taky je jedno jestli je kamera pod polomaketou nebo vařečkou na což mě přivedl Petr. Podnětná myšlenka, vypadá to tedy že další etapa bude směřovat tímto směrem a Hughese už s tím trápit nebudu. Pokud bylo něco zajímavého tak možná záběry z kabiny, ovšem zasklení by muselo mít úplně jinou kvalitu,,,,

Mechanika 550 má několik výhod. Instalace velkého podvozku ( pod který se vejde i kamera ) není problém, pro dobrou identifikaci polohy heli by tak mohla zůstat kabina. Můžu osadit listy 550mm a vrtulku 85mm, která bude mít na pomalý let bez akra určitě dostatečný výkon. Mechanika dostane lepší motor 1000KV ( z Hughese ), šikmé převody a především je osazena Spiritem s detekcí na jakých frekvencích jsou na modelu vibrace :-).

Celkově je to možnost dostat mechaniku do lepší kondice než u Hughese a tím posunout i kvalitu videa. A bude co vyrábět :-). Chtěl bych to udělat tak abych jenom přehodil podvozek a měl buď 3D stroj nebo nosič kamery. Oproti Hughesovi o kilo menší hmotnost bude znamenat i delší letový - na natáčení další plus.

Hughes je podle Petra poměrně hlučný, navrhuje mechaniku dobře projít a zaměřit se minimálně na zubové vůle. Žádné velké nadšení ale v zimě půjde na chvíli ven. Otrava je hlavně s odpojováním a zapojování konektorů na ocasní diody které jsem si posledně přetrhl. Po dokončení jsem se rozhodl udělat maximum pro kontrolu aby\ch o maketu nepřišel a tohle je přesně ta situace.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.07.2018 17:48 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Letos má Hughes zatím jenom 28 startů, čeká mě test vrtulky Spin Blades. Jinak letí pěkně, zálež hlavně na síle větru, který dokáže letový projev znesnadnit až degradovat. Za bezvětří je to úplně jiný model.

Velká plocha trupu nedokáže čelit náporu větru tak jako vařečka, k tomu výrazně nižší otáčky. Včera v Klecanech mi kolega nafotil pěkné snímky za letu a ještě se zpracovává letové videu pořízené dronem ve vzduchu.


Přílohy:
IMG_1363.jpg
IMG_1363.jpg
[ 29 KiB | Zobrazeno 1882 krát ]

IMG_1365.jpg
IMG_1365.jpg
[ 32.86 KiB | Zobrazeno 1882 krát ]

IMG_1368.jpg
IMG_1368.jpg
[ 72.15 KiB | Zobrazeno 1882 krát ]

IMG_1399 (2).jpg
IMG_1399 (2).jpg
[ 29.18 KiB | Zobrazeno 1882 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.07.2018 17:54 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Pětilist je sice letově horší než dvoulist, jenom je fotogeničtější. Čas 1/250 je na hranici ostrosti a čisté kontury modelu, listy vypadají dynamicky a dobře. Škoda že jsem doma nechal delší sklo, s ohniskem 105mm už to je často na degradující výřezy.


Přílohy:
IMG_1354.jpg
IMG_1354.jpg
[ 76.83 KiB | Zobrazeno 1878 krát ]

IMG_1367.jpg
IMG_1367.jpg
[ 27.03 KiB | Zobrazeno 1878 krát ]

IMG_1379.jpg
IMG_1379.jpg
[ 28.48 KiB | Zobrazeno 1878 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.07.2018 19:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Stejne ale je MD fotogenicka helina.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.07.2018 20:12 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Počkej až své MDčko dokončí Pavel, to teprve bude paráda !

AEROPOWER není moc povedený výtvarně, dělení ploch deformuje typický vejčitý tvar trupu odseknutím spodní partie tmavě hnědou barvou. Jsou hezčí verze, já už to přestříkávat nebudu. S potiskama se to mírně zvedlo a zvykl jsem si. Pomohl tomu nečekaně ten pětilist, jakkoliv se to letově zkomplikovalo.

Ještě chci vyzkoušet tu polosouměrnou 105mm vrtulku Spin Blades. Jednak má o 5mm hlubší profil a měla by tak být účinnější, akorát by to znamenalo buď oželet hezké a předlohové červené pruhy nebo listy přestříkat na bílou a pak dát opět 2x pásek červené jako je to teď u Helitec. U Helitec mám obavy si neškrtnou o zem. Sice tam je drsně nemaketová dlouhatánská ostruha ale stejně. Listům stačí jenom lehounký kontakt s něčím na zemi a je po nich, to už jsem zažil. Předloha musí mít převodový poměr vrtulky vůči hl. rotoru neskutečně do rychla když tomu stačí takové žiletky. To by se u makety snad ani nedalo věrně napodobit :-).

Potisky ještě musím přetáhnout lokálně lesklým lakem, konečně jsem ho našel v krabici s barvama na kity. ty jsem přestal stavět 15-20 let zpátky a láček pořád nevyschl, to mě celkem překvapilo.


Přílohy:
IMG_1390.jpg
IMG_1390.jpg
[ 71.68 KiB | Zobrazeno 1850 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.07.2018 7:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 801
Tomáši, je to pěkný, mě se to zbarvení líbí a hlavně, že lítáš. Já používám Humbrolky z roku 1981, samozřejmě jen na nějaký drobnosti na štětec.

_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.07.2018 9:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Postupně jsem si na ty barvy zvykl, je to alespoň praktické. Nad hlavou tmavá obluda, proti terénu bílá.

Největší otrava je výměna baterek a kurtování stahovacíma páskama. Po šesti startech toho mám tak akorát :-). Zasklení už je zevnitř místy pěkně poškrábané, od ostřejší plastové strany suchého zipu nebo když se zavadí baterkou. Být to doopravdy maketa na statické hodnocení tak bych to musel řešit jinak, tady jsem na to rezignoval.


Přílohy:
IMG_20180705_201753.jpg
IMG_20180705_201753.jpg
[ 128.07 KiB | Zobrazeno 1823 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.07.2018 10:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 801
S tím si nelam hlavu, všechno se opotřebovává, navíc na to kolik máš startů! A maketa na statické hodnocení? Vždyť taková soutěž ani není- myšleno u nás.

_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.07.2018 15:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Startů má ta mechanika od roku 2013 už dost, celkem 361 - všechny tři verze Hughesů včetně přestaveb a úprav.

Tenhle třetí verze ( opět MD530 ) už má taky něco za sebou. S dvoulistem 2015 12 startů, 2016 24 startů, 2017 44 startů. S pětilistem 2017 92 startů, letos 28 startů. Pomalu abych zase myslel na preventivní výměnu ložisek údržbu nad rámec pečlivé kontroly převodů a vůlí :-).

550 má 1574 startů a 450 574 startů --- srandovní náhoda podobného čísla +1000 u 550 :-).

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.07.2018 15:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Miluju tu tvoji presnost. :D

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 ... 183  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz