Reklama

 



Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1860 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 17.12.2019 23:36 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1116
Bydliště: Praha
Ahoj,
nevím, jestli jsem četl všechno úplně pozorně, je to dost.
Logická úvaha - pokud je mechanicky všechno stejný a přesto se liší výchylky, tak se musí buďto lišit nastavený výchylky ve vysílači a nebo dvě různý FBL jednotky lidově řečeno převádí signál z vysílače na pohyb serv v jiným poměru výchylka kniplu=>výchylka serva. Napadá jestli v tom nejsou ty dvojí výchylky, jestli nemohlo dojít k chybě při nastavování FBL. Mělo by se to dělat při výchozím nastavení výchylek ve vysílači na 100%. Pokud by výchylky na vysílači při nastavování byly těch 70%, chovalo by se to nějakým způsobem nekorektně, nedokážu říct, jak přesně.

P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 18.12.2019 12:30 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Teď na to bude dost času, dnes nebo zítra dorazí kratší páky. I když ty co tam jsou provizorně teď napověděly hodně a není jisté jestli tam ( kromě výrazně lepších hodnot pro kolektiv a cykliku na VBaru ) kratší páky budou. Ta mechanika je vyrobená na delší páky a spešl u výškovky se zkrácením dostává kloubek proti hliníkovému vodítku nahoře a přednímu domku vrtulky dole. Kratší páka = větší rozsah a tím kolize, nedá se s tím v podstatě nic dělat.

Samozřejmě jdu hlavně po svých chybách a to může být vysílač. Model vytvářím, mám trochu obavy abych něco nevynechal a pak to neskončilo malérem ve vzduchu. Napadlo mě použít i model 550 se Spiritem co nastavoval od nuly Koťátko a lítá řadu let v pohodě. End pointy a rozsahy jsou stejné, dvojité výchylky tam nejsou, žádné korekce PIT křivky, rozsah +12 až -12. Udělal jsem tedy kopii modelu 550SPIRIT ve vysílači ( 550SPI-1), přehodil akorát reverz pro kolektiv a výškovku aby to chodilo správně a zapnul. Dělá to úplně totéž. Nedělám si iluze že ten nový model bude stejný. Pak je ještě kopie Hughese s Demonem kde je stejně vypínání světel a záchrana plus dvojité výchylky, ta to dělá taky.

Ty dvojité výchylky by byl malér pokud bych nastavoval maxima na 70% a pak to přepnul na 100%, to se samozřejmě nestalo.

Napadá mě ještě jedno řešení. Vrátit tam dlouhé páky čímž vyřeším mechanicky problém u výškovky ale pak už budu postupovat jinak.Neomezím rozsah úhlů ve VBaru kde se z +-16 až 17 stupňů dostanu na +-12 ale budu v červených hodnotách, záměrně to nechám nebo to omezím jenom trochu a pak to dokončím na PIT křivkách. VBar bude mít co mu vyhovuje, já ve výsledku taky ( třeba +10 až -6 ).

Druhá varianta je to rozebrat, na hliníkové vodítko nahoře vzít pilník a dole u domku pilku a pilník :-).

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.12.2019 13:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Ještě z jiného soudku. Zdeněk z Klecan vyrobil testovací vzorky na klobouk, náramná práce a výsledek směřuje k cíli. Akorát se ještě zvažuje varianta udělat spodní část upevněnou na kámen hlavy šroubkem M3 a na tiskárně pouze samotný klobouk s vystřeďovacím mosazným pouzdrem ( nápad pavel123 ). Klobouk bude čekat broušení a tmelení, broušení a nástřik. Upevněný bude zdola aby nahoře nic nerušilo.

Taky už mám od Zdeňka měřák kapacity K2Ulm.


Přílohy:
IMG_1286.jpg
IMG_1286.jpg
[ 90.01 KiB | Zobrazeno 1172 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.12.2019 15:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Takto je to srozumitelnější.

Varianty jako plný kolektiv do plusu a plné potlačení a naopak jsou sice extrém ale jednak to může použít záchrana a pravidlo je jasné, v rámci nastavení nesmí žádné max. výchylky kolidovat. A tady to není jenom trochu, myslím že pokud bych to udělal 30x tak odpálím servo. Když dám plný kolektiv tak stačí potlačit na výškovce 50% výchylky a už se to zasekne, zbývajících 50% je kvílení serva a kroucení páky, prostě malér.


Přílohy:
IMG_1287.jpg
IMG_1287.jpg
[ 59.53 KiB | Zobrazeno 1159 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.12.2019 0:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Dokončil jsem naprogramování čistého modelu, kromě záchrany chodí všechno dobře ale stejně jako u dvou předchozích variant. Vrátil jsem tam znovu delší origo páky, na VBar jsem ale vyzrál jenom v nastavení kolektivu kde se dá udržet nastavení jednotky v zelených číslech a zbytek omezit křivkou.

Pro nastavení osmi stupňů na cyklice nám smůlu. Tam se žádná křivka neuplatní a skončil jsem opět jako poprvé na hodnotě 66. Mikado doporučuje udržet optimální nastavení na hodnotě 80-100, s krátkou pákou jsem byl na 78. Tím pádem bych měl ve vlastním zájmu na dlouhé páky rezignovat jenom to vypadá že si VBar s touto mechanikou neumí poradit což je dost zvláštní.

Možná mi nezbude než vzít opravdu pilník, demontovat hliníkové vodítko osky výškovky i přední domek protože ani na křivkou omezených úhlech +10 až -5 to bez kolize serv nechodí. A nižší úhly jsou na heli, která má lítat trochu dynamičtěji podle mě už málo, chtěl jsem tam mít +12 až -8.

Až dorazí páky z benovoletadýlka tak se uvidí. Varianta to rozebírat mě celkem netěší, všechno bylo pečlivě sestavené a zajištěné Loctitem.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.12.2019 22:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Páky dorazily, vypadají perfektně. Mají možnost 14/17/20mm přičemž těch 17 bude správná volba i když je to o 1 mm víc jak mám na testovaných. Těch 14 je moc málo ( tak na vrtulku :-) ). Páky jsou tedy dané, bude další test.

Jsou dvě možnosti.

1/ Řešit nedostatek místa v partii dorazů pák na vodítku a domku. Řezem, broušením mikrofrézkou abych to nemusel rozebírat, co jde zakrýt, pak důkladně vyfoukat kompresorem. Rozebírat se mi to opravdu nechce i když to v nejhorším udělám. Takto by ale zůstala všechna tři táhla šikmo. Při opakovaných zkouškách s krátkou pákou jsem pak zjistil že nejde jenom o doraz servopáky ale jede v tom i kloubek, který nemůže projít štěrbinou pro osku a celé se to vyhne. Štěrbina se nesmí zvětšovat, pootáčela by se pak ( dole ) celá deska cykliky :-).

2/ Proto se nabízí druhá varianta, posunout buď jenom zadní nebo všechna tři serva směrem k sobě, aby se jednak docílila opět svislice táhel a druhak by se u výškovky posunulo i místo kolize s dorazem, možná by to bylo nejlepší řešení. Je potřeba 21-17 = 4mm v každém z obou směrů. Má to háček. Vepředu to vypadá jednoduše, rozšíří se otvor pro servo za cenu mírného zeslabení 2mm bočnice a převrtání otvorů. Bohužel spodní patky a silentbloky serv jsou překryté stiffenerem. Ten by se musel vyříznout opět 4mm, v místě kde je příčná přepážka a zeslabil by se což se mi vůbec nelíbí.

Výškovkové servo se posune opět zdánlivě snáz jenomže bude vzadu chybět materiál pro kotvení a tím že je servo vložené do bočnice zevnitř, musí se to přemostit čímž se servo dostane i s kuličkou mimo osu vodítka a nebude tedy svisle. Na druhou stranu by to nemuselo být kritické a neakceptovatelné, kloubek na kuličce má určitě dostatečnou vůli i v tomhle směru, sesmekne se až při mnohem větším úhlu. Napadlo mne taky dát servo zvenčí ale to je poměrně velký zásah a musel bych najít opět prodlouženou kuličku což už mi přijde příliš komplikované. Druhá bočnice má stejný výřez, přehození serva a reverznutí směru chodu technicky nic nezmění.

Tím resp. pokud by se neposouvala přední serva ( stiffener ), byla by táhla vepředu lehce šikmo, vzadu nepatrně taky ale v opačném půdorysném směru. Táhla jsou dlouhá 53mm na rozteči kloubků, nemělo by to vadit i když se musí vědět k čemu by teoreticky mohlo docházet. V krajních polohách by podle mě mohla nastat nepatrná disproporce výchylky takže pomyslná osa pohybu modelu ( pouze přes kolektiv ) by nebyla v dokonalé přímce ale v max. stoupání nebo klesání by mohlo docházet k vybočování podobnému užití výškovky. Kolik to neodhadnu, možná to je i přehnané. Ukázala by to až letová zkouška v úplném bezvětří.

Zkusím napřed jak to vyjde bez posunutí zadního serva, zda by pomohlo odebrat materiál na vodítku a domku. Spíš podle mě dojde na posunutí serva výškovky.


Přílohy:
IMG_1288.jpg
IMG_1288.jpg
[ 43.14 KiB | Zobrazeno 1084 krát ]

IMG_1275.jpg
IMG_1275.jpg
[ 126.59 KiB | Zobrazeno 1084 krát ]

2019-12-19_215116.JPG
2019-12-19_215116.JPG
[ 98.78 KiB | Zobrazeno 1084 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.12.2019 1:09 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Tak musím přece jenom posunout servo. Hodnoty na VBaru jsou sice v pohodě, naráží to opět děsivě. Kratší páka a nezbytný rozsah pohybů pro VBar bez dalších úprav znamenají, že se táhlo a kloubek dostávají do kontaktu s vodítkem ( a domkem dole ). Navíc má páka jiný tvar při pohledu z boku, výsledkem je kulička víc jak milimetr mimo osu směrem ven....

To situaci ještě zhoršuje. Potřeboval bych kuličku s mnohem delším závitem M2 aby se dala podložit shora a ještě dotáhnout a zalepit matička z opačné strany. Zřejmě se taková ani nedělá. Mám i M2,5 ale ty mají krček, tím bych jí zase poslal na druhou stranu což už se vůbec nedá řešit. Musím tak či tak poslat kratší páku dopředu = posunout celé servo.

Po rozšíření kratší strany výřezu v bočnici a navrtání nových otvorů pro šrouby musí přijít dozadu přes volný prostor přeložka na nové kotvení serva. Dopředu se dá taky ale jenom jako podložka aby bylo servo rovně. Tím by se mělo zároveň vyřešit to vybočení kuličky, dá se to vyladit i další podložkou z plechu.

Taková blbost a co je s tím práce. A to jsem si bláhově myslel že připojením VBaru jsem ze všech lapálií venku :-)

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.12.2019 18:17 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Hotovo, funguje to. Posunul jsem servo výškovky, vypodložením získal půdorysný střed a výchylky jsou v pohodě. Zadní část kotvení serva byla složitější, otvory pro spojení prodloužené podložky s rámem a samotného serva jsou tak blízko u sebe že se servo dostalo až k matce M3 a nakonec to chtělo dlouhý šroub a plastový díl zvenku se samojistící maticí aby to perfektně drželo.

Dole je na páce dokonce malá rezerva, nahoře už stejně víc nedá a kvůli kloubku jsem musel sáhnout pilníkem do spodních 5 mm drážkyna osku výškovky skosením hrany směrem zepředu. Ještě to znovu přesně nastavovat a kloubky na výškovce jsou na výměnu, dostaly pěkně zabrat.

Zmínka o disproporci na kolektivu nebyla lichá ale není to velký problém. Když dám na digiměrce na střed na horní část desce cykliky nulu tak při plném kolektivu do plusu se změní hodnota na +0,03 až 0,04 a dolů -0,03 až 0,04. Takže malá vlnka by tam asi byla ale stiffener brousit nechci.


Přílohy:
IMG_1296.jpg
IMG_1296.jpg
[ 105 KiB | Zobrazeno 1035 krát ]

IMG_1298.jpg
IMG_1298.jpg
[ 80.79 KiB | Zobrazeno 1035 krát ]

IMG_1300.jpg
IMG_1300.jpg
[ 62.41 KiB | Zobrazeno 1035 krát ]

IMG_1299.jpg
IMG_1299.jpg
[ 88.74 KiB | Zobrazeno 1035 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26.12.2019 19:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Dnes jsem risknul počasí a hodil za hlavu všechna obvyklá varování, vyšlo to :-).

Mechanika byla nastavená už na nedělní sraz ale tam to nepatřilo do programu a navíc chvílema pršelo, jak to nemá trup tak byl nesmysl riskovat vodu v přijímači i jinde. Doma jsem navíc ještě našel chybu v nastavení Agility hlavního rotoru kde bylo 90 a Martin doporučoval 60. Znovu jsem všechno několikrát zkontroloval, s kratšíma pákama od Mikado to má takřka ideální hodnoty nastavení kolektivu a cykliky. I když tam je ještě otazník u zadního rotoru ( kde je v poznámkách od Martina jednou zisk vrtulka 100 a pak Tail 80-85 ), nechal jsem to jak to bylo s tím že zisk vrtulky byl nastavený na otočném voliči jako vypínatelný trim k doladění. Stejně jsem to celé nestihl ale představu mám.

Počasí nic moc, 4,5 nad nulou, studený vítr a pak několikrát chvíli déšť s ledem, to jsem vždy skončil v autě a nastavoval vysílač. Po jednom startu s vařečkou 550 Spirit jsem odstartoval s VBarem na laminátových listech 600m, vrtulkou 95mm a starší baterkou kdyby něco,,,,. Na další starty už tam šlo uhlíkové Torsion Blades High Energy od Petra Novotného, hned to bylo ještě jedovatější a přesnější.

Když to shrnu tak letí moc pěkně, jenom bude potřeba donastavit hlavní rotor ( Style / Agilita / zisk gyra ). Nevím přesně co z toho víc, v manuálu k VBaru jsem k tomu nic nenašel ale detailněji nehledal, vím že si s tím zkušeně poradí na jaře Martin. Je to trochu moc jedovaté a viditelně se to houpe přes výškovku. ne delfín ale neustálé škubavé pohyby jako kdyby jel model auta po dlažebních kostkách :-). Hlavně na menší rychlosti je to vidět, ve vyšší to splyne. Je to víc patrné na druhém videu z 5. startu kde jsem lítal trochu blíž.

Dal jsem zbytečně vysoké otáčky, brzy jsem je omezil otočným voličem který používám jako náhradu maketovějšího rozeběhu z minima i když to nepatrně škube jako po schodech a není to dokonale plynulé. Na 550 se Spiritem je stejný motor a převod 11T / 112T, křivky plynu jsou ploché s 35 / 45 a 75 % čemuž odpovídají otáčky 1770 / 1830 a 2250. Tedy, odpovídaly protože zápis v Jlog2 se nějak pomotal a místo RPM UNI ( otáčky rotoru ) ukazuje otáčky motoru, které jsou tam samostatně taky. Dá se to ale přepočítat, je tam poměr 10,1818181818. Tím že jsem dal křivku 60 / 70 a 80 %, měl jsem právě proto po prvním roztočení zbytečně velké otáčky a tempo, přepnutím na vyšší a nejvyšší už to byl malý a téměř žádný rozdíl.Nicméně vypočtených 2300 otáček se mi nezdá, ty zní jinak :-). Ale Jlog2 vmá v záznamu 25400ot., po snížení 24300ot.

Na nejvyšších otáčkách jsem znatelně slyšel přegyrování a z nastavených 36% pomohlo jít dolů na 27%. Tím že je nastavené ovládání zisku z rádia, VBar to respektuje ale přiřazuje si jiné hodnoty nicméně při otáčení voličem to na kompu ihned reaguje tak jako za letu. Těm 36% odpovídá hodnota 92, na malé otáčky je 53% a hodnota 105 s tím že optimum je 100 a budu i tam snižovat.

Druhým testem byla kontrola délky táhla na vrtulku, tam bylo velké překvápko. Na Iddle 1 jsem dal místo AVCS Normal, ve visu to opatrně přepnul a heli se ani nehnula, to se mi snad ještě nestalo. Místo opakovaných přistání a šroubkování jsem nemusel dělat nic.

Mechanika se podle mě může tak jak je zabudovat do trupu a finální donastavení udělat rovnou v něm, přesně tak jsem to dnes plánoval a vyšlo to.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Přílohy:
IMG_1304.jpg
IMG_1304.jpg
[ 165.89 KiB | Zobrazeno 930 krát ]

2019-12-25_225713.jpg
2019-12-25_225713.jpg
[ 185.79 KiB | Zobrazeno 930 krát ]

2019-12-25_230108.JPG
2019-12-25_230108.JPG
[ 123.66 KiB | Zobrazeno 930 krát ]

2019-12-25_230121.jpg
2019-12-25_230121.jpg
[ 150.7 KiB | Zobrazeno 930 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.12.2019 0:09 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Ještě poznámka k záchraně. Dnes jsem ji cvaknul zkusmo 3x, vždy preventivně dost vysoko. Z pozitivu to vypadá jako když se nic moc neděje protože na rozdíl od Spirita si VBar neumí přidat otáčky na maximum ( Spirit i Demon vystřelí právě i proto heli nahoru ). Nebo to jenom nemám nastavené, ani jsem to zatím nehledal. V návodu jsou nějaká menu ale pro rádio od Mikada. Třetí pokus byl schválně z invertu kde to udělá ten pověstný pulpiroflip. Je to hodně nezvyk takže jsem v první chvíli vedl heli od sebe místo k sobě :-)

Jinak jsem tam měl maxima na kolektivu +10,5 až -10,3 což je hlavně v invertu zbytečně moc. A ještě jsem lítal jenom 70% výchylek na výškovce a křidélkách. Je jasné že to bude chtít poladit, Pavel123 mi už psal o snížení zisku přes výškovku a snížit velikost výchylek na cyklice. Je tam těch 8 stupňů ( doporučeno v návodu ), Spirit i Demon mají 6 stupňů. Snížením opět "vypadnu" ze zelených čísel :-).

Zítra osadím měřák kapacity a mechanika je hotová. V lednu začne oprava poškozeného trupu a zabudování pevného podvozku podobně jako to má žlutý trup, pak nástřik a polepy.

Odběr nijak nevybočuje, točilo to hodně ale zase přibudou váha a aerodynamický odpor trupu.


Přílohy:
2019-12-26_1.start VBar NEO AGA.jpg
2019-12-26_1.start VBar NEO AGA.jpg
[ 91.03 KiB | Zobrazeno 897 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.12.2019 0:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Pustil jsem si znova celá videa a mám pocit že je tam přímá souvislost s rotorovými listy. S laminátovými to pohupování přes výškovku není patrné, s uhlíkovými je naopak výrazné. Něco není ideálně ale uhlíkové listy to zvýraznily. Škoda že jsem nestihnul vyzkoušel uhlíkové polosouměrné Spin Blades s obří šířkou 70mm.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 31.12.2019 21:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5776
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Je to jednoduché. To pohupování způsobuje tvrdost tlumení rotorové hlavy. Pomohlo by pokud potřebuješ CF listy dát těžší a nebo delší. Pokud nemáš nic proti laminátům, které jsou měkké a přebírají svoji netuhostí tlumení tak létej je.

Pak další pomoc je zvíšit pracovní otáčky rotoru. Občas v některých případech pomůže i lehké ubrání. Ale to málo kdy.

A ještě můžeš zkusit vyměnit tlumící gumy v hlavě. Dát měkčí.

Nic jiného asi nepomůže. Někdo se snaží upravovat zisky výškovky ve FBL ale dle mě to není řešení problému ale jeho zamaskování.

_________________
Futaba T8FGS FASST

LAheli ³
Mikado Logo


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 31.12.2019 21:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Trefil jsi se asi přesně :-).

Ty lamináty 600/53mm mají 135gr/list, uhlíkové Torsiony 600/56mm 116gr/list a široké polosouměrné Spin Blades 600/70mm mají 179gr/list. Sice jsem s touhle variantou heli plánoval něco ostřejšího ale to dá polosouměrný list taky a odpadlo by stříkání protože jsou již hotové, potažené polomatnou černou folií z USA. Lítaly i na téhle hlavě několik let než jsem koupil pětilist od švíca, bylo to naprosto v pohodě. Hlavu jsem už utlumil, taky na typ švíca a stejným způsobem. Jsou tam červené nejměkčí gumy z benovoletadýlka ( teď už je namají v nabídce ). Ještě mám šedé ( 70* tvrdší ) a origo černé ( 85* tvrdé ). Větší změkčení už tak nejde. Otáčky to mělo teď slušné, skoro až moc vysoké, jaké bych spíš standardně nelítal. Z toho co popisuješ by měly zafungovat hlavně ty listy :-). Buď lamináty ( nastříkat ) nebo polosouměrné široké a těžší.

Lamináty z MSC mám doma tři kusy. Původně jich bylo pět ( od obalrady k pětilisté hlavě ) ale mělo to hrozný kroutící moment a vrtulka to nedávala. Možná jsou ty co lítáš ty dva zbývající, už si to přesně nevybavuju :-). Jsou kupodivu nepatrně těžší než to Torsiony High Energy od Novotného. Skoro se mi to až nezdá tak je zítra převážím, podle záznamů fixem na listech to tak asi bude.

VBar budeme s Martinem ještě donastavovat v maketovém trupu, na druhou stranu pokud vyjde počasí tam bych ty Spin Blades ještě prubnul. Zatím jsem to nerozebral. Akorát že teď když se oteplí tak hodně fouká což je na betla :-).

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 01.01.2020 13:39 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
VBar v tom podle mě roli hraje. Jak laminátové tak uhlíkové Torsiony byly na prakticky identické mechanice pro pětilist, opravené po pádu 31. srpna a testované napřed s dvoulistem. Přesně stejná hlava a unašeče, červené měkké tlumící gumy a žádné poskakování s uhlíkovými listy se nekonalo. Ale je tam Demon.

VBar je zatím nastavený pouze v základních parametrech ( Style 100, Agility 70 a Zisk gyra 90 na LOGO600 ), expertní nastavení je defaultní. Tam by se zřejmě musel problém jak píšeš "zamaskovat" změnou hodnoty pro Elevator Precompensation - aktuálně je 10.

Všechno jsou to spojité nádoby, možná to změní i jiná úpravu kterou si vynutí trup apod. Otáčky ale určitě zvedat nebudu, už takhle to jde zostra. Na vařečce je to otevřené na 35% / 45% a 70% s tím že jive má na end pointech nastavené podle výrobce 100 82 82 100. V reálu točí motor už na těch 70% takřka maximum, na 80% se navýšení otáček téměř nepozná. Odhadem budu lítat někde okolo 50% THR PIT.

Tehdy právě nepomohlo ani úplné zavírání rerglu přes THR křivku, proto tam šel motor 670KV.


Přílohy:
2019-12-25_225828.jpg
2019-12-25_225828.jpg
[ 185.93 KiB | Zobrazeno 782 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.01.2020 0:34 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Dnes jsem dopo nabil chtivě 7 baterek, před obědem to vypadalo na fiasko z počasím. Zataženo a 3,6 stupně, skoro jsem váhal jestli jet. Pak se to postupně vybralo a i když bylo za Chýnicí okolo pěti nad nulou, bylo to v pohodě. Nad Kuchaříkem jsem viděl dvě auta tak jsem to otočil zpátky nad Chýnici kde sice Staňkovi nechali zorat "moje letiště" ale 15m pruh vedle zůstal.

Napřed znovu jeden start s uhlíkovými Torsion High Energy. Kupodivu to výrazné komíhání přes hlavu se skoro vytratilo, nechápu. Jestli teplota a vliv na gumy v hlavě, nevím. Každopádně ucházející výsledek. Zkoušel jsem točítkem sundavat otáčky až na 2200, tam už mi přišlo že tomu chybí někdy zisk nebo je málo na vrtulce.

S otáčkama je trochu potíž. Jlog.2 na kartě blbne, v Logview mám pouze otáčky motoru a jako UNI rotor je stejná hodnota takže všechno musím dělit 112T / 11T = 10,1818181818 :-). Ale aspoň něco. Regl je otevřený na 60/70 a 80% což dává otáčky 2400 / 2550 / 2730 - to už je kalup a z mechaniky jde trochu strach :-).

Když sundám otáčky točítkem na těch 2200 tak se nezvyšuje zisk gyra vrtulky což mohlo hrát roli. Průměrný odběr s listama Torsion je 24A, maximálka 40A a za 6 minut jsem z baterky odebral 2400mA.

Přehodím polosouměrné listy Spin Blades, ty černé lopaty. Při stejném otevření regulátoru šly otáčky dolů, výrazně těžší listy dávají motoru víc zabrat. Nikde moc znát větší účinnost a efektivita, kdepak delší let. Za 5minut 40s odběr 3000mA, průměrný odběr 32A a maximálka 56A. Otáčky 2340 / 2480 / 2700 a minimum přes točítko 2180ot. Každopádně listy v pohodě, jediný nešvar je mírné komíhání ocasu do stran ve fázi zastavení z klesání při těch stažených otáčkách, přes výškovku a hlavu to nedělá nic takže tyhle listy jsou OK.

Pak testování zisku gyra vrtulky, tam se ukázalo že je moc vysoko, přesně jak to naznačoval VBar ( doporučené hodnoty ). Zítra ho připojím tak se uvidí. Ve vysílači přes točítko ( dočasně povoleno ) pomohlo ubrat na nižší otáčky 2340 z hodnoty 53 na hodnotu 45, střední trochu a vysoké jsem nechal, tam to vypadalo poslechem v pohodě.

Další start jsem zkoušel dvě záchrany, je to fakt efektní záležitost ten půlpiroflip :-). Maximální odběr se zvedl na 88A, průměr 30-32A zůstal. Každopádně to s trupem nebude na žádné dlouhé lítání,,,,

Měřák k2Ulm ukazuje odebranou kapacitu přesně jak má, diody jsou v pohodě. Po celkově deseti startech s občas ostřejší fází letu to vypadá že mechanika šlape a trup si zaslouží. Letově mi přijde trochu jedovatá, možná s Martinem na jaře ubereme na agilitě. Pak mi vadí že se při startu mechanika pootočí asi 7cm vpravo ( ocas ) což nechápu. Jak toho dosáhne tak už drží ale jedině zasahovat do směrovky což mi přijde trochu nadbytečná věc. Nepamatuju si že by to dělala 550 se Spiritem nebo pětilist s Demonem.....

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1860 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: OPR a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz