Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1860 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 17.01.2020 15:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Srovnávací videa.

Při nadzvednutí a startu je vidět to pootočení ocasu vpravo.

1/ souměrné Torsion Blades High Energy 600mm ( výroba P. Novotný )



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

3:26 - 4:45 to visí blízko kamery


2/ Polosouměrné Spin Blades 600mm / 70mm



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Od 4:23 do konce je heli blízko kamery


Přílohy:
2020-01-16_599.jpg
2020-01-16_599.jpg
[ 80.03 KiB | Zobrazeno 1074 krát ]

2020-01-16_600.jpg
2020-01-16_600.jpg
[ 77.04 KiB | Zobrazeno 1074 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 28.02.2020 12:01 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
S trupama se rýsuje přehodnocení situace. Aeropower se bude opravovat nahrazením zničené zadní části ze zeleného trupu od Obalrady který je kaput pro změnu vepředu. Opravený trup bude maketovější jako maďarská Policie ( koliduje mi tam ten Orbán ale kolega z Komárna má maďarské předky tak z toho bude mít radost :-) ). Trup ze Šumavy jsem promýšlel, zvažoval nahradit nemaketovou modrou věrnějším tónem ale nic z toho nebude. Barevné řešení ( předloha ) je velmi zdařilé jenomže je taky nesmírně okoukané, existují stovky strojů od 450 po 800 a co mít nechci. Muselo by se to udělat pořádně, tmelit přechody na nohy podvozku ( což je nový nástřik žlutou ), nově stříknout celou zadní část ( vůbec nesedí modrá ), pak nové popisky, pruhy. Folie jsou fajn jenomže červená na modré prosvítá a je jiná, musí se podložit žlutou. Pak by to chtělo maketová světla na ocas což je zase stříkání, pokud nechci tuhle verzi trvale tak to nemá smysl řešit.

Takže to bude z časových důvodů lítat zatím tak jak to je, pouze se doplní okna a osadí část světel, pozičky buď do lyžin - bude -li čas nebo nouzově do trupu. Okna jsou problém. Předchozí majitel zadní okny vyříznul, rezervní jsou jiná. Thunder Tiger dělal dvě verze, civilní ( Aeropower ) a zelenu vojenskou s raketama, obě se liší včetně rozměru oken, tak tak záměnná je jenom přední čirá kabina. Přední okna stejně jako přední čirou kabinu majitel přestříkal hroznou černomodrou, úplně nedestruktivně to sundat nejde. Navíc jsou přední okna větší a v trupu budu muset zvětšit výřezy. Mám ještě origo okna od obalrady, stříkaná Smoke sprejem ale po sundání se zjistilo že jsou poleptaná včetně otisků prstů, proto došlo k nástřiku.

"Banán" jak trupu pracovně říkám kvůli barvě bude lítat nějaký čas, pak vybroušení, plnič a dostane komplet bílý nástřik jako je Pavlův velký Hughes. na bílou se dá tvořit z folií cokoliv s tím že jeden adept už tam je i když nejde o maketu, předloha je starší typ Hughese 500 s ocasníma stabilizátorama do V. Ale vypadá dobře. Tyhle velikost nemůže mít nikdy kokpit a tak na maximální maketovost rezignuju.

Podařilo se vyměřit osazení mechaniky 2 list a VBar, už pasuje do trupu a lze tak kdykoliv přehodit pětilist i dvoulist :-).

Na snímku stabilizátoru mého trupu leží střípek nátěru nalezený v Bambousku po pádu parádní turbínové heli z Plzně, ten je věrnou kopií předlohy ze Švýcarska a tmavě modrofialová barva sedí.


Přílohy:
IMG_0091.jpg
IMG_0091.jpg
[ 37.71 KiB | Zobrazeno 852 krát ]

2164054.jpg
2164054.jpg
[ 108.51 KiB | Zobrazeno 852 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 1:36 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Aktuální přechodná redukce většiny našich aktivit změnila můj záměr odložit opravu druhého trupu na později a naopak jsem se do ní pustil. Navinutí spojovacího trnu na zelený trup, odříznutí zadní části, zalepení trnu a nalepení zadní části dopadlo vcelku dobře i když nějaké tmelení dvousložkovým polyesterovým tmelem tam určitě bude. Konec musím trochu zkrátit a vlepit nový těsnící kroužek pro trubku s kardanem, posunout prořez na táhlo ke smykátku. Pak jsem celý trup přebrousil pod vodou papírem 320, ještě to chce ale projít a na závěr vzít 400-600.


Přílohy:
IMG_0410.jpg
IMG_0410.jpg
[ 54.14 KiB | Zobrazeno 600 krát ]

IMG_0412.jpg
IMG_0412.jpg
[ 37.71 KiB | Zobrazeno 600 krát ]

IMG_0416.jpg
IMG_0416.jpg
[ 63.37 KiB | Zobrazeno 600 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne ned 15.03.2020 1:54, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 1:42 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Následně výroba tří (polo) žeber vystřiháváním šablon, proříznutí drážek v kovových nohách a sestavení. Dalo to dvakrát tolik práce než jsem předpokládal ale je to hotové. Rozhodl jsem se změnit úhel podvozku jeho rozevřením. V reálu se dá najít mnoho variant ale určitý střed tam je. Na snímcích je srovnání Aeropower původně ( Thunder Tiger - plastové spojky, to bylo příliš úzké ), můj první Hughes ( trup Align ), reálný stroj, a výsledný úhel opraveného trupu. Žlutý trup Breitling zakoupený na Šumavě je ještě víc do široka, vepředu má 38 cm kdežto já jsem teď na 32cm.


Přílohy:
IMG_2755.JPG
IMG_2755.JPG
[ 41.99 KiB | Zobrazeno 599 krát ]

IMG_8896.jpg
IMG_8896.jpg
[ 30.52 KiB | Zobrazeno 599 krát ]

1284039.jpg
1284039.jpg
[ 80.35 KiB | Zobrazeno 599 krát ]

IMG_0475 (2).jpg
IMG_0475 (2).jpg
[ 105.62 KiB | Zobrazeno 599 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne ned 15.03.2020 1:56, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 1:53 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Trup a prořezy pro výstup nohou jsou pěkně křivé, byla tam řada korigování aby ve výsledku seděly lyžiny celou délkou rovně na desce a nehoupalo se to přes dva protilehlé body. Zalepené je to 15minutovým Epoxy, ještě tam bude přepáskování nohou na žebrech skelnou tkaninou a na výstupu z trupu chci lehce napodobit skutečné provedení. Tmelit se bude jenom malý rádius 3mm.

V jednu chvíli mi zatrnulo. Zjistil jsem že je ulomená spojka levé zadní nohy a lyžiny, náhradní nemám a nezbylo než to jakkoliv opravit. Na horní spojky jsem loni vyzrál vložením dlouhého pevnostního šroubu, ostatně přežily i pád v Bambousku. Tahle varianta tu nepřicházela v úvahu. Nakonec jsem spojku upevnil v přípravku kde bylo snazší postupně vyfrézovat vrtákem vnitřní profil odpovídající hornímu konci spojky a ten tam pak epoxy zalepit. Bez přípravku bych skončil asi na chirurgii, tyhle věci se v ruce dělat nedají. Nakonec jsem naletoval vodiče na měděné pásky na vnitřní straně předních nohou, které vedou z trupu napětí do poziček v lyžinách, pak už se k tomu dostat prakticky nedá. Žebra jsou podélně zajištěná horizontálním profilem pod zadními okny, je to ukotvené 3mm vruty pro udržení pozice před vytuhnutím epoxy ve správné poloze.

Vyměřit zadní destičku pro trny a přední profil k ukotvení mezidesky s mechanikou bude velká taškařice. Nějaké nápady jsou ale uvidíme jestli se osvědčí.


Přílohy:
IMG_0458.jpg
IMG_0458.jpg
[ 97.44 KiB | Zobrazeno 596 krát ]

IMG_0461.jpg
IMG_0461.jpg
[ 83.87 KiB | Zobrazeno 596 krát ]

IMG_0466.jpg
IMG_0466.jpg
[ 56.15 KiB | Zobrazeno 596 krát ]

IMG_0472.jpg
IMG_0472.jpg
[ 64.32 KiB | Zobrazeno 596 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 20:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 685
No vida, jak se to rýsuje. Já na takovýhle věci používám dremelku se speciálníma profi frézkama. Je dobře, že se něco děje, taky jsem přes víkend trochu dělal na Siouxovi. Ještě něco málo a bude hotovo všechno, co jsem na něm chtěl mít.

_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 21:46 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Teď je ideální čas k tomu se odreagovat a proložit to co se na nás valí ze všech stran, myšleno hlavně mediálně.

Sioux bude už vyšperkovaný komplet ne ? Stavíš nějaké éro ?

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.03.2020 0:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Dnes slabota, málo času. Zkoušel jsem lehce napodobit detail napojení nohou a trupu. Je to vystřižené z 2mm plastu, ohřáté horkovzdušnou pistolí a přiložené tlakem na trup. Zkoušel jsem to nahřívat přímo na rtupu, noha je kovová ale laminát změkl a minulo se to účinkem.

Samotné nohy jsou hodně zjednodušené, trochu maketovější je měl trup Alignu. Zbylý prostor mezi kovovou nohou a plastovýma manžetama jsem chtěl původně vytmelit polyesterovým tmelem ( proto jsem tam nechal mezeru ), možná by to není ideální volba.

I když jsou samotné nohy dobře upevněné k žebrům, při tvrdším kontaktu se zemí mohou zapružit a tmel pak praskne nebo vystřelí ven. Další možnost je tavná pájka ( špatné dodatečné opracování a nedá se dokonale nanést ), akrylový tmel nebo silikon. Možná ten akryl vyhraje pokud mne nenapadne něco lepšího.


Přílohy:
IMG_0477.jpg
IMG_0477.jpg
[ 54.34 KiB | Zobrazeno 534 krát ]

IMG_0479.jpg
IMG_0479.jpg
[ 52.28 KiB | Zobrazeno 534 krát ]

IMG_0480.jpg
IMG_0480.jpg
[ 40.5 KiB | Zobrazeno 534 krát ]

2212898.jpg
2212898.jpg
[ 87.57 KiB | Zobrazeno 534 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.03.2020 20:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 685
Sioux bude už vyšperkovaný komplet ne ? Stavíš nějaké éro ?[/quote]

Ale no, jo. Další helinu finančně neutáhnu, tak stavím Letov Š-231, 2,2m. Osazení mám téměř komplet ze šuplíkovejch zásob a navíc si po létech užívám klasickou stavbu.

_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.03.2020 20:42 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Letov je parádní éro, dřív mi trochu připomínalo Swordfish. A 2,2 metru už je pěkný rozměr. Bude to spalovák nebo elektro ? Já pustil letadla dost k vodě, nechal jsem si jenom Acromastera což se za letadlo moc považovat nedá. Zase ale na občasnou změnu proč ne, akorát po 4 letech poprvé jsem dal při letu na zádech invert jako u heli, stáhnul motor a protože to bylo nízko, byla malá opravička. Být to smrko-balsa - bylo to horší.

Začal jsem zabudovávat mechaniku do trupu a nic veselého. Oba trupy mají odlišné proporce, hlavně vstupy nohou jsou jinde a protože to přímo určuje polohu žeber a kotvení, budou tam ještě nějaké úpravy, hlavně vzadu kam se špatně dostává a tak z toho nejásám. Servo výškovky se dotýká trupu, taky nic moc a musím prověřit staré fotky jak moc byla mechanika ( resp. pětilistá hlava ) zanořená do trupu. Ocas budu muset taky zkrátit, s tím se počítalo.

Tím že jsou zavřené provozovny jako třeba příprava auto laků, nemusím s broušením vůbec pospíchat a v klidu si to udělat pečlivě. Lítat můžu s druhým strojem.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.03.2020 12:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Kotvení je hotové a konec trupu zkrácený o 12mm, vnitřní kroužek z extrudovaného polystyrenu tam zůstal na 11mm což by mělo stačit. Když otáčím hlavou, kovový čtyřhran na konci osciluje asi 3mm takže evidentně není dokonale rovné. Při nasazení zadního domku se konec zaklesne, nicméně si říkám jestli tam přece jenom nemůžou vznikat nějaké vibrace. Zatím kardan vytahovat nebudu. Přitom je to nový kus, při pádu na Bambousku odešel ocas kompletně.

Teď přijde na řadu dokončení trupu, zalepení nefunkčních otvorů a tmelení. Velký obdélný otvor na spodní části trupu ( asi na spalovák ) jsem uzavřel. Mohl jsem tudy zapínat světla, bude to pořešené jinak. Osadím dva spínače přímo na mezidesku a zapínání po vyndání pravého předního zasklení na magnety.

Vysílač mi někdy v lednu spadl doma na zem a ulomila se páčka třípolohového spínače na změnu otáček. Naštěstí jsem přepínač sehnal na Karlovarsku ale riskovat výměnu doma jsem nehodlal. Přiřadil jsem zatím funkce jinam ale dlouhodobě to nejde, přece jenom to je zažité. Minulou středu jsem odvezl vysílač k Hnízdilovi do RC Servisu, koupil jsem zároveň 15-min epoxid a servospínač na reflektor do žlutého Hughese. Dnes a zítra je venku suprově na lítání, já bez vysílače :-). Uvidím jestli se to povede opravit aspoň třeba na zítřek, v nejhorším bude tmelení a hoďku dvě auto Traxxas.


Přílohy:
IMG_0510.jpg
IMG_0510.jpg
[ 66.59 KiB | Zobrazeno 418 krát ]

IMG_0512.jpg
IMG_0512.jpg
[ 60.17 KiB | Zobrazeno 418 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.03.2020 1:53 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Dnes zabudování mechaniky s dvoulistem do žlutého trupu, tentokrát už načisto a uvidím jak si s tím VBar zítra poradí. Musel jsem doplnit distanční hranoly s dubového dřeva do hrbu aby trup nelítal do stran, podobně jako to dělalo Trautenberkovi.

Vysílač je opravený, zítra má být pěkně, není nač čekat. Ještě musím nějak pořešit reflektor dole vepředu. Při prvním testu koncem října s opravenou mechanikou na pětilist a Demonem se pod mezidesku ( na které leží vepředu baterie 6S ) nevešel a musel jsem ho odstranit.

Jsou dvě možnosti. Buď ho tam opět nedávat a počkat na profi reflektor s optikou od Nightfly resp. celý set s jednotkou NF3E, tak jak to má ten opravovaný trup kdy budu muset otvor opět zmenšit protože je předimenzovaný. Předimenzovaný je kvůli tomu atypickému světlu s čočkovou předsádkou, navíc je nalepené a svítí kolmo na zakřivení kabiny což je hodně dolů. V originále svítí reflektor šikmo vpřed což má logiku. Velké světlo se tam dá dát ale jedině pro vykrojení vepředu v mezidesce aby se tam vešla zadní užší část. Vyjde to tak tak ale vyjde. Nic tím v podstatě nezničím a protože jsem investoval do servospínače ( je na celkové fotce mechaniky vpravo dole, do konektoru se zapojí reflektor ) abych ho mohl zapínat kdykoliv za letu, asi na to dojde.


Přílohy:
IMG_0514.jpg
IMG_0514.jpg
[ 80.08 KiB | Zobrazeno 380 krát ]

IMG_0515.jpg
IMG_0515.jpg
[ 80.29 KiB | Zobrazeno 380 krát ]

IMG_0088.jpg
IMG_0088.jpg
[ 51.13 KiB | Zobrazeno 380 krát ]

IMG_0086.jpg
IMG_0086.jpg
[ 46.05 KiB | Zobrazeno 380 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.03.2020 1:59 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Na druhém trupu jsem pozměnil řešení napojení nohou a trupu, přivedl mě na to pavel123. Je to zatím bez začištění a tmelení ale modelu to celkem prospěje. V téhle velikosti je dobrý každý detail, zvažuju proto vyrobit i nějaké technické prvky ze stroje maďarské policie který z toho nakonec asi bude. Přídavná výbava, infra, senzory. Kupodivu nemají řezače lan jako naprostá většina Hughesů.

Žlutý trup Breitling nechám zatím rekreační jak je, dokud se nerozhodnu pro finální variantu nebudu do toho zasahovat. Pozičky v trupu jsou sice dost velký faul ale měl jsem to tak na prvním Hughesovi a taky jsem to přežil. S Nightfly to ale bude už na kvalitnější technické řešení.


Přílohy:
IMG_0517.jpg
IMG_0517.jpg
[ 46.36 KiB | Zobrazeno 378 krát ]

IMG_0518.jpg
IMG_0518.jpg
[ 48.62 KiB | Zobrazeno 378 krát ]

IMG_0520.jpg
IMG_0520.jpg
[ 52.91 KiB | Zobrazeno 378 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.03.2020 2:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Dopo jsem vyřízl v přední části mezidesky střed abych tam dostal ten reflektor na servospínač, těšil jsem se na to již od Náchoda. Kdepak, přání otcem myšlenky ale nevešel se tam ani náhodou a 2-3mm trčel nad horní plochu se suchým zipem. Takže jsem mezidesce moc esteticky neprospěl ale na funkčnost to vliv nemá. Reflektor se tam prostě nevejde a taky jsem pak zjistil, že ten z Aeropoweru, vyrobený podle předlohy je úplně jinde, mnohem níž. Je jasné že do toho stejně koupím Nightfly a předělám to. Dnes jsem byl lítat a pošesté když se začne šeřit mi vysloveně vadilo že nevidím bílé koncové světlo, výraznější pozičky než ty blikající mžurky na trupu apod. Prostě to co tam je je k ničemu.

Abych to vůbec sestavil, musel jsem reflektor sundat. Včera jsem ho zalepil pečlivě tavnou pájkou, naštěstí mi naskočila rada Pavla použít pár kapek lihu kdy okamžitě povolí. Takže jsem lítal jako posledně s mechanikou s Demonem a sice bez reflektoru.

Lítaní výborný. Nad Kuchaříkem jsem zahlídnul odhadem 5-6 aut, bylo jasný že je tam "rychlá rota" :-). Máme zakázané akce nad 5 osob, to bych přetáhl, bylo půl páté a potřeba vylítat 10 baterek takže otočka na jeden z náhradních placů.

Hughes s 1000KV a polosouměrným listem lítá pěkně, dokonce bych řekl že VBaru větší váha prospěla a ztratil na trochu nadbytečné agilitě kterou jsem zvažoval ještě bez trupu ubrat. Přijde mi to tak akorát. Hughes je proti pětilistu s motorem 670KV o hodně dynamičtější. Neletí tak maketově ale letí čistě, plynule. Ta žlutá je dobře vidět i za šera. Říkám si, že tmavě modrá Hungary Police bude večer trochu nebezpečná na čtení polohy a ty dva bílé pruhy a světla to úplně nezachrání. Uvidíme. Každopádně jak mám s pětilistem nepříjemný pocit při letu u země kdy je jasné že chyba bude fatální a motor mě z toho nedostane, na loping musím dost vysoko, mít 100% a ne 70% výchylek na AIL a ELEV, k tomu nejvyšší otáčky tak tady je to úplně jinak. I na nízké otáčky to letí velmi dynamicky, loping nebo vis v invertu to udělá jako nic. Akorát je to hlučnější což mírně stresuje, hlavně když se pustí nejvyšší otáčky. Zvuk to má ale jinak celkem pěkný. Takže letově super, VBar spokojenost.

Jsem zvědavý nn data z Jlog2, bohužel do nového kompu s WIN10 mi nejde nainstalovat Log View resp. jde ale není tak utilita pro Jlog a nevím jak se to tehdy dělalo. Snad to mám ještě v NTB a určitě v předchozím kompu. Otáčky a odběry mě zajímat budou, minimálně. Letový čas na nižší odebranou kapacitu ( v baterce zůstane 3,8V / článek a nemusí se hned dobíjet ) je cca 6 minut což není moc. S pětilistem je to o minutu víc, taky žádná sláva. Jlog teď jede na jednu kartu pro 550 se Spiritem i ten VBar, je tam stejný převodový poměr a přepočet otáček. Jenom si musím hlídat pořadí startů a baterek.

Teď se ochladí, vrátím se k druhému trupu a tmelení. To bude smrad z polyesteru a nezábavná činnost otrava, jinak to nejde.


Přílohy:
IMG_0527.jpg
IMG_0527.jpg
[ 142.13 KiB | Zobrazeno 311 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.03.2020 14:57 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3847
Bydliště: Praha 6
Podle LogView z Jlog2 se potvrdil odhad. Motor sice horký nebyl, normální teplota ale JIVe má evidentně co chladit a osazení chladiče se vyplatilo. Temp PA je 67 stupňů.

Při běžném letu na nižší otáčky je to mezi 30-35A což je v normě, při lopingu nebo plném kolektivu jsou maxima 80-120A a jedno maximum 165A. Regl 80+HV je tak tak :-). Žádné rodeo s tím ale lítat nechci takže vyhoví.

S otáčkama je problém. Aktuálně to zapisuje pouze hodnotu u motoru a pro RPM-UNI je stejné číslo. Možná to bude chtít znova naprogramovat a vyexportovat config na kartu. Zbývá jeno přepočet a ten mi nesedí, vychází brutálně vysoké číslo. Na 24500 otáček motoru je to při koeficientu 10,18181818 ( hlavní ozubené kolo 112T děleno pastorkem 11T ) 2406ot., na střední má motor 26000 což je 2553ot. a nejvyšší kde už to kolísá protože je naplno otevřený regl ( 82% ) jeto 2750 ot. Přijde mi že realita je tak -200 otáček ale čísla jsou čísla... :-).

V grafech je minimum dat aby to bylo čitelné.


Přílohy:
2020-03-20_105658_617.JPG
2020-03-20_105658_617.JPG
[ 63.9 KiB | Zobrazeno 275 krát ]

2020-03-20_105758_618.JPG
2020-03-20_105758_618.JPG
[ 53.93 KiB | Zobrazeno 275 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1860 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz