S odběrem 1000KV + dvoulist a kratší délkou letu ( 6min max ) mají baterky už pod 3,8V na článek. Nezbývá pak než je v situaci kdy bude další lítání za XXXX dnů nebo týdnů nabít na 60% což je cyklus navíc. V režimu Store nabíječe C60 a Power Peak Twin os Robbe nevyladí články u některých baterek tak kvalitně jako na 100%. Například je rozdíl na článcích 0,025V, při 100% nabití je to 0,006V. Každopádně storovací cyklus je podle toho co vím započitatelný jako plný cyklus a v životnosti baterky se tedy počítá jako každý jiný.
Napadlo mě jít do 12S s tím že bude 50% startů a mám tři dvojice baterek stejného data i typu. Regl JIVE 80+HV mají oba Hughesy ale musel bych dát jinak navinutý motor na 44V což je drahé a nepřijde mi to adekvátní. Druhá cesta je dát baterky paralelně = 22,5V s dvojnásobnou kapacitou. Kdysi jsem to už zvažoval na prvním Hughesovi, dokonce tam bylo i 18S
. Včera jsem schválně zkusil dát dvě baterky do trupu, pro zjednodušení na sebe kdy zaskočí všechny umělé zipy na mezidesce i baterkách. Mají je zdola do Hughesů a shora do 550. V provedení 6S je téměř tři čtvrtě kilová cihla hodně vepředu, asi centimetr od zasklení a to ještě dávám navrch menší 2S LiFe ke světlům Nightfly. Občas jsem měl pocit že by to chtělo ještě nepatrně dovážit na předek, některé baterky jsou nepatrně lehčí. K mému překvapení jsou dvě baterky na fotce zacvaknuté co nejvíc dozadu s těžištěm úplně v pohodě. Kdyby to bylo na předělání upevnění po stranách tak se na to vykašlu, takto mě láká to vyzkoušet. Vyrobit "Y" kabel k propojení baterek ak JIVE je na 15 minut, staré kabely s konektory od vyřazených baterek nevyhazuji.
Otázky zůstávají. Estetika, kdy baterka zaplní trup až po strop, není v situaci kdy se tam nevejde a nikdy nebude kokpit druhořadá, není to maketa. Podstatné jsou váha a letový projev, potom se musí vzít v úvahu větší mechanické opotřebení součástek jako hřídele, ložiska a kloubky. Je tedy otázka zda se to oplatí. Sníží se počet instalací baterky a počet startů byť se prodlouží, taky se uvidí o kolik minut protože +50% to určitě nebude. A měřák k2Ulm s diodama bude ukazovat detekovat a signalizovat dál 3000mA ( nebo 3500mA na 2. paměť ). Buď ho přeprogramovat ( 1. paměť 3000mA pro 6S a 2. paměť 6000mA pro 2x6S ), nebo postupně navyšovat čas a zjistit kolik je optimum. Tím se ale připravím o výhodu měřáku, který mi hlídá kapacitu což je podle stylu letu dost podstatné.
Opravovaný Hughes Aeropower měl letovou váhu cca 4,5 kila, žlutý trup má na váze cca 3,85 kila bez baterky, tedy se moc neliší. Se dvěma baterkama bude mít heli při rotoru cca 1400mm váhu 5,35 kila a to není určitě málo....
Trup Aeropower je opravený včetně stabilizátorů, na řadě je broušení na čisto a začnu tmelit.
- Přílohy
-
-