Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 523 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 35  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 01.07.2017 22:07 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Ahoj,
díky :) s tou váhou to tak růžové není. Samotná skořepina trupu tolik neváží, ale narostlo to nohama a překližkovými díly. Přesnou váhu teď nevím, ale je to myslím přes 2kg. Ale při té velikosti to docela jde. Já myslím, že rozdíl ve váze není v tom, jestli to dělám já nebo Ty, ale v tom, jestli je trup dělaný na pozitivní kopyto a nebo do negativní formy. Do formy to vyjde vždycky o něco lehčí, protože tam ve finále bude míň tmelu.
Vibrace budu řešit po dovolené. Včera jsem udělal 2 starty, vibrace jednou nebyly, jednou byly, ale myslím, že už vím, co je způsobuje. Ty otáčky, jak píšeš, to je dobrý typ. Určitě jsou tam různá pásma kritických otáček, kdy to celé vibruje víc.
Váhu ocasů jsem zmiňoval proto, že torzní pružení trubky je docela znát - ocasy se celkem malou silou dají pootočit ve směru osy trubky +/- o několik stupňů. Až mě napadlo, jestli to trubku nemůže po čase ukroutit.
Zbarvení jsem před časem zmiňoval ve vláknu Relaxe, je to na straně 65 ( viewtopic.php?f=113&t=65326&start=960 ) - můj příspěvek s několika fotkama, všechna zbarvení jsou ve stejném schematu, ale v různých barevných kombinacích. Tak jedno z toho.
P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 02.07.2017 0:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Pavle dodatečná gratulace ( po dovolené s minimem času na internet ). Zasloužený a parádní výsledek, věřím že z toho musíš mít velkou radost ! Těším se až ho uvidím na živo :-).

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 02.07.2017 17:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Ahoj Tomasi, diky :-) to vis, ze radost je, i kdyz to ma jeste nejake detske nemoci :) Doufam, ze ze behem leta na nejakem litani sejdeme :)

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 02.07.2017 17:59 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Na první minutě toho videa jak vezmeš pořádně za kolektiv jsem se pěkně vylekal, nečetl jsem totiž předtím pochvalné reakce a detaily s vibracema ocasních ploch, téma vrtulky apod. ..........

Bude to parádní stroj. V létě bychom měli obě Háčka "seznámit" :-). Po pěti týdnech ( pracovně a předčasná dovolená kvůli rozkvetlým zahradám ) mimo ČR klasicky nevím kde začít, celé léto bude už jenom pracovní. Nějaký krátký čas na hobby se snad utrhnout podaří, jenom mě přešla chuť řešit ten pětilist. Sotva si trochu zalítám, na montáž a testy musí být komfortnější podmínky a klídek což nehrozí.

Taky jsem chtěl udělat zkoušky s kontrolovanou výchylkou rotoru vůči trupu, natočit to. Kamera se zatím osvědčila i v jiném využití než na vibrujícím vrtrdelníku. V Japonsku asi 700 videí, teď dalších 560. Nějaké mouchy má, třeba ve stand-by režimu, kdy čeká na povel od dálkového ovladače ( přepnutí foto - video + aktivace ) se vybíjí rychleji, musím si to ještě ověřit. Klasické zapnutí z nuly trvá déle. Perfektní jsou Time Slap videa a další věci, to jenom že jsme se o kameře předtím bavili.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 03.07.2017 21:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Musim pristi tyden (po dovoleny) vyresit ty vibrace a pak co nejvic litat. Tak se urcite nase Hacka potkaji :D
To je dobre, ze kamera se osvedcila :)

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 03.07.2017 23:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Spirit je velká výhoda jak najít zdroj vibrací, aspoň rámcově. Já ho tam původně chtěl dát taky ale kromě téhle funkce není proti Demonovi nějaký enormní rozdíl resp. že by se to dalo poznat letově. Mám ho v 550 tak ho celkem znám a tam jsou fajn tři odlišné letové režimy k trojím otáčkám, v podstatě devět modelů v jednom. U makety, kde se hledá jeden ideální poměr otáček a nastavení tak aby to letělo co nejlíp je tahle funkce možná nadbytečná. Sice budu dávat na pětilist mechaniku z trupu abych tam udělal několik úprav na vodítku táhla výškovky a dal delší hřídel takže k jednotce se dostanu ale musel bych překopat kabeláž, víc se vrtat v tom co teď funguje dobře a přínos nic moc. Možná to pochopíš :-). Můj Hughes taky evidentně není bez vibrací, pokusy s natáčením to dokázaly dost jasně.

Takže ještě lítat a užívat si zvuk dvoulistu, obávám se že pětilist bude vysloveně nezábavnej a pokud teď Hughes lítá s měkkýma gumama v hlavě jako nikdy předtím, pětilist bude zřejmě záludnější a letově choulostivější než dvoulist s tvrdýma tlumícíma gumama. Hughes zjedovatí a lítání bude spíš na nervy než na pohodu :-). Třeba to nebude tak hrozný ale radši se nechám pozitivně překvapit než si malovat vzdušné zámky. Co jsem kdy četl a slyšel, nikdo to nevychvaloval :-). Snímky na nichž nebudou dva listy ale maketově pět budou slabou útěchou. Vrátit to zpátky jde vždycky.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.07.2017 5:36 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Zvuk dvoulistu urcite ztratis. Ale letove vlastnosti petilistu nemusi byt az tak zle. Pravda, jeste jsem s tim neletel ale staci se podivat jak lita Mi8 klukum. Zeptej se treba Ondry na jeho nazor. Par letu s Martinovou Osmickou uz za sebou ma. Psal mi ze to lita samo. :D

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.07.2017 9:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Relax píše:
Spirit je velká výhoda jak najít zdroj vibrací, aspoň rámcově. Já ho tam původně chtěl dát taky ale kromě téhle funkce není proti Demonovi nějaký enormní rozdíl resp. že by se to dalo poznat letově. .
.
.
.
Takže ještě lítat a užívat si zvuk dvoulistu, obávám se že pětilist bude vysloveně nezábavnej a pokud teď Hughes lítá s měkkýma gumama v hlavě jako nikdy předtím, pětilist bude zřejmě záludnější a letově choulostivější než dvoulist s tvrdýma tlumícíma gumama. Hughes zjedovatí a lítání bude spíš na nervy než na pohodu :-). Třeba to nebude tak hrozný ale radši se nechám pozitivně překvapit než si malovat vzdušné zámky. Co jsem kdy četl a slyšel, nikdo to :mrgreen: nevychvaloval :-). Snímky na nichž nebudou dva listy ale maketově pět budou slabou útěchou. Vrátit to zpátky jde vždycky.


Spirit mi naměřil vibrace na úrovni max.4%, ale vibruje to jen někdy. Jak jsem psal, myslím, že už vím, čím to je, po dovolený se tomu budu věnovat.
Pětilist vyzkoušej a uvidíš. Já s tím nemám žádné zkušenosti, ale myslím, že to musí umět lítat příjemně, jak píše Petr. Za sebe bych do toho asi nešel a nebo možná i jo, ale měl bych blok z toho, že škrtnout s tím o zem by bylo hooodně drahý.
Ohledně zvuku - z různých videí se mi zdálo, že zrovna u Hughese v reálu listy moc slyšet nejsou, takže na maketovosti to snad neubere.
A hlavně, jak píšeš, vrátit se k dvoulistu můžeš vždycky

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.07.2017 14:48 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Petr to vystihnul jednoduše a přesně, až bude víc času tak Ondrovi zavolám, stejně chci Martinovu osmičku vidět naživo :-). Kenya Police bohužel letos k vidění asi nebude ale časem ano.

Mě vyšel pětilist ( hlava a listy ) za dobrou cenu, pokud by to měla být parádní maketovější verze jakou vyrábí Michal s kolegou, taky bych se rozhodoval jestli do toho investovat když je to s bídou polomaketa. Asi ne, ostatně proto to dopadlo takhle.

Zatím si budu ještě užívat dvoulist a jak bude trochu klidnější doba, sundám trup a začnu s testováním. Bohužel se to neobejde bez podvozku a stabilizátorů ( ty jsem už jednou po selhání serva zničil ) a třeba nový podvozek jako set se vůbec sehnat nedá. Aktuálně ale nepředpokládám že by se to mělo složit, s dvoulistem ani pětilistem. To servo byla mimořádná událost jako následek předchozího pádu.

Zajímá mě výchylka rotoru vůči trupu / trubce, pak tam dám delší hřídel a pětilist, stejné zkoušky. Nastavení Demona zřejmě nebudu měnit, to bych se pak Petře ještě radši poradil :-).

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2017 17:39 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Zdravím po delší době :)
problém vibrací se ukázal být větší oříšek, než jsem zpočátku myslel. Popravdě jsem se s nimi pral asi třičtvrtiny letních prázdnin (pravda, mezi tím byly i nějaké týdny dovolené). A ani teď, když už normáně lítám, nejsou myslím vibrace úplně vyřešené. Něco je tam vytváří, podle P.Koťátka to nejspíš bude hlava nebo listy, já si to myslím taky, protože hlava od Assaulta (aspoň můj kus) není nic moc :( sama o sobě nevyvážená, příčná hřídel je v jednom gripu uložená delší částí než v druhém, bůhví, jak fungují v zátěži axiály. Ale už nějakou dobu to lítá bez viditelných vibrací a nebo s velmi malými vibracemi, které zmizí, jakmile se heli z visu po startu rozletí dopředu. Objednal jsem si pár gripů a uvidím, jestli se mi podaří složit hlavu líp a nebo jestli dojde na nějaké chirurgické úpravy :mrgreen:
Boj s vibracemi byl dost na nervy, po zpevnění spojení mechaniky s trupem se vibrace dramaticky zvýšily, už to snad ani nebyly vibrace, ale třesení, které vypadalo, že se heli v příští vteřině rozletí na kousky - škoda, že z toho nemám žádné video. Nakonec jsem sáhl po vyztužení samotné mechaniky, protože rám s bočnicemi 1,5mm silnými byl dost měkký (stačilo lehce tahat za hlavu do stran a držet přitom trup těsně za rotorem a bylo jasně vidět, jak se celá mechanika prohýbá a deformuje) a tím se to dramaticky zlepšilo. Současného stavu jsem nakonec dosáhl snížením otáček z cca 1600 na cca 1500. Ještě je zkusím snížit, co to udělá.
Létání je příjemné, bohužel až na moje ruce a hlavu... připadá mi to, jako bych nic neuměl, hlavně když si čtu o správném lítání s maketou, o jeho nácviku atd.
Ale to se snad spraví :) Asi bych měl zkusit menší výchylky na cyklice. Sice tam mám expa, ale je to myslím pořád zbytečně ostré na "maketu" - maketa to zdaleka není, pořád ještě to je v barvě laminátu, a bůhví, jestli se na nějaké maketové detaily zmůžu :) Celkově mi to za letu připadá, že by to mohlo klidně být těžší, že by to ani nevadilo.
Bohužel nemám žádné další video, měl bych si pořídit nějakou malou kameru s držákem na hlavu, abych nebyl odkázaný na to, že mi to někdo natočí.

Čeká mě na tom ještě hodně práce - zaformovat ocasní plochy, zaformovat dveře, udělat kvalitnější kopyta na lisování skel, udělat nějaké formy na kryty nohou - zatím je mám vakuované. A pak nějaká povrchová úprava.
A pak se docela těším na výrobu nějako interiéru kokpitu, což jsem ještě nikdy nedělal.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2017 17:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Expa jsou na heli dost záludná věc, psal to i Petr. Mě se osvědčily Dvojité výchylky D/R 70% pro výškovku a pro křidélka.

S dvojitýma výchylkama to letí velmi slušně, vlastně je tam mám pořád.

Expo 40% mám jenom na vrtulce.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2017 18:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
10 lidi a 12 nazoru. Nemam expo na rizeni rad, rozhodne ne u heli. Mam pocit ze ztracim presnost rizeni. Jednou je to akorat, podruhe malo nebo hodne. Linearni prubeh je pro me citelnejsi. Pokud chci jemnejsi rizeni okolo stredu, radeji si omezim vychylky. Stejne "do plnych" nikdy u maketoveho letani nejdu. Omezenim vychylek si roztahnu tu mensi vychylku na vetsi drahu kniplu, rizeni je jemnejsi.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 6:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Ahoj Petře, omezení výchylek myslíš posunutí koncových bodů? ( nebo jak se to jmenuje - ATV / End Piont ) Třeba jako ze 100% na 75%? Jen jestli si představujeme to samé.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 7:32 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Relax píše:
Expa jsou na heli dost záludná věc, psal to i Petr. Mě se osvědčily Dvojité výchylky D/R 70% pro výškovku a pro křidélka.

S dvojitýma výchylkama to letí velmi slušně, vlastně je tam mám pořád.

Expo 40% mám jenom na vrtulce.


Mně expa docela vyhovujou, ale v rozumné míře. Neumím si moc představit řešit to ještě dalším zvětšení exponenciální charakteristiky - tam už by byl moc velký rozdíl mezi středem a výchylkami dál od středu.
Dvojitých výchylek se trošku bojím po jedné zkušenosti - nastavil jsem si je kdysi na Sniperovi, odstartoval jsem a chvilku poklidně poletoval s menšíma výchylkama, jenže pak jsem udělal výkrut ne moc vysoko a nestačil jsem se divit, protože jsem si nepřepnul výchylky na větší. Výkrut byl pomalý, už si nepamatuju, jestli jsemheli zas vrátil do normální polohy a nebo jestli jsem výkrut dokončil. Neskončilo to na zemi, ale příjemný to nebylo :D

Pro OPRa: - koukám, žes teď napsal - já to chápu tak, že se omezí koncové body (myslím, že se to jmenuje ATV) - přesně jak píšeš - zmenším velikost výchylky, která je po nastavení FBL jednotky na 100%, třeba na 75%.
Já jsem je už rovnou zmenšil cca na 80%, ale klidně je zmenším ještě o 10% nebo i víc, podle potřeby.
Jak lítám málokdy, tak se obávám, že bych na tohle zas mohl zapomenout.
Ale v případě makety je to jedno, větší výchylky nebudou nejsíš vůbec zapotřebí, takže půjdu cestou zmenšení výchylek, jak píše Petr.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 7:33 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
pavel123 píše:

Mně expa docela vyhovujou, ale v rozumné míře. Neumím si moc představit řešit to ještě dalším zvětšení exponenciální charakteristiky - tam už by byl moc velký rozdíl mezi středem a výchylkami dál od středu.
Dvojitých výchylek se trošku bojím po jedné zkušenosti - nastavil jsem si je kdysi na Sniperovi, odstartoval jsem a chvilku poklidně poletoval s menšíma výchylkama, jenže pak jsem udělal výkrut ne moc vysoko a nestačil jsem se divit, protože jsem si nepřepnul výchylky na větší. Výkrut byl pomalý, už si nepamatuju, jestli jsem heli zas vrátil do normální polohy a nebo jestli jsem výkrut dokončil. Neskončilo to na zemi, ale příjemný to nebylo :D

Pro OPRa: - koukám, žes teď napsal - já to chápu tak, že se omezí koncové body (myslím, že se to jmenuje ATV) - přesně jak píšeš - zmenším velikost výchylky, která je po nastavení FBL jednotky na 100%, třeba na 75%.
Já jsem je už rovnou zmenšil cca na 80%, ale klidně je zmenším ještě o 10% nebo i víc, podle potřeby.
Jak lítám málokdy, tak se obávám, že bych na tohle zas mohl zapomenout.
Ale v případě makety je to jedno, větší výchylky nebudou nejsíš vůbec zapotřebí, takže půjdu cestou zmenšení výchylek, jak píše Petr.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 523 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 35  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Relax a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz