Autor |
Zpráva |
pavel123
|
Napsal: pon 13.03.2017 9:15 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
švíco píše: Zaručeně bude fungovat tavné lepidlo. (ale chce to hlídat teplotu, aby se nedeformovalo okno... když to budeš chtít sundat, tak stačí kapka lihu a lepidlo odpadne z obou materiálů... ale stejně bych ty okna přišrouboval aspoň pár šroubama, aby ti to nenadělalo paseku v rotoru, kdyby to ulítlo. Ahoj, díky, o víkendu jsem stihl jen se sem kouknout na telefonu, proto reaguju až teď. Díky za typ, vzpomínám si, že se to někde už psal - u toho svého Bella? A vyzkoušel jsem to na kousku laminátu a folie na okna a funguje to přesně jak píšeš. Takže to je výborný typ, ale nejsem si jistý, jestli bych dokázal tavnou pistolí přilepit po celém obvodu tak velká okna - než bych to objel pistolí kolem dokola, tak mi to ztuhne. Ale napadlo mě po obvodu okna, kde bude okno dosedat na laminát, do něj proseknout dírky, třeba každých 15mm jednu, a po přiložení okna na místo a zafixování lepenkou to nabodovat skrz ty dírky. A třeba do rohů dát malý šroubky pro sichr. Zkusím to na dalším kousku.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pavel123
|
Napsal: pon 13.03.2017 9:22 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
dagx píše: Máš to fakt hezký.Ten povrch z negativní formy je luxus.Ale ta práce s tím .Opět jsou fotky do modra takže to bude nějakým Tvým osvětlením v dílně.Před časem jsem se podivoval co že to máš za přísadu v laminátu .Z předního dílu kabiny toho v podstatě moc nezbyde po vyříznutí oken.Těch "pár proužků" laminátu co tam zbyde bude asi bez kvalitně přilepeného prosklení nedostatečných co se týká tuhosti celku.Taky asi nebude legrace vlepit všechna prosklení bez deformace kabiny.Tady ujede půl milimetru,támhle druhý a poslední sklo by mi tam už nesedělo vůbec .Ty si předpokládám pomůžeš negativní formou. Díky práce je za tím jak na kostele, to je fakt... Máš úplně pravdu, že po vyfrézování oken a dveří ze skořepiny moc nezbyde a o nějaké tuhosti se vůbec nedá mluvit., Možná další vylaminovaný kus bude mít v místě příček nějakou vrstvu uhlíku. Ale spoléhám na to, že skla to zase zpevní. S tím usazením myslím takový problém nebude, okna jsou jen 3 a pasujou tam dobře. Ale pomoct si formou by určitě bylo možný. To namodralé zabarvení fotek bude možná dělat blesk v mobilu, jinak mě nic nenapadá
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: pon 13.03.2017 9:26 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Michael Gulyj píše: Pěkně, pěkně se to rýsuje. Já vybojoval Wessexe okno po okně vteřiňákem bez ztráty kytičky, ale chce to nervy jak provazy (nejhorší, že nejdou posílit kořalkou ), ale to je řešení finální. V tvojí velikosti bych to řešil jako Petr Koťátko na Rangerovi- šroubkama. Vteřiňáku bych se docela bál, i když jednou jsem měl nějaký gelový, který nedělal takovou tu "mlhu", co někdy udělá na plastu normální vteřiňák a co by na oknech makety byla na sebevraždu.. to by asi ani ta kořalka nepomohla... Takže Wessex už jde do finále a je už nastříkaný? Tak šup se s nějakýma fotkama
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: pon 13.03.2017 9:31 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
blesk píše: Uhu por, já tak lepil okna do R4, na sokolovi jsem to zkoušel tavkou, zejména z důvodu že jsem tam neměl rovný povrch. A polepovat bych to nepolepoval, ale stříknul kouřovým sprejem. p.s. moc hezké Jo, kontaktní lepidlo se nabízí, to by drželo určitě a strhnout se to většinou dá taky, ale nejsem si jistej, jestli by se povedlo okna usadit, kdyby se s nima nedalo šoupat Jak psal dagx, skořepina je po vyfrézování oken dost měkká. nebude problém okna usadit, pokud se s nima bude dát šoupnout, ale rovnou přilepit na místo, to nevím, ale možná by to šlo. Ten nástřik - nevím, jak by to dopadlo v té ploše. Musel bych zkusit koupit kouřový sprej a zkusmo to stříknout, jestli by to šlo udělat úplně rovnoměrně.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: pon 13.03.2017 9:38 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
janva9 píše: Vyzkoušel jsem to a není to vodě odolné. Pokud tam byl přilepený Vivak, tak s tím voda prakticky nic nedělala. Ale když jsem ho odloupnul, tak stačilo navlhčit molitanem, nechat provlhčit a stáhnout nahrubo kouskem nosníku. Potom znovu navlhčit a dočistit. Dělal jsem to starým kartáčkem na zuby. Šlo to docela rychle a úplně načisto. Díky za typ, disperzi jsem taky zkusil, ale jinou - nalepil jsem kousek plastu na laminát včera, dneska zkusím, jak to drží Mám Pattex, tak jsem to zkusil s ním.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
Michael Gulyj
|
Napsal: pon 13.03.2017 21:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2015 Příspěvky: 802
|
Zastříknout okna kouřovim sprejem jsem zkoušel a výsledek totální propadák- nešlo to stříknout rovnoměrně, hrůza. Wessex zatim v barvě neni, brzo budou fotky v jakym je stádiu.
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: úte 14.03.2017 11:05 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
|
Vidím že se tady vyskytly značné pokroky a vrtrdelníky budou už brzy připravené na mlsné a obdivné pohledy a komentáře . Vteřiňák je potvora, je jich sice víc druhů ale málokterý potěší pokud má být výsledek vidět. Některé drží až s Aktivátorem který to 100% zmléční. U tavného lepidla jde o čas. Možná by bylo lepší použít Epoxy a stykové plochy kromě odmaštění lehcec zdrsnit brusným papírem ? Některé typy epoxy mají dokonalou přilnavost a hlavně poskytují dost času na to díy usadit. Zevnitř by se dala pozice zajistit připravenýma rozpěrama nebo tam po zajištění pozice kvalitní izolačkou nafouknout plážový míč . S Hughesem od Pavla jsem ponechal původní variantu kdy jsou zadní okna na tuším šest malých samořezných křížových šroubcích a přední na neodymové magnety přilepené k okenním dílům dvousložkovým epoxidem, v trupu je na protilehlém místě malý kousek plechu. Není to maketová, drží to ale dokonale. Jenom těžko bych udělal tak rychlou piruetu abych okno na namáhané straně vmáčknul dovnitř . Zadní okna ( jakákoliv pevná ) trup dokonale vyztuží, v tom je podstatný rozdíl proti druhému zelenému Hughesovi který byl přitom od stejného výrobce ( Thunder Tiger ). Sezóna se nám polehoučku blíží, včera jsem zahájil hodinovým tělocvikem s pákovýma nůžkama abych pročistil keřové nálety okolo heliportu na haldě. Málem jsem přišel o oko, 2/3 keřů mají 2-3 cm trny... A pak že je lítání s heli nebezpečný jenom s heli ve vzduchu . Držím palce do stavby a těším se na fotky !
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: úte 14.03.2017 11:05 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
|
Při nabíjení vysílaček jsem klasicky po zimě zjistil že kromě autorotace, duplicitního vypnutí motoru a záchrany nevím na co jsou přesně další spínače.... . Demon i Spirit to mají jinak, to bude zase zábava ty první starty....
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: úte 14.03.2017 13:55 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Relax píše: Při nabíjení vysílaček jsem klasicky po zimě zjistil že kromě autorotace, duplicitního vypnutí motoru a záchrany nevím na co jsou přesně další spínače.... . Demon i Spirit to mají jinak, to bude zase zábava ty první starty.... Ahoj, tohle přesně jsem si uvědomil, když jsem teď v sobotu vytáhl svý dva vysílače - Futabu a Devo 6 na prcky - taky si nepamatuju, kde je autorotace a kde záchrana. A to s tou Futabou jsem lítal ještě někdy v listopadu. Skleroza je neúprosná Ještě k tomu lepení skel - pokud vím, tak někde u Varia jsem četl, že to doporučují lepit nějakým silikonem. Trošku jsem googloval a vygoogloval jsem nějaký silikon údajně na plasty, čirý (GUTTA silikon na plasty), tak ho asi zkusím koupit. Sice je primárně na polykarbonát, což je myslím plexisklo, ale třeba by to dostatečně drželo i na PET G Doufám, že se potkáma na lítání
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
švíco
|
Napsal: úte 14.03.2017 14:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.9.2012 Příspěvky: 682
|
Ahoj kluci, taky mě co nevidět čeká vzpomínání, kde co na rádiu vlastně je Právě mi přišly baterky do bella, tak doufám, že co nevidět bude v luftě. Snad to bude všechno chodit jako před nástřikem... No a mi-24 budu natírat už asi tento víkend. Letos má sezóna potenciál, tak snad se setkáme co nejčastěji
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: úte 14.03.2017 14:24 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
pavel123 píše: Máš úplně pravdu, že po vyfrézování oken a dveří ze skořepiny moc nezbyde a o nějaké tuhosti se vůbec nedá mluvit., Možná další vylaminovaný kus bude mít v místě příček nějakou vrstvu uhlíku. Ahoj Pavle ten proužek uhlíkovýho rovingu ze vnitř bych přidal do sloupků před vyřezáním oken . I tenkej proužek dokáže neuvěřitelně zpevnit. Navíc po prosycení to dokončuji tupou stranou nože - rozprostřu a dotvaruji si roving do plochy přesně jak potřebuji .
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: úte 14.03.2017 15:17 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
dudaj píše: Ahoj Honzo, díky za typ. Nějaký uhlíkový roving dokonce mám, tak ho do dalšího exempláře použiju. Ale musím opatrně, protože díky zvolenýmu uložení oken zevnitř musím mít vnitřek skořepiny bez výstupků a nerovností - což je trošku honička u tý příčky horního předního okna, která je v ose, tedy přímo na dělící rovině P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: úte 14.03.2017 16:37 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
ono se to dá krásně tím nožem rozmačkat do roviny, takže vrstva skoro nenabyde A nebo na to dát tenkej igelit (proužek ) a ten dohladit rukou . Chce si to vyzkoušet na kousku. Opravit povrch jde taky dobře po zavadnutí nasliněným prstem .Nepřilepí se a krásně dohladí .
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: úte 14.03.2017 16:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Jojo, chce to vyzkoušet. Asi ten proužek igelitu a přihladit, třeba nějakou měkčí stěrkou - to mi připadá jako ideální Ale teprve praktický pokus ukáže, jestli to vyjde podle mých představ
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: úte 18.04.2017 14:51 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Zdravím, tak zase nějaký lehký pokrok Čumák, pokud ho na zálet nebudu stříkat ani plničem, je připravený na instalaci oken. Překvapilo mě, jak výrazně se celý čumák zpevnil, i když jsem skla měl jen na několika místech přilepené papírovou malířskou lepenkou. A konečně se zdá, že jsem dořešil nohy a jejich kryty (ty ještě nejsou naistalované). Nohy jsem měl krásně vymyšlené, ale když jsem poprvé na ně postavil trup, tak se rozjely do stran a v tu chvíli mi bylo jasný, že mám problém nakonec jsem z původních uhlíkových trubek došel přes plnou uhlíkovou kulatinu 8mm až k uhlíkovému hranolu 8x8 s kulatou dírou cca 6,3mm uprostřed. V horní části je díra vyplněná uhlíkovou kulatinou. Takhle nohy už docela drží tvar i při zatížení trupu, jsou přijateleně lehké a cenově je to taky výrazně lepší, než plná uhlíková kulatina Na fotce jsou takhle udělané zatím jen zadní nohy. Vůbec jsem nečekal, jaký problém budou nohy (díky jejich délce a roztažení do stran), jejich upevnění a jejich aerodynamické kryty - jak to všechno řešit tak, aby to bylo funkční, přiměřeně lehké a šlo to relativně snadno vyrobit i ve více kusech. Teď mám trošku dilema, jestli směrovku upevnit k trupu a nebo k zadní převodovce. Původně jsem jí chtěl šroubovat k zadní převodovce, ale teď nevím, jestli by nebylo lepší, aby byla přidělaná na ocasní části trupu.
Přílohy: |
IMG_20170414_190718.jpg [ 36.54 KiB | Zobrazeno 1077 krát ]
|
|
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|