Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 523 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 35  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 04.05.2017 14:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5095
Bydliště: Praha 6
Když jednoduše otočíš vrtulku ( beze změny otáčení ), půjde shora dolů což je tak jako u originálu. Sice to funguje přesně opačně než popisuješ jako účinnější, možná proto to tak u modelů zvolili.

Směr proudění vzduchu od vrtulky je asi důležitější než směr otáčení rotoru kde se tlačí vzduch tak či tak směrem dolů. Není to ale konstatování fundovaně od aerodynamiky, možná tam hraje roli víc faktorů.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 04.05.2017 19:53 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Právě - po otočení převodovky se to bude otáčet opačně, než se to u modelů dělá, ale je otázka, jestli pro poklidný lítání se nějaký rozdíl projeví. Spíš si myslím, že neprojeví. Rozhodně to vyzkouším a když tak to doplním obracečem smyslu otáčení kardanu :D

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 05.05.2017 5:27 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Proc tedy neotocis smer hlavniho rotoru ? Potom ti vyjde smer rotace vrtulky i po jejim otoceni na druhou stranu trupu tak jak chces. I bez "obracece".
Mam to tak na Bellovi (Trex 800). Jen se otoci volnobezne lozisko a je to. Vyhoda elektriky kdy zmenis smysl otaceni motoru jen prohozenim dvou ze tri kabelu :-)
Tu teorii o vyssi ucinosti vrtulky pokud jde proti proudu vzduchu od rotoru jsem tu nekolikrat obhajoval. Zdalo se mi to logicke. Nicmene bylo mi receno od zkusenejsich ze je to v podstate jedno.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 05.05.2017 7:19 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.9.2012
Příspěvky: 682
A nebo nechat vrtulku na "nemaketové" straně. Pokud neplánuješ pětilistý hlavní rotor, tak to je stejně jedno. Udělal jsem to tak na Bellovi a udělám to tak i na R22. Je to jen o "kolečku v hlavě", které nás pořád nutí si věci komplikovat :wink: :mrgreen:

PS: pokud se nepletu, se změnou smyslu otáčení hlavního rotoru se obrací některé typické rysy chování mašiny. Při visení visí nakřivo na druhou stranu a zatáčky jí jdou taky lépe na tu druhou... což může mít vliv při střídání vrtulníků s různým smyslem otáčení - myslím vliv na pilota, ne na funkci rostlináře :mrgreen: Nebo se pletu?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 05.05.2017 7:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
.... i rostlináře :lol:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 05.05.2017 8:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Je to malinko jine, ale nic na co by se nedalo zvyknout. Rozhodne kvuli tomu nespadnes.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 05.05.2017 11:27 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Pánové, díky :D
obrátit směr otáčení rotoru se nabízí, ale mám pěknou formu na polosouměrný listy, který se mají točit na tu stranu, jak je to obvyklý - nikdy nevím, jestli to je levotočivý nebo pravotočivý :?
Další důvod je ta změna některých letových vlastností, jak píše švíco. S mojí frekvencí lítání by to mohlo být nepříjemný :)
No a dát směrovku na druhou stranu - to se taky nabízí, ale nějak se mi to nechce udělat, asi je to o tom "kolečku" v hlavě, ale je to tam :D

Včera večer jsem předělal tu složitou páku smykátka tak, aby při otočení převodovky byla vespodu a víc to řešit nebudu, až kdyby vrtulka byla málo účinná.

Přikládám fotku současnýho stavu. Po zalepení nebo přišroubování oken to už takhle nechám na letový zkoušky.


Přílohy:
IMG_20170424_081031.jpg
IMG_20170424_081031.jpg
[ 153.07 KiB | Zobrazeno 1719 krát ]


_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 05.05.2017 14:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5095
Bydliště: Praha 6
Máš to pěkný, akorát jsem si prvně všimnul že máš trup směrem dozadu nastavený a bude tam spoj. Zbývající část je na pevno se stabilizátorama ?

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 05.05.2017 14:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Jojo, je to dělený, jinak by byla forma i skořepina by byly hrozně dlouhý.Takže ocas se nasadí a zalepí epoxidem na cca 10-13cm dlouhý "krček" čouhající z trupu a spoj se přetmelí.
O ocasních plochách jsme se bavili a potom jsem usoudil, že by mohl být problém dát je přímo na skořepinu - ostatně jsi mi to psal. Uvědomil jsem si, že by se ta kónická zadní část sice nekroutila tak, že by se zadní kruhový průřez nějak pootočil oproti přednímu kruhovému průřezu, ale protože v zadní části není žádný osazení nebo jiná forma výztuhy, mohla by se deformovat kruhovitost průřezu a ocasy by mohly vibrovat.
Takže ocasy budou na zadní převodovce.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.06.2017 18:52 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Zdravím zas po delší době :)
Vlákno by se mělo přejmenovat, protože jsem zalítal mechaniku do Hughese a je to elektrika :D
Jak jsem už asi psal dřív, aspoň myslím, že jsem to tu psal, upravil jsem mechaniku Assault 700.
Trubka je prodloužená asi o 160mm (teď z hlavy to přesně nevím) - nastavil jsem ji kusem náhradní trubky na Trexe700.
Kardan je z nerezové trubky 6x0,3mm, koncovky jsem si dělal. Ložiska na hřídel 6mm s flanší šly docela pěkně nastrkat do originálních gumových držáků ložisek, tak jsem na to nic nevymýšlel. Převodovka vrtulky je obráceně, takže je nohama vzhůru a vrtulky se točí opačně. Páku smykátka jsem předělal, aby byla dole.
Hlavní hřídel jsem udělal delší, myslím asi o 45-50mm. Nechtěl jsem DFC, takže v hlavě jsou vložky z Trexe 700 FBL a červené gumy (měly by být nejměkčí). Cyklika je taky z nějakého T700, z hlavy nevím z jakého.
Vzpěry ocasní trubky jsou nahoře, protože tak se podle zkoušek vejdou i do trupu, takže je tam nechám.
Listy mám teď 795mm, rozměrově by to sneslo ještě delší - tak asi 840 - 850mm. Motor je Align 800 440kv - zbytečně silný, ale byl ve slevě :D - ale myslím, že vyšší výkon ničemu nevadí.
Otáčky při odlepení ze země jsem naměřil 1530, daly by se ještě snížit, ale musel bych nějak řešit vrtulku - polosouměrné listy nebo aspoň delší listy - teď tam jsou 110mm.
Lítá to krásně, proti benzínové mochanice je to jak vážka - lítá to s lehkostí a s těmi nižšími otáčkami krásně tiše.


Přílohy:
IMG_20170611_092502.jpg
IMG_20170611_092502.jpg
[ 198.47 KiB | Zobrazeno 1489 krát ]

IMG_20170611_092526.jpg
IMG_20170611_092526.jpg
[ 165.75 KiB | Zobrazeno 1489 krát ]

IMG_20170611_092534.jpg
IMG_20170611_092534.jpg
[ 158.92 KiB | Zobrazeno 1489 krát ]

IMG_20170528_085103.jpg
IMG_20170528_085103.jpg
[ 23.64 KiB | Zobrazeno 1489 krát ]


_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.06.2017 19:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 802
Tak to pěkně prosím upřímně gratuluju. To nejhorší a nejpodstatnější máš za sebou. Prázdniny ještě nezačaly, tak ikdybys byl letos bez barvy jako já loni, tak perfekt.

_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.06.2017 21:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Vzhledem k tomu ze nemas moc moznosti jak vrtulku porychlit, tak je jedina moznost ji zvetsit.
Na Bellovi s 820mm listy mam 130mm (pokud si to dobre pamatuju, mozna jen 120mm) vrtulku s polosymetrickymi listy. Mechanika je podobna a prevodove pomery budou pravdepodobne stejne.

Jinak samozrejme gratulace. Poradne mechaniku otestuj.

Petr

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.06.2017 8:36 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.9.2012
Příspěvky: 682
Gratulace Pavle! Tak teď toho nalítat pár desítek letů a hurá s tím do trupu.. :wink: Už se na to těším, bude to elegantní mašina. Tvary jsi trefil na jedničku, elektrika tomu bude slušet... není co řešit :wink: Hodně zdaru 8)
PS: jsem už jen krůček od nového záletu mechaniky do mi-24, tak bude taky další premiéra :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.06.2017 10:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Ahoj pánové, díky za gratulace a morální podporu :D
Vezmu to trošku víc hopem - byly 4 starty, nic z toho neupadlo ani při 2.plynu, kdy se otáčky znatelně zvýšily, takže šup s tím do trupu :mrgreen: Trup je zatím jen polotovar (a asi tak ještě nějakou dobu zůstane), takže nějaké možné šrámy nebudou tolik vadit a já jsem už zvědavý na nějaký konkrétní výsledek :D

P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 29.06.2017 12:28 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Zdravím,
včera proběhl první let, nic neupadlo, takže dobrý :mrgreen:
Nicméně lehké vibrace směrovky tam jsou, uvidíme, jak se je podaří odstranit. Směrovka, resp.její prototyp, je dost těžká a ocasní trubka (prodloužená trubka Assault 700) už v té délce trošku torzně pruží, takže i když mechanika podle frekvenční analýzy moc nevibruje, tak na směrovce jsou vibrace i tak patrné.
Vzletová váha je cca 8kg.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Naposledy upravil pavel123 dne čtv 29.06.2017 13:32, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 523 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 35  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz