Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5096 Bydliště: Praha 6
Tu předpověď jsem nemyslel vážně, už vůbec ne s norama . Jsou obvykle příliš "pozitivní".
Třicet tisíc je hrozně moc, to chápu. Je to skoro jako naschvál ta možnost volna. Přijel bys určitě rád, tady by bylo velké nadšení. Dubaj navíc nelítá žádný lowcost,,,,
A380 s Emirates letam bezne okolo 12 tisic, da se i levneji se Smartwings nebo FlyDubai. Ted, bohuzel, to takhle natahli a je to okolo 30 tisic. Byt to za normalni cenu tak letim. Takhle se mi ale moc nechce.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
Příloha:
IMG_20190328_234705.jpg [ 100.13 KiB | Zobrazeno 2056 krát ]
Zdravím, už dlouho jsem uvažoval, jestli pořídit pro Hughese 5ti listý rotor nebo ne. Minulé pondělí jsem se konečně dokopal k tomu, že jsem prohléhl zásobu listů, které jsem kdysi koupil ve výprodeji i Lindingera, a zjistil jsem, že z nich lze sestavit sadu 5 listů, které se lišily váhou max. o 0,8g a polohou těžiště max zhruba o milimetr. A na základě toho jsem se konečně rozhodl, že úvahy nic neřeší a je třeba to vyzkoušet Takže jsem minulé úterý začal vyrábět hlavu a v sobotu jsem udělal první letovou zkoušku. Dopadlo to překvapivě dobře. Listy jsou kratší, než bych potřeboval, ale hlava má o něco větší průměr, než dvoulistá, takže listy nejsou nijak markantně kratší než jsem měl na 2listé hlavě. Nicméně vzhledem k rozměru Hughese jsou kratší,než by měly být. Listy jsou souměrné a tvrdé jako dubová fošna, hlava nemá žádné odpružení, takže jsem popravdě ani moc nepočítal s tím, že by to bylo nějak vyhovující, výsledek mě samotného překvapil. Přikládám video, kvalita není nic moc, je to dělané telefonem.
Táááák to je veliká paráda Pavle. Jsem rád, že můžu gratulovat jako první.... a pak, že to nelítá! Celý je to ještě umocněný tím, že sis hlavu udělal sám. Samozřejmě každej asi nebude mít tvoje možnosti, ale je to dobrá cesta. Možná ani ty listy měnit nebudeš, když už máš takovou zásobu a lítá to, ikdyž polosouměr by to ještě vylepšil. Takže veliká, veliká gratulace. To se na to těšim!
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
Kdyz se podivas treba k Helitec, tak listy pro vicelisty rotor jsou uzsi. Netusim jake mas ted. Neni to videt. Ale podle videa to vypada, ze ti to funguje docela hezky. A pak ze petilist nelita...
Za me urcite gratulace k odhodlani to zkusit.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
Panove diky Lita to v bezvetri podobne jak dvoulist, zatim jsem vypozoroval zmenu v tom, ze pri kolmym klesani se pro zastaveni klesani musi dat vic kolektivu. Ma to ale trosku vibrace a bohuzel jsem zjistil dost velky vibrace od motoru, takze bude potreba ho rozebrat a zkouknou co se stalo. Ale na to ze to bylo natolik "sity horkou jehlou" me to az prekvalilo Ty listy jsou oproti helitecum sirsi o 7mm. Spis je horsi, ze jsou kratky. Ale zatim tam asi aspon chvili zustanou Pisu z mobilu, takze za lriladny chyby se omlouvam
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5096 Bydliště: Praha 6
Jsi nám tady pěkně vytřel zrak . Doufal jsem že do toho půjdeš ale takhle rychle,,,,,, . Výborně.
Polosouměrné listy by časem byly určitě o něco lepší ale jestli ses posunul tak o 80% a to je hodně. Za mě bych je určitě udělal černé, nebudou tolik vidět a pokud jsou kratší, nemusíš na to upozorňovat barevnými konci ( žlutá, červená apod. ). Na druhou stranu to vypadá efektně i efektivně, proti tmavému pozadí je model líp čitelný i když při Tvé velikosti ,,,,,,,,
Těším se až to uvidím naživo, hlavní je odladit veškerá podezření - jak zmiňuješ motor. Posunul ses hrozně vpřed, není kam spěchat a do srazu bude stroj vymazlený až až. Nevím jestli tam budeš dělat nějaké barevné změny, ona i ta bílá jako dominantní vypadá elegantně. Tmavé modely nejsou zdaleka tak dobře čitelné, stačí mi srovnat tři Hughesy co jsem lítal.
Já dal v sobotu na haldě prvních osm baterek s 550, příjemná změna. Baterky přežily zimu v pohodě, tedy ty dvě starší kde jsem počítal se solnou lázní. Člověk už není na první starty tak vylekaný jako kdysi, dokonce jsem si ani nedával pár minut na simu - tradiční bezpečnostní rituál . Něco jsem zapomněl stejně - Jlog2 a lítání bez černé skříňky nedělá nejlepší pocity.
Tak držím palce k doladění a snad brzy na viděnou !
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5096 Bydliště: Praha 6
Vypadá to že vrtulka stíhá což je hodně pozitivní. Obalrada měl na svém stroji taky souměrné listy - laminátové MS Composit 600mm. Byly také širší a vrtulka - obrovský problém. Tady máš zdá se vyhráno.
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
Ahoj Tomáši, díky Doufám, že se brzo na nějakém lítání potkáme. Ten motor asi nebude jen podezření, bohužel. Spirit indikuje dost velkou špičku vibrací v příslušný frekvenci a otáčkách a když jsem to roztáčel bez listů a bez vrtulky, tak při dotyku prstem na mechanice bylo cítit výrazný brnění. Na svou paměť se bohužel moc spoléhat nemůžu, ale když jsem řešil vibrace před rokem a půl, tak si myslím, že motor vibrace negeneroval. Chci ho rozebrat, jestli to třeba není nějaký ložisko. Na netu jsem našel i něčí zkušenost, kdy se na motoru Align, snad přímo na stejným, uvolnil jeden magnet. Takže mám co dělat Jinak tenhle exemplář Hughese nejspíš zůstane v tomhle bílým zbarvení. Líbí se mi to, je to jednoduchý a velmi dobře viditelný. Ale mám rozestavěnýho dalšího, na něm si ověřuju pracovní postupy, řešení vyztužená dveří, tvar překližových dílů frézovaných na cnc atd. Zároveň ze stavby dělám dokumentaci jako stavební návod - je to poslední nutný krok, aby z toho byla stavebnice. A když si tenhle druhý exemplář nechá, tak bude zbarvenej nějak jinak, protože změna je život Jo, a barva listů a listy vůbec - rád bych je stříknul na maketový odstín (aspoň přibližně) a ty barevný konce a středy by to hodně oživily, ale jak píšeš, zvýrazní se tím, že jsou kratší, než by měly být. Ale to je ještě hudba budoucnosti, nejdřív musím vyřešit ten motor, případně nějaký další vibrace, pak to zkusit dá zpátky do trupu a potom se uvidím, jestli kratší délka je tak moc rušivá, že by stálo za to koupit delší listy. P.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5096 Bydliště: Praha 6
S motorem držím palce aby to šlo vyřešit co nejsnáz.
Přiznám se že mě lákala myšlenka si většího Hughese časem pořídit. Byla by šance mít maketový kokpit s pilotem ( maketa bez panáka mi přijde nesmyslná, vypadá to strašně věrně a letí to samo ? ). Na druhou stranu by to byla opět stejná předloha, něco podobného jako když mám za třicet let ježdění stále škodovky byť jsem s nima byl vždy maximálně spokojený .
Spíš je tam zvyk co start to jedna baterka, osm baterek osm startů - paráda. Když to bude do dvojic s tím že aktuálně tři mám, buď bych dal tři starty a jel domů nebo musel nabíjet což je otrava a limitovaný čas který na to mám se neúměrně natahuje. Každopádně je to kvalitou modelu úplně jinde, minimálně pod třicet metrů od sebe .
Uživatelé procházející toto fórum: Relax a 16 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru