RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://rcmania.cz/ |
|
Stavba trochu většího Hughese 500 http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=113&t=75461 |
Stránka 32 z 35 |
Autor: | pavel123 [ stř 03.04.2019 10:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba trochu většího Hughese 500 |
Honzo, to budou baterky do jeta? Ta baterie, jak pises, asi za tu cenu neni trakcni, nebo jo? Normalni baterce nedela krmeni nabijece dobre, je stavena na kratky velky odbery a dlouhy odbery, i kdyz o hodne nizsi, ji dost snizujou zivotnost. Na skodlivost nebo neskodlivost chodu auta na volnobeh jsem se chtel zeptat v servisu, ale zatim jsem na to vzdycky zapomnel. Ale vzdycky je motor aspon trochu zahratej z cesty na letiste, i kdyz nez dojde k nabijeni, tak trosku vychladne. Ale myslim ze pri moji cetnosti litani to nebude mit fatalni vliv |
Autor: | dudaj [ stř 03.04.2019 12:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba trochu většího Hughese 500 |
Pavle nebyla trakční. Ale tahle by měla být. https://www.alza.cz/auto/banner-energy- ... 317474.htm Ano , bude to do Jeta co se týče škodlivosti volnoběhu, v zácpách se posouvám někdy i půl hodiny . Autostart je horší, ale trvalý volnoběh - nevidím jediný důvod. Jedině snad nějaký zanášení, ale to chce stejně jednou za čas protáhnout motor na plnej výkon. Při jízdě v kolonách a ve městě se to stejně jenom šudlá a motor se skoro neprotočí. |
Autor: | pavel123 [ stř 03.04.2019 13:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba trochu většího Hughese 500 |
Ja zatim v zadnym pripade na nabijeni nic menit nebudu. Jen si chci dat ty dva nabijece do nejakyho kufriku, udelat to tak, aby se to ke zdroji (auto nebo sitovy zdroj) pripojovalo jen jednim kabelem, proste to nejak zkulturnit. |
Autor: | pkotatko [ stř 03.04.2019 19:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba trochu většího Hughese 500 |
pavel123 píše: Ohledne vykonu nevim, nekde tady na rcmanii jsem cetl nazor, ze kdyz ma centrala vykon napr.1kW, ze se neda pocitat s tim, ze ten 1kW bude opravdu treba 20 minut davat. Petre, jaky s tim mas zkusenosti? https://www.gtstore.cz/invertorova-elek ... 000-kipor/ 2Kw centrala, ctyrtakt. Pry je to Honda jen v jine krabici. Ale vsazet se kvuli tomu nebudu. Mame ji s Bozdechem napul. Jeden ji stejne nevyuzije. Dva zdroje ze serveru v serii, takze 24V/75A. ICharger 4010. Na kazdem kanalu nabijena jedna 6S5000mAh proudem 20A. Centrala o tom ani nevi. Kdyz jsem ji vzal na litani, stala kousicek za autem. Pred autem jsme sedeli a nikdo o ni ani nevedel ze bezi. |
Autor: | Michael Gulyj [ ned 07.04.2019 7:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba trochu většího Hughese 500 |
Já měl všechny svoje letadla poslední doby a všechny vrtulníky poháněný stejným desetičlánkem, takže mám v současnosti jen jednu sadu. Měl jsem jich víc, ale to byla Čína a postupně popadaly. Vzhledem k tomu, jak málo lítám, by u mě odešly spíš stářím než cyklama. Mám ale kvalitní nabíječ a výkonej zdroj. Osobně mě trochu vadí, když běží motor jak u auta, tak u centrály, takže jsem koupil trakční baterii i s nabíječem a jedu touhle cestou. Letos s ní zahájím třetí sezonu, tak jsem zvědav, co vydrží. Je fakt, že levná nebyla, i s tou nabíječkou skoro 5000,-. Do auta to mám ale z ponku, kde leží tak metr . |
Autor: | koho [ ned 07.04.2019 9:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba trochu většího Hughese 500 |
Pavel123: škodlivost běhu motoru na volnoběh - snížená životnost rozvodů a řemene, snížená životnost hydr.napínáku řemene alternátoru (v městském provozu se má snížit interval výměny rozvodů). Ale jak píšeš, při tvé frekvenci létání (a mé) je to naprosto jedno:) |
Autor: | pavel123 [ pon 08.04.2019 16:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba trochu většího Hughese 500 |
Jak jsem psal, na dobíjení z auta nebudu v dohledný době nic měnit, taky si myslím, že při mojí četnosti tohohle způsobu nabíjení o tom auto ani neví. Michaeli, mít to do auta metr, taky bych měl trakční baterku, ale mám to 100m, tak mám místo trakční baterky smůlu |
Autor: | pavel123 [ pát 14.06.2019 6:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba trochu většího Hughese 500 |
Zdravím po nějaké době Zatím pořád probíhají zkoušky mechaniky s 5ti listým rotorem, zdržel mě nějaký problém v sestavě baterky - konektory - regl, nakonec se to vyřešilo. Můj dojem z lítání s 5ti listem je, že heli je nečekaně spíš hodnější a stabilnější, než s 2listem je ale pravda, že jsem to nezkoušel v silnějším větru, ale takový běžný větřík je úplně v pohodě. Mám ale trošku problém s vrtulkou - koupil jsem kvůli více listýmu rotoru rovnou větší vrtulku helitec (o dost větší, evidentně by bývala stačila o něco menší) a zadek má snahu ve visu lehce zakmitávat a zatím nevím co s tím. P. |
Autor: | švíco [ pát 14.06.2019 9:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba trochu většího Hughese 500 |
Větší vrtulka / větší odstředivá síla... co axiály ve vrtulce? |
Autor: | pavel123 [ pát 14.06.2019 9:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba trochu většího Hughese 500 |
švíco píše: Větší vrtulka / větší odstředivá síla... co axiály ve vrtulce? Vidíš Petře, to mě nenapadlo... že bych je preventivně vyměnil? Díky za typ P. |
Autor: | švíco [ čtv 27.06.2019 13:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba trochu většího Hughese 500 |
Hergot, to je duchařina... co se změnilo od posledně...? teplota, software... co mechanika? Měnil jsi ty axiály ve vrtulce? Co táhlo k vrtulce? Nedrhne někde? Nemohly předchozí problémy vrtulky být už jakési varování? (servo... táhlo... ložiska...) |
Autor: | pavel123 [ čtv 27.06.2019 13:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba trochu většího Hughese 500 |
Ahoj, je to duchařina a hlavně pakárna... Od minulýho čtvrtka, kdy proběhl první let 5ti listu v trupu, se změnil ten FW, teplo bylo taky, ale asi ne tolik. Jinak se změnilo vyvážení vrtulky, tzn, že vrtulka byla dole s hřídelky, byla vyvážená i s gripama a zas to bylo vráceno zpátky, potom byla sundaná hlava a doladěná tak, aby gripy byly co možná nejvíc stejně daleko od osy hřídele. Myslím, že na mechanice nic, co by mohlo způsobit problém s gyrováním vrtulky. Modlím se, abych doma zjistil pootočením heli, že gyro negyruje, nebo jen málo, pak by bylo co řešit, vyřešilo by se to a bylo by všechno OK Ty axiály jsem neměnil, protože jsem ještě před výměnou zkusil zvýšit zisk na vrtulce, zvedl jsem ho asi o 8% (na nějakých 75 - 80) a zlepšilo se to a pořád ještě nezačal zadek kmitat, takže tam pořád ještě byla rezerva. Ještě to musím pořádně prohlídnout, jestli nemohly ty vibrace způsobit nějaký skřípnutí táhla, ale na vysílač vrtulka na zemi reagovala normálně. P. |
Autor: | OPR [ čtv 27.06.2019 22:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba trochu většího Hughese 500 |
Ty jo to mě moc mrzí. Mě jenom zaráží jedna věc. Že okamžitě po odlepení od země se ti heli přetočila. Otázka. A přetočila se ti sama že servo někam zabralo, nebo se heli otočila jakoby se sklouzla směrem "po větru" alá korouhvička? Píšeš, že v dopředném letu je to ok ale v momentě kdy jsi šel na přistání se heli začala opět otáčet a pootáčet. No, vzdáleně mi to připomíná když se gyro ladilo v normal modu a gyro vlastně vůbec negyrovalo ale jen zatlumilo kompenzaci od rotoru ale dál jsi to musel držet v ruce. (pokud to nebylo nastavené tak aby se to nikam neotáčelo) nemáš stáhnutý kanal gyra po té aktualiaci někam tam aby gyro už nerozpoznalo úhlové otáčení? |
Autor: | OPR [ čtv 27.06.2019 22:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stavba trochu většího Hughese 500 |
Sice píšeš že jsi zvadal zisk gyra ale jestli jsi po té aktualizaci třeba neměl něco někde ješte potvrdit. Nebo jestli na vysílači nemáš nějaký otočný poťák, ke kterému máš přiřazený kanál zisku vrtulky a omylem jsi ho nopootočil a nestáhl? (tohle byl oblíbený vtípek u futbay - kdy na kolečku byl přiřazený kanál pro kolektiv a posunovalo to celou křivku o to o kolik jsi pootočil. ) Prostě bych prolezl všechny možné způsoby jak si vypnout gyro. Nebo třeba změna letového režimu. Kdy v některém let. režimu máš nastaveno OK ale do druhého let. režimu se ti to nastavení nemuselo propsat. |
Stránka 32 z 35 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |