Zdravím,
jsou chvíle, kdy bych nejradši na celou modelařinu zapomněl.
Minulý týden jsem dal konečně mechaniku zpátky do trupu a co nenastalo - vibrace. Zjistil jsem, že jsem zapomněl dotáhnout šrouby, který drží mechaniku v horní části. Takže dobrý. Šrouby jsem dotáhl, při tý příležitosti jsem si ještě pohrál s hlavou a vrtulkou (jak jsem zjistil, kámen vrtulky Assault měl díru pro hřídel vyvrtanou cca 0,5mm mimo střed, takže jsem ho z jedný strany trošku na soustruhu ubral), nakonec byla vrtulka jako celek perfektně vyvážená, hlava docela taky, celkový vibrace podle analýzy Spirita byly s namontovanýma listama vrtulky a bez hlavních listů asi 15, z toho většinu dělaly vibrace od motoru.
Při tý příležitosti jsem taky udělal upgrade Spirita na poslední verzi, abych ho konečně opět sladil s telefonem a mohl nastavovat přes BT modul.
Nicméně když jsem včera zkusil let, tak ocas pořád vibroval, i když už ne tolik.
Ale co bylo horší překvapení, heli se po odlepení najednou sama od sebe otočila o 180°. Samozřejmě jsem se lekl, opatrně jsem zkoušel co a jak. V dopředným letu to bylo v pořádku, ale když jsem chtěl přistát, tak se to zas přetočilo, párkrát pootočilo, ale nakonec jsem přistál v pohodě.
Projel jsem nastavení, zjistil jsem, že se zmenšily limity vrtulky, tak jsem je upravil a říkal jsem si, že možná vrtulka nemohla patřičně zabrat.
Zkusil jsem odstartovat znovu a to už tak dobře nedopadlo, heli na vrtulku poslouchala ještě míň a přistání se nepovedlo, heli se položila na bok, kusy listů lítaly docela dost daleko
Kupodivu až na přelomenou směrovku se trupu a nejspíš ani mechanice nestalo nic. Směrovka vypadá že ji spíš přestřelil kus listu.
Nejhorší je, že nevím, proč to tak blblo. V podstatě jediná změna mezi 2 lety s mechanikou v trupu byla v tom, že jsem upgradoval Spirita. Obecně mám odpor ke změnám něčeho, co funguje, tentokrát jsem to porušil...
Vůbec nevím, co budu dělat, pokud neobjevím nějakou mechanickou vadu.
Je možný, že by třeba servu vrtulky (Savox) vadilo horko přes 35°?
Už při zběžný kontrole po havárii jsem si všiml, že je poškozený díl unašeče cykliky, takže pokud by to tak bylo už za letu, tak by mohlo dojít k mírnýmu pootočení cykliky a kuličky kloubů by nebyly oproti gripům pootočený o 90°, ale o kousek víc nebo míň. Tohle by ale podle mýho názoru nemělo způsobit problémy s řízením vrtulkou, když je heli jinak ve vodorovný poloze. A nejspíš se ten díl nalomil při havárii.
Takže jsem z toho docela zmatenej a hlavně otrávenej a netuším co s tím.
P.
- Přílohy
-
-