pavel123
|
Napsal: pon 23.07.2018 11:47 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Relax píše: Ahoj, musím říct, že mi při sledování dost zatrnulo Ale je to krásná maketa. P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: pon 23.07.2018 18:01 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: Praha 6
|
Taky, čekal jsem to spíš v závěru videa . U takto dokonalých modelů ( turbína, velikost, zpracování ) mi už vadí takové prkotiny jako třeba nepoměrně vysoká tráva, která snad jediná avizuje že je to jenom model. Startovat z betonové plochy tak to není moc poznat . Ještě jeden detail. Nevím jestli to souvisí s tím záklonem ale když se pak vrací nad plochu, na pravém boku už má pootevřené zadní dveře .
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Michael Gulyj
|
Napsal: pon 23.07.2018 19:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2015 Příspěvky: 801
|
Nóóó, tak ten toho musel mít chudák plný kecky, to před nim smekám, že to vůbec dolítal.
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: pon 23.07.2018 20:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: Praha 6
|
Kromě toho zavisení stranou kdy se jistě musel trochu "srovnat" ho to nijak zvlášť nepoznamenalo. Bylo vidět že nelítá týden a jenom tak něco ho nerozhodí. Ostatně do makety s turbínou se každý nepustí. Jsem zvědavý kdy se objeví první maketa s turbínou tady okolo nás. Mám jeden typ u koho by se to mohlo povést tak jsem zvědavý jestli to trefím .
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: úte 24.07.2018 17:01 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Osobně si při sledování videí s obřími maketami vrtulníků na turbínu u mnohých pilotů nemyslím právě superlativy. Jistě, dali do toho tu hodnotu pěknýho novýho auta, lítají s tím, ale někteří na mě působí jako "střelci". Dost často s tím lítají jako se stíhačkou, realismus letu nahrazují rychlostí a prudkými manévry. Vidím v tom i návyky z lítání s přemotorovanou 3D motykou - pro ně je pomalý ladný lítání nuda, jinej svět. Další věty jsem teď po úvaze smazal, to už byl přesah z modelařiny pryč. Rozhodně by se tomu, kdo lítá turbíny na veřejnosti, taková krizová situace neměla vůbec stát. Než na velkou vylítanost to vypadá, že pilot vykazuje spíš psychopatický rysy - nějak to srovnal, tak prostě lítá dál. Obrovská většina z nás by při takový pilotní chybě přistála a dala si hodně dlouhou uklidňující pauzu v řádů dnů, možná týdnů. Příští sezonu už tenhle konkrétní model nemusí existovat, ale tenhle konkrétní pilot bude lítat s jiným novým modelem. Tolik můj osobní názor na některé piloty turbín z veřejně dostupných videí, před spoustou ostatních pilotů naopak smekám. A taky přiznávám, že na provozování turbínový makety byl neměl nervy, byl bych z lítání vyklepanej i kdybych takový model vyhrál ve sportce a nestál mě ani korunu.
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: úte 24.07.2018 17:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
martin z píše: .... ale někteří na mě působí jako "střelci". Dost často s tím lítají jako se stíhačkou, realismus letu nahrazují rychlostí a prudkými manévry. Vidím v tom i návyky z lítání s přemotorovanou 3D motykou - pro ně je pomalý ladný lítání nuda, jinej svět. ......... Nebudu se vyjadřovat ke zbytku toho co jsi napsal. Ale malinko bych si dovolil Tě opravit. Pomalé létání Titi piloti nevnímají jako nudu. Oni nelétájí pomalu, protože to neumí. Chybí jim pravidelný tréning, a pravidelné udržování se v pilotní kondici. A tak maskují pilotní chyby setrvačností stroje na rychlém létání. Já ty piloty chápu. Protože kdyby začali lítat pomalu, tak se jim svoje létání znelíbí a dost možná se na to vykašlou. Pokud tomu nemůžeš věnovat tolik času kolik to potřebuje, pak prostě jinou možnost nemáš, než že to budeš honit z prava doleva a z leva do prava a modlit se, že tu zatáčku jakžtakš zalítneš. To jenom pro vysvětlenou, že ono se řekene lítej pomalu. Ale i to je náročné.
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: úte 24.07.2018 18:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: Praha 6
|
OPR to popsal dobře. Velká rychlost modelu ( polomakety - makety ) je mnohem snazší na pilotáž. Většina pilotů to tak zvládne, každý krok výš vyžaduje násobky a násobky letových hodin, někdy i talent pro věc. Nemusí to být vždy maskování chyb. Jsou piloti, kteří letí velmi dobře pomalu a pak za to záměrně vezmou pokud se to k jejich modelu hodí ( něco vojenského, Bö 105, Apache apod. ). I tam ale letí jinak. Mnohem čistěji a s rozmyslem, vždy je v tom cítit spolehlivé vedení modelu, který mají prostě dokonale načtený. Pánem situace je evidentně pilot. Ne model, kterému jeho pilot povícero nestíhá vnutit co je třeba . Já ty chyby vnímám i s vařečkou, hlavně když zapomenu na motyku a lítám zdánlivě nezajímavé základy což je nevím proč stále častěji. I motyka se okouká, najednou není kam jít dál protože naskočí limit co zvládne hlava a ruce + trénink. A ten limit postupně snižují věk, reflexy a taky naturel. Snažím se letět v klidu a čistě, něco jako trénink na maketové lítání. Není to tak efektivní jak jsem předpokládal, Hughes se totiž řídí úplně jinak. Vařečka je pořád lehká, příliš obratná a přemotorovaná, plynulé snížení otáček točítkem po zoubcích je sice možné až po zastavení motoru, nakonec je to ideální spíš k nácviku autorotace než na maketu. Vařečka se nedá zklidnit jako Hughes, ledy bych pod ní pověsil kilo balastu. Něco se ale přece jenom projeví. Možnost a snaha letět i s jiným modelem pomalu a stále pomaleji. Člověk si pak model i víc užije a procítí, vidí mnoho chyb které se snaží potlačovat a řešit. Takže je to ( u mne ) nekonečné . Na turbínu bych se myslím taky necítil. Nalítáno mám celkem dost ale ta obrovská investice člověku svazuje ruce. Pokud to někdo nemusí řešit finančně má to jednodušší. Ale vidět jí naživo tak jako TREX700 u jednoho z nás byl úžasný zážitek který se nezapomene. Obrazem, zvukem ani ta nádherná vůně kerosinu .
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
švíco
|
Napsal: úte 24.07.2018 21:14 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.9.2012 Příspěvky: 682
|
Pěkně jste to kluci popsali... ten styl letu je prostě přímo úměrný tomu, kolik času člověk může trávit na letišti, kolik má trpělivosti, kolik načetl teorie, jak moc kouká na lety skutečných mašin a kolik má talentu. (a taky kolik do toho investoval z domácího rozpočtu). Někdy jsou ty proměnné ve prospěch pěkného letu, někdy je to horší... ale nejdůležitější je, ( a to myslím vážně) aby to pilota bavilo. když to bude bavit i přihlížející, tak tím lépe Přeju parádní léto a hodně příjemných hodin na letišti.... ahoj v Klenčí
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: úte 24.07.2018 22:12 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: Praha 6
|
No vidíš jak jsi to pěkně "učesal", napsal to stručně a jasně . Na Klenčí se taky těším. Den předtím dokumentuju známým svatbu tak musím opatrně s konzumací tekutin. Hlavně aby v Klenčí vyšlo počasí, posledně to bylo takřka dokonalé. To co je teď radši snad ne, hlavně ať neprší.
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: úte 24.07.2018 22:47 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: Praha 6
|
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Michael Gulyj
|
Napsal: pát 27.07.2018 10:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2015 Příspěvky: 801
|
Relax píše: Hochy od Ericsonů mam nakoukaný hodně a vůbec tejhle mašině jsem dost času věnoval, akorát to nedopadlo. Ale třeba ještě někdy .
Přílohy: |
005.JPG [ 61.08 KiB | Zobrazeno 1548 krát ]
|
019.JPG [ 86.14 KiB | Zobrazeno 1548 krát ]
|
|
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: pát 27.07.2018 10:55 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: Praha 6
|
Tohle by stálo za dokončení tedy určitě,,,,,,,
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: ned 29.07.2018 11:44 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: Praha 6
|
Tropy a horka avizují až do konce srpna, asi se odstěhuju do sklepa. Lítání v takových teplotách je na palici, vůbec mi to nemyslí . Zábava to tedy zrovna není a včerejšek k večeru mi úplně stačil. Ještě začalo foukat, na maketu a trénink přistávání a startů super ,,,, V nejhorším budu v Klenčí fotit a natočím nějaká videa. Kamera Xiaomi už je po reklamaci zpátky ( přestal se nahrávat zvuk ). Poslali mi fungl nového nástupce, umí fotky do RAWu. Hlavně aby se to nezlomilo do slejváků ( jakkoliv budou doslova požehnáním ) dřív než proběhne ta akce v Klenčí.....
Přílohy: |
IMG_8900 (2).jpg [ 78.41 KiB | Zobrazeno 1446 krát ]
|
|
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|