Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 180 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 12.11.2018 12:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Mým odhadem, když se na tu hlavu podívám je, že zkrácením hřídele trošku vylepšíš geometrii hlavy. Ovšem u snipera je to diskutabilní vylepšení. Jelikož desky cykliky je staré koncepce a jdou na ni nastavit pouze omezené její náklony - potažmo uhly na hlavě díky omezeným úhlům cykliky nemusí pro akrobacii vyhovovat. Ovšem jestli s tím budeš létat tak jako s maketou. Je to dost možná prospěšné. Nebo alespoň stejné jako tomu bylo teď. Alespoň co se týká geometrie.
Jiným pohledem touto úpravou posuneš težistě blíž k rotoru, tedy vrtulník by se měl ochotoněji otáčet přes osu klonění a klopení.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 26.11.2019 17:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.1.2012
Příspěvky: 477
Bydliště: Sobotka
Obrázky: 2
Ahoj, potřebuji poradit - vytipovat motor pro moji EC 135 ve velikosti 450. Někteří ji znají z prvního setkání v Klenčí. Starý na maketu asi nestačil, stále po přidání ujížděl ocas, ať jsem dělal vše možné. Váha celé makety ke vzletu je 1700 g, průměr čtyřlist. rotoru je 700 mm a listy polosymetriky, baterie 3S Gens 3300 mAh, regl 60A YEP s prog. kartou(není podmínkou), převod ne vrtulku řemínkem, řídící jednotka Demon a Grapner MX - 16 hott.
Děkuji a Všem držím pěsti a ať se daří. hosa


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.11.2019 5:30 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Tohle je na delsi povidani. Tvou helinu si pamatuji hodne matne.
Proc jsi presvedcen, ze je to motorem ? Pokud po pridani kolektivu otacky rotoru vyrazne poklesnou a nejdou uz dohonit otevrenim regulatoru, tak asi ano. Muze to byt motorem nebo nevhodnym naprevodovanim. Pokud ale otacky +/- drzi a jen vrtulka cestuje, nebude to v motoru. Zkusim par bodu co me zrovna napadaji:
- nizke otacky vrtulky/zmenit jeji prevodovy pomer. U remenicky by to mohlo jit.
- zkusit jine/lepsi/vice ucinne/vetsi listy vrtulky
- zvysit otacky rotoru, tim se zvysi otacky vrtulky a jeji ucinnost, zaroven snizi potreba vetsiho nabehu rotorovych listu a tim kroutici moment od rotoru
- zmenit listy rotoru, pokud tam jsou listy pro dvoulist, nebude to dobre fungovat nikdy. Pro vicelist potrebujes uzsi listy.
- u T450 se otacely unasece vrtulky aby se dosahlo vetsiho uhlu nabehu vrtulkovych listu.

Edit: prohlednul jsem si fotky z Klenci. Rotorove listy tam uzke mas. Vrtulka se mi zda ale mala a zastinena smerovkou. Stejne resene to ma na EC135 i Svico, jemu vrtulka funguje, ale je vyrazne vetsi a presahuje smerovku. Mrkni na fotku.
Příloha:
IMG_3258.jpg
IMG_3258.jpg
[ 50.92 KiB | Zobrazeno 8359 krát ]


_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.11.2019 11:08 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2011
Příspěvky: 138
Bydliště: opava
Zdar pánové,
provozuju Hughese 500 velikosti 450 - pětilist - řešil jsem stejný problém vrtulka nestíhala, odběry velké / mám regulátor JETI 60 A / a nabízím následující u mně fungující řešení za pár kaček:
- převod - pastorek jsem vyměnil za nejmenší možný / létám nízké otáčky hl. rotoru / - u mně konkrétně - šikmé ozubení poměr 11/121 myslím. Otáčky motoru setového motoru stouply teplota klesla výrazně a odběry s výjimkou startu také.
- zadní vrtulka - jak píše Petr Koťátko - určitě je potřeba ji zvětšit - a tím jí dát potřebnou účinnost - moje řešení - použil jsem listy hl. rotoru z Heli -wltoys 977 - jsou plastové - odolné - kořen mají stejný jako vrtulka 450 - jen jsem je zkrátil - obrousil hrany a vyvážil.

A funguje mi to i při otáčkách 1400. Mimochodem je to přidáním hmotnosti a pětilistem - velmi příjemná mašinka s téměř reálným zvukem.

Snad ti to pomůže


Přílohy:
DSC_5673.JPG
DSC_5673.JPG
[ 32.9 KiB | Zobrazeno 8338 krát ]


_________________
RP

Trex600 benzín-Airwolf, 450 Airwolf, 450 Hughes, Trex 600 Hughes vel.700 nitro, T-Rex600-benzín
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.11.2019 11:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.1.2012
Příspěvky: 477
Bydliště: Sobotka
Obrázky: 2
Díky Petře za reakci na můj problém. Prověřím Tvé nápady. Při lehounkém poletování je vše v pořádku, vrtulka drží, nekmitá, ale problém nastane, když bych razantněji přidal plyn, tak rotor zabere a ocas letí stranou, přesně teď nevím na kterou. Unašeče vrtulky mám otočené. Mám mechaniku venku z trupu, tak ji zkusím zatížit na celkovou váhu a ladit. Uvidím, jak to půjde. S celou maketou se bojím. Pokusím se sehnat větší listy na vrtulku, ale zboží na 450 se vytrácí z trhu :( .
Zatím dík. hosa.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.11.2019 11:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.1.2012
Příspěvky: 477
Bydliště: Sobotka
Obrázky: 2
Renda: Prověřím moje převody. Dík.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.11.2019 11:34 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.1.2012
Příspěvky: 477
Bydliště: Sobotka
Obrázky: 2
Renda, pošli odkaz na listy z banggoku.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.11.2019 14:28 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2011
Příspěvky: 138
Bydliště: opava
Ahoj - velmi mně překvapilo jak se zúžil výběr a dostupnost náhradních dílu pro tohoto prcka

přesto jsem něco našel :
https://banggood.app.link/bsGTIHbsX1
R

_________________
RP

Trex600 benzín-Airwolf, 450 Airwolf, 450 Hughes, Trex 600 Hughes vel.700 nitro, T-Rex600-benzín


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.11.2019 19:48 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.1.2012
Příspěvky: 477
Bydliště: Sobotka
Obrázky: 2
Tak moje převody: Pastorek 13z, hlavní kolo 150z; pohon vrtulky - velké kolo 106z, kolo řemínku 26z. Náhradní pastorek motoru 11z. Nedokážu posoudit správnost převodů. hosa.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.11.2019 22:26 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Dulezite je vedet kolik chces tocit na rotoru. Napeti je danne, KV motoru x V a podelit prevodovym pomerem.
Pokud mas nejaky setovy motor, tak 13z pastorek na maketove letani bude asi hodne.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2019 9:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.1.2012
Příspěvky: 477
Bydliště: Sobotka
Obrázky: 2
Zkusím se s tím ňák poprat a vše prověřit. Pokusím se sehnat 12z pastorek a zkoušet.

Rendo, kolik Ti váží Hughes.
Dík hosa.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2019 17:07 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.1.2012
Příspěvky: 477
Bydliště: Sobotka
Obrázky: 2
Tak pastorek 12z je objednán z hobbykingu. Spočítal jsem převody a otáčky:
Motor set. 3600KV, bat. 3S = 11,5V, max otáčky 41400/min.
Převod. poměr hlav. kolo 11,54
Převod. poměr na vrtulku 4,07
Takže otáčky rotoru max 3587/min.
otáčky vrtulky max 881/min.
Při pastoru 12z budou max otáčky rotoru 3312/min.
-//- vrtulky 813/min.
To by bylo a teď zjistit na kolik % procent létám. Teď zrovna nevím, jestli to najdu ve vysílačce.
Prosím o posouzení. Dík hosa.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2019 20:36 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Vrtulka byva s prevodem cca 4-4,5 do rychla, takze tech 880 otacek vrtulky urcite nesedi. A jo, ten 13z pastorek je hrozne moc. Sel bych na 11 zubu, motoru se odlehci, regl nebude tolik zavrenej a vsechno bude studenejsi.
Pocitej s tim, ze se snizenim otacek se vrtulka jeste zhorsi. Tam to bude chtit take zmeny.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.12.2019 10:06 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.1.2012
Příspěvky: 477
Bydliště: Sobotka
Obrázky: 2
Máš pravdu je to do rychla! Špatný výpočet, takže vrtulka max točí 14600 ot. Pátral jsem po jiných převodech na vrtulku tj jiné kolo autorotace a náhonové kolo řemínku, ale ono není nikde nic na 450. Objednám jiné listy na vrtulku a uvidím. Děkuji a zdraví hosa.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 14.02.2020 21:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2008
Příspěvky: 1566
Bydliště: Pelhřimov, ČR
Obrázky: 1
Nevím, jestli si taky někdo všiml, že v nové aktualizaci bezpádla Spirit přibyla podpora tandemových vrtulníků, do této doby to uměla, pokud vím, pouze FBL jednotka Demon.


Podpora vrtulníků s tandemovým uspořádáním dvou nosných rotorů:

Podpora tandemových helikotér jako je např. model CH-47 Chinook.
Obě desky cykliky jsou řízeny celkem čtyřmi servy.
Podporováno všemi Spirit jednotkami.
POZNÁMKA: Nastavte typ desky cykliky na tandemové uspořádání.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 180 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Relax a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz