hosa
|
Napsal: úte 26.11.2019 17:14 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.1.2012 Příspěvky: 477 Bydliště: Sobotka Obrázky: 2
|
Ahoj, potřebuji poradit - vytipovat motor pro moji EC 135 ve velikosti 450. Někteří ji znají z prvního setkání v Klenčí. Starý na maketu asi nestačil, stále po přidání ujížděl ocas, ať jsem dělal vše možné. Váha celé makety ke vzletu je 1700 g, průměr čtyřlist. rotoru je 700 mm a listy polosymetriky, baterie 3S Gens 3300 mAh, regl 60A YEP s prog. kartou(není podmínkou), převod ne vrtulku řemínkem, řídící jednotka Demon a Grapner MX - 16 hott. Děkuji a Všem držím pěsti a ať se daří. hosa
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: stř 27.11.2019 5:30 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Tohle je na delsi povidani. Tvou helinu si pamatuji hodne matne. Proc jsi presvedcen, ze je to motorem ? Pokud po pridani kolektivu otacky rotoru vyrazne poklesnou a nejdou uz dohonit otevrenim regulatoru, tak asi ano. Muze to byt motorem nebo nevhodnym naprevodovanim. Pokud ale otacky +/- drzi a jen vrtulka cestuje, nebude to v motoru. Zkusim par bodu co me zrovna napadaji: - nizke otacky vrtulky/zmenit jeji prevodovy pomer. U remenicky by to mohlo jit. - zkusit jine/lepsi/vice ucinne/vetsi listy vrtulky - zvysit otacky rotoru, tim se zvysi otacky vrtulky a jeji ucinnost, zaroven snizi potreba vetsiho nabehu rotorovych listu a tim kroutici moment od rotoru - zmenit listy rotoru, pokud tam jsou listy pro dvoulist, nebude to dobre fungovat nikdy. Pro vicelist potrebujes uzsi listy. - u T450 se otacely unasece vrtulky aby se dosahlo vetsiho uhlu nabehu vrtulkovych listu. Edit: prohlednul jsem si fotky z Klenci. Rotorove listy tam uzke mas. Vrtulka se mi zda ale mala a zastinena smerovkou. Stejne resene to ma na EC135 i Svico, jemu vrtulka funguje, ale je vyrazne vetsi a presahuje smerovku. Mrkni na fotku. Příloha:
IMG_3258.jpg [ 50.92 KiB | Zobrazeno 8359 krát ]
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Renda
|
Napsal: stř 27.11.2019 11:08 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 16.2.2011 Příspěvky: 138 Bydliště: opava
|
Zdar pánové, provozuju Hughese 500 velikosti 450 - pětilist - řešil jsem stejný problém vrtulka nestíhala, odběry velké / mám regulátor JETI 60 A / a nabízím následující u mně fungující řešení za pár kaček: - převod - pastorek jsem vyměnil za nejmenší možný / létám nízké otáčky hl. rotoru / - u mně konkrétně - šikmé ozubení poměr 11/121 myslím. Otáčky motoru setového motoru stouply teplota klesla výrazně a odběry s výjimkou startu také. - zadní vrtulka - jak píše Petr Koťátko - určitě je potřeba ji zvětšit - a tím jí dát potřebnou účinnost - moje řešení - použil jsem listy hl. rotoru z Heli -wltoys 977 - jsou plastové - odolné - kořen mají stejný jako vrtulka 450 - jen jsem je zkrátil - obrousil hrany a vyvážil.
A funguje mi to i při otáčkách 1400. Mimochodem je to přidáním hmotnosti a pětilistem - velmi příjemná mašinka s téměř reálným zvukem.
Snad ti to pomůže
Přílohy: |
DSC_5673.JPG [ 32.9 KiB | Zobrazeno 8338 krát ]
|
|
_________________ RP
Trex600 benzín-Airwolf, 450 Airwolf, 450 Hughes, Trex 600 Hughes vel.700 nitro, T-Rex600-benzín
|
|
Nahoru |
|
|
hosa
|
Napsal: stř 27.11.2019 11:14 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.1.2012 Příspěvky: 477 Bydliště: Sobotka Obrázky: 2
|
Díky Petře za reakci na můj problém. Prověřím Tvé nápady. Při lehounkém poletování je vše v pořádku, vrtulka drží, nekmitá, ale problém nastane, když bych razantněji přidal plyn, tak rotor zabere a ocas letí stranou, přesně teď nevím na kterou. Unašeče vrtulky mám otočené. Mám mechaniku venku z trupu, tak ji zkusím zatížit na celkovou váhu a ladit. Uvidím, jak to půjde. S celou maketou se bojím. Pokusím se sehnat větší listy na vrtulku, ale zboží na 450 se vytrácí z trhu . Zatím dík. hosa.
|
|
Nahoru |
|
|
hosa
|
Napsal: stř 27.11.2019 11:20 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.1.2012 Příspěvky: 477 Bydliště: Sobotka Obrázky: 2
|
Renda: Prověřím moje převody. Dík.
|
|
Nahoru |
|
|
hosa
|
Napsal: stř 27.11.2019 11:34 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.1.2012 Příspěvky: 477 Bydliště: Sobotka Obrázky: 2
|
Renda, pošli odkaz na listy z banggoku.
|
|
Nahoru |
|
|
Renda
|
Napsal: stř 27.11.2019 14:28 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 16.2.2011 Příspěvky: 138 Bydliště: opava
|
Ahoj - velmi mně překvapilo jak se zúžil výběr a dostupnost náhradních dílu pro tohoto prcka přesto jsem něco našel : https://banggood.app.link/bsGTIHbsX1R
_________________ RP
Trex600 benzín-Airwolf, 450 Airwolf, 450 Hughes, Trex 600 Hughes vel.700 nitro, T-Rex600-benzín
|
|
Nahoru |
|
|
hosa
|
Napsal: čtv 28.11.2019 19:48 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.1.2012 Příspěvky: 477 Bydliště: Sobotka Obrázky: 2
|
Tak moje převody: Pastorek 13z, hlavní kolo 150z; pohon vrtulky - velké kolo 106z, kolo řemínku 26z. Náhradní pastorek motoru 11z. Nedokážu posoudit správnost převodů. hosa.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: čtv 28.11.2019 22:26 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Dulezite je vedet kolik chces tocit na rotoru. Napeti je danne, KV motoru x V a podelit prevodovym pomerem. Pokud mas nejaky setovy motor, tak 13z pastorek na maketove letani bude asi hodne.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
hosa
|
Napsal: pát 29.11.2019 9:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.1.2012 Příspěvky: 477 Bydliště: Sobotka Obrázky: 2
|
Zkusím se s tím ňák poprat a vše prověřit. Pokusím se sehnat 12z pastorek a zkoušet. Rendo, kolik Ti váží Hughes. Dík hosa.
|
|
Nahoru |
|
|
hosa
|
Napsal: pát 29.11.2019 17:07 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.1.2012 Příspěvky: 477 Bydliště: Sobotka Obrázky: 2
|
Tak pastorek 12z je objednán z hobbykingu. Spočítal jsem převody a otáčky: Motor set. 3600KV, bat. 3S = 11,5V, max otáčky 41400/min. Převod. poměr hlav. kolo 11,54 Převod. poměr na vrtulku 4,07 Takže otáčky rotoru max 3587/min. otáčky vrtulky max 881/min. Při pastoru 12z budou max otáčky rotoru 3312/min. -//- vrtulky 813/min. To by bylo a teď zjistit na kolik % procent létám. Teď zrovna nevím, jestli to najdu ve vysílačce. Prosím o posouzení. Dík hosa.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pát 29.11.2019 20:36 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Vrtulka byva s prevodem cca 4-4,5 do rychla, takze tech 880 otacek vrtulky urcite nesedi. A jo, ten 13z pastorek je hrozne moc. Sel bych na 11 zubu, motoru se odlehci, regl nebude tolik zavrenej a vsechno bude studenejsi. Pocitej s tim, ze se snizenim otacek se vrtulka jeste zhorsi. Tam to bude chtit take zmeny.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
hosa
|
Napsal: úte 03.12.2019 10:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.1.2012 Příspěvky: 477 Bydliště: Sobotka Obrázky: 2
|
Máš pravdu je to do rychla! Špatný výpočet, takže vrtulka max točí 14600 ot. Pátral jsem po jiných převodech na vrtulku tj jiné kolo autorotace a náhonové kolo řemínku, ale ono není nikde nic na 450. Objednám jiné listy na vrtulku a uvidím. Děkuji a zdraví hosa.
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: pát 14.02.2020 21:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Nevím, jestli si taky někdo všiml, že v nové aktualizaci bezpádla Spirit přibyla podpora tandemových vrtulníků, do této doby to uměla, pokud vím, pouze FBL jednotka Demon.
Podpora vrtulníků s tandemovým uspořádáním dvou nosných rotorů:
Podpora tandemových helikotér jako je např. model CH-47 Chinook. Obě desky cykliky jsou řízeny celkem čtyřmi servy. Podporováno všemi Spirit jednotkami. POZNÁMKA: Nastavte typ desky cykliky na tandemové uspořádání.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Relax a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|